Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kod błędu P1237 odcina turbinę

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kod błędu P1237 odcina turbinę

    Witam ! Muszę przyznać, że zakup mojej Hondy nie był najtrafniejszy... Najpierw nie mogłem znaleźć, a jak znalazłem okazało się kompletna klapa.Po 2 miesiącach musiałem wymienić silnik, bo pękł mi blok ( umoczyłem 5 tysi) , było nieźle ale teraz pojawił się problem z turbo, którego nikt nie może zdiagnozować.. podczas jazdy gdy redukuje bieg, albo dodaję więcej gazu, kiedy wskazówka przechodzi powyżej 2000 obrotów, zapala się kontrolka i odcina mi gaz. Silnik nie gaśnie ale obroty nie przekraczają 2000. kiedy się zatrzymam na minutę, wyłączę silnik i po jakimś czasie go uruchomię znowu jest wszystko w porządku. Sytuacja z czasem robi się coraz bardziej niebezpieczna, bo kilka razy zrobiło mi się tak przy wyprzedzaniu i musiałem uciekać, żeby sienie zderzyć. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd p1237. Mam dobrego mechanika, który sam przekładał ten silnik rozebrał cały układ pozmieniał wszystkie przewody,węże i mówi że jest ok. turbo też spoko, ale problem dalej występuje. Jesteście moją ostatnią deską ratunku, także liczę na was

  • #2
    Przeniosłem w odpowiednie miejsce bo w dziale przywitań byłby kompletnie niewidoczny.
    Zamieszczone przez inkwizytor1311 Zobacz posta
    Sytuacja z czasem robi się coraz bardziej niebezpieczna, bo kilka razy zrobiło mi się tak przy wyprzedzaniu i musiałem uciekać, żeby sienie zderzyć.
    to i inne rzeczy ludzie przechodzili 9 lat temu, Ty dopiero teraz więc masz łatwiej - wystarczy poczytać. Wynika z powyższego że dopiero zaczynasz przygodę z dieslem.
    Dział Diesla jest właściwym miejscem dla takich problemów. Zapoznaj się z Wątkami w zakresie błędu P1237. Czytania jest dużo ale moim zdaniem warto. Nie ma sensu się powtarzać bo w zasadzie wszystko co mogło być napisane dla kodu P1237 jest napisane i rozłożone na czynniki pierwsze.
    Gdybym miał podpowiadać na co zwrócić uwagę, szukając "esencji" z wpisów o tym problemie to zwróć uwagę to głównie szukaj informacji na temat:
    - jaki silnik (przeszczep) ma przebieg? czy jest to udokumentowane?
    - stan rozgrzania diesla? kiedy osiągane jest optimum rozgrzania? ile to jest km??? czy wiesz jaki powinien być minimalny przebieg w obecnej porze roku dla podjęcia dynamicznej jazdy dieslem? - kiedy rozpoczynasz wyprzedzanie? (doczytasz na forum).
    - pora roku a styl jazdy,
    - czym jeździłeś wcześniej? benzyna czy diesel? jak diesel to jaki co wiesz o silniku Isuzu 4EE2 16V Common Rail z turbiną VTG ?
    - warunki zapewniające regularnie "wietrzenie silnika" zapewnienie warunków autostradowych ile razy na tydzień?
    - stan i kondycja ogólna silnika i turbo? - niewiadoma bo to przeszczep,
    - stan Pierburgów odpowiedzialnych za sterowanie turbiną - oznaczenie, typ, uszkodzenia mechaniczne zaworów Pierburg i szczelność układu podciśnieniowego,
    - stan płynu chłodniczego i kontrola poziomu w zb. wyrównawczym,
    - stan turbiny, luzy osiowe? czy były kontrolowane?
    - rodzaj stosowanego paliwa, częsta jazda pozwala rotować paliwo na odpowiednie do pory roku,
    - jakość i stan oleju silnikowego oraz filtra powietrza.
    Takie zagadnienia znajdziesz w odpowiednich Wątkach na forum!!!
    to sa bezpośrednie przełożenia dla P1237 czyli w 90% to nie żaden defekt ani awaria tylko nieumiejętność korzystania z silnika o tej porze roku - skup się na tym najbardziej.
    Wiemy natomiast że silnik był wymieniany i tu możesz się skupić mniej a w zasadzie nie musisz wiedzieć nic bo widzę że mechanik zrobił robotę dobrze, jednak jeśli masz wątpliwości co do jego działania to możesz sprawdzić obszary wymienione w tym wątku: Błąd P1237 1.7 CTDI
    Zatem korzystaj z wyszukiwarki tematów i pisz w odpowiednim miejscu bo Wątków w obszarze P1237 mamy już 3.
    Wątków w obszarze tego diesla jest b. dużo i w zasadzie w ciemno możesz zakładać że pytanie które chcesz postawić - jest! Odpowiedź którą chcesz uzyskać - jest !
    Powtarzać się w kwestiach opisanych wielokrotnie nie ma sensu. Jeśli zdobędziesz odpowiedzi na pytania a chciał doprecyzować kwestie niejasne to pisz, ale to już pogadajmy o sprawach szczegółowych.
    Last edited by rambo7; 19-11-2016, 15:09.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X