Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda Cr-v silnik 2.2 brak mocy, nie wkręca się na obroty. DTC: P0339

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Cr-v silnik 2.2 brak mocy, nie wkręca się na obroty. DTC: P0339

    Mam problem z Hondą Cr-v z silnikiem 2.2 diesel, auto miało urwany łańcuch od pompy olejowej i zatartą panewkę. Zrobiony remont silnika i założony drugi rozrząd po odpaleniu wyskakują dwa błędy, a mianowicie błąd wałków i błąd wału. Błędy wskazują na rozrząd źle ustawiony, ale był sprawdzany i jest ok. Auto odpala normalnie tylko nie wkręca się na obroty i nie ma mocy obroty około 1500.

    mod.
    Kolego zapoznaj się z regulaminem(https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum) oraz przywitaj się w odpowiednim dziale(https://www.civicforum.pl/forumdispl...edstaw-się%21) zanim zaczniesz korzystać z forum
    Last edited by grzes41gt; 13-11-2015, 05:11. Powód: 2 pkt. reg.

  • #2
    Przy składaniu silnika nie zostały urwane lub naderwane przewody od wymienionych czujników? Wg są wpięte wtyczki do nich?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez agnik77 Zobacz posta
      po odpaleniu wyskakują dwa błędy,
      to jest niewiarygodna informacja z uwagi że nie podałeś kodu. Konkret, w Dziale diesla jeśli mowa jest o Kodach DTC, to gadamy konkretnie o faktach, podaj kody błędów. (może się okazać że rozrząd nie ma tu nic do rzeczy).
      Zastosuj się też do sugestii Moderatora.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Witam!
        Czujniki wymienione, wiązki dochodzące do czujników sprawdzone są ok. O kod błędów muszę zapytać się chłopaka co mi podłączał komputer, ale mechanik podłączał się przez obd, a drugi przez kts i to samo pokazuje. Te same błędy, które wskazują na te czujniki. Zapytam się dzisiaj o kod błędów to napiszę coś więcej.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez agnik77 Zobacz posta
          O kod błędów muszę zapytać się chłopaka co mi podłączał komputer, ale mechanik podłączał się przez obd
          to jest dokładnie to samo gniazdo. Zawsze poproś o Kody DTC zapisane w takim szyfrowaniu: https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II
          Kody zawsze sobie zapisz na kartkę! bo sie zapomina a przestawienie 1 cyferki kładzie wszystko. To co wynika z opisu mechanika, diagnosty np:
          Zamieszczone przez agnik77 Zobacz posta
          wyskakują dwa błędy, a mianowicie błąd wałków i błąd wału.
          Często jest tak że mechanicy wymieniają to na co wskazuje informacja OBD2 (np czujnik) co jest elementarnym błędem i świadczy o amatorce i nie rozumieniu zależność działania układu.
          Zazwyczaj czujnik jest tylko zabezpieczeniem przed jakąś usterką. Zazwyczaj wymiana dobrego czujnika na dobry czujnik niczego nie zmienia - ja w Twoim przypadku.
          Aby zrozumieć informację generowaną przez czujnik to trzeba mieć wiedzę lub pojęcie o wzajemnych powiązaniach.
          W każdym razie w 90% przypadków DTC czujnika to nie = jego usterka! To jest informacja że "coś" się zrąbało i czujnik który odpowiada za nadzór nad prawidłowym działaniem procesu odnotował anomalię.
          Pytanie co? spowodowało że czujnik zareagował i zakomunikował informację? ...podkreślam "informację" on nie zakomunikował że jest zepsuty!
          Jeśli ktoś na tej podstawie wymienia czujnik dobry na dobry - to nie ma zielonego pojęcia co robi.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam! Błąd jaki wyrzuca to P0339.

            Comment


            • #7
              P0339 - czujnik wału korbowego, sporadyczna przerwa.

              Myślę że coś gdzieś nie łączy w obwodzie elektrycznym tego czynnika. Oczywiście błąd znaleziony w anglojęzycznym forum i tłumaczenie mogłem potraktować zbyt dosłownie. Niech ktoś jeszcze się wypowie bo nie chcę wprowadzać w błąd

              Comment


              • #8
                DTC: P0339 Okresowe przerwy w działaniu czujnika CKP. (ten sam kod dotyczy również silnika 1,4 i 1,8).

                no więc zgadza się z tym co odczytali mechanicy.
                Nie wiem jaki dokładnie opis obejmował działania naprawcze ale na pewno nie ma słowa tam o tym by wymieniać czujnik! zatem poszli tak jak to robią mechanicy z VW, wymienimy czujnik i zobaczymy?
                Kod nie mówi że "defekt czujnika CKP" kod mówi że czujnik nie ma zapewnionego stałego połączenia elektrycznego z ECU.

                Jeśli wskazywany jest DTC P0339, trzeba sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika CKP i modułu ECM.
                Czyli szukamy w obszarze "od - do" gdzieś jest przerwa w obwodzie, lub podczas drgań silnika coś zwiera rozwora, tak jak przy przerwanym, naderwanym kabelku.
                Kluczowe dla diagnozy jest:
                czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach złączek:
                • wtyczka Czujnika CKP
                • wtyczka ECM
                • przyłącze Masa silnika
                • Przyłącze Masa nadwozia


                Do zrobienia Test połączeń:
                1. Odłączyć złączkę 3-stykową czujnika CKP.

                2. Odłączyć złączkę nr 1 ECM (96-stykową).

                3. Podłączyć przewodem połączeniowym styk nr 1 złączki 3-stykowej czujnika CKP do masy.

                4. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 94 złączki nr 1 ECM a masą.

                Obwody powinie się zamykać. Jeśli coś nie styka - sunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 94 złączki nr 1 modułu ECM.

                5. Sprawdzić czy płytka impulsatora czujnika nie jest uszkodzona.


                oby to nie maiło powiązania:
                Zamieszczone przez agnik77 Zobacz posta
                auto miało urwany łańcuch od pompy olejowej i zatartą panewkę.
                to jest usterka dot. uszkodzenia płytki impulsatora czujnika CKP. Tutaj sprawa jest poważna bo wiąże się z rozbiórką silnika -skrócony opis w PDF w załączniku.
                Więc tylko się modlić by taka rzecz nie miała miejsca .
                Załączone pliki
                Last edited by rambo7; 19-11-2015, 12:59.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  rambo jak zawsze profeska. Ja to w telegraficznym skrócie ale nie myliłem się

                  Comment

                  Working...
                  X