Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2.2 ictdi nie odpala Kody: P1065 P0087

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 2.2 ictdi nie odpala Kody: P1065 P0087

    hatchback
    honda
    civic
    2.2 ictdi
    2006
    manual

    Witam.
    pierwszy raz pisze o pomoc na forum.
    Moja dziewczyna dostala od brata honde civic 2006 rok 150000mil pewnego dnia jadac do pracy samochod zgasl.
    Zostal wymieniony filtr paliwa . czujnik cisnienia na listwie cr, wymienilem filtry olej .
    sprawqdzilem czy dochodzi paliwo do filtra poprzez pompowanie gruszka.Potem odkrecilem przewod dochodzacy do pompy wysokiego cisnienia i paliwo do niej dochodzi.
    Jak krece rozrusznikiem z wydechu wydobywaja sie biale chmury dymu .
    olej wymienilem poniewaz byl ponad stan i wydawal sie rzadki (prawdopodobnie szwagier nie wymienial oleju przez dluzszy okres czasu , no ale jak nowy samochod w drodze to w du...ie ze starym )
    odkrecilem wszystkie nakretki na wstryszkiwaczach i psika delikatnie paliwo ale nie jakos bardzo.
    jak przykrecilem wszystkie nakretki na wtryskach oprocz wtrysku nr1 i zakrecilem rozrsznikiem to nie psikalo paliwet tylko tak jakby sprezonym powietrzem.
    dodam jeszcze ze na plaka odpala i chodzi przez chwile.
    Nasuwa sie pytanie czy pompa powinna bardzo psikac podczas krecenia rozrusznikiem ?
    czy w civicu jest pompa niskiego cisnienia doprowadzajaca paliwo do pompy wysokiego cisnienia ?
    do tego nastepny problem .probowalem wykrecic wtryski i dac do sprawdzenia ale ani rusz ty srob trzymajacych widelki,klucze sie lamia...nawet zakupilem klucz z halfordsa i uzylem udarowego klucza i nasadka pekla .
    pliissss pomozcie co z tym zrobic i czy sie oplaca naprawiac czy nie lepiej kupic jakis silnik za 350 funtow plus 200 wymiana .
    Last edited by niedozwolony; 01-01-2017, 21:52.

  • #2
    Co do działań które przeprowadziłeś:
    Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
    Zostal wymieniony filtr paliwa . czujnik cisnienia na listwie cr
    filtr zawsze warto wymienić, czujnik wymieniamy wtedy gdy dostaniesz informacje z OBD2 o defekcie czujnika, czyli nie wymieniamy czujnika dobrego na dobry gdy nie ma komunikatu "defekt czujnika". Twoje kody wskazują wyraźnie że czujnik pracuje bardzo dobrze i jest całkowicie sprawny. Przyczynił się do wygenerowania komunikatu w postaci Kodów - czyli sprawny - działa. Po co ta wymiana ? bez sensu. Takie niewłaściwe działanie może prowadzić do zagmatwania sytuacji bo podstawowe pytanie jest takie czy czujnik który wsadziłeś to oryginalny czujnik OEM? czy jakiś zamiennik? jak zamiennik to go powieś na choinkę i zamontuj z powrotem sprawny ten co był.
    Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
    olej wymienilem poniewaz byl ponad stan i wydawal sie rzadki (prawdopodobnie szwagier nie wymienial oleju przez dluzszy okres czasu
    to nie śwagra wina, czy znane Ci jest zjawisko przybywania oleju napędowego (ropy) w silniku z DPF? poczytaj na ten temat w Dziale diesla, olej rzadki świadczy o tym że masz DPF. Układ dawkuje ON w celu wypalenia filtra DPF, jednak ubocznym skutkiem jest ściekanie ON do miski olejowej, efektem jest przybywanie oleju a tak naprawdę mieszaniny oleju silnikowy jest rozpuszczany przez ON co w prostej linii prowadzi do zatarcia silnika.
    Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
    odkrecilem wszystkie nakretki na wstryszkiwaczach i psika delikatnie paliwo ale nie jakos bardzo.
    odkręciłeś linię niskiego ciśnienia, tam nie będzie mocno psikać bo to jest powrót przelew do baku. (ciśnienie jest na końcówce wtryskiwacza).
    Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
    dodam jeszcze ze na plaka odpala i chodzi przez chwile.
    to nie jest dobry pomysł, jeśli nie chce pracować na ON to nie psuj silnika, takim sposobem jedynie demolujesz silnik.
    Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
    Nasuwa sie pytanie czy pompa powinna bardzo psikac podczas krecenia rozrusznikiem ?
    powinna podawać wysokie ciśnienie do listwy CR.
    Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
    czy w civicu jest pompa niskiego cisnienia doprowadzajaca paliwo do pompy wysokiego cisnienia ?
    tak, jest pompa wstępna, wygląda prawie identycznie jak tutaj: wpis #19 https://www.civicforum.pl/showthread...P1104%29/page2
    to ten czerwony element na schemacie - a potem pokazany na foto.
    Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
    czy nie lepiej kupic jakis silnik za 350 funtow plus 200 wymiana
    słaby pomysł, silnik jest sprawny tylko Twoja wiedza nie pozwala na jego ogarnięcie.
    Wtryski sprawdza sięza pmocą urządzenia diagnostycznego, niczego nie wykręcaj !!!! tak się robiło w VW z 1987roku ale nie w nowoczesnym aucie !
    Nie psuj dobrego silnika!
    Poszukaj kogoś kto ma HDS i kluczowe jest diagnostyka.
    Twoje metody są rodem z epoki kamienia, tylko że już czasy się zmieniły.

    Korzystaj częściej z Wyszukiwarki albo od razu z Dziłu Diesla.
    Gdy wejdziemy do listy kodów dla 2,2 ctdi Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II

    to mamy definicję kodu DTC:
    DTC P1065: Ciśnienie w listwie paliwowej mniejsze od oczekiwanego.
    DTC P0087: Zbyt niskie ciśnienie w listwie paliwowej.
    dodatkowo przy tym kodzie jest link do tematu:
    Strasznie szarpie po przekroczeniu 3300 obrotów Błędy P1065 i P0087

    temat opisuje możliwe przyczyny i sugeruje rozwiązania. Pokazana jest też pompa wstępna - wpis #29.
    Będzie 2-gi temat z zakresu takich samych błędów. Proponuję przeczytaj i przeanalizuj, i wtedy pogadamy już od etapu gdy zrobisz podstawowe działania o których już napisano wcześniej.
    Ciekawostką jest to że to kolejny przypadek z wysp?
    to daje do myślenia... co tam się dzieje ...?

    Niestety ... temat nie zakończył się wyjaśnieniem problemu , kolega z GB sobie odpuścił i nie napisał. Tak że, nie wiadomo co tak naprawdę nie działa, może tym razem się uda ?)

    Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
    pewnego dnia jadac do pracy samochod zgasl.
    a nie wpadła gdzieś do dziury?
    pytanie kontrolne: czy wyłącznik uderzeniowy jest wciśnięty ????

    na koniec, może warto prześledzić podobny problem który wystąpił tutaj:
    czujnik wydatku pompy 1,7ctdi

    biorąc pod uwagę że w UK występują te problemy a mechaników jak na lekarstwo, a kumatych to nie ma, a za każdą naprawę to duża kasa, no to chyba nie ma wyjścia, małymi kroczkami może podmianka czujnika wydatku pompy pomorze jak w tym omawianym przypadku? ...spróbuj, nie można tego wykluczyć!
    N22 ma lepiej diagnozowane układy i możliwe że brak wydatku ciśnienia widzą czujniki m.in w listwie CR dlatego jest komunikat o zbyt niskim ciśnieniu. Dlatego czujnik w listwie CR (który wymieniłeś) zareagował prawidłowo - świetnie działa!
    Czujnik wydatku ciśnienia jak tu na foto, od tego bym zaczął.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 02-01-2017, 09:20.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      taka aukcja powinna cię zainteresować: https://www.ebay.pl/itm/NEW-GENUINE-...-/152080998301
      BOSCH FUEL CONTROL VALVE 0928400707 30777529 CIVIC ACCORD CR-V
      ten zawór obecnie jest pod numerem: BOSCH COMPATABILITY: 0 928 400 707
      a był fabrycznie pod numerem OEM REFERENCES AND BOSCH PUMPS: 30777529

      Ruska strona podaje jeszcze kilka numerów zamienników: https://plentycar.ru/autopart/4347653

      VOLVO
      30777529 - ale wynika że to bym także OEM dla Hondy.

      BOSCH 0928400707
      FISPA 81.195
      HOFFER 8029298
      MEAT & DORIA 9298
      SIDAT 81.195
      Wszystkie informacje potraktuj jako prorocznię nie jako wyrocznię.
      Przeczytaj co tu napisano oraz przeczytaj dokładnie wątki które podałem we wpisie #1, sam podejmij decyzję co zrobisz.
      Last edited by rambo7; 02-01-2017, 09:39.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Brac wymieniac powinno latac ? Czekam dziś na znajomego mechanika co to ma komputer za pare tysięcy funtów wiec przeprowadzimy dokładna diagnostykę .Jako ze jestes obcykany w tym modelu silnika podpowiedz na co zwrócić uwagę .Co sprawdzić zeby wykluczyć wtryski pompę itp itd. Ogolnie to zastanawiam sie bo w innym samochodzie który posiadam jak przekręcę kluczyk to slychac pompę a Tu w Civiczku nie slychac nic.
        Odnośnie odkręcania nakrętek z wtrysków to chodziło mi o te metalowe przewody dochodzące do wtrysków .wydaje mi sie ze jak je sie poluzuje to powinno psiakac jak po kilku tyskich ... a tu takie delikatne psiknięcia .Co do DPF to wiem ze szwagier jeździł na krótkich odcinkach wiec moze jest przytkany ?!?
        Ogolnie samochód jeździł żwawo zanim nastąpiła usterka .jedynie wzmogło sie dymienie za dupka podczas przyspieszania ale nic niepokojącego .
        Wyłącznik uderzeniowy sprawdzony.
        Ogolnie nie jestem mechanikiem ale lubię sam pogrzebać w samochodzie .... tak wiem wiem jak sie nie znam to mogę pogrzebać sobie ale palcem w nosie
        Ale tak na serio wszystkie serwisy wymiany robię sam .jedynie nie jestem obeznany w jakichkolwiek kodowaniach sczytywaniach jakiś kodów na żywo No i elektronika to mój konik .
        Ogolnie dzięki za odpowiedz .
        Czekam na kolegę z kompem i dam znac co i jak .




        Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

        Comment


        • #5


          Ogolnie w cenie tego zaworu mogę kupić cała pompę używkę w jukeju


          Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
            Czekam dziś na znajomego mechanika co to ma komputer za pare tysięcy funtów wiec przeprowadzimy dokładna diagnostykę
            diagnostykę robi urządzenie, ale analizę danych i uzyskanych informacji musi dokonać człowiek, i tu jest grubszy problem. Znaleźć kogoś kto jest kumaty i potrafi analizować jest trudno, zazwyczaj to jest na zasadzie Kod - wskazanie na czujnik - wymiana. Czyli tragedia z analizy danych "pała".
            Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
            Co sprawdzić zeby wykluczyć wtryski pompę itp itd.
            jeśli urządzenie diagnostyczne jest kompatybilne i ma właściwy program do analizy danych w tej Hondzie to będzie miał dostęp do wszystkich danych na żywo. Czyli żadnego rozbierania ! Wszystkie dane pomiary i wszelkie dane będą widoczne na ekranie urządzenia. Wydatek pompy CR, wydatek wtrysków, ciśnienie w listwie itd. itp. absolutnie wszystko.
            Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
            w innym samochodzie który posiadam jak przekręcę kluczyk to slychac pompę a Tu w Civiczku nie slychac nic.
            tak jest w benzyniakach gdzie podane jest 12V na pompę która dobija ciśnienie do listwy wtryskowej przed odpaleniem silnika. W dieslu pompa CR jest napędzana mechanicznie łańcuchem rozrządu, dlatego jej nie słychać.
            Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
            Odnośnie odkręcania nakrętek z wtrysków to chodziło mi o te metalowe przewody dochodzące do wtrysków .wydaje mi sie ze jak je sie poluzuje to powinno psiakac jak po kilku tyskich ... a tu takie delikatne psiknięcia
            ok to przewody sztywne - powinno mocno tryskać paliwo, jeśli go tam nie ma pod oczekiwanym ciśnieniem to za ten stan odpowiada czujnik wydatku pompy, o którym pisałem wyżej i pokazałem foto.
            Cześć tego paliwa (a domniemam że większość w twoim przypadku) wraca do obiegu - z uwagi na zawieszenie się tego zaworu w pozycji otwarty.
            Jeśli zawór wydatku pompy jest w pozycji otwarty no to zamiast podać ciśnienie na listwę wyrzuca ciśnienie do obiegu powrotnego.
            Nie ma ciśnienie w listwie CR? - to nie ma mowy o uruchomieniu silnika.
            Tak analizuję powyższą sytuację. Dlatego podsunąłem odpowiednie tematy które były omawiane, one posłużą Ci do przemyślenia i zapoznania się z faktami czyli pomogą zrozumieć zasadę działania. Jeśli zrozumiesz zasadę działania - to żaden mechanik nie jest Ci do niczego potrzebny, no chyba że do tego by potwierdzić przypuszczenia.
            Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
            szwagier jeździł na krótkich odcinkach wiec moze jest przytkany ?!?
            to się nie zatyka od krótkich odcinków, to się zatyka od niewłaściwego paliwa, lub od mechanicznego uszkodzenia pompy CR np. opiłki w układzie dyszy dozującej w czujniku wydatku (którego ten syf zawiesił).
            Wymiana filtra częściej niż zaleca interwał wymiany jest obowiązkowy.
            Zamieszczone przez niedozwolony Zobacz posta
            Ogolnie nie jestem mechanikiem ale lubię sam pogrzebać w samochodzie
            dlatego tak szeroko się rozpisałem, ..czyli im więcej zrozumiesz i poznasz zasadę działania tym rzadziej będziesz psuł auto i jeszcze rzadziej będziesz jechał do mechanika, a jak już pojedziesz to po pomoc w dostaniu się do odkręcenie danego elementu, nie musisz go o nic pytać bo wiedzę będziesz miał 5 razy większą od niego.
            Koniecznie daj znać o postępach.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Napewno dam znać. Właśnie przypomniałem sobie ze znajomy ma crv z takim silniczkiem i chyba skocze do niego i ukradnie ten zawór na sprawdzenie

              Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                to mamy definicję kodu DTC:
                DTC P1065: Ciśnienie w listwie paliwowej mniejsze od oczekiwanego.
                DTC P0087: Zbyt niskie ciśnienie w listwie paliwowej.
                dostałeś bardzo precyzyjne Kody które mówią konkretnie co jest grane!
                teraz,
                skoro czujnik kontrolujący prawidłowe ciśnienie mówi - stary w listwie nie ma ciśnienia! - a ty wymieniasz czujnik który Ci o tym zakomunikował - no to źle! nie tak! ...czujesz to? .
                powinieneś pomyśleć tak, ...a cha czujnik mi mówi , stary nie ma ciśnienia .... czyli? kto robi ciśnienie w listwie?
                pompa ... ok,
                a pompa nie daje ciśnienie tylko w przypadku,
                - zerwania łańcucha rozrządu - wykluczone,
                - ukręcenia wałka napędowego pompy - wykluczone,
                - usterki czujnika wydatku - prawdopodobne. Warto podpiąć diagnostykę i zobaczyć czy wynik wydatku paliwa jest zgodny z prawidłowym ciśnieniem - czy nie ?
                nie mamy urządzenia ... ok,
                to podmieniamy czujnik z innego auta i to samo wiemy co z urządzeniem diagnostycznym, albo działa albo nie działa.

                Kody mówią wprost ! żaden czujnik diagnozujący się nie zepsuł - wszystkie czujniki są sprawne!
                Nie ma odpowiedniego ciśnienia. (a wycieku nie stwierdzono... nic nie leje się poda auto)
                Rozrusznik kręci a w listwie nie ma ciśnienia ... no to gdzie jest ciśnienie ...albo inaczej...gdzie spieprza to paliwo? ... no spieprza w obieg powrotny do baku.
                Dlaczego?
                dlatego że gdzieś coś przepuszcza...
                co może przepuszczać?
                przepuszczać może zawór w pozycji otwarty.
                Nie ma diagnozy zaworu wydatku pompy. Jest diagnoza braku ciśnienia w listwie i na tej podstawie trzeba się zastanowić kto jest odpowiedzialny za zapewnienie odpowiedniego ciśnienia w listwie CR gdy pompa CR pompuje jak trzeba?
                To jest bardzo trudne do analizy dla większości mechaników, a jak zobaczą jeszcze hondę a do tego z dieslem to jest popłoch... albo wymyślają bzdury, tyle że płaci klient .

                Na brytyjskich forach czytałem co oni tam wypisują, wymieniają listwy wtryskowe, czujniki ciśnienia (jak TY), czujniki wału głównego, akumulatory, filtry, ...po protu masakra... zero pomyślunku. Dochodzą "do ściany" tak jak Ty że wymiana albo pompy CR albo silnika a to są duże koszta, ale rozwiązania nikt nie znalazł , a rozwiązanie może być proste i stosunkowo tanie .
                Last edited by rambo7; 02-01-2017, 10:39.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Ten czujnik ciśnienia to wymieniał szwagier wiec jak narazie nie wyszedłem na głupka dziś będzie podmianka tego zaworu tak w południe bo znajomy odsypia święta .jak to nie pomoże to drugi kolega wpadnie z kompem i zobaczymy co tam pokaże.

                  Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    czujnik siedzi na śrubach Torx, widać to na foto, są to małe śrubki i dobierz rozmiar Torxa idealnie na ciasno bo ukręcenie tej śrubki może spowodować że trzeba będzie wyjąc całą Pompe CR bo inaczej nie da się do nich podejść.
                    Dlatego zwracam uwagę dobierz BIT'a (dobrej jakości !!!) dokładnie do rozmiaru gniazda, siedzieć musi ciasno i kręcenie w osi śruby, ukręcenie gniazda jest bardzo nie wskazane, uczulam!
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Teraz będę się stresować przy wyciągania tego zaworu z crv kolegi

                      Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Zawór podmieniony na sprawny Civic nadal nie pali :/

                        Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          zaraz po zamianie może nie palić bo pompa może być zapowietrzona, dopompuj gruszką, pokręć rozrusznikiem i pedał gazu trzymaj wciśnięty do połowy. Trzeba spróbować kilka razy.
                          Dobrze by było we dwoje, gdyby ktoś pompował gruszką szybko i mocno krótkimi ruchami ściskając ją w dłoniach i wtedy kręcić rozrusznikiem.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Tak też robiłem i nic już jechałem oddać zawór ale wroclem się żeby spróbować jeszcze raz .drugi akumulator musiałem wrzucić .nadal nie odpala
                            Pompka podczas kręcenia robi się miękka tzn ze zasysa paliwo dobrze .

                            Sent from my SM-A300FU using Tapatalk
                            Last edited by rambo7; 02-01-2017, 14:10. Powód: po sobie stosuj edycję! (ale chyba w trybie tapatalk nie działa)

                            Comment


                            • #15
                              w takim razie jeśli czytam co pisał inny użytkownik - problem identyczny jak twój:
                              Zamieszczone przez jinxsior Zobacz posta
                              Koleś który mi go sprzedawał ostrzegł mnie że po przekroczeniu 3000 obrotów wywala check engine silnik przechodzi w tryb awaryjny albo gaśnie. Według wszelkich znaków na niebie miał to byc problem z filtrem paliwa ( pózniej dowiedziałem sie że poliftowe hondy nie miały już takiego parcia na oryginalne filtry ) Pierwsze co zrobiłem to wymieniłęm filtr paliwa na oryginalny z ASO ( Denso). Tak jak można się spodziewać problem pozostał. Dokładnie opowiem Wam o tych problemach. Na biegu jałowym bez obciązenia silnik dochodzi do 3500 obrotów i wtedy zaczyna sie dłąwic, szarpać. Jeśłi uda się przeskoczyc ten próg to już normalnie się wkreca do czerwonego. Jak popuszcze gaz i wcisne znowu, jest tak samo 3500 obrotów zaczyna sie dławić. Podczas jazdy jak jest zimny, zawsze na ulamek sekundy szarpnie odetnie paliwo przy 2200 obrotów ( bardziej jest to odczuwalne na wyższych biegach) po przekroczeniu tych obrotów ciągnie pieknie aż do 3000-3200 ( różnie ) Wtedy jest odciecie całkowite i tak jak pisałem wywala dwa błędy P1065 i P0087 o zbyt niskim ciśnieniu paliwa na listwie. Kolejną rzecza jaką wymieniłem był zawór i czujnik listwy CR. Skoro małe cisnienie to może zawór nie trzyma. Moje przypuszczenia były błędne. Dalej to samo. Wczoraj przyjechała do mnie pompa paliwa ( kupiłem w Polsce ) Niestety po wymianie pompy dalej to samo z tym że teraz jak jade i dochodze do tych nieszcześliwych 3200 to strasznie szarpie ( takie kangurki ) ale juz nie wywala błędów i nie przechodzi w tryb awaryjny.
                              Miałem jeszcze raz tak że podczas mocnego gazowania na luzie wyskoczył błąd położenia wałka albo wału ( nie pamietam teraz którego ) ale to było raz.
                              Ogólnie wydaje mi się że jak jest zimny to zdecydowanie za długo kręci zanim odpali. Miałem w swoim zyciu praktycznie same diesle i wiem że jak jest wszystko ok to wystarczy pól obrotu wału i pali, Tutaj jest tych obrotów z 6 może 7. Wydaje mi się że nawet wiecej na tej "nowej" pompie. To jest cos takiego jak by paliwo uciekało po nocy i musi tyle razy przekrecić żeby ciśnienie się wytworzyło.
                              W silniku nic nie stuka, pracuje równo, nie dymi ani na biało ani na czarno.
                              wymienił wszystko prócz Komputera ECM, ale niestety tego na 100% nie wiemy, bo nie napisał finału .
                              Jeśli mamy:
                              - rozrząd nie przestawiony,
                              - czujnik FRP listwy CR wymieniony,
                              - zawór wydatku pompy CR podmieniony dla sprawdzenia,
                              - pompa wstępna pompuje grucha robi się miękka - co jest prawidłowe!
                              - czujnik wału wymieniony, bez efektu,
                              - pompa wymieniona, dalej nie odpala,
                              - nigdzie nic nie cieknie,

                              nie mam innego pomysłu jak Komputer silnika.

                              Super ze miałeś możliwość podmianki zaworu wydatku pompy ważną rzecz sprawdziłeś.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X