Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

CHECK system i brak mocy 2.2 itdi P0108 ; P0098 ; P1384

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • CHECK system i brak mocy 2.2 itdi P0108 ; P0098 ; P1384

    Witam,
    Miesiąc temu stałam się szczęśliwą posiadaczką Hondy 2.2 itdi 2007. Niestety po miesiącu zaczęły się problemy, pojawił się CHECK SYSTEM i kiedy samochód jest zimny nie ma mocy - 2tys obrotów i ani jednego więcej. Wystarczy zgasić go na kilka minut nawet po przejechaniu 3km i wtedy moc już jest i jeździ normalnie, aż postoi kilka godzin i znowu brak mocy. Po podłączeniu pod komputer - błędyP0108 i P0098. Dodam, że nie dawno został wymieniony filtr powietrza oraz łożysko.

    PS: Mam nadzieję że piszę w odpowiednim dziale, co prawda nie są to moje początki z motoryzacją, ale nie mogę powiedzieć że jestem biegła w tych sprawach

  • #2
    Kody błędów:

    P0108

    Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - wysoki sygnał wejściowy

    Ten drugi: Link

    Robota raczej dla mechanika. Nie ma mocy w silniku, bo prawdopodobnie przechodzi w tryb awaryjny z powodu błędów i wtedy taki efekt.
    Pozdrawiam Czarodziej
    Mój Szogun

    Comment


    • #3
      Że robota dla mechanika, to wiem, tylko nie chce sytuacji w której mechanik wymienia mi dodatkowo jakieś inne elementy, bo podczas odczytu z komputera przebąkiwał coś o przepływomierzu. Lubię wiedzieć co jest grane czyli jeśli dobrze zrozumiałam to do wymiany jest jeden czujnik i znowu moc będzie z nami? Czy za oba te błędy odpowiadają dwa osobne elementy?
      Proszę się nie denerwować jeśli pytania wyglądają jakby zadawała je blondynka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez hondine Zobacz posta
        tylko nie chce sytuacji w której mechanik wymienia mi dodatkowo jakieś inne elementy
        Jest ryzyko, że tak może się zdarzyć, ale więcej nie piszę, za dużo naoglądałem się programów w stylu "będzie Pan zadowolony" i skóra mi cierpnie.
        Ideałem byłoby stać nad dziadami i patrzeć na ręce Czasem to może być tylko zły styk na złączce, a mechanicy wymieniają na nowy element.
        Pozdrawiam Czarodziej
        Mój Szogun

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez hondine Zobacz posta
          czyli jeśli dobrze zrozumiałam to do wymiany jest jeden czujnik i znowu moc będzie
          nie, nie bardzo....
          czy definicja Kodu brzmi "defekt czujnika ....etc"???
          Nie !
          zatem nie jest winny czujnik .
          Czujnik odpowiada za nadzór i tylko i wyłącznie nadzór nad procesem. Czyli jeśli w procesie "coś" nawaliło to po to są czujniki by wykryły gdzie i w czym i w jakim obszarze "coś" szwankuje.
          Zatem jeśłi będziesz miała np. Kod usterki i definicja będzie "defekt czujnika takiego a takiego" - to tak, to wymiana czujnika załatwi sprawę.
          Natomiast jeśli Kod brzmi
          Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
          Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - wysoki sygnał wejściowy
          to czujnik jest w 100% sprawny - wymiana czujnika dobrego na dobry - kompletnie niczego nie zmienia.
          Pytanie, co? kto? ...wpłynął na ten czujnik że on zareagował wysokim sygnałem wejściowym?..... co tam się w procesie działania silnika stało ? że czujnik odpowiedzialny za kontrolę zadziałał wzorowo !
          Fatalnie jest wymieniać czujnik pracujący prawidło na czujnik pracujący prawidłowo i oczekiwać ustapienia problemu?
          czy to jest jasne?
          Zatem kto się podejmie analizy problemu na podstawie podanych przez ciebie kodów? - jest tu taki? ...czy znowu ja ? .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            W katalogu kodów https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II mamy:
            DTC P0108: Wysokie napięcie obwodu czujnika MAP.kod tzn że temat dot. problemu o tym kodzie był opisywany na forum w dziale diesla - trzeba poszukać - tam jest podane rozwiązanie.
            DTC P0098 - nie było jeszcze .
            Zatem mamy:
            Zamieszczone przez hondine Zobacz posta
            błędyP0108 i P0098
            DTC: P0108 - Wysokie napięcie obwodu czujnika MAP.
            DTC: P0098 - Wysokie napięcie obwodu 2. czujnika IAT


            Nie rozpisując się zbytnio, oba kody pochodzą z przepływomierza. Komunikują informację o nieprawidłowej pracy przepływomierza, MAP - jako całego urządzenia przepływu masy tlenu, i IAT uczujnika zintegrowanego w przepływomierzu odpowiedzialnego za pomiar temp powietrza w dolocie.
            Jakie masz przebieg? najczęściej psują się od "starości" starośc wynika z przebiegu. Do tego nie masz wiedzy co było grzebane wcześniej, więc jest sporo niepewności co do stanu technicznego auta.
            Generalnie co zrobić? masz 3 wyjścia:
            1. przeczyścić przepływkę i czekać aż kolejny raz się powtórzy dokładnie takie same kody - wtedy masz pewność że przepływka szwankuje,
            2. wymienić przepływkę na używkę,
            3. wymienić przepływkę na nówkę.

            Co ja bym zrobił?
            zastosowałbym procedurę nr 1. tak by te 2 kody wygenerowały by się i powieliły na dokładnie te same tak 2 -3 razy - daje to pewność że sygnały usterki pochodzą na 100% z przepływomierza, jeśli to by się potwierdziło tak z 3 razy to zastosowałbym któryś z punktów nr 2 lub 3 w zależności od $.

            Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
            Robota raczej dla mechanika.
            jeśli ktoś potrafi wymienić koło w rowerze to z tym sobie bez problemu poradzi, przepływomierz jest na wierzchu i ktoś kto potrafi się posługiwać śrubokrętem spokojnie sobie poradzi. Trzeba uważać by nic nie wpadło do dolotu !! bo turbina wyleci w powietrze .
            Last edited by rambo7; 09-05-2016, 16:52.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              To teraz ciąg dalszy historii. A wiec tak, w sobotę mechanik po odczytaniu kodów "przeczyścił" wymieniony wcześniej w dyskusji czujnik i skasował kody. No i powiedział, ze kiedy znowu pojawi sie check przyjechac. Na to długo nie czekałam bo tylko noc, w związku z tym dzis sie tam udałam i pojawił sie błąd P1384 a po wcześniejszych nie ma śladu. Co teraz? Mówił cos o EGR? Zaczynam sie bać...

              rambo7 liczę na Ciebie!

              Przebieg:203tys
              Last edited by hondine; 09-05-2016, 17:19.

              Comment


              • #8
                zajmujemy się twoim autem nie znając jego historii i warunków użytkowania - bo od tego należało by zacząć. Najtrudniej oceniać, doradzać, podpowiadać, sugerować i wierzyć że wszystko będzie ok. Forum to tylko treść do przemyśleń i ewentualnie sprawdzenie z działaniami mechanika i wtedy wiesz kto cię wkręca.
                Diesel.... jakie ma warunki pracy twój (każdy) diesel ma znaczenie, 2 zdania by się przydały na temat warunków użytkowania, czyli jakie robi przebiegi od uruchomienia silnika do zgaszenia? czy to 5km czy 50km? Twój diesel 2,2 raczej słabo się nadaje do jazdy "wokoło komina" to diesel na konkretne trasy.
                Bardzo trudno jest dieslowi jeśli jest niewłaściwie traktowany wychodzi na to że Ty męczysz diesla a on męczy Ciebie - generowane usterki nie zawsze są wynikiem problemów z silnikiem a problemów z użytkownikiem - tzn czy zapewnia dieslowi "oddech" ...wiec kiedy twój diesel jechał np 2 godz z prędkością 140-160km/h? taki jak twój powinien to robić minimum 1 raz w tygodniu tak mówi doświadczenie. ok to tyle, byś wiedziała że diesel nie zawsze musi działać .... jeśli nie ma warunków to nie musi i nie będzie, udowodni Ci to swoim zachowaniem .
                Zaglądaj do działu diesla do wątku Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II jeśli tam są kody - tzn. że musi być / gdzieś był w zasobach omawiany dany temat.
                Kodu P1384 też nie ma, więc:

                Uzupełnij informację, czy twój diesel ma DPF??? miał ? czy ma wycięty? czy ma założony i działa?

                Kod DTC: P1384 - Usterka obwodu świec żarowych.

                (kody w katalogu kodów - uzupełniam na bieżąco).
                Czyli już wiemy że mechanik opowiada bajki .
                Zamieszczone przez hondine Zobacz posta
                mechanik po odczytaniu kodów "przeczyścił" wymieniony wcześniej w dyskusji czujnik i skasował kody.
                to ciekawe jak to zrobił ???
                możesz mi pokazać ten wymieniony czujnik?
                ciekawe jak tego dokonał skoro czujnik IAT jest zintegrowany z przepływomierzezm ? całą przepływkę wymienił?? - zrób foto.

                Zamieszczone przez hondine Zobacz posta
                pojawił sie błąd P1384 a po wcześniejszych nie ma śladu. Co teraz? Mówił cos o EGR?
                więc widzisz, nie wymieniamy niczego dopóki się dany kod - zarazem urządzenie nie powtórzy co najmniej 3-4 razy z rzędu !!! nie pchamy łap!
                nie ma żadnej informacji z układu EGR - więc skąd pomysł o EGR? - to wie tylko mechanik .
                Jest informacja z układu świec żarowych.
                Pytanie kiedy były wymieniane? ile km temu? masz jakieś dowody, rachunki wpisy w książce obsługi?

                Zamieszczone przez hondine Zobacz posta
                rambo7 liczę na Ciebie!
                no, ja nie wróżka ...
                Last edited by rambo7; 09-05-2016, 17:23.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  image.jpg

                  Warunki i historia: do niedawna auto jeździło "po miescie", teraz jeżdzę nim do pracy 15-20 km, rano jadę okolo 110-115 km/h. Do tej pory przynajmniej z tego co wiem nie było problemów. Jeśli chodzi o dłuższe trasy, to moze nie raz na tydzień, ale raz na dwa tygodnie około 60 km i wtedy rozpędzam sie w zależności od możliwości do tych 140-150km/h i praktycznie cała trasę jadę z taka prędkością.

                  Jeszcze jeden mały szczegół, wcześniej był garażowany, chwilowo nie, ale bedzie.

                  A co do użytkownika i auta- zakochałam sie w civicu juz jakiś czas temu, miała byc 1.8 benzyna, ale wyszło inaczej, w skrócie po prostu sie spóźniłam.

                  Czujnik: twierdził ze go przeczyścił bo był na nim olej?? I z tego co sie orientuje to nie był czujnik przepływomierza.

                  DPF i świece spróbuje sie dowiedzieć - DPF nie było i nie ma, świec historia bliżej niepewna, wiadomo ze w ostatnim roku nie zmianiano

                  A co do wróżki, no moze i nie jestes, ale jak tak czytam to forum to można znaleźć tu odpowiedzi na wiele pytań. A co do mechanika to nie jestem do niego przekonana, ale z braku laku... W sumie Wam ufam bardziej niz jemu ������
                  Last edited by hondine; 09-05-2016, 18:24.

                  Comment


                  • #10
                    ok, wyczyścił MAP sensor i to by sie zgadzało, nie jest on częścią przepływomierza - to ten czujnik Bosch do góry nogami na pierwszym planie - czujnik odpowiada za nadzór i kontrolę ciśnienia doładowania turbiny w kolektorze dolotowym. Być może Kod DTC powstał w wyniku odpinania wtyczki teraz nie wiadomo? Generalnie ten czujnik zawsze jest upaprany sadzą i nieco olejem. Nie ma obecnie komunikatu o błędzie - nie ma tematu, a jeśli będzie komunikat o błędzie wskazujący na ten czujnik - to już wiesz że czujnik jest elementem kontrolującym proces działania układu a nie procesem.
                    Tak wyglądał w środku na przykładzie 7 gen : https://www.civicforum.pl/showthread...efekt+czujnika
                    Ok, silnik ma dobre warunki pracy, nie ma sie co czepiać, sam silnik jest równie dobry jak 1,8 jak nie lepszy ogólnie, bardzo udany diesel w zasadzie to najlepszy diesel na rynku nawet i obecnie.
                    Skasowałbym kod(y) i jeździł dalej, taktyka jak zawsze, czekasz czy kody się powielają co najmniej 3-4 krotnie - wtedy należy się zająć danym obszarem na razie to obserwacja.
                    Nie wiadomo czy problem ze świecami leży po stronie samych świec czy po stronie zarządzania napięciem świec modułem sterowania świec czy tylko przekaźnikiem, jak mówię, kasowanie i obserwacja i czekanie na cykliczne komunikaty powielające się w danym obszarze usterki.
                    Last edited by rambo7; 09-05-2016, 22:40.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Dzis rano znowu to samo-zaświecił sie check, mocy nie było i dodatkowo dłużej niz zwykle musiałam przytrzymać start. Byłam juz u mechanika - P1384, takze dzis po pracy sprawdzam świece

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Kod DTC: P1384 - Usterka obwodu świec żarowych.
                        nie wiem jak przekonasz mechanika do swoich rewelacji z forum ale zapewniam Cię że ten Kod DTC brzmi tak jak napisałem , więc nie EGR na 100%.
                        Natomiast co tu zrobić z tematem świec?
                        1. jeśli dawno nie były wymieniane to warto to zrobić i to zrobić musi ktoś kto się zna i nie ukręci świecy w bloku silnika i dobierze świece dokładnie takie jak zaleca fabryka - nie daj się namówić na żadne inne !!!
                        2. trzeba sprawdzić przekaźnik świec żarowych, bo może się okazać że świece same w sobie jeszcze nie padły ale nie ma na nich prądu po rozruchu i stąd usterka nie samych świec a modułu - przekaźnika świec.
                        3. świece w silniku kręcimy tylko i wyłącznie na zimnym silniku to dla twojej wiedzy więc mechanik powinien to wiedzieć jeśli ktoś zacznie pchać łapy na rozgrzanym - natychmiast go powstrzymaj.
                        Priorytetem jest definicja kodu więc nie defekt świec a kłopoty z zasilaniem świec ECU nie widzi lub widzi jakieś anomalie w zasilaniu świec żarowych podczas rozruchu i po rozruchu. Świece żarowe powinny działać również po uruchomieniu silnika! dopóki system nadzoru nad spalinami nie uzna że już nie zatruwasz środowiska.
                        Zamieszczone przez hondine Zobacz posta
                        dłużej niz zwykle musiałam przytrzymać start
                        świece, twoja informacja to tylko potwierdza .
                        To tyle co do kodu, nie widzę tego, mechanik widzie więcej ale sugestie jakie tu podaję tobie sa do wykorzystania. P1384 - to obszar świec i ich zasilania a nie EGR !!!
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Jedna świeca "nie swieci". Juz zamówione, czekam, jak wymienię to napisze. Mam nadzieje ze w końcu moc bedzie z nami

                          Dziekuje za pomoc!!

                          Comment


                          • #14
                            Świece udało mi się w końcu zmienić wczoraj !! no i dziś rano błąd skasował się sam i w końcu jest moc!
                            Dziękuję bardzo za pomoc! a mechanik chciał mi już w EGRze grzebać....

                            Forum jest jak moja honda - też ma moc

                            Comment


                            • #15
                              będzie z Ciebie mechanik , a fachowca pozdrów jak spotkasz . temat zamykam.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X