Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik gaśnie, Kody błędów P1087, P1095

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik gaśnie, Kody błędów P1087, P1095

    Witam
    Chciałbym poruszyć znowu temat tych 2 błędów w silniku 1.7 ctdi, gdyż moja Hania zaczyna się ze mną droczyć i trzeba trochę przy niej posiedziec.
    Zaczeło się tak że podczas jazdy Zgasła i pojawiły się 2 kontrolki check i świece żarowe. Odpaliła bez problemu po ok 2 min i dojechałem do domu bez spadku mocy ani innych problemów. Następnie zwarłem kostke pod kierownica (żółta) która nie wchodzi w żadne połączenie z pinami więc myślałem, że bedzie to samodiagnostyczna. po zworce kontroli zgasły. Kolejnego dnia zrobiłem z 30 km i Hania znów zgasła i 2 kontrolki. Od razu nie odpaliła tylko po chwili i znów dojechałem do domu. Po podpięciu pod kabel wyszły owe 2 błędy P1087 i P1095. Błędy skasowałem, po czym uruchomiłem silnik i Hania miała tak, że 2 razy w ciągu około 2 min spadły jej obroty do około 400 i po sekundzie wracały na normalne. Znalazłem na forum definicje tych błędów ale teraz głowię się z tym co mam z tym zrobić. Dodam że przez pierwszym zgaśnieciem silnika była prawie rezerwa (dojechałem do domu i po ponownym uruchomieniu silnika się zapaliła) a kolejnego dnia od raz zatankowałem ją do pełna i znów to samo. Może sama wymiana filtra paliwa ? Może pompa zassała ze zbiornika syfy i teraz dzieje się to co się dzieję ? Wiem, że te 2 błędy są typowe dla tego silnika ale w większości wyskakują w zimę podczas zamarzania paliwka bądź innych spraw a z tego że mamy lato to myślę, że może być coś innego a nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi co może być nie tak i mam nadzieję, że tutaj ktoś rozjaśni mi umysł.
    Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez Wavis_ek Zobacz posta
    nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi co może być nie tak i mam nadzieję, że tutaj ktoś rozjaśni mi umysł.
    Nie znalazłeś na forum odpowiedzi,chyba słabo szukałeś.Podpowiem - złej jakości paliwo jest sprawcą P1087 i P1095
    Przeczytaj chociaż ten wątek https://www.civicforum.pl/showthread...ighlight=p1087

    Comment


    • #3
      kolego Wawis_ek, poprosiłem dawno temu byś zapoznał się z Regulaminem https://www.civicforum.pl/showthread...890#post306890 ale bez odzewu.
      Nawet nie raczyłeś zakończyć swojego wątku, nikt nie wie na czym się skończyło.
      Jak byś przeczytał Regulamin to wiedziałbyś że jest KATEGORYCZNY zakaz pisana na forum w tytule wątka słów "Problem", "pomocy" to jest niedopuszczalne.
      Piszesz nowy wątek z tematu które były szeroko podejmowane - po co? czy Ty jesteś ktoś wyjątkowy?
      Spodziewasz się że dostaniesz co chcesz i tyle Cię widzieli... i kolejny raz pewnie będzie to samo.
      Taka reprymenda na początek, bajzlu na forum nie robimy, bo to robota dla Funkcyjnych.
      Konieczna poprawa i nadrobienie zaległości.
      Last edited by rambo7; 05-09-2016, 08:25.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Otóż tak, przepraszam że nie odpisałem co było nie tak ale miałem takie zamieszanie że nie miałem kiedy tego zrobić. Flinston paliwo na pewno nie jest zlej jakość ale wymienilem dziś filtr paliwowy i póki co rozjezdzilem ja trochę i błędy nie wyskoczyly. Temat który przytoczyles przeczytałem wcześniej lecz nie była to konkretna odpowiedź na to co się dzieje. Zobaczymy co będzie u mnie, póki co jest ok a za 2 dni zrobie kawałek trasy i jak nie wyskocza błędy to problem będzie rozwiązany. Rozwiązany. Trochę w panice napisałem temat lecz przeraziły mnie te 2 błędy które wyskoczyły. Hanie mam od 2 miesięcy i nie znam jej jeszcze na tyle żeby spodziewać się co może jej dolegac więc wolałem napisać o poradę, bo przecież po to jest forum. Napiszę jeszcze za 2 dni jak zrobię trasę i zobaczymy czy coś wyjdzie. Pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Wavis_ek Zobacz posta
          wolałem napisać o poradę, bo przecież po to jest forum
          tak ale, pod warunkiem że się wie jak z niego korzystać.
          Forum nie istnieje od wczoraj wiec jest wyszukiwarka tematów i bez problemu znajdujemy temat pod warunkiem że w temacie nie ma słów "problem", "pomocy" tu 90% ludzi po nic innego nie przychodzi.
          Warto kończyć swoje tematy bo tak jak Ty, inni też potrzebują odpowiedzi.

          Kody które się wygenerowały to typowe kody "zimowe" zgadza się. Natomiast pojawienie się ich w lato świadczy o paliwie niezgodnym ze specyfikacją inaczej mówiąc jakieś badziewie, lub pusty zbiornik paliwa. W kolejnych dywagacjach to zatkany filtr paliwa.
          Zamieszczone przez Wavis_ek Zobacz posta
          Dodam że przez pierwszym zgaśnieciem silnika była prawie rezerwa
          przy rezerwie może wystąpić taka sytuacja, gdy jeszcze stoisz pochyło. Generalnie dieslem nie zleca się jazdy na rezerwie unikaj takiej sytuacji przy codziennym użytkowaniu. W trasie jechać do rezerwy to co innego, ale "w około komina" jeździć utrzymując rezerwę to nie jest prawidłowo.
          To jest tyle co na temat podstawowego sprawdzenia.
          Jest jeszcze możliwe że wszystko co wyżej poczytałeś jest w porządku a problemem jest np. któryś z elementów układu paliwowego a przede wszystkim pompa wysokiego ciśnienia. W najgorszej opcji pompa paliwowa niedomaga i z jej powodu mogą występować identyczne objawy.
          Tutaj trzeba być oblatanym lub przeprowadzić kilka prostych testów aby sprawdzić który obszar generuje problem.
          Warto zapoznać się z tym wątkiem by orientować się na temat obiegu paliwa w 1,7ctdi https://www.civicforum.pl/showthread...a-Paliwa/page2
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Jestem już po trasie, troche go podeptałem żeby przepalił jakoś się rozchodził i co zaobserwowałem to, że po przejechaniu około 50 km gdy dojechałem do świateł na jałowych obrotach silnik zaczął sie lekko dusić, spadły obroty, lecz nie wiem do ilu bo obrotomierz pokazywał normalnie, ale słychać było inny dźwięk silnika tak przez około 2 sec i potem wracał do normalnych, sytuacja powtarzała się przy każdym zatrzymaniu i pracy na jałowych obrotach silnika. Kolejna sprawa jaką zauważyłem to, że podczas ruszania z tzw ze sprzęgła w korkach i po dodaniu gazu czasami zdarza się, że silnik nie reaguje na pedał gazu i dopiero po 1-2 sec jest normalnie. Silnik nie traci mocy, bo ciągnie równo, tak jak powinien (chyba) oraz nie było takiej sytuacji ze nie mógł się kręcić do np 3 tyś jak opisywali to inni na forum.
            Witam, pojawił mi się problem z przygasaniem i dławieniem w czasie jazdy. Auto to Civic 1,7 Ctdi 2004. Jechałem w dłuższą trasę, w połowie dystansu auto zaczęło tracić moc i się dusić, szarpać, obroty spadały. Po chwili dławienia wszystko wróciło do normy, choć miałem wrażenie lekkiego zamulenia. Po około 100km kilometrach objawy powróciły ze wzmożoną siłą, auto zaczęło się dławić, zjechałem na pobocze. Przy wciskaniu gazu obroty maksymalnie dochodziły do 1500 i na tym się zatrzymywały,

            znalazlem ten temat objawy są zbliżone ale jednak u mnie sytuacja jest trochę inna. Po dojechaniu do domu sprawdziłem wszystkie płyny i wszystko jest w normie.
            I jeszcze co zaobserwowałem jadąc wczoraj to, że silnik znów kopci. Dostał ładne obroty oraz dłuższą trasę myślałem, że przepali i choć część wypluje i bedzie tego mniej ale niestety silnik nadal nadmiernie kopci podczas jazdy ( zostawia naprawdę sporą chmurę za sobą). Wiem, że diesel musi dymić ale troche przesadnie bo czasami nie widać samochodu jadącego za mna.

            Dodam jeszcze, że takie rzeczy dzieją się bardziej na rozgrzanym silniku po przejechaniu około 20 km. na zimnym jedynie spadki obrotów jak stoi na jałowych obrotach.
            Nie wiem od czego się zabrać tutaj, czy jakis czujnik może wariować, czy zapchany układ który postaram się dzis wyczyścić, czy co gorsze jak wywaliło wcześniej z tych błędów, czy pompa wysokiego ciśnienia
            Last edited by Wavis_ek; 10-09-2016, 09:23.

            Comment


            • #7
              W tej sytuacji najlepiej było by podpiąć komputer, ale taki który by na bieżąco analizował dane z czujników, zakładam że takiej możliwości nie ma, więc na podstawie objawów takie sugestie:
              Jaki jest aktualnie przebieg? czy sięga 250-300tys km? jeśli tak to, sugerowałbym przepływkę lub turbinę.
              Na podstawie wcześniejszych wpisów do. gaśnięcia silnika i generowania kodów "zimowych" teraz doszło telepanie silnikiem, wahnięcie obrotów przed skrzyżowaniem, i kopcenie na czarno.
              Jeśli chodzi o kopcenie na czarno (bez podpięcia komputera) mamy albo niewłaściwie dobraną dawkę paliwa na podstawie uszkodzonego przepływomierza, tą teorię popiera sytuacja gdzie na zimno nie kopci na ciepło kopci i po wdepnięciu gazu kopci do tego wahnięcie obrotów przy wrzuceniu na luz. Zanim przepływka zliczy i dobierze odpowiednie dawkowanie zajmuje jej to dużo czasu i z tego powodu takie objawy być mogą. Jeśli system OBD2 nie wykazuje żadnych błędów oznacza to że komputer ją "widzi" ale przepływomierz przekazuje pierdoły a nie prawdziwe dane, ale komputer już nie analizuje tych danych, dla niego ważne żę są i na podstawie objawów jak opisujesz można się domyślać (bo nie ma kompa do testów na żywo podczas jazdy) że przepływomierz nawalił.
              Natomiast jest to domniemanie, bo jeśli na parametrach (w teście na żywo) wyszło by że wszystko jest ok, no to sprawa mechaniczna czyli dogorywa turbina.
              Jeśli nie ma innych kodów niż "zimowe" (co by ułatwiło diagnozę) to na podstawie opisanych objawów obstawiłbym w pierwszej kolejności przepływomierz.
              Temat jest dość zawiły bo mamy do czynienia z dość dużą ilością zdarzeń, zaczęło się od kodów "zimowych" w podejrzeniu pompa CR lub paliwo, potem dymienie, wahnięcia w pracy silnika.
              W przypadku (na przyszłość) gdy silnik zgaśnie i pojawią się kody "zimowe" nie kręć rozrusznikiem a otwórz maskę, dopompuj gruszkę ręczną paliwa aż stwardnieje i dopiero uruchom silnik, powinien odpalić "od strzała".
              Reasumując:
              1. przepływomierz kończy żywot lub skończył, 2. turbina kończy się, 3. filt powietrza zaczopowany, świece żarowe niedziałają one biorą udział w dopalaniu mieszanki nawet na rozgrzanym silniku.

              edit,
              ciekawi mnie jeszcze prędkość maxymalna, nie namawiam do tego! jeśli nie ma warunków lub nie czujesz się na siłach to zrobić, ale to by była też informacja czy bez problemu osiąga 190km/h ?
              Last edited by rambo7; 12-09-2016, 08:45.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Otóż dziś ponownie silnik zgasł i pojawiły się błędy. podłączałem pod OBDII i znów to samo P1087, P1095. sytuacja powtórzyła się po około 3 km, i było to podczas spokojnego ruszania spod świateł. Aktualnie przebieg przekroczył 300 tyś, filterek paliwa nowy powietrza i po wymianie paliwowego zrobiłem 500 km i w baku jeszcze prawie połowa paliwa. Z przepływomierzem też wyskoczyły błędy jak wymieniałem filtr paliwa, więc uznałem, że to normalne bo nie znalazłem gruszki do pompowania paliwa i lałem bezpośrednio do filterka, ale skasowałem i do tej pory się nie pojawiły(P0113, P0102, P0101) pierwszy odnośnie czujnika powietrza to normalne, ponieważ go odczepiałem żeby wyciągnąć filtr powietrza i mieć lepsze dojście do paliwowego. W weekend właśnie też pomyślałem aby sprawdzić jak będzie się zachowywał przy wyższych prędkościach i udało mi się dobić 180 i nie było z tym problemu szła dalej ale zabrakło mi drogi. Jutro chcę dogadać się z jakimś mechesem aby coś nad nią pokombinował. Osobiście nie mam możliwości podpiąć pod kompa aby przeanalizować dane z czujników, więc trzeba będzie komuś to zlecić. Pierwsze co to przepływka, ja myślałem bardziej nad wtryskiem ale po Twojej wypowiedzi stwierdzam, ze to jednak bardziej wina przepływomierza. Jutro postaram się umówić z jakimś mechesem, jeśli powiem mu jakie błędy i objawy wystąpiły to raczej powinien się domyślać co może być nie tak aby nie narażać na niepotrzebne koszta. W takim razie napiszę jak będzie coś więcej wiadomo bo póki co można gdybać a wszystko wyjdzie jak podłączy się pod kompa i sprawdzi co i jak. Także póki co dziękuje za odpowiedź

                Comment


                • #9
                  Wavis, Regulamin pkt 2.

                  Zamieszczone przez Wavis_ek Zobacz posta
                  Z przepływomierzem też wyskoczyły błędy jak wymieniałem filtr paliwa,
                  konkretnie, jakie Kody DTC? (Kody przepływomierza nie mają nic wspólnego z paliwem, jest/był zbieg okoliczności lub rozległy problem). To nie jest normalne.
                  Zamieszczone przez Wavis_ek Zobacz posta
                  więc uznałem, że to normalne bo nie znalazłem gruszki do pompowania paliwa i lałem bezpośrednio do filterka
                  bardzo trudno mi sobie to wyobrazić gdyż gruszka pompa ręczna jest integralną częścią filtra paliwa, (wpis #12) jak to lałeś/robiłeś to jest poza moją wyobraźnią.
                  Pompa ręczna (gruszka) jest zarazem zaworem zwrotnym i ma za zadanie nie dopuszczać do cofki paliwa. Jak jej nie ma, to masz kody "zimowe" - to teraz mi się wiąże w obraz, tylko nadal nie mam pojęcia jak to zrobiłęś, zalewałeś filtr? (tam nie ma dojścia).
                  Zamieszczone przez Wavis_ek Zobacz posta
                  P0113, P0102, P0101) pierwszy odnośnie czujnika powietrza to normalne, ponieważ go odczepiałem żeby wyciągnąć filtr powietrza i mieć lepsze dojście do paliwowego.
                  analizuję co piszesz, ok wiec mamy 3 Kody DTC dot przepływki. Jak się je odczepi i wygenerują się kody to jeszcze nic nie znaczy.
                  Zamieszczone przez Wavis_ek Zobacz posta
                  Jutro postaram się umówić z jakimś mechesem, jeśli powiem mu jakie błędy i objawy wystąpiły to raczej powinien się domyślać co może być nie tak aby nie narażać na niepotrzebne koszta.
                  nooo, to może być trudne, w sensie nie narazić na koszta, mało takich którzy to potrafią.
                  Zamieszczone przez Wavis_ek Zobacz posta
                  napiszę jak będzie coś więcej wiadomo bo póki co można gdybać
                  już wiadomo wystarczająco dużo, sprzęt diagnostyczny widzę masz odpowiedni to wystarczy, analiza kodów i tego co piszesz (bo nie widzimy twojego silnika) mówi dużo. Kwestia właściwej analizy więcej wniesie niż dywagacje mechanika.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X