Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check Engine i błąd P1236 - N22A ufo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Check Engine i błąd P1236 - N22A ufo

    Witam,
    Auto: Civic 2006r, 2.2 I-CTDI (5D). Przeb. 140tys.
    w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka "check engine" i samochód przeszedł w tryb awaryjny (max 2tys. obrotów). Po wyłączeniu silnika, zaczął on pracować normalnie. Błędy odczytane z komputera to:
    1. P1236
    2. P250B
    Mam prośbę, czy ktoś z Was wie co oznaczają te błędy.
    Po zresetowaniu i przejechaniu 5-6 tys. km kolejny raz podczas szybszej jazdy znowu ten sam problem (tryb awaryjny).
    Tym razem jednak kontrolka sama zgasła.

    Tomek.

  • #2
    Błąd P1236 to UJEMNA ODCHYŁKA STEROWANIA CIŚNIENIEM DOŁADOWANIA. Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania. Może być też tak że puszka podciśnieniowa przepuszcza, zawór sterujący turbiną do wymiany, mogły się kierowniczki wyrobić lub konieczne będzie czyszczenie albo regeneracja turbiny... Możliwości jest wiele. Spróbuj zalać SHELL V-POWER i przegoń porządnie auto. Mogło być kiepskie paliwo...
    P250B to Engine Oil Level Sensor Range/Performance Problem a więc coś nie tak ze stanem oleju lub czujnikiem go mierzącym
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      Witam Buttler,
      Bardzo Ci dziękuje za szybką odpowiedź. Brzmi to wszystko dość enigmatycznie dla mnie, ale i poważnie. Spróbuję w pierwszej kolejności z V-Powerem i przegonieniem auta (to najprostsze). Reszta do sprawdzenia w warsztacie, zapewne.
      P.S.
      Czy znasz jakiś dobry w Wawie?

      Comment


      • #4
        Nie, z Gdańska jestem.
        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

        Comment


        • #5
          dla tego diesla N22A definicja usterki DTC: P1236 brzmi dokładnie: DTC P1236: Ciśnienie doładowania wyższe od oczekiwanego czyli trochę to sie kłóci ze słowem "ujemna" w opisie wyżej. Moim zdaniem sugestia Butler'a co do definicji kodu nie jest trafna.
          Co do kodu P250B, ciekawostką jest to że dla wszystkich silników w hondzie i benzynowych i diesla (L13A / L18A / N22A) znaczy to samo czyli DTC P250B: Usterka zakresu/działania czujnika poziomu oleju silnikowego.
          Jako że nie wiem do dziś na czym stanęło u kolegi Dilerwawa nie będę rozpisywał sie w temacie.
          Last edited by rambo7; 21-09-2013, 21:40.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            dla tego diesla N22A definicja usterki DTC: P1236 brzmi dokładnie: DTC P1236: Ciśnienie doładowania wyższe od oczekiwanego czyli trochę to sie kłóci ze słowem "ujemna" w opisie wyżej. Moim zdaniem sugestia Butler'a co do definicji kodu nie jest trafna.
            Co do kodu P250B, ciekawostką jest to że dla wszystkich silników w hondzie i benzynowych i diesla (L13A / L18A / N22A) znaczy to samo czyli DTC P250B: Usterka zakresu/działania czujnika poziomu oleju silnikowego.
            Jako że nie wiem do dziś na czym stanęło u kolegi Dilerwawa nie będę rozpisywał sie w temacie.
            Podrzucę screen, czas i u mnie się tym zająć ????????
            IMG_0057.jpg

            Comment


            • #7
              .. i na czym stanęło/? ogólnie ujmując jeśli to jest incydent to nic nie robimy, obserwujemy, jeździmy dalej.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X