Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

P1238 silnik 1.7cdti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • P1238 silnik 1.7cdti

    witam
    nie moge nigdzie znalezc info na temat tego bledu.
    moj scaner odczytuje to jako secondary fuel pump
    ale jakos nie bardzo mi chce sie wierzyc, dlatego chcialbym zapytac madrzejszych ludzi , ktos moglby to rozszyfrowac?
    objawy sa takie: czsami nie wchodzi na wysokie obroty , i czasami zachowuje sie jakby pracowal na trzy cylindry. sprawdzajac cisnienie paliwa przy normalnej pracy na wolnych obrotach jest okolo 22800 , w momencie pracy tak jak by na trzech wzrasta do 68000 ( odczyt ze scanera).

  • #2
    ... i słusznie że nie wierzysz...

    Definicja tego kodu dla 1,7ctdi to:
    DTC P1238: Wysokie napięcie elektrozaworu regulacji doładowania turbosprężarki

    Napisz więcej o okolicznościach w jakich to zaobserwowałeś? czy jest to regularne? czy występuje tyko w określonych okolicznościach? itp tak by można było przeanalizować co, skąd i dlaczego?
    Bardzo ciekawy kod (chyba faktycznie takiego nie było jeszcze w zapisach forum).
    Z analogii moge podpowiedzieć że jest on przeciwieństwem kodu DTC 1236 i P1237. Czyli dotyczy dokładnie tego samego obszaru z tym że System OBDII widzi tu wysokie napięcie , a w pozostałych niskie napięcie. Co do zasady pracy silnika i obszarów z tym związanych jest to dokładnie tożsamy obszar.
    Poczytaj zatem o tych 2óch kodach co podałem to wiele się dowiesz i zorientujesz, sprawdzisz i przeniesiesz na własne doświadczenia i zauważysz że są one zbieżne z tym co już zostało na forum napisane.
    Jak znajdą się rzeczy rozbieżne, niezrozumiałe to pisz.
    Problem jak sie zorientujesz nie jest po stronie paliwa a po stronie doładowania, czyli powietrza.
    Dla ułatwienia napisze hasłowo jakie należy sprawdzić obszary:
    - turbosiłownik lub elektrozawór regulacji doładowania turbosprężarki - Pierburg / EVRV.
    - wiązka przewodów i złączce elektrozaworu regulacji doładowania turbosprężarki,
    - zaczadzona turbina.
    Last edited by rambo7; 29-11-2014, 18:57.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      ok, dzieki za podpowiedz. posprawdzam dzisiaj, i dam odpowiedz.dzieje sie to wolnych obrotach traci jakby poaliwo i przez mala chwile praca silnika wydaje sie na trzech cylindrach. jak zauwazylem w momencie zachwiania pracy silnika walek od sterowania turbina zaczyna poruszac sie . a w sbote przy jezdzie silnik zgasl ,po ponownym uruchomieniu pracowal .

      Comment

      Working...
      X