Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak reakcji na gaz na zimnym silniku, dorabiana wtyczka przepływki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Wykręcilem dzisiaj świece i zauwarzyłem,że były zalane olejem lub ropą,w każdym razie czarna oleista konsystencja,nie smierdziało ropą.Świece są w stanie moim zdaniem do wymiany ...A może kolega mechanik mówiąc wtryski do wymiany miał też rację. Zgodnie z obietnicą załączam fota stanu świec.DSC_0327.jpg

    Comment


    • #17
      Kurcze....powiem szczerze że spodziewałem się gorszego...3 są według mnie na tyle ok że powinny grzać. Ta czwarta faktycznie zalana i pewne nie grzeje, moje dwie które były uszkodzone (grzały z opóźnieniem) były właśnie takie czarne. Obawiam się że co najwyżej jedna świeca nie grzała a przy tych temp nie powinno być takiego problemu z odpalaniem Obym był złym prorokiem i się mylił...

      Oglądałem ten filmik i kolejną rzeczą jakiej bym się przyjrzał to układ paliwowy, czy jest ciśnienie paliwa

      Comment


      • #18
        Powiem szczerze,skoro świece wygladają w miarę(3szt.)to narazie lepiej skupić się na układzie paliwowym,czyli:sprawdzenie wtrysków np.test przelewowy lub zdemontować i zawieźć do sprawdzenia.Poszukam na forum jak sprawdzić ciśnienie paliwa bo przyznam się szczerze że nie wiem.A przepływka umarła bo juz nie odpala,jedynie na 2 sek z 500 obr/min i gaśnie .

        Comment


        • #19
          no to mamy odpowiedź taką że po wyglądzie można rzec że świece nie są głównym winowajcą, 3 świece wyglądają na całe, jedna (nr 4) jest wykrzywiona i nie ma części grotu, ta z pewnością grzeje najsłabiej jeśli w ogóle. Wygląda na to że ktoś zmieniał świece i są to nawet o ile dobrze widzę NGK. Główna rzecz która się rzuca w oczy to zaolejone świece.
          Zaolejone świece mogą równie dobrze świadczyć o tym że nie grzeją - jeśli to tak wygląda jak wygląda na foto równie dobrze mogę stwierdzić że one nie grzeją w ogóle. nie w sensie że sa zepsute ale one po prostu nie dostają prądu. Nie biorą udziału w rozruchu i spalaniu mieszanki i nawet jak zalozysz nowe (tak było pewnie poprzednio) użytkownik sądzać że pto pomoże zmienił świece bo po przebiegu 250tys tak świece dobrze (w sensie są w całości) to nie wygldają dlatego spodziewałem się że grotów to nie ma, a groty sa tylko że moim zdaniem moga po prostu nie grzać.
          Dlaczego się tak dzieje - nieco odpowiedzi jest w zagadce bardzo krótkiego błykniecia kontrolki świecy żarowej - wszysto to zauważyli.
          Zatem sytuację widziałbym tak że gdzieś tu może być problem a przynajmniej trzeba to sprawdzić.
          Na poparcie tej kwestii stawiam to ze jak silnik się zagrzeje tzn. zrobi conajmniej 20km jazdy (ale nie stania w korkach!) pracuje dobrze tzn jest reakcja na gaz wchodzi na obroty, obroty nie spadają do 500obr/min tzn że warunki pracy pompy CR sa ok, błedów silnika od strony pompy CR nie ma.
          Sprawą kolejną jest dobór mieszanki na podstawie odczytów z przepływki (MAF) System widzi że ona jest (podobnie jak świece) ale nie wie że przepływka podaje głupoty, czyszczenie nic nie dało. Wtyczka zapięta system widzi - jest i podaje to co ona wyliczy a jak jest zrąbana to wylicza dużą ilość ON i zalewa silnik, wtryski podają to co zleca ECu i tyle, odpala jak Ursus zalany ruską ropą.

          Świece - Wszystkie 4 szt noszą ślady przypalania sie oleju lub ON, ale nie noszą śladów grzania. Sam grot może być okopcony, obudowa świecy powinna być w miarę czysta. świece z taką ilością nagaru na pewno tracą swoją wydajność.
          Z pewnością te świece dużo mówią, dają sporo informacji co sie dzieje w komorach spalania.
          Tak jak wyglądają te świece to tak dosłownie albo i gorzej wygląda silnik w środku .
          Twierdzisz że nie nie jest to zapach przepalonej ropy? raczej stawiasz na olej silnikowy? Jak dobrze przyglądam się tym świecom ich elektrodom to one praktycznie nie noszą śladów zużycia groty świec są kształtem idealnie tak samo jak nowe, to mi jest podejrzane, są brudne z nagarem ale ich kształt jest właściwe identyczny jak w nowej. Świeca nr 4 mimo ze najbardziej zaolejona ale ona wygląda jakby pracowała, natomiast pozostałe 3 wyglądają na nieużywane.
          Standardowo zaolejenie i zanieczyszczenie nagarem świadczące o nadmiernym zużyciu oleju lub usterce w układzie wtryskowym tj. pompy wtryskowej lub wtrysków.
          Moim zdaniem na tym etapie nie ruszałbym wtrysków nie ruszałbym pompy wtryskowej.
          Poszukałbym przyczyny zbyt krótkiego świecenia się kontrolki świec żarowych przed rozruchem - tu jesteśmy zgodni wszyscy że minimalnie za krótko. Fakt teraz mamy w dzień nawet po +10stC ale trzeba sprawdzić czy świece grzeją? albo inaczej czy przed uruchomieniem silnika jest na nich 12v? oraz czy po uruchomieniu silnika zimnego pojawia się 12v? (uwaga: przy +10stC przed uruchomieniem może sie nie pojawić 12V ale po uruchomieniu może napięcie się pojawiać i najczęściej tak jest - to jest normalne!).
          Wyjmij fajke ze świecy (poproś kogoś do pomocy) niech ktoś bada miernikiem czy pojawia się napięcie na fajce? przed uruchomieniem silnika i po uruchomieniu trzeba poczekać, trzymać miernik i poczekać 1-2 min czy pojawi się 12v?
          Dlatego:
          - jeśli po 20 km jazdy silnik pracuje normalnie wkręca się nie spadają obroty - nie ma kodów błędów to pompa CR i wtryski bym zostawił.
          - jeśli przepływa jest popsuta to ECU może zalewać komory spalania - Kodów błędów może nie być ale na to jest sposób - wypnij wtyczkę uruchom silnik jak odpali obserwuj czy jest różnica w pracy silnika no i czy wyskoczył Check Engine - jak tak to przepływka może być niepewna ale jednak system nigdy nie kłamie i póki nie pokazuje błędów to powinno się zakładać że jest dobra - były jednak przypadki na forum że po wymianie silnik ożył.
          - jeśli leją wtryski z czym walczył poprzednik no to co tam jeszcze jest czego nie wiemy bo wtryski to nie psują się jeden po drugim. (zdejmij pokrywę plastikową - akustyczną) i sprawdź czy pod nią z wężyków przelewowych nic nie cieknie?
          - jeśli ciśnienie paliwa w listwie jest poniżej normy to na 100% masz komunikat CE na tablicy - jeśli go nie ma to można założyć że wszystko jest ok. Dla sprawdzenia wystarczy wypiąć wtyczkę FRP z listwy i CE powinien być na tablicy - jeśli jest! to ciśnienie w listwie jest prawidłowe możesz wtyczkę wpiąć z powrotem.
          Silnik odpalił i nie utrzymał sie więcej niż 2 sek i zgasł. Z pewnością wina po stronie paliwa, tak bywało że jednak to od wtrysków, trudno powiedzieć w jakim są stanie.
          Aby sprawdzić wtryski trzeba je wyjąć a to dużo grzebania w silniku.

          Dopóki nie będziesz miał skanera będzie nieco trudniej.

          Póki nie ma kodów CE na tablicy dla systemu wszystko jest ok. zatem nie elektronika a jakiś układ nie objęty nadzorem OBD2.
          Głównym podejrzanym nadal Świece i ewentualnie wtryski.
          Zrób test: Wyjmij przekaźnik świec żarowych (w temacie przekaźniki bezpieczniki opisałem) i uruchom auto - kontrolka świec powinna się świecić non stop. Jeśli tak jest to przekaźnik teoretycznie dobry. Spróbuj porównać przekaźniki które są koło siebie jeśli będą identyczne to zamień je miejscami i uruchom silnik.
          Za każdą zmianą próba testem spodziewamy się innej reakcji silnika, szukamy jakiejś zauważanej zmiany, musisz kombinować.

          Tyle co mogę wymyślić... trzeba wyników ww testów by przejść dalej.
          Last edited by rambo7; 03-12-2015, 19:50.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Odłączyłem przepływke i auto szybciej odpaliło niż z podłaczoną. CE zaświeciło się i świeci cały czas.Przejechałem się dziśiaj i wogóle nie ma mocy,pomimo że turbo slychać,coś blokowało silnik w takim stopniu,jak by dostawał za dużo paliwa lub powietrza,albo i na odwrót(za mało).Świece jutro sprwdzę(na krótko)pojedyńczo.A co do skana gość od dwóch dni nie odpisuje na maila,a nr.tel nie podał w aukcji więc po weekendzie bede coś szukał.Chciałbym jeszcze dodać co jest istotne,że jak silnik się nagrzeje i go zgaszę,to tak samo cieżko odpala jak na zimny i chodzi ledwo ledwo,dopuki nie wskoczy na 900 obr/min.Wtedy cyknie przekaźnik w okolicy air bag-u pasażera pod deską i chodzi silnik normalnie.Tak samo wkręca się na obroty,oraz normalnie reaguje na pedał gazu.Tylko ma problemy z zalapaniemnormalnie 900 obr/min.
            Last edited by ucash; 03-12-2015, 23:52.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
              Odłączyłem przepływke i auto szybciej odpaliło niż z podłaczoną.
              bardzo cenna uwaga, jeśli tak się dzieje to świadczy o tym że przepływka ma defekt, mimo że gdy jest zapięta to CE się nie pokazuje. Efekt jest taki że ECU (gdy jest odpięta) dobiera ustawienia "na sztywno" z mapy ECU, oczywiście gdy jedziesz z odpiętą przepływką (nic nie popsujesz) po prostu silnik będzie pomału ale jednak wkręcał nawet do 4500obr/min ale wolno.
              Odpalanie silnika z zapiętą czy odpiętą powinien odpalić tak samo - jedyna różnica to wolne (jakby bez turbiny) wkręcanie się do 4500obr/min.
              Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
              CE zaświeciło się i świeci cały czas
              jak ją zapniesz i ECU zorientuje się że ją ma i za jakiś czas kontrolka CE zgaśnie sama.
              Na podstawie tej informacji rozważyłbym wymianę przepływki.
              Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
              Przejechałem się dziśiaj i wogóle nie ma mocy,pomimo że turbo slychać,coś blokowało silnik w takim stopniu,jak by dostawał za dużo paliwa lub powietrza,albo i na odwrót(za mało).
              więcej info: jechałeś z odpiętą prepływką? próbowałeś jechać na przemian raz z odpiętą, potem z zapiętą? jakie są różnice w zachowaniu silnika?
              Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
              Świece jutro sprwdzę(na krótko)pojedyńczo.
              będziesz miał odpowiedź o tempie rozgrzewania oraz jakości żarnika - czy żarzenie jest właściwe mocne i jasne - na youtube znajdziesz filmiki jaki powinien być kolor żarnika i intensywność żarzenia.
              Brakuje testu czy na fajce przed uruchomieniem przychodzi 12v i czy po uruchomieniu silnika pojawia się 12v?
              Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
              jak silnik się nagrzeje i go zgaszę,to tak samo cieżko odpala jak na zimny i chodzi ledwo ledwo,dopuki nie wskoczy na 900 obr/min
              może mieć to związek z przepływomierzem, spróbuj uruchamiać silnik z wypiętą wtyczką przepływki. (szukaj różnic w zachowaniu silnika przy tych kombinacjach).
              Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
              Tak samo wkręca się na obroty
              to jest nieprecyzyjne stwierdzenie, (ja to muszę sobie wyobrazić) posługuj się wartościami wkręca się szybko i swobodnie do 4500obr/min?
              Główna walka to uruchomienie silnika!? ...
              na podstawie powyższego zacząłbym od podmiany, wymiany przepływki. Tematy jaka? model, szczegóły itd. znajdziesz w Dziale Diesla.
              Last edited by rambo7; 04-12-2015, 07:54.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                trochę śledziłem ten wątek.
                Te obarczanie winą świec mi nie pasowało. Jak już odpali to nie ma bata, musi trzymać obroty (mam w rodzinie Opla DTI, gdzie świece poniżej 5*C dopiero grzeją a jednak odpala i nie gaśnie ). Dla mnie te świece to byłby najmniejszy problem

                Też miałem problemy z przepływką, bez błędów -tylko ja nie miałem żadnych problemów z odpalaniem i obrotami (czy zimny, czy ciepły silnik), jedyny defekt do ubytek mocy ze 120KM do 80KM (tak na oko).
                https://www.civicforum.pl/showthread...1-7-CTDI/page2.
                Jakbyś zamówił skaner w poniedziałek , to byś już miał raczej problem rozwiązany, dzięki forum

                ps. trochę mi tylko nie pasuje, że ta usterka wystąpiła po stłuczce. Możliwe że rozrząd się przestawił na pompie? (nie znam się jak to jest w CTDI).
                Last edited by jck; 04-12-2015, 10:22.

                Comment


                • #23
                  Dokladnie po podłączeniu przepływki,po jej czyszczeniu pojawił sie błąd CE,i czy jest podłączona czy nie CE świeci cały czas.A więc,podłączam przepływke auto nie odpala wogóle,po odłączeniu przepływki auto odpala i silnik pracuje w miare normalnie(jak wcześniej),po podlączeniu przepływki już na odpalonym silniku auto jedzie ale jest brak mocy(jak bez turbo),gdy jade z odłaczoną przepływką,troszke jest lepiej mniej więcej o 5KM(czyli mało odczuwalna rożnica).Niestety gość ze skanera nadal się nie odzywa i nie ma z nim żadnego kontaktu(nie odbiera maili).
                  Last edited by ucash; 04-12-2015, 11:46.

                  Comment


                  • #24
                    Mi też nie pasowały świece jck ale jak widzisz na filmiku, ucash ma problem z kontrolką od świec żarowych, zaledwie mignie dlatego napisałem żeby najpierw ZAJRZEĆ do świec i zobaczyć w jakim są stanie ;] nie mówiłem żeby nowe od razu zamawiać i wsadzać. Stąd wziął się ten trop i świece to może jeden z jeszcze nieodkrytych problemów ale zarazem nie jest winowajcą aktualnego problemu że akurat nie chce odpalać.

                    jck świece grzeją nawet na plusie a że to nie ma już wpływu na "jakość" odpalania to inna sprawa tylko pomagają w spalaniu paliwa.

                    ucash: to weź zamów przepływkę bo pewnie nie masz jak jej podmienić. Jest temat na forum o tym, pasuje nawet po małych przeróbkach od Opla i koszt nieduży (używka).
                    Last edited by sPiDeK; 04-12-2015, 11:53.

                    Comment


                    • #25
                      rozumiem sPiDeK, ile to już rozmów o możliwych przyczynach było, gdzie nowy forumowicz po tygodniu w końcu kupował skaner i wtedy problem się rozwiązywało.

                      Co do przepływki, koszt koło 320zł, na podmianę ciężko (chociaż od Opla 2.0 DTI mi działała bez problemów). Jeśli przez nią gaśnie to pewnie wywala błąd.
                      Na pocieszenie, Civic w dieslu jest naprawdę prosty w naprawie, przy dobrej diagnozie (przez 30tyś km Vectrą C wydałem na naprawy tyle co 120 tyś km Civicem)

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
                        podłączam przepływke auto nie odpala wogóle,po odłączeniu przepływki auto odpala i silnik pracuje w miare normalnie
                        przepływka jest martwa, a po zapięciu podaje tak skrajne głupoty że jest jeszcze gorzej niż dla ustawień "na sztywno" ECU.
                        Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
                        ,po odłączeniu przepływki auto odpala i silnik pracuje w miare normalnie(jak wcześniej)
                        odpala normalnie? - tzn na strzała? 1,5obr wału? w tym przypadku definicja "normalnie" nie jest normalna .
                        "tak jak wcześniej?" .... Musisz napisać czy odpala na strzała? czy normalnie - tak jak wcześniej to tak jak na filmiku prezentowałeś? z pompowaniem stopą gazu? kręciłeś 30 sek? ...opisz to?
                        odpala normalnie to dla mnie na dotyk 1,5 obrotu wału i chodzi od razu równo jak trzeba na 960obr/min.
                        Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
                        po podlączeniu przepływki już na odpalonym silniku auto jedzie ale jest brak mocy(jak bez turbo)
                        gaz w podłodze i potrafisz wkręcić silnik do 4500obr/min? wolno to trwa ok, ale da się? do 4500obr?
                        Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
                        gdy jade z odłaczoną przepływką,troszke jest lepiej mniej więcej o 5KM(czyli mało odczuwalna rożnica)
                        przepływka jest martwa.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          Dokładnie odpala jak wcześniej,czyli odpalam z wciśniętym sprzęgle bez gazu,auto odpala i chodzi(jak ursus z pgr-u)i ma ok 800obr/min. gdy mu przygazuje,wciśniety pedał gazu na 1/2 to po kilku sek. ok 5/10 sek. obroty wzrastaja do ok 1500 obr/min po czym silnik obecnie pracuje jak by mial z 75KM(wina przepływomierza)przy dobrym przepływomierzu normalnie pracuje silnik,powyżej 1500 obr/min i po puszczeniu gazu obroty spadaja do ok 900 obr/min i silnik pracuje normalnie.Na filmie jak pisałem wcześniej,że wymusiłem z premedytacją odpalenie,żeby jak najszybciej to przedstawić.Przepływki znalazłem t/j u mnie 0281002482 koszta miedzy 110/130 z przesyłką używana,przepływka z opla 0281002180 która współpracuje z silnikiem civica,jest dostępna u mnie na miejscu za 50 używana(gwarancja rozruchowa 14dni).Wiec warto spróbować podmienić na ...2180.

                          Comment


                          • #28
                            oczywiście czekamy na kolejne informacje i CDN...
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Napewno bedę informował w wątku krok po kroku,co robię oraz jakie są tego efekty .Co do skanera z aukcji,dalej nie mam żadnej odp. na maila,ale znalazłem u siebie na miejscu skaner Cartrend OBD II https://allegro.pl/okazja-urzadzenie...823304911.html .Myśle ze bedzię odpowiednikiem Autoscana 5200 Batavia.Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.Przepływke bedę miał na poniedziałek.Oczywiście 0281002180 z Opla Astry II 2.0 DI DTL(używkę).
                              Załączone pliki
                              Last edited by rambo7; 05-12-2015, 11:09.

                              Comment


                              • #30
                                Obsługiwane protokoły:
                                ISO 9141
                                , KWP2000, SAEJ1850 VPW, SAEJ1850 PWM oraz CAN.
                                Będzie działał z każdą Hondą bez problemu. (wyposażoną w OBD2 oczywiście i z 95% samochodów świata z lat 2000-2014).
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X