Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka oleju z wykrzyknikiem i błąd P250B oraz P1704

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka oleju z wykrzyknikiem i błąd P250B oraz P1704

    Cześć,

    Auto: Civic 2007, 2.2 I-CTDI (5D), 190k przebiegu.

    Wczoraj po uruchomieniu silnika wyświetliła mi się kontrolka oleju z wykrzyknikiem, po sprawdzeniu poziomu oleju jego stan faktycznie był niski (od razu uzupełniłem).

    Po wpięciu ELM-327 wyświetliło mi błąd: P250B (Engine Oil Level Sensor Circuit Range/Performance - Usterka zakresu/działania czujnika poziomu oleju silnikowego).

    Pytanie:

    Czy ten błąd faktycznie dotyczy wyłącznie czujnika poziomu oleju?

    Poprawcie mnie jeśli się mylę - jeśli tak - wymiana czujnika powinna rozwiązać problem, a pilnując co jakiś czas faktyczny stan oleju mogę bezpiecznie zrobić autem jeszcze kilkadziesiąt/set km do wymiany czujnika.

    Czy też może lepiej wykonać dodatkowa diagnostykę - sprawdzenie ciśnienia oleju?

    To moje początki na forum, więc jeśli opisałem coś niedokładnie to proszę o wyrozumiałość

  • #2
    Cześć.
    Spokojnie podejdź do tematu. Czujnik poziomu to "elektroniczny bagnet" i ma za zadanie głównie ostrzegać. Był niski poziom oleju więc ostrzegła, Ty uzupełniłeś olej i powinno być OK. Taka jego rola i jako taką ją wypełnił. Sprawdzenie ciśnienia oleju nie ma moim zdaniem uzasadnienia w Twoim przypadku. Nawet przy niskim poziomie nie miałeś spadku ciśnienia co sygnalizuje odrębny czujnik.
    Tak więc sprawdzaj nieco częściej poziom oleju na bagnecie. O ile nic innego się nie dzieje to kontrolka nie powinna Cię już drażnić i niepokoić.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      i wszystko jasne ... albowiem sensu nie ma, wymieniać dobrego czujnika na dobry czujnik... po prostu. Dostałeś informację, zadziałałeś prawidłowo, niech czujnik będzie pochwalony .
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Dziękuję Wam za szybkie i rzeczowe odpowiedzi..

        Generalnie rzecz biorąc zdarzała mi się już podobna sytuacja wcześniej z niskim poziomem oleju - z małą, ale wydaje mi się istotną różnicą (co wzbudziło moją podejrzliwość):

        Wcześniej wyświetlała się kontrolka oleju bez wykrzyknika (chociaż ręki sobie nie dam uciąć ), a po uzupełnieniu oleju kontrolka gasła.

        W tym konkretnym przypadku po uzupełnieniu oleju kontrolka nadal się świeciła (po odczytaniu kodu błędu i sprawdzeniu co oznacza - zresetowałem go).

        Oil Indicator.PNG

        Jeśli to standardowa kontrolka oleju to coś mi się ostro pomieszało i spale się ze wstydu :/
        Last edited by Hafahade; 13-08-2014, 19:45.

        Comment


        • #5
          prawdopodobnie konewka była z wykrzyknikiem innej nie ma , jak się poznaje auto z czasem więcej się widzi, to normalne. Masz bagnet tradycyjny - tym kontrolujesz stan, jeśli sie zapomnisz to system diagnostyki i tak Cię ostatecznie poinformuje, świadczy to o samochodzie, fajnie że to przewidzieli i widać że się sprawdza.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam. Też mam ten problem. Przy prędkości autostrad owej po ok 40 km pojawił się powyższy komunikat. Oleju dołem choć było jeszcze w normie. Ostrzeżenie znika a po 40 km znowu. Gdy jeżdżę zwykłymi drogami krajowymi tego efektu brak niezależnie od dystansu. Macie pomysł o co chodzi? Ps instrukcja mówi że są dwa ostrzeżenia. Bez wykrzyknika poziom oleju oraz z wykrzyknikiem - problem z czujnikiem

            Pierwszy wpis w dziale przywitań Regulamin pkt 2. pisz też poprawnie, bo się trudno czyta.
            Last edited by erbe4; 28-01-2017, 17:04. Powód: Regulamin - nie pomijamy przy rejestracji.

            Comment


            • #7
              Witam, u mnie w dniu dzisiejszym wystąpił podobny problem z tym że po uruchomieniu silnika pojawiła mi się kontrolka świec żarowych. Podpięcie do komputera wykazało dwa błędy a mianowicie wspomniany P250B oraz 1704. Nigdzie nie mogę znaleźć nic na temat drugiego z błędów, no i dlaczego pojawił się komunikat świec żarowych?

              Comment


              • #8
                Kontrolka świec żarowych może świadczyć o problemach elektrycznych z zasilaniem świec żarowych, np. usterka przekaźnika świec żarowych, albo problem z podgrzewaniem paliwa.
                Kod DTC: P250B - Usterka zakresu/działania czujnika poziomu oleju silnikowego.
                Tak jak było mówione powyżej. Dolej, sprawdzaj ewentualnie kiedy był wymieniany olej z filtrem? i jaki konkretnie olej masz w silniku tj: Marka, Norma ACEA i parametr SAE? ewentualnie API?
                Jaki stan na bagnecie? po dolanie znikła informacja? Piszesz baaaaaaaarodzo oszczędnie. Te komunikaty to się wygenerowały w jakich okolicznościach? po 100km jazdy autostradowej? czy zaraz po uruchomieniu? ..coś na ten temat? Taki kod potrafi się generować np. w przypadku gdy olej nie osiągnie 50stC.

                Co do kodu 1704 .. nie ma takiego kodu.
                W Civic 2,2ictdi jeśli taki był, to definiowany jest: Kod DTC: P1704 - Nieprawidłowa korelacja obwodu czujnika A/B położenia pedału sprzęgła.
                Pierwsze co się nasuwa to pytanie czy masz wiedzę czy ktoś tam wcześniej grzebał? ingerował w POŁOŻENIE CZUJNIKA A PEDAŁU SPRZĘGŁA?
                Czujnik ma 2 wtyczki sprawdź: czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A (2 piny) położenia pedału sprzęgła, czujnika B (3 piny) położenia pedału sprzęgła. Usterka wskazuje na usterkę elektryczną.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X