Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2.2 ictdi nie odpala Kody: P1065 P0087

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tak wiec żadnej ingerencji w rozrząd nie ma tylko wypustki musi wejść dobrze w wałek ?
    Jakaś uszczelka potrzebna jakieś wskazówki ?
    Czy potrzebny jakiś smar czy cokolwiek na wypuści wchodzącym w wałek ?

    Tak wiec nie będzie żadnej ingerencji w rozrząd .
    Wystarczy ustawić dobrze wypust na pompę wchodzący do walka przykrecic i odpowietrzyc.

    Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

    __
    muszę łączyć te posty bo w trybie mobilnym nie działa edycja, trochę do d... ale trudno.
    r7.
    Last edited by rambo7; 03-01-2017, 14:11. Powód: edit

    Comment


    • #32
      owszem, powinno być łatwo, fakt jest wypust a nie koło zębate, wiec zrób sobie miejsce demontując korpus filtra powietrza - będzie łatwiej kręcić.
      Kręcimy w aluminiowym korpusie silnika - zatem nie przesadź z siłą dokręcenia! Jak będziesz miał pompę CR w ręce zorientujesz się że jest na owalu simerng / uszczelniacz, delikatnie możesz go nasmarować wazeliną techniczną.

      Nakrętki sztywnych przewodów paliwowych dokręcamy maxymalnie i nie więcej niż siła 27Nm.
      3 śruby mocujące pompę CR do korpusu silnika max 22Nm

      Pompa ręczną (gruszką) wypełnij cały układ węży aż do pompy tak żeby w całym ukłądzie było najkwieciściej paliwa w przewodach. Krócej będziesz kręcił rozrusznikiem.

      W silniku rozrząd napędza koło zębate - tj,.: zespół wałka pompy paliwa i do tego koła zębatego w wypust wchodzi trzpień pompy - jak na schemacie.
      Załączone pliki
      Last edited by rambo7; 03-01-2017, 14:24.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #33
        Zdarzyło się kiedyś ze te zeby napedzajace się wyrobiły i nie kręciło dobrze tym wejściem na trzpień ?

        Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

        Comment


        • #34
          owszem jest to możliwe, ale na forach jest bardzo mało informacji na ten temat. Na naszym forum nie ma takiego przypadku. To że nie ma opisanych tak szeroko jak na tym forum przypadków wynika z braku wiedzy o tym silniku, a poza tym jednostka N22A jest mimo starzenia się nadal najlepsza jednostką diesla bez względu na postęp. Jest to jedyny tak dobry diesel.
          Mało kto ma pojęcie jak jest zbudowany ten sinik. Sporo ludzi zna ogólne zasady co, jak, z czym, ale szczegóły to enigma. Dlatego na forach łącznie z zagranicznymi głownie z GB leci "standard" jak dla grupy Vag co kończy się często dodatkowymi awariami po jakimś czasie, bo ludzie grzebią kompletnie nie tam gdzie trzeba. Najczęściej wymieniane są dobrze rzeczy na dobre a naprawa jest kwestią czystego przypadku. Zauważ że wszystkie tematy z zakresu naprawy tego silnika praktycznie kończą się brakiem informacji o rozwianiu problemu. Wpisując kody które podałeś, rozwiązania nie ma nigdzie ... tylko gadka na zasadzie jak nie pomogło to to wymien tamto, a jak nie pomogło tamto to wymień siamto .. i lecisz z kosztami a końca nie widać.
          Wiadomo, tniemy koszty a nie zawsze to jest dobre rozwiązanie. Przypadku małej wiedzy to w zasadzie jest tylko dokładanie się do istniejących problemów i generowanie większych. Potem naprawić takie silnik jest praktycznie niemożliwe.
          Last edited by rambo7; 03-01-2017, 20:31.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Kolega przerabial temat jakiegoś diesla w przeszłości który nie chciał odpalić. Wymienił chyba wszystko co możliwe przy silniku i nadal nie odpalał. Co sie okazało pompa w zbiorniku dawała 0,5 bara za niskie ciśnienie, zeby do tego dojść walczył ponad pół roku. Kupił zepsuty by naprawić i zarobić a tu niespodzianka 0,5 bara na pompie pogrążyło go w kosztach.
            Ja również jak nie poradzę sobie to wystawie na otomoto całe auto za pare tysi albo rozbiorę na części i sprzedam na ebayu. Także nie mam spiny zeby auto działało juz teraz bo na podjeździe stoją 3 inne sprawne auta .
            Ale nie powiem polatał bym civiczkiem zawsze chciałem taka mieć


            Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

            Comment


            • #36
              Pompa wymieniona i nadal nie odpala :/ pomału się poddaje

              Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

              Comment


              • #37
                Byłeś dość pewny swego, ja natomiast sceptyczny ale pełny wiary , bo nie ma wyjaśnionego żadnego takiego przypadku jednak od początku skłaniam się ku: ECM, o czym sugerowałem:
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                nie mam innego pomysłu jak Komputer silnika.
                Ty jednak pod presją kolegi:
                Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
                Diagnoza to pompa paliwa. (...) Znajomy odkręcił przewód wysokiego ciśnienia na pompę i stwierdził że nie psiak z taką częstotliwością z jaką powinien
                Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
                W takim bądź razie jak pompa będzie dobra to powinno wszystko zatrybic
                no nie do końca, bo wszystkim zarządza komputer, i ten jeśli jest popsuty to pompa nie poda ciśnienia jak powinna nawet jak jest sprawna.
                Wychodzi na to że masz już 1 sprawny zawór wydatku pompy, całą pompę i tę co jest prawdopodobnie też jest sprawna.

                Jeśli komputer ma usterkę to, wymiana pompy CR, wymiana wtryskiwaczy, i czegokolwiek innego nie zda egzaminu. Jeśli nie było wcześniej oznak usterek które by sugerowały usterki pompy czy wtrysków, to nagłe zgaśnięcie silnika i zero odzewu po wykonanych testach to nadal mi nic innego nie przychodzi do głowy jak ECM - jednostka sterująca silnika.
                Last edited by rambo7; 07-01-2017, 15:17.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #38
                  Ok Mistrzu jak zdiagnozowac co jeszcze innego mogę zrobic ?



                  Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

                  Comment


                  • #39
                    Jasnowidz nie jestem, ale ja bym wymienił ECM, wiąże się z tym programowanie Immobilisera (kluczyków), nie wiem czy ktoś poza ASO to zrobi? i Spokojnie używany ECM będzie ok, ale z pewnego źródła i najpierw przed zakupem wymontuj swój i zrób fotke tabliczki znamionowej i jak będziesz szukał używki poszukaj numeru seryjnego bardzo zbliżonego do twojego. Porównaj rożne numery seryjne i znajdziesz zbieżność pewnych Numerów które są stałe.
                    Jeszcze raz upewnij się czy czujnik uderzeniowy odcinający zapłon jest na pewno wciśnięty ? !!!!
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #40
                      Ogolnie to jest tak.
                      Wyczyściłem błędy . Teraz jak próbuje odpalić nie wyskakują żadne błędy .
                      Co jest ?


                      Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

                      Comment


                      • #41
                        brak błędów? brak komunikacji z ECM = Komputer is dead.
                        Zrób test, odepnij inną wtyczkę np. od czujnika doładowania powietrza BOSCH w kolektorze doładowania, lub inną wtyczkę FRP czujnik z listwy CR, powypinaj i przeskanuj Skanerem - wygenerowały sie kody z odpiętych czujników?
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #42
                          Wypialem cos wyskoczył błąd P0113 .

                          Także działa . Do tego odczywtywalem temperaturę obroty silnika ile powietrza przepływa przez przepływke na żywo skanerem wiec komp działa

                          A właśnie przegapiłem prawdopodobnie coś ważnego.


                          Nie powinno być check engine ? Pokazuje check system ?!


                          Last edited by rambo7; 07-01-2017, 17:01.

                          Comment


                          • #43
                            no to wszystko ok, DTC P0113: Wysokie napięcie obwodu 1. czujnika IAT. (przepływka). (informacje były omawiane w tym wątku: https://www.civicforum.pl/showthread....diesel-2-2ctdi ).
                            Odpięta wtyczka czujnika temp. powietrza dolotowego i OBD ją widzi.
                            Komp prowadzi diagnostykę pokładową zgodnie z mapami. Natomiast nie prowadzi nadzoru nad nadzorem OBD2, może nie wiedzieć że podaje głupoty.


                            spróbuj odpiąć konkretne czujniki: czujnik temp płynu chłodzącego ECT i czujnik MAF przepływkę. spróbuj uruchomić. (ale wcześniej wypnij wtyczki ECM i zapnij ponownie).
                            Pod maską sprawdź pewność mocowań wszystkich przewodów masy silnika.
                            Wracając do stwierdzenia że "zgasł nagle" no to tak może być w przypadku:
                            - czujnika uderzeniowego,
                            - czujnika wału głównego - ale musi byc Kod DTC,
                            - defektu pompy CR, lub wstępnej,
                            - defektu ECM.
                            - odłączenie przewodu do masy silnika.

                            może trzeba się logicznie zastanowić co może być powodem nagłego gaśnięcia silnika. Poproś siostrę lub sam przemyśl czy coś jeszcze mówiła o tej sytuacji, czasem niedopowiedziany szczegół może być kluczową informacją! ..co się działo wcześniej/ może był jakiś symptom, coś zaszło, coś się stało a dopiero potem było zgaśnięcie nagłe? Co było naprawiane przed tą przygodą ...trzeba przeanalizować wszystko co było wcześniej. Wszystko może mieć znaczenie a może kobita zatankowała PB zamiast ON ?

                            Napisz w jakich warunkach wcześniej był użytkowany ten diesel? wioska miasto jakie trasy najczęściej i czy ma do czynienia z wilgocią, czy był gdzieś zalany, ewentualnie jazda w przeważających warunkach wilgoci?
                            Sprawdź czy korek paliwa jest dokręcony?!
                            Czy były montowane jakieś dodatkowe urządzenia?
                            Czego dokładnie dotyczyły ostatnie naprawy?

                            Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
                            Nie powinno być check engine ? Pokazuje check system ?!
                            Odpinałeś wtyczkę MAF co ma bezpośrednie przełożenie na ekologię a konkretnie na zatruwanie powietrza. Check System w tym wypadku oznacza to, że komputer w samochodzie wykrył problem z jednym z systemów, które mają wpływ na poziom emisji spalin.
                            Last edited by rambo7; 07-01-2017, 17:30. Powód: edycja
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #44
                              Wczoraj doczytałem ze można zrobic test przelewowy wtryskiwaczy bez uruchamiania silnika . Wystarczy odpiąć wtyczki i kręcić.
                              Zadziała jak myślisz ?

                              Zrobiłem ten test .jeszcze raz sprawdziłem przelew z CR tuż przy zaworze wysokiego ciśnienia. Wsio sprawne .
                              Dowiedziałem się dziś od swagra ze przed tym jak samochód stanął to słychać było pukanie delikatne .Coś jak głośne wtryski. Tankował 3 dni przed zaistniało sytuacja i jeździł przez te 3 dni wsio śmigalo. Miał moc odpalał dobrze. Rece opadaja :/.

                              Sent from my SM-A300FU using Tapatalk
                              Last edited by rambo7; 08-01-2017, 21:20.

                              Comment


                              • #45
                                nie poddawaj sie. Czyli nie było tak że pracował normalnie i zdechł, tylko dawał oznaki, pukało z okolic silnika! Pukanie z silnika to wał mi przychodzi na myśl, zatem jaki dokładnie jest olej w silniku? czy masz DPF? i czy zaobserwowano przybywanie oleju silnikowego?
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X