Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Strasznie szarpie po przekroczeniu 3300 obrotów Błędy P1065 i P0087

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ciekawe stwierdzenie ... "typowa usterka w accordach, przyprowadz samochód to go zrobimy" czyli ten sam silnik w accordzie to "typowe" a w civic już nie? zrozumiałbym " typowa usterka w dieslach hondy, przyprowadz samochód to go zrobimy "coś mi pachnie że fachowiec nie ma roboty i zna się na wszystkim, może nawet nie skumał że to diesel, usłyszał accord to wystarczyło, miej oczy szeroko otwarte .
    Prorok nie jestem, ale zaryzykuję stwierdzanie że to nie wtryski ani nie przelewy zaworów wtryskowych . Ciekawe co magik wymyśli.
    Last edited by rambo7; 27-02-2014, 07:57.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Siemanko. mam pewne informacje. Dzisiaj samochód był na warsztacie. Zostały sprawdzone wszystkie przewody paliwowe, filtr paliwa, sito w baku i wszystko to co odpowiada za dostarczenie paliwa. Nie stwierdzono żadnych problemów. Została przeprowadzona próba przelewowa wtrysków i bez obciążenia wtryski zachowywały się stosunkowo normalnie. Próba dynamiczna wykazała że wtryski leja za mocno i nie trzymają odpowiedniego ciśnienia. Mechanik na zadane pytanie czy to bankowo wtryski , nie chciał dać takiej odpowiedzi tylko stwierdził że chce je wyjąć i wysłać do serwisu na sprawdzenie. Chyba potrzebowałem potwierdzenia swojej teori i innego mechanika że są to wtryski, dla tego nie zgodziłem sie na sprawdzanie. Pomyślicie że jestem głupi, ale koszt wyjecia i sprawdzenia tych wtrysków to 180 funtów. 900zł za potwierdzenie że sa [[zj....e] cenzura]sorry podziekuje. Za 1000zl można dostać naprawdę dobre cztery wtryski w Polsce. Dzisiaj będę cos szukał na alleg.. W ciągu tygodnia powinny byc u mnie i wtedy zdam Wam kolejną relacje z tej nierównej walki.
      Last edited by rambo7; 04-03-2014, 08:28. Powód: pilnuj by niecenzuralnie słowa nie trafiały w treści wpisów.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Zadzwoniłem do kolejnego znachora. Powiedział " typowa usterka w accordach, przyprowadz samochód to go zrobimy
        wątpię...
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Prorok nie jestem
        ... a jednak .

        Generalnie Ty decydujesz co zrobisz, my tu tylko możemy podpowiadać, sugerować, dyskutować.
        Ja będę się trzymał swojego, mimo 270tys przebiegu to wtryski powinny być sprawne. Spodziewam się że po zakupie (nowych/uzywanych z małym przebiegiem) problem zostanie. Wtedy już będę Prorok .
        Jeśli ja bym decydował to jak pisałem wyżej rozkminiał bym obszar ogranicznika ciśnienia.
        Generalnie nie chciałbym byś się sugerował moim zdaniem, bo oczywiście też mogę się mylić, ale mówię ja tropiłbym:
        - Mapę ECM silnika,
        - pompę CR,
        - listwę CR - tj. (ogranicznik ciśnienia - nie mylić z czujnikiem ciśnienia!!!)
        Mimo wszystko będzie to zdecydowanie tańsze niż wtryski, wtryski na samym końcu i 3ci raz napiszę OBDII nie kłamie bo nic nie wskazuje na wtryski.
        Last edited by rambo7; 04-03-2014, 08:39.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Dzieki za sugestie. Pisalem to juz wcześniej. Pompa wraz z czujnikiem wymieniona. Zawór jak i czujnik listwy wymienione. Czyli te obszary odpadają. Wczoraj jak go sprawdzali listwa trzyma odpowiednie ciśnienie. Podczas tych wszystkich odczytów, stwierdzili ze dziwnie zachowuje sie czujnik MAP. On steruje jakimiś podciśnieniami i turbiną ?? Tylko co ma do tego cisnienie paliwa ??

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez jinxsior Zobacz posta
            Tylko co ma do tego cisnienie paliwa ??
            nic... to zupełnie inny obszar.
            Niczym nie steruje - to "czytnik pomiaru". Zamienia sygnał mechaniczny - pneumatyczny (odczytuje ciśnienie) na sygnał elektryczny i przekazuje informację do ECM silnika, na podstawie podawanych informacji ECU wie jakie jest ciśnienie doładowania.
            MAP tu nie ma nic do rzeczy to jest cześć układu dolotowego - czyli powietrza - OBDII nic o tym nie mówi tj. nie wygenerowano żadnego kody DTC w tym obszarze.
            Jeśli był pogląd dynamiczny pracy silnika (testy były na hamowni czy w realnych warunkach, ciepły czy zimny silnik) to MAP zawsze pokazuje dynamiczne zmiany.
            MAP czyta i kontroluje jedynie ciśnienie doładowania w dolocie, za turbiną, jeśli było w granicach przewidzianych zakresami i nie było CE - to czujnik jest w stanie sprawnym. Nie ma związku z obszarem zasilania paliwem. Będę się upierał przy swoim: System OBDII jeszcze nigdy się nie pomylił w diagnozowaniu obszaru usterek , rozumiem powymieniałeś to co powymieniałeś, ale w Procedurze diagnostycznej N22A przy kodach błędów które podałeś nie ma mowy o wtryskach, (co nie znaczy że są wyjęte z podejrzeń, ale może raz się pomylę ... ).
            Dlatego mechanik (znawca co robi takie accordy od ręki ) nie był pewny i chciał je wykluczyć ...no ale to kosztuje .

            Zamieszczone przez jinxsior Zobacz posta
            Zawór jak i czujnik listwy wymienione. Czyli te obszary odpadają.
            mam wątpliwość czy oby zawór ogranicznika wymieniony ? - jesteś 100% pewny? ja mam wątpliwość bo rzecz nie jest wymienna ot tak, "wykręcił - wkręcił" najczęściej wymianie podlega cała listwa.
            Zamieszczone przez jinxsior Zobacz posta
            Wczoraj jak go sprawdzali listwa trzyma odpowiednie ciśnienie
            tu mam największe wątpliwości - w zasadzie to jest niemożliwość techniczna w tej sytuacji gdyż silnik kręci się max do 3500obr/min - wiec nie ma możliwości dokonania wiarygodnego pomiaru - bzdura , lub zaprzeczenie faktów. Nie sprawdzili zakresu .

            Jakim cudem pomiar ciśnienia w listwie CR wiarygodny? gdy silnik osiąga tylko 3500 - zakres 1000-4600obr/min.

            ...nie ma sprawy...chciałbym się mylić na Twoją korzyść ...ale coś mi tu nie gra. Będę sie upierał przy swoim wtryski nie mają tu nic do rzeczy, ale chętnie się pomylę ...było by łatwiej .

            Informacja systemu diagnostyki jest jasna i precyzyjna: P1065 i P0087 a oznacza to dokładnie że: jeśli nie ma ciśnienia odpowiedniego w listwie CR powyżej 3500obr to wtryski mogą pokazywać cuda - taka jest prawda .
            Wiec sens tu jaki w pomiarach wtryskiwaczy albo ich wymianie ....? bo logiki nie widzę?

            Jeśli nie zapewniasz warunków do wykonania testu przy zakresie 3500-4600obr (bo technicznie jest to niemożliwe) i na tej podstawie wnioski - usterka wtrysków? - być może nie znam się, ja nie kumam takiego trybu myślenia .
            Last edited by rambo7; 04-03-2014, 10:46.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Jesli chodzi o zawór na liscie CR. To jest właśnie na zasadzie wykreć i wkręć. Być może nie kupi sie go w ASO ale juz Bosch spdzedaje go jako odzielna część. Sam go wymienialem. Tutaj podaje link do angielskiego forum civic. Napisane jak go zdiagnozować i jak wymienic foto relacja.


              Jeśli to nie wtryski to nikt mi tego tutaj poprawnie nie zdiagnozuje

              P.S
              Rambo, jakie według ODC pojawiają sie błędy w przypadku uszkodzonych przelewów ?? Pytam z czystej ciekawości.
              Last edited by jinxsior; 04-03-2014, 11:21.

              Comment


              • #22
                ok, co do zaworu i czujnika listwy ok jest dowód. (nie doczytałem tylko z jakiego powodu wymienił (anglik) ten zawór? nie znalazłem żadnej informacji z systemu OBDII ale później doczytam.).

                Drążymy temat i słusznie, bo czegoś trzeba sie uczepić.
                Może tak, skąd są informacje które wygenerował system? P1065 i P0087.

                DTC P1065: Ciśnienie w listwie paliwowej mniejsze od oczekiwanego.
                DTC P0087: Zbyt niskie ciśnienie w listwie paliwowej.

                To są bardzo precyzyjne informacje - komunikaty mówiące o tym że przeanalizować należy układ od wejścia do wyjścia, czyli od [pompy w baku -wejście] do pomiaru [wyjścia [MPa] w listwie] - to jest ten odcinek. Nie ma mowy o odcinku Listwa CR - komora spalania.
                Nieprawidłowa praca wtrysku, może być wynikiem niewłaściwego ciśnienia w Listwie CR - ale nie odwrotnie! jak to próbujesz dopasować.
                Praktycznie jestem przekonany że po wymianie wtrysków (i to 4 szt? ja się nie spotkałem z czymś takim) sytuacja była by b/z. Nie wykluczone że już to ktoś przed Tobą przerobił ...i się poddał i sprzedał auto .

                Jeśli kłopoty były by po stronie wtrysków to nie spodziewaj się że otrzymasz konkretne DTC odnośnie wtrysków czy ich przelewów .
                Otrzymasz informacje w postaci Kodów związanych z zanieczyszczeniem powietrza np. z obszaru turbiny, EGR, DPF, ale interpretacja ich nie będzie związana z usterką któregoś z obszarów a właśnie z powodu zbyt dużej ilości sadzy na łopatkach turbiny, w egr'rze, czy zatkanym dpf'ie, tu pierwsza sprawa kto doprowadził do tego? - wtryski.

                Grupa kodów mówi jasno i precyzyjnie co jest grane, to nie jest tak jak pisałem wcześniej że wtrysk działa dobrze do 3300obr/min jak u ciebie i odcinka, szarpanie, kangur, a z ogona czysto, to jest informacja jasna - to nie wtryski. Do tego trzepało by silnikiem, głośno by chodził, kopcił by jak WV, i na obroty by się wkręcał w całym zakresie obrotów a nie do 3300 i koniec.

                Wtryski mają jedynie diagnozowane połączenie z ECU i zlecane (tu uwaga!!) przez ECM ilość dawki, czyli diagnoza czy napięcie (wraz ze wzrostem obrotów) jest odpowiednie [V] na wtyczce - podającą odpowiednią ilość dawki, u Ciebie żaden wtrysk nie wygenerował takiego Kodu!!!
                Usterka lub niedomaganie wtrysku to informacja z systemu OBDII taka: Kod Pxxxx (przykład nie wiem musiałbym poszukać) o treści zbyt niskie/wysokie napięcie wtryskiwacza nr 1 lub 2 lub 3 lub 4 ... u Ciebie ? ...żaden ! żaden nie komunikuje niewłaściwego napięcia [V] dla danej dawki przy odpowiednich obrotach, czyli wszystkie podają właściwe paliwo. Dowód? - nie ma kopcenia z ogona czarnych chmur?!
                Na tej podstawie już twierdzę że to absolutnie nie są wtryski. Musimy to sobie powiedzieć jasno Wtryski nie odpowiadają za właściwe ciśnienie w listwie CR, a tego... nie ma.

                Dlatego, jak mówię ja będę czepiał się wyłącznie tego co mówi i podpowiada System OBDII - dlaczego? bo jeszcze nigdy w życiu nie zażyło mi się by było inaczej niż mówi diagnostyka. Na tym forum nie znajdziesz ani 1 sytuacji gdy OBD mówi jedno .... a okazuje sie drugie.
                Dlatego moim zdaniem nie ma mowy byś wymieniał wtryski i przywróciło się cienienie w listwie CR , tyle mogę od siebie ...dla Ciebie ...co zrobisz zdecydujesz Ty , żeby nie było potem guru, proroku itd. bo ja nie prorok, po prostu czytam co mówi do mnie silnik, nic więcej.

                Jak mówię, jeśli na prawdę chcesz to poszukam, ale szkoda mojego czasu , Kody DTC dot wtrysków będą jedynie o treściach: niskie lub wysokie napięcie wtryskiwacza nr. x.
                System diagnostyki podda analizie i sprawdzeniu wtrysków gdy wygenerują się kody z obszaru spalin czyli Euro4, wtedy pierwsze informacje w Procedurach zaczynają się od wtrysków.

                Co do uszkodzonych przelewów.
                Nie ma takiej diagnostyki. Diagnozowane jest: ciśnienie w listwie CR - [Bar], napięcie na piezoelektrykach wtrysku [V], na przelew idzie tyle ile idzie - nie jest to mierzone. Wystarczą dane z piezoelektryka wtrysku [V], jeśli ECM widzi właściwe napięcie [v] na wtryskach - nie ma potrzeby pomiaru przelewu.

                Myślę że skutecznie podważyłem "teorię wtrysków", teraz podważ moją teorię , oby to dało jakieś efekty.
                (na tym etapie, przekonany jestem o jednym, dobrze że nie dałeś tych wtrysków do badania bo kasa w błoto).
                Last edited by rambo7; 04-03-2014, 12:19.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Pytanie jest zasadnicze: dlaczego ciśnienie w listwie CR jest niższe od oczekiwanego?

                  dlaczego?

                  kto odpowiada za właściwe ciśnienie? ... no raczej nie wtryski ...
                  Odpowiada m.in :
                  - pompa wysokiego ciśnienia - jest w gronie podejrzanych.
                  - niewłaściwe paliwo, - wykluczmy, mało prawdopodobne.
                  - zamarzające paliwo, - wykluczone.
                  - zanieczyszczony filtr, - wykluczone.
                  - brak odpowiednich przekrojów rurek czy przewodów zasilających, nie można wykluczyć - wiele przewodów było demontowanych.
                  - rozrząd / Mapa sterownika ECU - nie można wykluczyć - wiele przewodów elektrycznych było demontowanych.

                  ... z całości sprawy na ten czas najbardziej podejrzewałbym pompę CR, ale zapytał bym w ASO ile kosztuje przeprogramowanie komputera.
                  ... nie będę owijał w bawełnę, ale szykuje się do wymiany Pompa CR, dobrze by było gdybyś miał możliwość wsadzenia innej pompy CR i sprawdzenia efektów.
                  Last edited by rambo7; 04-03-2014, 13:40.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Kierowniku w tym samochodzie jest jedna pompa ( w baku nie ma ) Pompa CR którą wymienilem w zeszlym tygodniu wraz z czujnikiem ktory sie w niej znajduje.wykluczamy pompe
                    Moje przypuszczenia odnosnie wtrysków biore z innego forum. Nie jest to Hondowskie forum tylko Forda. Tam tez jest CR i ludzie pisza ze po przekroczeniu danych obrotow czasem 2000 u kogos innego 3000 a jeszcze innego 3200 silnik przechodzi w tryb awaryjny, gasnie (tak jak u mnie) razem z P0087. Czyli zbyt niskim cisnieniem na listwie. Tam oprócz wymienionych przez Ciebie możliwości sa jeszcze przelewające wtryski przez co listwa(pompa) nie moze utrzymać odpowiedniego ciśnienia.

                    Comment


                    • #25
                      ale jak to w Fordzie norma występuje kopcenie, w accordzie czysto bez dymu. No nic, wiedzy i opcji masz dużo, myślę że nie mniej niż nie jeden mechanik . Analizuj, rozważaj, kombinuj, prędzej sam do czegoś dojdziesz niż z mechanikiem. Jeśli do czegoś dojedziesz i będzie Victoria, koniecznie daj znać .
                      Powodzenia!

                      a może tak, skoro puszczają, pozatykaj przelewy - będzie konkret wszystko pójdzie w dawkę
                      Last edited by rambo7; 04-03-2014, 14:40.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Rambo jestem cholernie zły na Ciebie, miałeś racje
                        W niedziele dotarły do mnie cztery wtryskiwacze a wczoraj je wymieniłem w garażu. Nie jest to nic skomplikowanego. Niestety problem pozostał. Dzisiaj jade jeszcze je zakodować , ale wiem że to nic nie zmieni. Jest dokładnie tak jak było. Wymieniłem właściwie wszystkie rzeczy odpowiedzialne za ciśnienie paliwa. Ręce mi opadają bo nie wiem za co się zabrać. Nie wiem czy to jakis trop. W sobotę miałem 300km do przejechania. Szósty bieg, tempomat załączony 110 km/h, obroty w granicach 1900-2000. Kiedy pojawia sie jakieś wzniesienie, góra (obciążenie) zaczyna lekko poszarpywać. Czyli czym wyższy bieg tym te objawy pojawiają się wcześniej.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez jinxsior Zobacz posta
                          Rambo jestem cholernie zły na Ciebie, miałeś racje
                          ... ehhh szlag by trafił... moją rację, szkoda że Ci engine nie hula ehh do doopy z moją racją, dalej prorok ale nie poddawaj sie. Musze jeszcze raz przeczytać wsio od początku, może mnie coś olśni..
                          Na ten czas: wsadź z powrotem starą pompę CR.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            Pompę już sprzedałem. Staram się na bieżąco ciąć koszty swoich nieudanych prób i błędów (małżonka zaczyna krzywo patrzeć :-) )
                            Ja sie jednak nie poddam tam łatwo. Wymienilem juz wszystko co mechaniczne. Może jednak spojrze na ten problem od strony elektrycznej. Moze rzeczywiście podczas zamiany silnika ktoś coś urwał, przeciął, złamał. Nie wiem. Chyba najwazniejsze to sprawdzenie wiazki z czujnika cisnienia listwy (FRS) i czujnika na pompie. Dowiedzialem sie wczoraj ze czujnik na listwie ma dawac odpowiednie napiecie. Zapłon wlaczony wtedy na pierwszym i drugim pinie ma być 0,5 V, na wolnych obrotach ma byc 1.0V a np. przy 3000 obrotow 2,6V. Byc może napiecie z czujnika wychodzi prawidłowe, ale czy takie trafia do ECU ?? Musze to sprawdzic tylko jeszcze nie wiem jak :-)

                            Comment


                            • #29
                              Na pewno jest to jakiś trop. jednak mój nos mówi pompa CR, szkoda że sprzedałeś. Skoro była wymieniana a ja zawsze czepiam się rzeczy które ruszano a pompę ruszano to być może źle ją zamontowano? może coś tam nie chodzi powyżej 3300obr /min... nie wiem, ale wiem jedno czasem szukamy wszędzie ale nie w miejscach które "dotykano" a potem okazuje się że jednak coś wyszło a tego w ogóle nie brano pod uwagę. Wiem że wprowadzam jeszcze więcej zamieszania i wiem że nie chcesz tego przyjąć pod rozwagę, bo przecież wymieniłeś, a ja właśnie mówię ja zawsze grzebie tam gdzie grzebano wcześniej, wiesz ile razy ja się zarzekałem "że w życiu dałbym se obciąć" ...a tu masz ... już z 10 razy by musieli przyszywać .

                              Podpowiedź taka: czy słyszałeś o wałku pompy paliwa?? w N22A ??
                              prócz pompy CR i układu wtryskowego jest tzw. zespół wałka pompy paliwa .
                              Nie wiem jakie dokładnie zadanie ma to ustrojstwo ale rozrząd chodzi na łańcuchu łańcuch napędza wałek pompy paliwa a zębatka wałka pompy paliwa napędza pompę CR.
                              Mamy kilka elementów przeniesienia momentu, rozrząd - wałek napędzany rozrządem - zębatka wałka - zębatka napędzająca zębatkę pompy CR.
                              Nie znam dokładnie całości jak to jest sprzężone, co od czego zleży ale jest jedna istotna uwaga, UWAGA: Podczas montażu, ustawić pompę paliwa i wałek rozrządu

                              Jesteś pewny że tu wszytko jest prawidłowo poustawiane?

                              Pisze dokładnie tak: UWAGA: Strzałkę na obudowie wałka pompy paliwa ustawić w kierunku łańcucha rozrządu.

                              Nie jestem mechanikiem ale czy kiedy była wyjęta pompa CR i założona inna, ...zanim ją zamontowano to czy:
                              - czy ustawiono strzałkę na obudowie wałka w kierunku łańcucha rozrządu?
                              Tak? NIe?
                              Dopiero w tym momencie jest przygotowany silnik do zamontowania pompy CR
                              , tak to rozumiem.

                              Aby dostać się do zespołu wałka pompy paliwa trzeba rozebrać - wyjąć wałki rozrządu czyli widoczny będzie dopiero jak sie silnik rozbierze.
                              Więc na ten czas zostaje sprawdzenie czy pompa CR jest ustawiona zgodnie z znacznikiem koła zębatego - to na tym większym schemacie.

                              Poszedłbym tym tropem, wielokrotnie bywało że jak coś w rozrządzie lub elementy napędzane rozrządem nie ustawiono jak trzeba silnika traci moc, coś sie pierniczy nie ma mocy wolno sie rozpędza, itd itp.
                              Załączone pliki
                              Last edited by rambo7; 12-03-2014, 13:53.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                Absolutnie nie neguje tego co piszesz o pompie. Napisze tylko dla jasnosci, diagnoze o pompie postawilem sam. Kupilem pompe i sam ją założyłem. Nikt tam nie dłubał wczesniej. Sama pompa montowana jest "plug and play " tam sie nic nie ustawia. Dzisiaj po pracy odkrece czujnik (regulator cisnienia) który jest w pompie. Moze on sie nie domyka przy wyższych obrotach. Byl razem z ta "nowa" pompą. Nie wiem jakie jest prawdopodobieństwo ze oba tak samo źle dzialaly. Byc moze informacja do tego zaworu nie dochodzi prawidlowo.

                                Comment

                                Working...
                                X