Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1,7 CTDi odcina turbinę - czujnik MAP? czy inny czujnik ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,7 CTDi odcina turbinę - czujnik MAP? czy inny czujnik ?

    Witam

    Czy ktoś wymieniał może map sensor ? W moim aucie znajduje się BOSCH 0281 002 487, pasuje takowy czujnik z jakiegoś opla o innym numerze?
    Z tego co się orientowałem to są jakieś made in USA
    Ktoś coś ?

  • #2
    rzuć okiem na "przyklejony" wątek w tym pod-forum o nazwie: najczęściej generowane kody błędów (...) i przeczytaj kody: P0236 / P0237 / P0238. Przemyśl i zastanów się czy chcesz wymieniać czujnik sprawny ...na sprawny? Czy przypadkiem tą wątpliwą wymianą chcesz się pozbyć przeładowania turbiny? ...jeśli jednak dojdziesz do tego że chcesz się pozbyć przeładowania turbiny, to wymiana czujnika który Ci o tym zameldował - nie rozwiąże problemu? tzn. inny czujnik (również sprawny) nie może informować inaczej! będzie informował o tym samym! .
    Zastanów się po co jest czujnik? (wszystko jedno jaki, tu akurat Bosch BOSCH 0281 002 487).
    Czujnik jest po to by poinformować o nieprawidłowej pracy ... czego? czujnika? . Nie, nie , czujnik o swojej błędnej pracy nie poinformuje. Czujnik czuwa nad "czymś" i poinformuje jak to "coś" nie działa, lub działa nieprawidłowo, czyli niezgodnie z śledzonym przez komputer procesem a samodiagnostyka OBD która czuwa nad prawidłowością procesu (za pomocą czujnika) natychmiast Cię poinformuje komunikatem Check Enigine i np. odcięciem mocy.
    Czy aby przypadkiem tak się nie stało? .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      P1236 P1237 i P0238 występują na zmiane, Pierburg był wymieniany dwukrotnie na używany i nowy... Problem występuje najczęściej w zakresie 1800-2300 obrotów na zimnym silniku jak i na rozgrzanym na wzniesieniu/podjeździe lub przy wysokich obrotach z 3biegu na 4bieg.
      Słyszałem że w oplach po wymianie map sensora taka usterka odcinania turbo znikała dlatego ten pomysł
      Niestety muszę jak najszybciej naprawić problem gdyż ciągle w trasie a za dwa tygodnie wyruszam na bardziej górzyste tereny to będzie katorga z ciągłym kasowaniem błędów.
      Chyba że turbina ma już dość i przydała by się regeneracja..

      Comment


      • #4
        W jakim zakresie obrotowym najczęściej jeździsz? 2-3.5 tyś obrotów? Często przyspieszasz dynamicznie z niskich obrotów (poniżej 2tyś) ? Jeśli tak to ciągłe odcinanie turbiny jest sprawą nieumiejętnego jeżdzenia tym silnikiem.

        Comment


        • #5
          Staram się ciągle jeździć na turbo powyżej 2100 w mieście, nie śmigam jak emeryt w passacie... przyśpieszanie tylko z redukcji, nigdy nie wyprzedam na biegu którym jadę na niskich obrotach, tym bardziej że auto jest po lekkich modyfikacjach i lubi wysokie obroty

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez mardaniel Zobacz posta
            Słyszałem że w oplach po wymianie map sensora taka usterka odcinania turbo znikała dlatego ten pomysł
            nie ma znaczenia, czy w Oplach Hondach czy innych dieslach, wymiana dobrego czujnika ... na dobry czujnik niczego nie zmieni.
            Podałeś jednak istotną kwestię z grupy kodów pojawiają się: P1236 P1237 i P0238.

            Ja wyżej we wpisie #2 podałem że dla czujnika doładowania Bosha są wyłącznie kody: P0236 / P0237 / P0238.
            Zatem z grupy tych kodów masz wyłącznie P0238.
            Zatem gwarantuję Ci jako Kierownik działu diesla że wymiana tego czujnika niczego tu nie zmieni! To nie jest kod defektu czujnika! To jest kod informujący w stylu: "Ja sprawny Bosch uprzejmie donoszę że "ktoś" pompuje za dużo powietrza i komunikuję to tobie kierowco (użytkowniku) kodem P0238." - to jest informacja. (Kod P0238 odpowiada za przeładowanie dlatego kazałem Ci przeczytać dokładnie co pisze w Wątku o najczęściej pojawiających się kodach DTC).
            Czyli wymiana sprawnego Boscha na inny sprawny Bosch nie może zlikwidować usterki tego ..."czegoś" co powoduje zbyt duże pompowanie powietrza - czy jest to jasne ? . Jest to niemożliwość techniczna.
            Jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest analfabetą motoryzacyjnym a wpis o tym że pomogło był wynikiem przypadku.

            Zatem aby Ci pomóc wróćmy do punku wyjścia:
            chcesz wymienić czujnik kontrolujący przeładowanie turbiny - to błąd.
            na podstawie kodów które nie wskazują na to że ten czujnik doładowania jest popsuty - więc brniesz w błąd.
            Potwierdzają to inne kody które absolutnie nie wskazują na usterkę czujnika przeładowania - Bosch - brak logiki w podejściu.
            Kody co podałeś o Boschu to tylko 1 kod i to informacyjny (P0238) - to nie jest kod usterki - nie czytaj tego forum co to przeczytałeś - bo tam ktoś jest motoryzacyjnie zielony jak wiosenna trawa!
            Podałeś natomiast:
            Zamieszczone przez mardaniel Zobacz posta
            Pierburg był wymieniany dwukrotnie na używany i nowy... Problem występuje
            Czyli informacja którą od Ciebie wyciągnąłem (bo czułem że "brniesz w las") mówi zupełnie o czym innym.

            Obraz sytuacji jest złożony a odpowiedź co się zwaliło jest trudna by odpowiedzieć jednoznacznie w stylu: "to i to".
            Ty sam niestety wiesz najlepiej jak jest, a jest tak (jak pisałem już wielokrotnie):

            Uruchamiasz silnik... jedziesz, przyspieszasz i w zakresie 1800-2300 następuje spadek mocy Silnik słabnie na tablicy kontrolka CE. Co się dzieje: dodajesz gazu, wpada więcej paliwa, czyli więcej spalin atakuje łopatki turbiny której łopatki zmiennej geometrii za pomocą wysterowania z Pierburgów nie potrafią sie przestawić. Zadaniem Pierburgów jest tak sterować podciśnieniem (łopatami turbiny) w układzie regulacji by zawsze było to w zakresie 1,1-2,5MPa.
            Więc, kiedy elektrozawór Pierburg nie ma tyle siły by przestawić czyli wyregulować ciśnienie doładowania poniżej 2,5MPa to ciśnienie w dolocie non stop przyrasta aż rozpieprzy rury. By do tego nie dopuścić komputer silnika ECU w postaci zabezpieczenia (czujnika Bosch) otrzymał informację "ciśnienie wzrosło ponad Max" natychmiast odcina turbinę informując komunikatem CE.

            Odpowiedź dał kolega
            Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
            ciągłe odcinanie turbiny jest sprawą nieumiejętnego jeżdzenia tym silnikiem
            Dlatego powiedziałem na początku że Ty sam najlepiej wiesz co i jak z tym autem robisz.... bo samo sie nie "popsuło" - de facto nic sie nie popsuło...ktoś po prostu specjalnie lub nieświadomie zaczopował turbinę .

            Czy doczytałeś w instrukcji obsługi że silnik diesla 1,7CTDi uznaje się za rozgrzany dopiero po 16km jady? Czyli dopiero po 16km jazdy można przyjąć że temperatura pracy silnika tj.: cieczy chłodzącej, turbiny, spalin jest właściwa...wiesz o tym?
            Rozumiem że stosowałeś się do tego ostatnie lata? Czyli żadnego gwałtownego przyspieszania przez pierwsze 16km? ale skoleji po 16 km to regularnie latasz na odcinkach po 100km i regularnie wchodzisz na obroty powyżej 3600obr min?
            Jeśli czujesz że coś tu piszę tak ..że Ty tego nie robisz ... to trzeba to przemyśleć. Poczytać forum , popytać kumatych dieslowców ale nie od WV !

            Na tym etapie masz do czyszczenia turbinę z sadzy i to na 100% pomoże ale jeśli nie zastosujesz się do odpowiedniego stylu jazdy i użytkowania silnika to kasa na czyszczenie w błoto po po 2 cach będzie to samo.

            Taki jest obraz sytuacji....
            Teraz .... no tak naprawdę proroka by trzeba było albo kogoś kto oceni Twój styl jazdy przez ost. rok by wskazać czy:
            - winne są Pierburgi które nie potrafią wyregulować łopat turbiny bo mają jakaś usterkę - Pierburgów są 3 szt.
            - czyli czy winny Pierburg regulacji Turbo?
            - czy winny Pierburg regulacji EGR?
            - czy winny pierburg regulujący przełączaniem ciśnienia między EGR a turbo?
            - winny kierowca (użytkownik) który "katował" turbinę obrotami 1800-3000obr - tak tak ! jazda z takimi obr tym silnikiem to katowanie turbiny ! (ta turbina musi regularnie pracować po rozgrzaniu w zakresie do 4000tys. obr min. wtedy mamy do czynienia z efektem "samooczyszcznia turbiny").
            - Bosch czujnik przeładowania na 100% niewinny!

            Więc tak,
            1. gdyby to był kierowca użytkownik który ostatnie 2 lata jeździł zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi - (lub zaleceniami forum) - to zająłbym się (na podstawie Kodów DTC) Pierburgami bo one na to wskazują. (Ty już wymieniałeś 2 razy).
            2. wymieniłbym kierowcę (użytkownika) - po prostu zaczopował turbinę, zabrałbym mu to auto i kazał jeździć innym np. benzyniakiem, szczególnie gry regularnie rano porze ostatni rok robił po 5-10 km max.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X