Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

świeci się check engine i świece żarowe.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • świeci się check engine i świece żarowe.

    posiadam honde civic 1.7 ctdi z roku 2003 . ostatnio w czasie jazdy zapaliły się 2 kontrolki check engine i od świec żarowych po czym auto się zatrzymało i silnik zgasł . po odczekaniu ok 30 minut auto normalnie odpaliło ale obie kontrolki już się świeciły. samochód bez problemu wchodził na wyższe obroty bez utraty mocy i można było kontynuować dalszą podróż. jestem nowy na tym forum i proszę o jakąś radę . pojechałem do warsztatu i facet stwierdził po podłączeniu do kompa że jest uszkodzony czujnik wałka rozrządu i w momencie jego nagrzania wyskakuje ten błąd. mam to auto od prawie 3 lat i nigdy nic podobnego nie miało miejsca dopiero tego felernego dnia jadąc ok. 100km (odległość) tankowałem po drodze na takiej małej stacyjce . po zatankowaniu miałem wrażenie że to paliwo ma jakiś bardzo intensywny zapach,nigdy wcześniej tak nie śmierdziało . po skasowaniu tego błędu ruszyłem w powrotną drogę i było wszystko ok.dojechawszy do domu po ok. 100km znowu auto zgasło no i koniec jazdy . nie było żadnej utraty mocy w czasie jazdy i auto zachowywało się normalnie. niestety nie mam kodu tego błedu. po wystygnięciu auto odpala normalnie i jeżdzi jakby nigdy nic . kontrolki się oczywiście świecą ale auto normalnie wskakuje na wysokie obroty silnik pracuje równo jakby nigdy nic . proszę o jakąś radę . czy to rzeczywiście są objawy uszkodzonego czujnika wałka rozrządu czy może jest jakaś inna możliwa przyczyna.

    edit: przeniosłem do odpowiedniego działu
    Last edited by tomq; 17-11-2013, 20:02.

  • #2
    Objawy uszkodzonego czujnika położenia wału dają podobny efekt do tego opisanego przez Ciebie, ale w opisywanych na forum przypadkach występowały one na dużo krótszym odcinku.
    Wiedz, że w tych autach podstawą diagnostyki i rozwiązywania wszelkich problemów jest kod błędu. Wielokrotnie to jest powtarzane, ale powtórzę jeszcze raz. Jeśli mechanik odczytał błąd to koniecznie musisz go zapisać. Z Twojego opisu można wyciągać pewne wnioski, ale są to tylko przypuszczenia. Kod rozjaśniłby nieco sytuacje i wskazał na problem. Jeśli możesz to spróbuj go uzyskać. Polecam również inwestycję w skaner diagnostyczny.

    Comment


    • #3
      Czujnik położenia wału....na początku wyskakuje rzadko a po jakimś czasie coraz częściej i już za każdym razem. Miałem podobnie. Radzę szybko wymienić, szczególnie jeżeli robisz dalsze trasy. Jaki przebieg ?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez pawcio11 Zobacz posta
        tego felernego dnia (...) tankowałem po drodze na takiej małej stacyjce . po zatankowaniu miałem wrażenie że to paliwo ma jakiś bardzo intensywny zapach
        ... być może to nie istotne, oby to był ...... czujnik

        bez względu na to co się stało, jak już tomq wspomniał Kod błędu jest niezbędny do właściwej diagnozy, (Kod! nie komentarz mechanika) nie ma sensu wymieniać niczego dopóki nie ma 100% pewności co do przyczyny usterki.
        Opis, mechanik i wiedza z forum wskazuje na czujnik wału, ale jak podaje forum Check Engine + spiralka świec przy identycznych objawach nie zawsze oznacza to samo przykład: https://www.civicforum.pl/showthread...c-VII-2003-1-7
        Last edited by rambo7; 18-11-2013, 12:25.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X