Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kod błędu P1599 oraz P0562 Civic VII 1.7 ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kod błędu P1599 oraz P0562 Civic VII 1.7 ctdi

    Witam,

    dzisiaj do samochodziku podłączyłem swój adapter pod gniazdo OBD 2 i wykrył on 2 błędy P1599 - Układ napędowy oraz P0562 - Układ napędowy ( System Voltage Low ). Jakieś 2-3 tygodnie temu robiłem regenerację alternatora, także 2 błąd aż tak mnie nie niepokoi co pierwszy, ponieważ nie wiem o co dokładnie z nim chodzi, znalazłem tylko na jakimś anglojęzycznym forum takie rozwinięcie kodu błędu P1599 Engine Stall or Near Stall Detected. Chciałbym się dowiedzieć o co może chodzić, czym to może być spowodowane i jak sobie z tym poradzić. Wolę poszukać na własną rękę, zamiast płacić ok. 100zł za podłączenie pod komputer ...

  • #2
    Wyszukiwarka nie gryzie, Rambo7 nie na darmo zrobił temat dotyczący błędów ...
    Diagnostic Trouble Code - Zdiagnozowany Kod błędu - ustandaryzowany kod usterki w Systemie OBD - On Board Diagnostic / EOBD - European On Board Diagnostic jest zapamiętywanie błędów związanych z usterkami mogącymi mieć wpływ na toksyczność spalin oraz zasygnalizowanie tego kontrolką MIL (Malfunction Indicator Light) zwaną Check Engine. •Kody usterek DTC są wyświetlane w kolejności od ostatnio zapamiętanego. •Kody usterek są zapisywane w pamięci EEPROM (nieulotnej). Dlatego zapisane kody


    DTC P1599: /(*DTC:P0562) Niskie napięcie układowe. (generowany w przypadku defektu alternatora, defektu lub mocno rozładowanego akumulatora, przepalonego bezpiecznika zapłonu (7,5 A), defektu przekaźnika głównego zasilania). (Skutki: Świeci się kontrolka ładowania podczas pracy silnika, jazda spowoduje rozładowanie aku. i unieruchomienie auta).

    Comment


    • #3
      tu nikt nie przychodzi po nic innego jak po POMOC!

      W Regulaminie którego nie czytałeś (bo widzę że nie doczytałeś nawet do do pkt 2.) pisze by tytuł zamieszczać w taki sposób by każdy użytkownik mógł w łatwy sposób znaleźć problem który go nurtuje.
      Absolutnie w tytule nie zamieszamy słów "pomoc" itd! bo wtedy wyszukiwarka głupieje i tacy jak ty ..ją olewają bo dostają 1500 tematów które są o "pomocy". ...pierwszy grzech pisania na forach technicznych!!

      Zatem Ty jako pomijający regulamin wprowadzasz bajzel na forum który porządkowałem od 6 lat. Zero poszanowania dla czyjejś pracy ... rozumiem że większości forum panuje wszechobecny burdel ..ale tutaj a szczególnie w Dziale Diesla jest porządek. Wyszukiwarka na tym forum działa i znajduje odpowiednie tematy i pisze również w Regulaminie że nie piszemy nowego posta po raz 1500-tny bo sie nie chciało poszukać tematu który istnieje.
      Warto zmienić podejście wtedy współpraca będzie sie układać.

      Dodam że nie ma żadnego forum bardziej bogatego w informacje dot. tego diesla niż civicforum.pl ...dlatego wcześniejsze pytania dot podniesienia mocy też były podejmowane.
      Wyobraź sobie że nie jesteś pierwszy z pytaniami w sprawie 1,7ctdi i jeśli pokusić się o pytania które w przyszłości masz chęć zadać to stawiam że na 99,9% ..odpowiedzi już są podane, dlatego z góry prosze o szanowanie pracy i nie psucie tego co tutaj doskonale działa.
      tyle słowem reprymendy.


      Co do Kodu P1599 jest elaborat i jeśli masz coś do dodania chcesz i się czegoś dowiedzieć wystarczy odszukać a w zasadzie skorzystać z podpowiedzi kolegi i poczytać.
      Co do kodu DTC P0562 -Niskie napięcie układowe.

      Gdybyś nawet nie napisał nic prócz kodu błędu i tak bym wiedział że grzebane było w alternatorze bo w przeciwnym razie te kody nie występują.
      To że pisałeś że altek był wymieniany tylko potwierdziło ten fakt.
      Nowością jest kod P0562. Ten kod pojawia się czasem w parze z P1599 i dotyczy całego układu zasilania w energię, jest wypadkową chwilowego, nagłego spadku napięcia lub niestabilnego prądu w instalacji diesla w trakcie pracy silnika. Najczęściej określana jest jako "okresowa" i nie ma na nią "lekarstwa" ... zatem głównym podejrzanym jest zawsze alternator.
      Jeśli był wymieniany to pytanie czy wymiana została dokonana zgodnie ze sztuką? czy wszystkie masy i przewody zasilania są podpięte prawidłowo i czy sam altek (z pewnością zamiennik) pracuje prawidłowo? ..itd itp.
      Nie ma sposobu typu wykonaj "coś" i mu przejdzie. Kod błędu jest ściśle powiązany z pracą alternatora, komunikat informuje o tym, że jednak altek (który został wsadzony) nie spełnia pokładanej w nim niezawodności, "coś" mu dolega lub "coś" dolega instalacji która odpowiada za dystrybucję prądu w instalacji.
      Z powyższego wynika że należy ponownie się przyjrzeć pracy alternatora lub instalacji odpowiadającej za dystrybucję. W praktyce wystarczy nie dokręcić którejś masy czy jakiegoś przewodu, brak przejścia już wygeneruje komunikat CE.
      Last edited by rambo7; 24-03-2015, 21:12.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Witam,
        wczoraj pojawiały mi się właśnie te dwa błędy... żeby nie zakładać nowego tematu pozwolę sobie podpytać się tu.

        W sobotę rano odpaliłem auto normalnie, wyjechałem z garażu i zostawiłem go na wolnych obrotach. Gdy po około 10 minutach pracy autka wróciłem do niego kontrolka już się paliła... Po zgaszeniu auta, włączeniu zapłonu kontrolka gaśnie i po chwili (jeszcze przed odpaleniem silnika - dosłownie na jedną sekundę gaśnie) zapala się z powrotem. Po przejechaniu ok 25 km skasowałem błąd, odpaliłem i przejechałem kolejne 40km - było ok. Auto postało z 6h - odpaliłem i było OK, a po przejechaniu 5km znowu kontrolka się zapaliła. Przez weekend zrobiłem jakieś ~250km i aku się nie rozładowało, nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika.

        Jedyne co, to jakoś ciężko pali nawet przy tych -10*. Niecałe 2 000 km temu sprawdzałem świece i jedną wymieniałem bo nie dawała oznak życia. planuję je sprawdzić jeszcze raz.
        Akumulator jest równiez nowy - z początku grudnia.
        Przed pojawieniem się kontrolki od świec planowałem posprawdzać jakoś działanie podgrzewacza paliwa - bo to właśnie jego winiłem za słabe palenie.
        Klemy sztywno siedzą.
        Przy alternatorze - jak rambo wspomniałeś - było grzebane, bo miałem luz na wałku i wyciek oleju, ale było to około 3 tygodni temu - mogłoby się objawić coś dopiero teraz... ? Co prawda regulator był już wcześniej wymieniany w alternatorze i elektryk go nie ruszał teraz bo na stole było wszystko ok.

        Nie daje mi spokoju tylko ten zapis:
        DTC P1599: (czasem w parze z DTC P0562) Niskie napięcie układowe. (generowany w przypadku defektu alternatora, defektu lub mocno rozładowanego akumulatora, przepalonego bezpiecznika zapłonu (7,5 A), defektu przekaźnika głównego zasilania). (Skutki: Świeci się kontrolka ładowania podczas pracy silnika, jazda spowoduje rozładowanie aku. i unieruchomienie auta).
        bezpiecznik zapłonu jest 50A, a nie 7,5A
        gdzie znajdę przekaźnik głównego zasilania ? Bezpiecznik od zasilania 100A już wsadziłem drugi, nic nie pomogło.
        planuję jeszcze jutro zmierzyć ładowanie (żeby wykluczyć reugluator)
        sprawdzić ponownie świece
        wrzucę auto do na podnośnik i sprawdzę czy może plus albo kabelek od kontrolki w altku się gdzieś nie obluowały...
        wrzucę jeszcze stary aku, bo może faktycznie nowy ma jakiś defekt i trzeba będzie go reklamować.

        podpowiedzcie proszę, co można jeszcze sprawdzić jeżeli chodzi o ten błąd.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
          bezpiecznik zapłonu jest 50A, a nie 7,5A
          nie 50 a 7,5A chodzi o bezpiecznik ten od resetu komputera, ECM.
          bezpiecznik główny zasilania to - wyłącznik uderzeniowy wiesz gdzie jest.
          odpowiadam bo pytałeś, ale niestety kluczowa sprawa to alternator.
          Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
          planuję jeszcze jutro zmierzyć ładowanie (
          no to jest pierwsze i w zasadzie tylko na tym powinieneś się skupić, Kod błędu DTC P1599: (czasem w parze z DTC P0562) Niskie napięcie układowe to jest praktycznie wyłącznie obszar alternatora.
          Mimo że był naprawiany, nadal jest głównym w zasadzie jedynym podejrzanym. (akumulator też może być winowajcą, ale nie słyszałem o przypadku by ktoś kupił nowy aku z defektem)
          Powinieneś jeździć non stop z miernikiem pod ręką, tak, że gdy zaświeci - od razu pomiary. Pozostałe grzebanie możesz sobie darować.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Dziś rano auto bardzo ciężko zapaliło, dopiero za drugim razem - bardzo słabo kręcił, ale odpalił. Kontrolka świec się paliła od początku. Zrobiłem kółko 10km i zgasiłem go pod garażem, potem chciałem odpalić i już tylko zakręcił dwa razy i padł. Zmieniłem akumulator - wsadziłem stary- skasowałem błąd, odpaliłem, przejechałem ~5km i nic się nie zaświeciło... Nie wiem czy jestem przewrażliwiony ale spod maski czuć jakiś zapach spalenizny... Ale może to tylko odczucie. Zmierzyłem ładowanie na włączonych światłach, nawiewie i radiu - 12.22 i stało nic się nie zmieniło. Gorzej było jak wyłączyłem wszystkie odbiorniki. Ładownie było 13.33 i rosło chyba do 13.44 potem odpuściłem mierzenie, przyłożyłem za chwilę znów i ładowanie pokazało 13.67-13.68-13.67-13.68-13.69-13.68-13.69-13.70... Szło cały czas w górę, ale jakby z większym 'oporem' spadając o jeden i podnosząc się... Czy to wskazuje jednoznacznie na regulator ? Może upalony i stąd ten smród spalenizny ? Nie dam sobie ręki uciąć, ale od soboty (czyli wtedy gdy pierwszy raz zapaliła się kontrolka świec) jestem w stanie odczuć ten zapach spalenizny, ale mówię - może to tylko moje jakieś wyczulone zmysły...
            Chyba kolejne wyjęcie alternatora będzie nieuniknione niestety...
            Aa, zapomniałem wczoraj dodać, że odkąd mrozy się zaczęły, nawet te -2* to słyszałem przy odpalaniu że tak jakby rozrusznik się zawięszał... Coś jak gdyby 'nie odbijał' po odpuszczeniu kluczyka... Takie charakterystyczne 'tarcie'

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
              Kontrolka świec się paliła od początku.
              gasimy silnik natychmiast podłączamy Skaner czytamy błędy.
              Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
              Zmieniłem akumulator - wsadziłem stary- skasowałem błąd,
              spokojnie pisz dokładnie co po kolei robiłeś? ...świeciła się kontrolka świec żarowych - kontrolki Check Engine nie było ???? i Skaner pokazuje kod P1599 ??
              Piszesz tak by nie było niedomówień, czytam, zamykam oczy i sobie to wyobrażam.

              Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
              odpaliłem, przejechałem ~5km i nic się nie zaświeciło...
              ok, czyli miernik w dłoń i mierzymy [A] jaki jest rozbiór prądu? 0:50 min filmu: https://www.youtube.com/watch?v=00UsB75R1BE
              konkretnie ile? jaki jest rozbiór?
              Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
              Zmierzyłem ładowanie na włączonych światłach, nawiewie i radiu - 12.22 i stało nic się nie zmieniło
              no w końcu konkret. Twój akternator nie ładuje.
              diagnozę stawiam Ci już - twój altek to trup. W konfiguracji j.w możesz nawet załączyć jeszcze ogrzewanie tylnej szyby w Civic 1,7ctdi minimalnie może być 13.9V - nie ma prawa być mniej.
              Pomiar z wynikiem 12,22v toż to pomiar akumulatora, mój aku średnio dobry 6 letni pokazuje mi na postoju 12,55v
              Ty masz 12,22v na pracującym silniku! ...no to alternator nie działa.

              Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
              Nie dam sobie ręki uciąć, ale od soboty (czyli wtedy gdy pierwszy raz zapaliła się kontrolka świec) jestem w stanie odczuć ten zapach spalenizny,
              no on się jara, śmierdzi, dobrze czujesz, nie jedź nigdzie dalej bo staniesz i laweta.
              ... który to? 3 ci raz altek będzie robiony? hymmm weź coś z tym zrób tym razem porządnie.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Alternator to będzie teraz 5 raz... Już nie wiem co jest nie tak... I nie wiem co zrobić... Czy kupić chińczyka w sklepie, regenerować dalej swój... Ja zawsze proszę o normalne części, nie chińskie, ale to co elektryk wstawia to nigdy się nie dowiem. W moim altku stare tylko uzwojenie zostało, już nic więcej. Dodatkowo szkoda mi ostatnich 250zł za nową obudowę i naprawę wycieku na wałku. Niby mam gwarancję, ale chyba tylko na wycieki, a nie na podzespoły alternatora :P. Dodatkowo trzeba by było zrobić ten rozrusznik, ale wyjęcie jego to już w ogóle czarna magia... Ani od góry ani od dołu tam nie ma rewelacji (patrzyłem i widziałem posty na forum i od góry to go w ogóle nie widać), a dodatkowo jeszcze mam gdzieś wyciek, gdzie go nie mogę zlokalizować, właśnie cały rozrusznik jest w oleju, ale wymacałem wyżej CHYBA chłodnicę oleju i jest tam suchy, no ale to wszystko na dotyk bo widoczność i dostęp lichy, pomimo zdjęcia obudowy filtra powietrza. Olej gdzieś z góry idzie i kapie z łączenia skrzyni ze sprzęgłem. Niestety, 4 zimy bez zająknięcia to ta mi daje popalić...

                IMG_20180305_195731.jpgIMG_20180305_195815.jpg

                Comment


                • #9
                  to co widzę, no to jest wyciek duży, czarne zabarwienie świadczy o oleju silnikowym. Musi Ci ktoś pomóc, przede wszystkim ustalić skąd cieknie? możliwe że cieknie po altku i stąd kłopoty co chwilę. Leci po półosi, ta wyrzuca i brudzi wokoło.
                  Tutaj chodzi o to aby najpierw ktoś to pooglądał dokładnie, a nawet bardzo dokładnie, nie robił od razu jak nie ma czasu, ale ustalił co i gdzie? Ja nie wiem kogo Ci polecić bo ja w takich przypadkach nie jeżdżę po mechanikach a jadę do ASO po diagnozę, i dopiero po ich diagnozie zastanawiam się czy dam to jakiemuś mechanikowi czy umawiam się w ASO. No i niestety często jest tak że biorąc pod uwagę /plusy / minusy / jest drożej lecz niewiele i zostawiam w ASO. Mam gwarancję 1 rok na naprawy, ale ASO często nie chce tego auta robić, jednak ja ich przekonuje podejściem. Nie daję im niczego do naprawy a do wymiany, i w to idą. Alternator wymieniałem w ASO, czyli czysta robota którą lubią, żadnej rzeźby tylko zamiana, wyjęcie jednego i wsadzenie drugiego. Ja robię zakupy, gromadzę części a oni mają za zadanie tylko wymienić. Dlaczego tak robię? ano dlatego aby uniknąć jak w twoim przypadku 5 krotne rozbieranie, robię 1 raz płacę więcej ale starcza na 15 lat. ASO nie poprawiało nigdy niczego cokolwiek dałem im do zrobienia, to mi bardzo odpowiada choć kieszeń boli mocniej, ale liczy się pokój głowy.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Dzięki rambo! Ja nie wiem, może mam chore podejście, ale zbieram się na zawory tylko nie jestem przekonany co do jazdy do ASO autem >10 lat :P. Jesteś w stanie coś obstawić z tym wyciekiem ? Wiem, że to ciężkie, bo widzisz tyle co i ja, ale na pewno więcej wiesz i jest Ci łatwiej coś wydedukować. Ja bym obstawiał pewnie jakiś przewód sparciały do chłodniczki oleju.
                    Przydałoby się wyjąc i zregenerować ten rozrusznik co pozwoliłoby zobaczyć gdzie tam się leję, ale wyjęcie rozrusznika to jest nie na moje siły, chociaż wyjęcie dziś alternatora we dwóch 'tylko' 1,5 h
                    Nie chce robić tu offtopu, miałem niby założyć nowy temat, ale może przejdzie to tu:P.
                    Potrzebuję Twojej pomocy, podpowiedz gdzie może tu być jeszcze wyciek, co to są w ogóle za przewody...

                    IMG_20180306_174005.jpgIMG_20180306_173921.jpgIMG_20180306_173946.jpg

                    Też tu widać świeży olej... Ale nie wiem bardzo co tam dalej się znajduje - ja obstawiam chyba też ten cienki przewód, ale gdzie miałby tam iść olej ? Jak widać zdjęty zderzak, ale wiele to nie dało :P.

                    No i tu proszę potwierdź czy to pompa wody kończy żywot ? Akurat za ~20k km wymiana rozrządu, więc i tak to zrobię, jednak potrzebuję tylko pewności dla spokoju tu widać, że to płyn, tym bardziej, że mam zalany właśnie czerowny

                    IMG_20180306_174306.jpgIMG_20180305_195628.jpgIMG_20180305_195646.jpgIMG_20180306_174301.jpg

                    No i tu dorzucę jeszcze zdjęcia wycieku z postu wyżej, może uda się coś dojrzeć :P

                    IMG_20180306_174150.jpgIMG_20180306_174059.jpgIMG_20180306_174140.jpgIMG_20180306_174020.jpg
                    Last edited by Adzio; 06-03-2018, 21:21.

                    Comment


                    • #11
                      na ten watek złoży nam się naprawa twojego egzemplarza a miało być o P1599. ale ok, zobaczę później czy to jakoś przeniosę.

                      Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
                      , ale zbieram się na zawory
                      ale w sesinie ze co? ...chcesz je regulować? czy cieknie z klawiatury? /uprzedzając już odpowiedź - zostaw zawory w spokoju jak nie masz 400 tys km. - zostaw! narobisz sobie tylko roboty a i tak będzie dobrze, dodam tylko że regulacja polega na wymianie krążka, zawór 16 a krążek 1 szt 120zł. Wyciek z układu chłodzenia i pompa wody. Regulacja zaworów 1.7CTDi

                      tu masz od razu o pompie wody.
                      To bedzie potrzebne, ale wracamy do twoich fotek:
                      Foto 1. Wąż z cybantem na kluczyk 10 to wąż od Intercoolera. Wąż z skorodowaną opaską samozaciskową to dolny wąż od chłodnicy wody. Tu jest ok - nie widzę żadnych problemów z tymi rurami. Natomiast czemu tam jest uwalone to olejem węże elementy metalowe - ta okolica ma najbliżej do turbiny wąż IC i sama chłodnica powietrza - Intercooler może mieć w sobie olej, który popuszcza turbina:
                      wpis #6 https://www.civicforum.pl/showthread...916#post379916
                      Foto 2. pokazana jest chodnica powietrza - IC i pod nią ślady oleju. Olej w tym miejscu może być z powodu częściowo zawalonego olejem układu dolotowego. dlatego podesłałem ww temat.
                      kolejne fotki:
                      Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
                      No i tu proszę potwierdź czy to pompa wody kończy żywot ? Akurat za ~20k km wymiana rozrządu, więc i tak to zrobię,
                      rolka w której klucz to nie pompa, minimalny wyciek widzę w prawym dolnym rogu tej fotki - co do pompy to nie ma konieczności wymiany wraz z rozrządem, pompa jest na wierzchu - poza rozrządem i nie jest napędzana paskiem rozrządu a paskiem wielorowkowym - tzw Mikro. Więc pompę się robi wtedy jak tego wymaga gdy cieknie lub łożyska pracują głośno. Dlatego wróć do mojego watku co ja robiłem i tam widać więcej.
                      Jeśli miałbym obstawiać wyciek oleju silnikowego - bo to cieknie olej silnikowy z góry to cieknie on spod kielicha filtra oleju.
                      czyli jak tu: Spory wyciek oleju w dieslu 1.7ctdi

                      lub tu:
                      wyciek oleju - chłodnica oleju

                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X