Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak możliwości odpalenia silnika 2.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak możliwości odpalenia silnika 2.2

    Cześć. Z góry przepraszam jeśli taki temat był poruszany na tym forum, ale potrzebuje szybkiej pomocy.
    Pojechałem dzisiaj na działkę umyć samochód i sprawdzić tylne łożyska bo podejrzewam ze będą do wymiany. Przy okazji postanowiłem zdemontować tunel środkowy żeby spróbować zlikwidować trzaski dochodzące z plastików. Kiedy skończyłem i chciałem odjechać okazało się, że po przekreceniu stacyjki rozrusznik kręci natomiast silnik nie może odpalić. Święci się jednocześnie kontrolka silnika, poduszki powietrznej i VSA. Czy może to być spowodowane odłączeniem niechcący którejś kostki? Wcześniej tankowania paliwo na stacji oczywiście diesla ale dla pewności sprawdziłem na paragonie.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pierwszy wpis nie w tym miejscu - Regulamin pkt 2.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 26-04-2016, 22:17. Powód: Regulamin pkt 2.

  • #2
    Odłącz klemę akumulatora na kilka minut, podłącz i następnie spróbuj zakręcić.
    kuknij na wszystkie bezpieczniki/przekaźniki

    https://www.trafo.strefa.pl/honda/
    oraz wyłącznik bezwładnościowy:
    https://www.trafo.strefa.pl/honda/

    to takie pierwsze moje skojarzenie, co należałoby zrobić.

    Twój objaw wskazuje na brak pracy pompy paliwowej ale to już daleko idące przypuszczenia.
    W najgorszym przypadku uszkodzenie modułu VSA ale mam nadzieję że to coś błahego.
    Daj znać jak zwalczysz problem.
    Last edited by rat4; 26-04-2016, 20:07.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • #3
      Bardziej niż odłączenie kostki prawdopodobne jest ze jakiś przewód przyciąłeś.Rozbierz to jeszcze raz i sprawdź.
      Zaopatrz się na przyszłość w jakiś skaner,bo kosztuje grosze,ale przynajmniej będziesz wiedział czego chce silnik,bo reszta systemów jest poza zasięgiem tych tanich.

      Comment


      • #4
        Pierwszy wpis nie w tym miejscu bo o d razu widać że przy rejestracji pominąłeś Regulamin niedoczytawszy nawet do pkt 2. Jest odpowiedni dział Diesla. Warto nadrobić Regulamin.

        Przychylam się do dwóch kwestii a nawet 3 ech.
        1. sprawdź wyłącznik bezwładnościowy.
        2. Skaner to podstawa.
        3. Regulamin Cię uratuje, bo skonstruowany jest dla szybkiego ratunku: załatwiamy pkt 2. potem załatwiamy pkt 3 i dostajemy informację w jaki sposób dokonać samodiagnostyki by dowiedzieć się jaki Kod błędu został wygenerowany - czyli bez Skanera dowiesz się co mówi do ciebie samodiagnostyka.
        Aby się dowiedzieć jak to zrobić wystarczy w wyszukiwarkę tematów wpisać "samodiagnostyka", lub jak dokonać diagnostyki "na sreberko".

        Dlatego jak się "pali" i potrzebna jest informacja na gwałt konieczne jest czytanie Regulaminu chociaż do pkt 3 - i wszystko jest jasne. Jeśli jednak nie uda się znaleźć wątka - jak diagnozować na sreberko? to wtedy pytamy jak to zrobić.

        zapytam jeszcze o prozaiczna spawę, czy uruchamiasz silnik na wciśniętym pedale sprzęgła???
        jeśli nie? - to nie uruchomisz silnika.
        Last edited by rambo7; 26-04-2016, 22:19.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzięki za rady. Jak wrócę z pracy to spróbuję pokombinować. Rambo7 już nadrabiam zaległości.

          Comment


          • #6
            wiesz już jak dokonać odczytu Kodu błędu na sreberko? no ... ... jak to będziesz miał Kod DTC, to zamelduj, bo będzie jasne z czym mamy do czynienia i od razu zachęcam do Wątku z listą kodów to sobie odczytasz co boli twoje auto .
            Tu wszystko jest poukładane jak w książce serwisowej, tylko czytać i zaglądać w odpowiednie miejsce .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Tylko wróciłem z pracy i odrazu wsiadłem na rower (trochę zmokłem) i wziąłem się za naprawę. Okazało się ze to była wina wyłącznika bezwładnościowego. Odblokowałem go i odpalił bezproblemu. Żadne kontrolki się nie świecą. Dzięki wszystkim za pomoc.

              Comment

              Working...
              X