Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Stuk przy odpalaniu i gaszeniu + kontrolka P0341

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Stuk przy odpalaniu i gaszeniu + kontrolka P0341

    Cześć (jako, że to mój pierwszy post chciałbym się przywitać).

    Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Hondy Civic Sport 1.7.
    Od dwóch dni przy zapalaniu i gaszeniu samochodu słyszę wyraźny chrobot silnika (tak jakby w tym czasie cały się zatrząsł)
    Dodatkowo dzisiaj zapaliła mi się kontrolka świec żarowych.

    Znacie może przyczynę tej awarii?

    Studiując forum podejrzewam: poduszkę, świece żarowe albo niestety dwumas..

    Żadnych innych niepokojących objawów nie zauważyłem (biegi ok, żadnych szarpań czy drgań podczas jazdy).

    Może ktoś z Was miał podobną sytuację.
    Czekam na porady

  • #2
    Zamieszczone przez Mosiek Zobacz posta
    Cześć (jako, że to mój pierwszy post chciałbym się przywitać).
    Witaj!
    W takim razie najpierw zapraszam tutaj:
    REGULAMIN CIVICFORUM.PL 1. Idea: forum poświęcone samochodom "Honda Civic", forum dyskusyjne, forum techniczne, forum dobrowolnie zarejestrowanych w nim ludzi o podobnych zainteresowaniach. Forum jest tworzone przez wszystkich użytkowników. • Za kształt forum odpowiadają Osoby Funkcyjne (Administratorzy i Moderatorzy) które mają prawo moderować wpisy, bądź zmieniać posty niezgodne z tym Regulaminem zależnie od ich uznania, mając na uwadze dobro Forum Civicforum.pl • Instancją

    oraz
    https://www.civicforum.pl/forumdispl...rzedstaw-się-!

    Comment


    • #3
      Sorki, rzeczywiście źle zacząłem, dzięki za reprymendę.

      Teraz więcej szczegółów:
      Honda Civic 1.7tdci, 2005r.
      Od wczoraj zauważyłem głośny dźwięk podczas wł/wył samochodu.
      Dziś rano (po całej nocy zgaszenia samochodu) pojawiła się kontrolka świec(check engine nie świeci), zaświeca się po ok 30s od wł samochodu i nie znikła. Sytuacja ta powtarza się przez cały dzień.
      Za namową mechanika jutro jadę podpiąć się pod komputer. Zauważyliśmy również, że prawa poduszka i łapa rzeczywiście są naderwane i dotykają karoserii.

      Teraz pytanie, czy poduszka mogła wywołać zapalenie się kontrolki, czy to dwa osobne tematy?

      Comment


      • #4
        Cześć
        Poduszka sama w sobie absolutnie nie, natomiast drgania mogły naruszyć chociażby któryś ze styków. Jutro podepnij "Się pod komputer", a na przyszłość rozważ zakup skanera dla Swojego samochodu
        Per saldo zawsze wychodzi taniej niż napychanie kieszeni posiadaczom takiego sprzętu. Za 2-3 takie sprawdzenia masz własny "sprzęt diagnostyczny". Nie tak rozbudowany jak serwisowy ale do odczytania kodów i skasowania błędów w sam raz Jutro wrócimy do tematu już z kodami. Zapisz je dokładnie.
        Co do poduszki "prawa" czyli od strony pasażera i rozrządu ? Bo były juz przekłamania co do prawo i lewo "stronności"
        Jeśli tak to jesteś trochę w lepszej sytuacji niż powiedzmy trzy lata temu kiedy tylko ASO i minimum 650 zł. Teraz jest np.YAMATO I54025YMT.

        Już pewnie wiesz , że to nie dwumas,,, więc najgorszy Twoim zdaniem scenariusz masz z głowy. Ten samochód najzwyczajniej go nie ma.
        Pzdr.
        Last edited by syriuszteam; 28-05-2013, 21:41.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Mosiek Zobacz posta
          czy poduszka mogła wywołać zapalenie się kontrolki, czy to dwa osobne tematy?
          sądzę że to zbieg okoliczności, ale nie można na tym etapie niczego wykluczyć, czyli raczej to są 2 osobne sprawy.
          Co do sprawy poduszek, skoro już widzieliście ze tam jest problem to na forum w Dziale diesla znajdziesz (Mechanika Silnika) odpowiednie tematy w których o tym pisano.

          Co do Kontrolki świec żarowych, tu jest większy problem bo faktycznie idealnie było by podłączyć Skaner Diagnostyczny.
          Sporo napisane w temacie Urządzeń diagnostycznych w dziale Diesla. Generalnie zawsze spisuj KOD błędu w postaci szyfru! nigdy nie spisuj tego co mówi mechanik, najczęściej się to do niczego nie nadaje! KOD DTC jest najważniejszy!
          Temat palącej się kontrolki niebawem po uruchomieniu silnika jest w 100% zbieżny z tematem tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...mieniu-silnika
          czyli już Was jest 3-ech , trzeba to rozwiązać, na początek wszyscy z Was mają ten sam problem - podłączyć się do Skanera Diagnostycznego i sprawdzić Kody DTC - podczas diagnozowania silnik musi być wyłączony a kontrolka musi być tuż przed badaniem wygenerowana!
          polecam:
          System Kontroli DTC, diesel, 1.7 ctdi, isuzu, honda civic, fan klub civic, forum dyskusyjne, civicforum, civic, civic forum, forum civic, forumcivic
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam ponownie.

            Po podłączeniu do skanera moja Honda miała w pamięci jeden błąd: "P0341 - Czujnik położenia wału kor. Sygnał niezrozumiały. Usterka sporadyczna" -> cała treść z ekranu.
            Gość powiedział, że nie jest to przyczyną świecącej się spirali. Skasował ten błąd, podłączyliśmy jeszcze raz i już nic nie wykryto na skanerze, pomimo, że kontrolka się świeciła.

            Co do spirali -> zasugerował sprawdzić świece żarowe.

            Myślałem, że będę mądrzejszy po tej diagnostyce, ale jednak nie.
            Kontrolka nadal się zapala (po 1, 3 lub 5 minutach - nie ma reguły).

            Comment


            • #7
              Nie wiem czy Skaner był kompatybilny z protokołem komunikacji z Hondą ISO 9141-2 bo na podstawie danych które podajesz, mam wątpliwości, ale już sam sobie je rozwiałem ... Skaner jest odpowiedni.

              ok, mija kulpa zwracam honor! ja źle szukałem , fakt jest taki że jest taki kod :
              DTC P0341: Okresowe przerwy w obwodzie czujnika CMP
              i teraz:
              Jeśli silnik uruchamia się i nie gaśnie? Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika CMP.
              Moim zdaniem To jest ten górny czujnik ten koło rozrządu, ale są 2 takie czujniki. tylko że dolny nazywa się CKP

              Zgadzam się często to usterka sporadyczna, jednak u Ciebie ma ona znamiona powtarzającej się i to dodatkowo gmatwa w całej sprawie bo doszła nam kolejna niewiadoma - czyli czujnik CMP.
              Pójdę dalej... i powiem tak jeśli System Diagnostyki mówi o CMP to ja mu wierzę - to jest to CMP.

              każde słowo ma tu znaczenie!
              CKP Położenie wału korbowego.
              CMP Położenie wałka rozrządu.


              więc, ...jeśli trzymać sie Skanera -a a ten nie myli się nigdy to chodzi o ten Górny! - CMP

              NA foto pokazałem o który sie rozchodzi.

              Ok skoro ECU pamiętał jakąś usterkę to była w pamięci Eprom (nieulotnej) po skasowaniu jak jej nie ma to ok.

              Teraz co by tu zrobić ? . Kontrolka świec żarowych - "Spiralka" komunikuje niedomagania w systemie zasilania energią 12V.
              Tutaj jest istotna informacja od Ciebie tj.: kontrolka nie zaświeca się natychmiast po uruchomieniu a dopiero po chwili (dłuższej/ krótszej) ale nie od razu.
              Wygląda na to że któryś z systemów wspomagania pracą silnika jak np. świece żarowe które biorą udział w dopalaniu mieszanki i często System załącza je dopiero po jakimś czasie od uruchomienia silnika - to by pasowało do teorii szwankujących świec lub usterki przekaźników.

              Najłatwiej zatem na początku pozamieniać przekaźniki np przekaźnik świec żarowych (podane jest gdzie on jest) z innym np podgrzewacza wody albo wentylatorów, trzeba sprawdzić czy ich piny są identyczne i można zamienić. (byle zaznaczyć który to z nich siedzi w tej chwili w świecach żarowych)
              Jeśli się okaże że po zmianie przekaźnika problem zniknął to sprawa jasna.
              Jeśli się okaże że nie pomogło to trzeba wymienić świece.
              Mimo ze mamy lato świece żarowe biorą udział nie przy starcie silnika a w jego trkacie w dopalaniu mieszanki jeśli System stwierdzi że spaliny nie spełniają norm emisji Euro3, tak to jest zrobione.
              Jeśli przebieg masz większy niż 120tys km lub auto ma więcej niż 6 lat to wymiana świec może pomóc czyli rozwiązać problem.

              Ewidentnie System próbuje "coś" załączyć i gdy okazuje się że to niemożliwe generuje informację na pulpit w postaci Spirali.
              Najczęściej są to przekaźniki ale sprawne świece są nie mniej ważne.
              ______________________________________

              acha, wracając do Czujnik położenia wału korbowego i komunikatu Check Engin i do tego świece żarowe, czy bywało że silnik potrafił zgasnąć nagle i bez wcześniejszych oznak nadchodzących problemów? - jeśli tak to poczytaj Wątki z temacie kodu P1331. (tak na wszelki wypadek by nie było paniki i zaskoczenia na drodze).

              Nagmatwane jest tu juz strasznie , bo Mosiek piszesz o wale korbowym. Natomiast DTC P0341 mówi o wałku rozrządu a to sa 2 rożne usterki i 2 różne sprawy i 2 różne czujniki.

              OK, z przebiegu sprawy trzymałbym się tego co mówi system diagnostyki czyli DTC P0341: Okresowe przerwy w obwodzie czujnika CMP

              tak się składa że Check Engine + kontrolka świec żarowych lub sama kontrolka swiec żarowych może się generować dokładnie tak jak pisałeś loteryjne raz 1 czem 2 czaem 5 min od uruchomienia silnika.

              Jak byś pojechał do Mechanika to po prostu wyjmijcie wtyczkę od czujnika górnego CMP (wywali wtedy Check Engine) i odczytajcie kod jeśli będzie DTC P0341 to potwierdzi to usterkę tego czujnika.
              Być może będzie inny kod ale powinien być związany z tym czujnikiem - to tez "będziemy w domu" no i zostanie obalona cała teoria związana ze świecami i przekaźnikami świec!

              dasz rade zrozumieć coś z tego co napisałem ? .....
              Załączone pliki
              Last edited by rambo7; 29-05-2013, 19:19.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Cześć.
                No więc facet najprawdopodobniej Się myli ( czego nie mozna powiedzieć o skanerze )
                Usterka czujnika położenia wału korbowego może skutkować nienaturalnym zachowaniem silnika w czasie odpalania i gaszenia. Całkowite jego uszkodzenie będzie powodowało spadek mocy aż do zgaśnięcia na ciepłym silniku oraz kłopoty lub wręcz niemożliwe jego odpalenie (aż do całkowitego wystygnięcia).
                Usterka tego czujnika sygnalizowane jest zapaleniem się właśnie kontrolki świec żarowych. Czujnik zlokalizowany jest z boku silnika w okolicach rozrządu. Dla świętego spokoju możesz sprawdzić samą wtyczkę ale sam czujnik też nie jest drogi, nieco ponad 100 zł, co przy innych częściach jest ceną umiarkowaną. Jeśli masz czas i ochotę na na Forum jest kilka wątków o tym czujniku.
                Pozdrawiam.

                Comment


                • #9
                  Podpinałem samochód u dobrych elektryków (według opinii znajomych), okazało się, że w warsztacie pracuje kolega, wiec cała usługa nic mnie nie kosztowała, ale właśnie dziwne, że kontrolka nie powoduje błędu (jeden z gości powiedział, że to za stary model, żeby to widział). A jeśli chodzi o treść komunikatu, to specjalnie robiłem fotke, żeby nie zapomnieć i przekręcić, wyraźnie jest tam: "P0341 czujnik położenia wału kor.". I tak jak opisywałem, po skasowaniu tego błędu i drugim podłączeniu (również z palącą się kontrolką) komp nie widział już tego błędu, było czysto.

                  Foto: (tylko tak jak pisałem, po wykasowaniu i ponownym podpięciu nie było już tego błędu)
                  2013-05-29 16.35.13.jpg

                  Nie było jeszcze sytuacji, żeby silnik sam zgasł. Oprócz wspomnianych 'trzasków' przy zapalaniu/gaszeniu nie ma żadnych niepokojących objawów.

                  Zamieniłem przekaźniki świec żarowych z podgrzewaczem wody i po kilku minutach kontrolka znów się zapaliła. (a nie jest tak, że jeśli jeden z tych czujników jest zły, to i tak będzie komunikat w postaci kontrolki, obojętnie gdzie jest włożony?).
                  Dla uściślenia, po wł zapłonu kontrolka świec wł się na 3-5s, gaśnie i tak jak pisałem mija do 5min i znów się zapala i nie gaśnie już w ogóle.

                  Jutro spróbuje sprawdzić stan świec.
                  Last edited by Mosiek; 29-05-2013, 19:38.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Mosiek Zobacz posta
                    Nie było jeszcze sytuacji, żeby silnik sam zgasł. Oprócz wspomnianych 'trzasków'
                    rozmiem że to bardziej jak głuche pukanie puknięcie lub walnięcie? ..próbowałeś jechać po "kocich łbach"? to jest wzorcowy test dla zawieszenia silnika - i od razu tak by waliło że wiadomo że poducha. tu raczej poducha bo wspominałeś że to było ewidentnie widać. Wiec ta sprawa jest jasna.

                    Zamieszczone przez Mosiek Zobacz posta
                    Zamieniłem przekaźniki świec żarowych z podgrzewaczem wody i po kilku minutach kontrolka znów się zapaliła. (a nie jest tak, że jeśli jeden z tych czujników jest zły, to i tak będzie komunikat w postaci kontrolki, obojętnie gdzie jest włożony?).
                    tak właśnie , to sugeruje syriuszteam ja chciałem być pewny czy usterka nie po stronie przekaźnika - twój test wykazał że NIE! świetnie bo wykluczamy powoli kolejne obszary.
                    W takim razie Świec żarowych bym nie ruszał!!! (na tym etapie ...jeszcze nie ).

                    Zamieszczone przez Mosiek Zobacz posta
                    Dla uściślenia, po wł zapłonu kontrolka świec wł się na 3-5s, gaśnie i tak jak pisałem mija do 5min i znów się zapala i nie gaśnie już w ogóle.
                    bardzo dobrze tak ma być ! tzn. początek jest jak w książce pisze ale później (po 1-5 min) nie ma prawa się zaświecać.

                    Ciekawy jestem Kodu jaki by był wykazany po wyjęciu wtyczki czujnika CMP? to mogło by nam coś podpowiedzieć.

                    Obraz sytuacji się zmienił, i teraz wychodzi na to że Twój mechanik zrobił dobrą robotę - super że masz dostęp do skanera, coś czuję że Syriuszteam tym razem ma rację, wszystko wskazuje na ten górny czujnik położenia rozrządu. Jedno jest pewne na tym forum w dziale Diesla - jeszcze nie było przypadku by Skaner źle podpowiedział .
                    DTC P0341: Okresowe przerwy w obwodzie czujnika CMP w tym przypadku tego się czepić trzeba.
                    Last edited by rambo7; 29-05-2013, 19:33.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Witam,
                      mam podobny problem. po podpięciu pod komputer wyskoczył mi błąd P0341. Planuję wymienić czujnik położenia wałka rozrządu. Mam tylko jeden problem. Nigdzie nie mogę znaleźć numerów tego czujnika tzn na starym nie ma niczego co mogłoby mi pomóc w jednoznacznym określeniu jaki ma być. Poszperałem w internecie i znalazłem sprzeczne ze sobą informacje. Teraz moja prośba. Możecie mi napisać czego dokładnie mam szukać? Jakie ma być oznaczenie tego czujnika?

                      Jeszcze jedno. po przeczytaniu kilku wątków zastanawiam się również nad czujnikiem wału korbowego ale ni jak to się ma błędu jaki odczytałem. z drugiej strony kilka dni temu odebrałem auto po wymianie sprzęgła. może mechanicy coś źle wpięli, zabrudzili coś, uszkodzili. Im więcej czytam tym większy mam mętlik.
                      Last edited by marcin12005; 19-03-2017, 14:43.

                      Comment


                      • #12
                        DTC P0341: Okresowe przerwy w obwodzie czujnika CMP.
                        Na razie wstrzymaj się z wymianą. Skasuj błąd i poczekaj czy się ponownie wygeneruje, a tak naprawdę to przynajmniej 3-4 razy. Chodzi o to by pochopnie nie wchodzić w koszty ale i nie gmatwać sytuacji. Jednorazowe CE o tym kodzie jeszcze o niczym nie świadczy. Sprawdź wiązki elektryczne i wtyczkę tego czujnika, jest łatwy dostęp do oględzin.
                        Czujnik wału korbowego CKP nie dotykaj, z ww sytuacji wynika że nie ma powodu aby go ruszać.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Dzięki za radę. Tak zrobiłem. Przewody wydają się być OK. Wtyczkę spryskałem środkiem do konserwacji wtrysków. Kilka dni było dobrze. Dzisiaj auto odmówiło współpracy. Nie odpalało. Kręciłem kilka razy. Pomogło dopiero odpięcie akumulatora. Przejechałem może ze 3 km, wyłączyłem silnik i znów to samo, nie odpala. Po przeskanowaniu znów P0341.

                          Po kilku godzinach znów zajrzałem do Hondy. Co zauważyłem. Odpala bez problemu. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale przy temp. silnika 70 st. C miałem problemy, natomiast teraz przy 30 st. C wszystko jest OK. Zrobiłem również eksperyment. Wyczyściłem błąd, wypiąłem wtyczkę z czujnika CMP i próbowałem odpalić. Sytuacja jak sprzed kilku godzin. Kręci ale nie odpala, znów wyskoczył błąd P0341. Wpiąłem wtyczkę, skasowałem błąd i autko znów "jak nowe".

                          Co teraz? Może zupełnie wymontować czujnik i sprawdzić jak wygląda w środku? Jakie macie dla mnie rady?
                          Last edited by marcin12005; 24-03-2017, 20:42.

                          Comment


                          • #14
                            walczysz dzielnie.
                            Zamieszczone przez marcin12005 Zobacz posta
                            Dzisiaj auto odmówiło współpracy. Nie odpalało na rozgrzanym silniku? na zimnym silniku?. Kręciłem kilka razy. Pomogło dopiero odpięcie akumulatora. Silnik gorący ? aku odpiąłeś na ile min? Przejechałem może ze 3 km, wyłączyłem silnik i znów to samo, nie odpala. Po przeskanowaniu znów P0341.
                            do tego opisu brakuj mi informacji na czerwono, więc jak było?
                            Zamieszczone przez marcin12005 Zobacz posta
                            Po kilku godzinach znów zajrzałem do Hondy silnik był zimny? / letni? ile czasu min. minęło? . Co zauważyłem. Odpala bez problemu. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale przy temp. silnika 70 st. C miałem problemy, natomiast teraz przy 30 st. C wszystko jest OK.
                            brakuje mi informacji na czewono, jak było?
                            Zamieszczone przez marcin12005 Zobacz posta
                            Zrobiłem również eksperyment.
                            eksperyment był na zimnym czy na rozgrzanym silniku?
                            Zamieszczone przez marcin12005 Zobacz posta
                            silnik jest gorący, Wyczyściłem błąd, wypiąłem wtyczkę z czujnika CMP i próbowałem odpalić. Sytuacja jak sprzed kilku godzin. Kręci ale nie odpala, znów wyskoczył błąd P0341. Wpiąłem wtyczkę, skasowałem błąd i autko znów "jak nowe"
                            brakuje mi informacji na czerwono? jak było ?

                            Zamieszczone przez marcin12005 Zobacz posta
                            Co teraz?
                            no można by było powiedzieć wymień czujnik, ale brakuje kilku istotnych informacji w opisie które dodałem na czerwono. Nie piszesz tego, o to ma znaczenie. Jak byś to napisał / uzupełnił / potwierdził??? no to można coś podpowiadać.
                            Czujnik możesz sprawdzić natomiast jest nierozbieralny.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              już uzupełniam niedopowiedzenia.

                              Auto nie odpalało na gorącym silniku więc wtedy wypiąłem akumulator na jakieś 10 min. Założyłem klemę i odpalił. Przejechałem 3 km, zaparkowałem, zgasiłem silnik i po dosłownie 10 sekundach znów chciałem go odpalić dla sprawdzenia. Nie odpalił. Wtedy podpiąłem go pod komputer. Temp. była w okolicy 70 st. C

                              Po około 2-2,5 godzinach z ciekawości sprawdziłem co będzie. Podpiąłem pod komputer. Temperatura silnika około 30 st. C. Przekręcam kluczyk i pięknie odpaliło. Zgasiłem silnik i przeprowadziłem eksperyment przy ok 30 st. C.

                              Wydaje mi się, że temperatura silnika ma znaczenie ponieważ wczoraj rano przejechałem kilka km po mieście. Silnik zagrzany. Zgasiłem go. Minęło może 20-30 minut. Załatwiłem to co miałem załatwić i chciałem wracać. Auto nie odpala. Podejrzewając wpływ temperatury na problem, podniosłem maskę, odczekałem 5-7 min. (jeden papieros), silnik chwilę ostygł bo dość mocno wiało i bez problemu odpalił.

                              Dodam, że nie zawsze tak jest. To znaczy, nie zawsze nie odpala przy rozgrzanym silniku

                              Wymontowałem czujnik. Wizualnie wydaje się być prawie jak nowy. Wiem, że to nie jest wyznacznik jego sprawności. Miałem nadzieję, że jeśli wizualnie nie będzie w dobrym stanie, będzie to argument do wymiany.
                              Last edited by marcin12005; 26-03-2017, 21:40.

                              Comment

                              Working...
                              X