Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pali się spirala...(P1550)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pali się spirala...(P1550)

    Na kompie wyszło coś ze światłami stop chyba. Zanim podłączyliśmy kolega sie mnie zapytał czy działają mi światła stopu.Działały ,ale spiralka się paliła.Skasował błąd ,przejechałem około30km i zapaliła się znowu.Czy może coś być ze świecami?W poniedziałek podłącze raz jeszcze pod komputer i spisze dokładnie błędy...
    Auto jak jest zimne to kręci kilka ładnych sekund zanim odpali.
    Last edited by rambo7; 30-11-2011, 08:04.

  • #2
    przyczyny mogą być naprawdę różne.
    Kontrolka świec - to nie tylko świece żarowe, to cała gama komunikatów w obszarze zapłonu i elektryki.
    Sugeruję byś sobie sprawił Skaner Diagnostyczny pod choinkę - poczytaj w Dziale Diesla o tym.
    Bez kodu błędu DTC możemy tylko wróżyć.
    zawsze spisuj na kartkę (bo się z czasem zapomina albo pomyli, jedna cyferka się zgubi i enigma dalej), za miesiąc - dwa jak się powtórzy to bedizesz 100% pewny co było. Wszystko co się zadarzy jest bardzo ważne w rozwiązaniu problemu.
    Last edited by rambo7; 12-11-2011, 16:56.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Z tego co czytam na forum też masz silnik diesla 1.7 i jak jest u CB z odpalaniem rano jak np w nocy jest mały przymrozek? Ja po nocy jak chciałem odpalić to kręciłem około4-5 sekund czyli bardzo długo.Więc może świece do wymiany?

      Comment


      • #4
        Miałem podobną sytuację w tym roku, też zapaliła sie kontrolka świec żarowych, okazało sie że przyczyną był włącznik świateł stopu. Po jego oczyszczeniu wszystko wróciło do normy, mechanik jednak stwierdził konieczność jego wymiany, ale niestety jest problem gdzie go kupić. Od tej chwili minęło kilka miesięcy jest wszystko ok. Dodam jeszcze że chodzi o 1,7 2002 r.

        Comment


        • #5
          AAle światła stopu miałes czy nie przed oczyszczeniem?

          Comment


          • #6
            sam do końca nie wiem, podczas usuwania usterki(resetowania komputera) i na pytanie mechanika czy jest stop, zobaczyłem że nie mam stopu, nie wiedziałem wcześniej czy jest czy nie ma. Mechanik rozebrał włącznik świateł stopu, wyczyścił i założył ponownie, do chwili pbecnej jest ok, choc jak pisałem wcześniej poradził mi abym jednak postarał sie o nowy, szukałem ale jest z tym problem.

            Comment


            • #7
              tak gadac można i tydzień , precyzyjną diagnozą jest odczyt kodu usterki ze skanera diagnostycznego.
              Co do odpalania (jak pisałeś po nocy) w zasadzie nie ma problemu do -12stC odlala na strzała (1,5 -2 obroty wału).
              Niewykluczone że świece do wymiany, ale Kontrolka świec jak pisalem wyżej, obejmuje wiele usterek nie tylko komunikat o braku grzania na świecach.
              Może się okazać że wymienisz świece a problem z Kontroką świec będzie nadal i co zrobisz, bedizesz tak wymieniał wszystko pokolei? -bez sensu.
              Kontrolka świec żarowych może oznaczać np usterkę jakiegoś czujnika, niekoniecznie swiec.
              Diagnoza panowie, bez tego gadka - szmatka.
              Last edited by rambo7; 13-11-2011, 20:58.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Dziś znów po nocy odpalalem około 12 w południe. Kręcił z 10 sekund i jak zapalił to poleciała spora chmura dymu jasnego :/ Jak się rozgrzal to pali idealnie :/
                Kontrolka to dla mnie najmniejszy problem.Ważne żeby odpalał normalnie ,a nie kręcił z 10sekund. Rano jadę na wymiane rozrządu,oleju i filtrów ,więc podepnie mi pod komputer i spisze sobie wszystkie błędy i wrzucę na forum.

                Comment


                • #9
                  Po uruchomieniu silnika w okresie zimy zawsze pierdnie siwo biała chmurka, to normalny objaw. W zależności od temp. otoczenia (im niższa) tym dłużej może tak podkopcywać do 1-2 min.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Sprawdzili mi świece i żadna nie grzeje .Zamówiłem na allegro Beru 42 zł za sztukę.Mam nadzieje ze to rozwiąże sprawę odpalania i palącej się spiralki.

                    Comment


                    • #11
                      czy masz pewnośc że dobrze sprawdzili prace świec? nie piszesz nic o stanie tych świec? gdybyś napisał że świece były nadpalone lub uszkodzone - to rozumiem, mogą nie grzać. Tak że możliwe że świece są/były dobre.
                      Jeśli sprawdzili je na sztywno podpięte pod aku - i nie grzeją ok mogą być uszkodzone. Jeśli były zapięte na fajki i sprawdzono prąd na elektrodzie - to niestety nie masz pewnej odpowiedzi na temat ich grzania - bo ta metoda się do tego nienadaje, jest duże prawdopodobieństwo że grzać nie będą - bo komp ich nie uruchomił.
                      Natomiast nie wiem czy doczytałeś w dziale Diesla że świece załączają się w odpowiednich warunkach, czyli mogą się nie załączyć przed uruchomieniem silnika a mogą się zagrzewać np. w trakcie pracy silnika. Świece załączają się wtedy kiedy komp. uzna to za konieczne przeważnie musi być temp. około +5 lub niżej, i niekoniecznie włączają się przed startem silnika.

                      Dostałeś komunikat w postaci kontrolki świec żarowych - bez podpięcia urządzenia diagnostycznego niestety nie będziesz miał pewnej odpowiedzi co się dzieje.
                      Zauważ... zacząłeś o śwaitłach, stanęło na świecach, ale w domniemaniu, nie masz pewności 100%
                      Last edited by rambo7; 15-11-2011, 07:15.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        No nie mam pewności bo nie widziałem jak sprawdzali.Przyjda dziś lub jutro nowe to się przekonam.Stare nie grzały na 99% bo po nocy jak był przymrozek bardzo cięzko odpalał.

                        Comment


                        • #13
                          jeśli Kontrolka śpirala świec zgaśnie i będzie odpalał "na strzała" to po problemie.
                          Przy wymianie (jeśli sam będziesz robił) to jest to dość proste ale trzeba mieć czucie w ręce i prace wykonywać na zimnym silniku i zastosować odpowiedni moment dokrecenia (świece nie mają podkładek jak w iskrowych), tu trzeba być precyzyjnym.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Świece wymienione .Wszystkie 4 stare miały az popalone koncówki.Oryginalnie były NGK ,ja kupiłem Beru po 42zł sztuka. Pali teraz idealnie ,a kontrolka jak narazie sie nie zaświeciła.

                            Jednak sie pospieszyłem Kontrolka się zaświeciła .Na kompie wyskoczyły 2 błędy dotyczące hamulca.Jutro znajdę karteczkę i podam błędy,ale świece grzeja teraz bo odpala idealnie.
                            Last edited by drakodrako1; 18-11-2011, 23:12.

                            Comment


                            • #15
                              aaa no widzisz ... czyli było coś na rzeczy.
                              Napisz jakie wyszły kody błedów, sprawdze co go boli , ale jutro .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X