Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2,2 CTD-I Błąd 109A Filtr cząstek stałych DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 2,2 CTD-I Błąd 109A Filtr cząstek stałych DPF

    Witam Jestem posiadaczem Honda Civic VIII 2.2 iCTDI DPF i ostatnio podczas jazdy wyskoczyła mi taka o to ikonka DPF.jpg
    Po podpięciu pod komputer wyskoczył tylko komunikat z numerem błędu 109A bez informacji co on oznacza dokładnie. Bardzo bym prosił o pomoc z góry dziękuje

  • #2
    dpf zapchany

    Comment


    • #3
      Wymienić czy próbować jakoś go przeczyścić?

      Comment


      • #4
        Masz kilka opcji:
        1. Wyciąć lub wytłuc wnętrze, przeprogramować komp by nie inicjował wypalania - koszty łączne około 500-1000zł - Spokój na lata, trochę mniej eko będziesz. Auto dymić bardziej nie będzie.
        2. Oddać filtr do regeneracji. Np. tu - koszty 500-800zł. Na jak długo taka operacja wystarczy? Bywa różnie.
        3. Nowy filtr z ASO... Nawet nie sprawdzam kosztów bo bym z krzesła spadł. Ale na Allegro cena 1600zł za nówkę... , można rozważyć. Używki bym nie szukał bo wrócisz do punktu 2.
        Osobiście wybrałem punkt 1 i jestem zadowolony.
        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

        Comment


        • #5
          Gdy wyświetlany jest komunikat DPF REGENERATION REQUIRED (Wymagana regeneracja filtra DPF) (A - bez wykrzyknika) lub DPF CHECK SYSTEM (Układ kontroli filtra DPF) (B - z wykrzyknikiem).
          (przestaw język z niemieckiego bo to jakoś ciężko się czyta ).
          Na obrazku graficznym jest ikonka typu "B" oznacza zatem niekoniecznie czyszczenie a kontrolę układu DPF.
          Pytanie czy grzebane było w ostatnim czasie w któryś z tych obszarów?
          Jednak można stawiać za pewnik że DPF się odzywa.
          Temat przenoszę do działu Diesla.
          Zamieszczone przez szym19917 Zobacz posta
          Wymienić czy próbować jakoś go przeczyścić?
          jest wiele napisane w tym temacie, zapoznaj się z istniejącymi wątkami:






          Dodam jeszcze uzupełnienie w kontekście Ikonki graficznej na wyświetlaczu.
          Jak wynika z opisu dla tych Ikonek jest różnica w ikonce z wykrzyknikiem a bez. Polega ona na tym że komunikat z wykrzyknikiem może być też wygenerowany w przypadku usterek z obszaru Układu cząstek stałych na który składa się:
          - czujnik ciśnienia różnicowego filtra DPF - być może wymagana jest regulacja tego czujnika?
          - uszkodzenie rurki czujnika ciśnieniowego dpf.
          - czujnik temperatury spalin (EGT 1) - być może on szwankuje ?
          - czujnik temperatury spalin (EGT 2) - być może on szwankuje ?

          Więc tu przydała by się precyzyjniejsza diagnostyka jeśli chciałbyś ratować (wątpliwie) środowisko. Tu dał odpowiedź Butler co z tym zrobić i to co już zostało napisane w wątkach wcześniejszych.

          Jakim urządzeniem dokonywałeś diagnostyki? bo kodu DTC "109A" nie ma w bazie danych, coś te urządzenie chyba niezgodne z Hondą?
          Last edited by rambo7; 14-07-2016, 07:46.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Dziękuje za pomoc
            Wycinanie filtra odpada gdyż mieszkam w Niemczech i auto jest na niemieckich blachach a wiadomo jak oni podchodzą do tematu ekologii
            Według instrukcji gdy się wyświetli ta ikonka to filtr należy wymienić lub oddać do regeneracji.
            Tym programem dokonywałem diagnostyki Delphi Cars 2014.R2
            Przepraszam jeżeli niepotrzebnie założyłem nowy temat
            A jakie jest prawdopodobieństwo uszkodzenia któregoś z tych czujników i w razie potrzeby gdzie można je kupić??
            Last edited by szym19917; 14-07-2016, 22:05.

            Comment


            • #7
              Wiele diesli jeździ po Niemczech bez DPF i przechodzi przegląd . Niemcy nie są zdolni do tego co Polacy . Ten silnik Hondy N22 jest tak "czystym ekologicznie" silnikiem że bez DPF ma 20 razy mniejsze wartości wydechu niż najnowszy Diesel VW . Tak że nie musisz się martwić, w zakład idę że stajemy nowym Paserati i starą (wersją bez dpf) na badaniu spalin i Honda ma co najmniej kilkanaście razy mniejsze wyniki niż Paserati .
              Żaden nie niemiecki diagnosta tego nie sprawdzi bo by musiał rozkręcać auto a do tego prawa nie ma. On ma prawo ocenić jakość spalin i tyle. Ja jeżdżę Isuzu 1,7 i mam Euro3 i tak jestem czystszy niż większość nowych diesli. Musisz wiedzieć że ty mając DPF jeździsz tak naprawdę bez niego, DPF działą tylko w określonych okolicznościach i koniec. 90% jazdy to bez DPF. To proces dodawania Oleju Napędowego do katalizatora by go wyczyściło, rozumiesz? zalewa się go ropą by się pozbyć na zewnątrz sadzy ...uważasz że to jest ekologiczne? i twoje spaliny są czystsze niż moje ? nie rób jaj... DPF to sie nadaje do wyeb....na . i tylko do tego .
              Czyli tak jak mówię wycina się to co jest w środku - puszki i kable zostają, nikt kto będzie na to zaglądał nie wie że to nie aktywne ..a wyłącza się dawkowanie ON programowo i to cała operacja wyciania.
              Skoro jesteś w Niemcowni to zrób to u fachowców w PL i wracasz do siebie naprawionym i kompletnie nie śmierdzącym bardziej niż teraz autem . Natomiast masz już "0" słownie zero, problemów z pseudo ekologią.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Rozumiem
                Dam rade w tym stanie zrobić tym autem 1200km bo tyle mam z niemiec do polski?
                I zrobię tak jak pan radzi wy*******ę to wpi.. wiadomo gdzie
                I jeszcze jedno jeżeli okaże się że któryś z tych elementów które pan wymienił:
                - czujnik ciśnienia różnicowego filtra DPF
                - uszkodzenie rurki czujnika ciśnieniowego dpf.
                - czujnik temperatury spalin (EGT 1)
                - czujnik temperatury spalin (EGT 2)
                jest uszkodzony to będę mógł je kupić w normalnym sklepie z częściami czy mszę się udać do ASO??
                Last edited by szym19917; 15-07-2016, 21:56.

                Comment


                • #9
                  z diagnostyką elementów składowych filtra to tylko do ASO powinni podłączyć sprzęt diagnostyczny i określić precyzyjnie obszar usterki. Generalnie za to się zapłaci. Dlatego najlepiej by Komputer samochodu został przeprogramowany (nie w ASO !!!!) bo aso tego nie robi, to rozumiesz , przeprogramowany ECU tak by nie widział DPF, jak nie będzie widział dpf to i nie będzie widział błędów układu. Diesel przestanie cię dręczyć.
                  Panów na forum nie ma .
                  Zorientuj się po wpisach na forum kto gdzie robił taki zabieg.
                  Silnik powinien jechać ale może wchodzić w tryb awaryjny co jest okropnie ciężką jazdą, ale nie powinien stanąć. Będzie miał muła, ale pojedzie.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Dziękuje za pomoc
                    Tak mnie nauczyli w domu żeby do nieznajomych zwracać się pe Pan
                    Najważniejsze żeby dojechał i nic mu się nie stało po drodze

                    Comment


                    • #11
                      Trochę lipa jechać taki kawał w limpie.
                      Jak masz kogoś kto tam coś ogarnia to niech wypali to serwisiwo.
                      DPF w nich to jeszcze nie jest "prawdziwy " jak w idtec.
                      W pl pewnie nie będzie nikomu chciało się szukać przyczyny, a nawet jak znajdą uwalony czujnik to cena nowego powala.
                      Regeneracja, wypalanie, czyszczenie chemiczne itp pomagają na kilka tyg. Jak sie zakitowal to już jest jego koniec.

                      Comment

                      Working...
                      X