Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1,7 ctdi Check Engine P1113

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,7 ctdi Check Engine P1113

    Witam,

    Podczas jazdy zapalił mi się Check Engine. Jako, że jestem w Niemczech na samej granicy ze Szwajcarią mam do dyspozycji tylko skaner ELM327 -> aplikacja na telefonie pokazuje błąd p1113. Błąd daje się kasować, ale po odpaleniu silnika w ciągu 2 sekund wywala znó Check Engine.
    Znalazłem ten temat:
    Witam, proszę o pomoc Zapaliła mi się kontrolka Check Engine - z silnikiem nic sie nie dzieje, chodzi jak wcześnie, zero spadku mocy, zwiększenia zużycia paliwa czy falowania obrotów wszystko wygląda spoko. Sprawdziłem interfejsem ODB II i pojawił się błąd P1113 nie mogę nigdzie znaleźć czego on może dotyczyć. Próbowałem go skasować ale zaden program sobie z nim nie poradził ciągle jest:(. Ma ktoś jakiś pomysł? Honda CIVIC VII 1,7 CTDi 2002 r. Pozdrawiam


    Na rysunku zaznaczone jest, że są 2 czujniki Pierburg. Moje pytanie do was drodzy:
    - czy można z tym jeździć (100km/h + bez szarpania i piłowania) - do domu w PL mam 1500km
    - czy robić to tu na miejscu w serwisie DE i narażać się na koszty, które mogą być spore jak myślę
    - jak trudno jest wymienić ten czujnik samemu?

    Pozdrawiam
    Robert

  • #2
    Sprawa jest prosta, ale logistycznie trudna, tzn,...
    Po pierwsze jesteś super macher że skojarzyłeś Honda - problem - forum - dział diesla - tu gratuluje podejścia .
    Teraz tak, co do usterki - OBD komunikuje że czujnik Pierburg nr 3 (na 2 króćce) - to jest Pierburg na schemacie - wpis nr #5 !!! - widzisz ma 2 króćce. - oba są koło siebie - wpis #10 - widzisz ? ... ten na 2 krócce jest nad tym co ma 3 króćce. Oba są koło siebie i widoczne od spodu z kanału.
    Dla jasności w Civic 1,7 ctdi mamy 3 zawory Pierburg.
    Pierburg od regulacji turbiny jest nad miską olejową i przy nim tuż nad nim jest Pierburg co wywala P1113 - na 2 króćce - to ten Cię interesuje !!!
    Pierburg od regulacji EGR tuż pod listwa wtryskowa ciężko dojrzeć ale jest.

    Zatem jeśli generuje się tobie po skasowaniu błędu ponownie ten sam błąd P1113 - to pochodzi on od Pierburga tego na 2 króćce i wtyczka 2 pinowa.
    Kod się powiela - co sugeruje że Pierburg jest uszkodzony. Pierburg ten na 2 krócce przełącza podcinienie regulacji pomiędzy 2-ma Pierburgami co maj ą po 3 króćce.
    Brak tej regulacji - wywala P1113.

    Jechać z tym się da i nie żałuj silnika, jak tylko pozwoli Ci jechać to dymaj bez żadnego problemu, nic się nie sranie a nawet może się polepszy - czyli "odetka" - zaworek być może się zawiesił (np z powodu korozji) - to główne jego powody uszkodzenia.
    Ceny tego Pierburga będą takie jak u nas max 400zł nowy czyli około 100Euro, natomiast na allegro kupisz używkę za 40zł.
    Koszty serwisu w Niemczech też spore - wiec poproś że sam sobie wymienisz.
    Nie wiem czy kupisz gdzieś na Ebayu zanim wrócisz do PL.
    Generalnie wiesz co jest grane, wiec bez paniki - dymaj w pedał gazu - może się odetka, jak nie odetka to i tak będziesz się bujał w trybie awaryjnym ale dojedziesz tyle że bez turbiny, kompletnie nic się nie stanie prócz tego że spaliny będą szły przez turbinę be jej działania, czyli trochę sie okopci i tyle.

    Więc wiesz wszystko, ale weź to teraz logistycznie ogarnij? na obczyźnie.... ...będzie trudno...a wozić ze sobą Pierburgi w bagażniku trochę niepoważne, ale chyba też zaczne wozić , .

    Do wymiany masz dokładnie to co widzisz we wpisie #15 i #20 https://www.civicforum.pl/showthread...ighlight=p1113
    to on komunikuje błąd P1113.
    Last edited by rambo7; 15-05-2016, 17:18.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Generalnie tu ostatnio sporo pada, i podczas jazdy też walnął taki deszcz, że przy 80kmh na autostradzie ledwo było coś widać. Kilka minut później wywalił właśnie Check Engine.
      Problem w tym, że właśnie tego kanału nie mam, a Honda jest na tyle niska, że nawet się tam nie wcisne :P. -> ale poszukam jakiegoś sposobu by to ogarnąć, może jakiś krawężnik wyższy co by jedną stroną auta stanąć się dało.
      Jeśli dobrze zrozumiałem to mam wymienić ->Pierburg 7.22448

      Generalnie auto jedzie czasami mułowato, czasami normalnie, 130kmh bez problemu. Dalej nie próbowałem. Lekkie wrażenie, że dławi się przy ruszaniu i tyle.

      Wysyłka używki z PL nie problem -drogo bo 35zł ale taniej niż kupować nowe

      ten pasuje?

      Comment


      • #4
        tak, z Merivy pasuje .
        Co do warunków jazdy, to ma związek, duży deszcz - wilgoć - zawilgocone powietrze jest wciągane pod dużym podciśnieniem przez dolot- ssanie jest jak w odkurzaczu - w deszcz wciągasz wilgoć w ilościach większych niż normalnie. W powietrzu zawsze znajduje się % wilgoci.
        Ta wilgoć potem krąży w układzie podciśnienia - a układ pracuje na podciśnieniu powietrza, z czasem wilgoć = korozja i czujniki mechaniczne w których porusza się membranka na jak Pierburg koroduja i się zawieszają i nie ma regulacji silnik wchodzi w tryb awaryjny i muli bez turbiny.
        Tak praca Pierburga 7.22448 jest problemem, tak wynika z Kodu DTC o którym zameldowałeś. Czujnika nie wyrzucaj, jak będziesz miał chwilę to go rozbierz i spróbuj przeczyścić i nasmarować.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzięki rambo za pomoc, zamówione, akurat w poniedziałek za tydzień powinno być u mnie i wtedy będę szukał dogodnego miejsca na poudawanie kanału i spróbuje swoich sił w wymianie tego .

          Jakieś rady jak podejść do tej wymiany?

          Comment


          • #6
            kluczyk 10-ka, bo są 2 śruby mocujące Pierburga. latarka nawet jak dzień - bo tam ciasno i ciemno zawsze. 2 śrubokręty płaskie do wyjęcia kołków z osłony dolnej miski olejowej, nie pourywaj ich bo osłona w dieslu jest ważna osłania elementy pierburgów przed zanieczyszczeniami.
            Sprawdź przy okazji rurki gumowe które wchodza na króćce czy je jakaś kuna nie pogryzła - to też może być przyczyna !
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Osłony u mnie chyba na Zipy są zmontowane przez mechaników , kluczyk 10tka jest, latarka się znajdzie. Jak będę miał czujnik to tam zajrzę dopiero, poza tym ciągle pada, przyda się jakiś słoneczny dzień

              Dzięki rambo!

              Ten czujnik w silniku jest po stronie kierowcy czy pasażera ? Ze schematu wydaje mi się, że z pasażera strony ale wole się upewnić by nie tracić czasu na szukanie w złym miejscu.

              Comment


              • #8
                włazisz pod auto i czujniki będzie widać bez problemu nad miską olejową są tylko 2 szt. Patrzysz na korek spustowy oleju i nad korkiem po prawej stronie - widać od razu. Daruj sobie najazdy na krawężniki itd, poszukaj gdzieś stacji diagnostycznej jak u nas albo kogoś z kanałem, będzie dużo wygodniej a co za tym idzie szybciej ! jakieś WD40 do wykręcenia śrub mocujących se naszykuj.
                Zerknij jeszcze raz na to:
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                wpis #15 ....cholera tam są imbusy !!! imbusami przymocowany jest 7.22448. na płytce metalowej są przymocowane 2 Pierburgi. Zatem Imbusy ! ale jak nie dasz radę bo będzie skorodowane gniazdo imbusa to uważaj byś go nie rozbił !!! - bo wtedy dupa ! ... trzeba będzie odkręcić całą blachę a ta jest na kluczyk 10. Tylko wtedynie pomyl rurek !!!!! zaznacz która gdzie do czego była wsadzona !!! - bo jak nie zaznaczysz, a się pomylisz, to nie dojdziesz i katastrofa . tu w PDF schemat: https://www.civicforum.pl/showthread...ci%C5%9Bnienia
                Last edited by rambo7; 03-10-2016, 10:51.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Akumulator rozłączać też?

                  Jakoś wątpie, że stacja diagnostyczna da mi skorzystać z kanału xd

                  Imbusy spoko, mam multitool do roweru, ale pożyczę albo kupie większe ;d, pamiętasz może jaki tam rozmiar otworu jest?

                  No właśnie też myślę, że WD40 to podstawa ;d

                  Comment


                  • #10
                    nie trać wiary w ludzi! może tam też są ludzie . nie pamiętam, ale chyba 6. generalnie dopasuj BIT'a idealnie bo sa często gniazda skorodowane i jak wsadzisz za mały to ukręcisz gniazdo i nie wykręcisz !!! i będzie dupa . Gniazdo imbusa może być skorodowane i to może uszkodzić to gniazdo. Zrób to zgodnie ze sztuką!
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Wiarę w Niemców straciłem w drugim tygodniu pobytu tutaj ,
                      Co do śrubek aby na przyszłość ludzie mieli łatwiej -> Imbus/ampul 4mm - do górnej śrubki przydaje się dłuższy, warto także mieć czym zrobić dźwignie jeśli śrubka nie chce się ruszyć (no I psikamy WD). Ja zrobiłem dźwignię zwykłym kluczem oczkowym 10.
                      Górną rureczkę zaznaczyłem sobie plasterkiem.
                      Górną śrubkę od Pierburga można tylko lekko poluzować, wykręcić dolną i wyjąć czujnik, założyć nowy, wkręcić dolną śrubkę, dokręcić górną

                      Dałem radę to zrobić w warunkach polowych jedną ręką. Tylnym kołem od strony kierowcy wjechałem w dołek (taki z 40cm), uniosło mi to przód od strony pasażera, dodatkowo lewarkiem podciągnąłem auto z 10cm w górę, wlazłem pod auto i jedną ręką ogarnąłem to wszystko. Jak ktoś ma dostęp do kanału to zdecydowanie polecam, jednak jak się nie ma to widać, że i da się to zrobić kombinując, ciężko jest ale da się.

                      Czujnik z Merivy tak jak rambo pisał śmiga. Check Engine zniknął. Autko nie ma momentów zamuły i braku mocy na zmianę z normalnym działaniem. Jednak i tak mam wrażenie, że lekko muli, ale może to kwestia przepalenia go na autostradzie.

                      Pozdro i dzięki piękne!

                      Comment


                      • #12
                        P1113 po skasowania błąd wraca lecz auto ma moc do pierwszego wyjecia kluczyka.

                        Witam. Problem jak w tytule błąd "P1113" po skasowania błąd wraca lecz auto ma moc do pierwszego wyjecia kluczyka.
                        Wymieniać sam Pierburg 7.22448 ? Czy raczej szykować się na wymianę jeszcze pozostałych.
                        Żadnych innych błędów oprócz p1113 nie ma.

                        Czy może być ten https://allegro.pl/oferta/7-01153-00...ource=facebook ?

                        Wiem że była już tematyka o tym , jednakże nie było to samo co dzieje się u mnie.

                        Proszę Rambo Pomóż
                        Załączone pliki

                        Comment


                        • #13
                          Błąd mówi jasno: DTC P1113: Zwarcie w obwodzie zaworu przełączania podciśnienia (VSV). (Pierburg na 2 króćce nr. 7.22448). (Generowany w przypadku usterki elektrycznej (zwarcie) elektrozaworu, defektu zaworu lub nieszczelności w wężyku podciśnienia).
                          sdfasd


                          Zamieszczone przez BacaQ Zobacz posta
                          po skasowania błąd wraca
                          czyli system diagnostyki widzi nieszczelność.
                          Zamieszczone przez BacaQ Zobacz posta
                          Wymieniać sam Pierburg 7.22448
                          jak można w ciemno wymieniać cokolwiek bez dokonania oględzin? to zupełnie nie po Hondowskiemu, tak się robi w wieśwagenach.
                          Zamieszczone przez BacaQ Zobacz posta
                          była już tematyka o tym , jednakże nie było to samo co dzieje się u mnie.
                          nie ściemniaj.
                          Jest bardzo dużo informacji gdzie należy zajrzeć zanim cokolwiek kupisz lub cokolwiek wymienisz.
                          Po co generować wydatki i wymieniać sprawne elementy??

                          Czytaj ten temat od początku do końca.

                          potem zobacz czy twój Pierburg wygląda podobnie jak ten: 7.22448
                          Jak się zabrać do demontażu zaworów podciśnieniowych Pierburg

                          Last edited by rambo7; 27-02-2020, 23:08.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Hej. Sprawdzone zostało wszystko, winowajca jest owy pierburg 7.22448 który generuje p1113, po prostu skończył swój żywot. Jakby ktoś miał podobny problem, osobiście nie dostałem już nowego pierburga o numerze 7.22448, występuje on teraz pod innym numerem. Taka wiadomość dostałem od firmy produkującej. (Numer Patrz zdjecie).
                            Chciałem się upewnić aby mieć 100% pewności dla tego tez po prosił Cię zacny rambo o pomoc

                            Ps.Oczywiście po wpisaniu nazwy w allegro wyskocza około 6 aukcji. Jednakże wolałem kupić nowy tzn.miec pewność że przyjdzie nowy.
                            Załączone pliki

                            Comment


                            • #15
                              tak, to raczej pewne że nowego o numerze 7.22448 nie kupisz, chyba że komuś przeleżał 20 lat na półce. Ile to kosztuje? pewnie tani nie jest?
                              iparts potwierdza że PIERBURG 7.02461.01.0

                              jest to odpowiednik: https://www.iparts.pl/czesc/zawor-pi...10-363451.html
                              kliknij na N-ry OEM i tam na liście widnieje 7.22448
                              czyli powinno pasować i działać.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X