Ostatnio kupiłem wtyczkę do OBD2 ELM327 na najnowszym sterowniku V2.1. Wtyczka działa i łączy się z moją Hanią 1,7 CTDI z 2002 roku. ELM łączy się z większością aplikacji dostępnych na Google Play (Torque Lite i Pro, Priston, OBD Car Doctor, SanMaster). Wtyczka jest mała więc można z nią jeździć. Link do aukcji z tą wtyczką
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Sprawdzone Skanery Diagnostyczne i Interfejsy OBDII z Hondą Civic (i innymi).
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Autel MS309 łączy się poprawnie z hondą civic VIII4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
No dobra a może ktoś się wypowie na temat takich wynalazków których kiedyś bylem ciekawy ale cena była zaporowa a teraz widzę ze całkiem całkiem cenowo są dobre, mój mechanik ma coś takiego i już od 3 lat to używa, sam nawet miałem styczność i w v40 i c3 picasso audi bmw itp i nie było żadnych problemow tylko on mówi ze dal tysiaka 3 lata temu ponad a teraz cena jest od 250 do 700?? Ktoś ma też możliwość wstawienia zdjęć z tego ELM jak działa z programami z telefonu tego w tym temacie brakuje chociaż niektórzy piszą niby ze działa. Przeczytałem cały temat in a chwile obecna może by mi koledzy coś poradzili na zasadzie diagnostyki, usuwania błędów, przeglądania parametrów pracy silnika itp czyli coś ciekawszego niż zwykle i proste za 100zl tylko do usuwania błędów ale tez w przestępnej cenie w EP4
Comment
-
Jeśli chodzi o ELM327 to działa on z większością samochodów. Oficjalnie każdy samochód benzynowy sprzedawany w UE po 2001 roku i diesle sprzedawane po 2003 roku muszą mieć złącze OBDII. Do łączenia się z moją Hondą Civic 1,7 CTDI z 2002r wtyczka wykorzystuje protokół ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud). Jeśli chodzi o ilość danych które można wyciągnąć to zależy to chyba z tego co wiem od komputera samochodu. Kasowanie błędów działa bez problemu . W przypadku mojej hondy kasować błędy można przy włączonym zapłonie (zapalone kontrolki), nie można kasować błędów podczas jazdy. Poniżej kilka screenów z telefonu. Mała uwaga dla osób korzystająca z produktów apple, iphone nie połączy się z ELM327 bo według apple bluetooth jest tylko do słuchawek i trzeba szukać droższej wtyczki z wifi. Poniżej kilka screenów. Piszcie co konkretnego chcielibyście zobaczyć to postaram się dodać.
Torque Pro (kupiłem razem z ELM)
Screenshot_20170208-070038.jpg Screenshot_20170208-070110.jpg Screenshot_20170208-065959.jpgScreenshot_20170208-070015.jpgScreenshot_20170208-070023.jpg Screenshot_20170208-070103.jpg
ScanMaster (wersja lite za free z google play)
Screenshot_20170208-070149.jpgScreenshot_20170208-070144.jpgScreenshot_20170208-070122.jpgScreenshot_20170208-070159.jpg
Piston (polska apka za free w google play)
Screenshot_20170208-070245.jpgScreenshot_20170208-070251.jpg
Dezpol pytasz czy warto? Moim zdaniem za kwotę około 30 zł warto sprawić sobie takiego ELMa. Odczyt błędów i dostęp do danych z czujników też może być przydatny. Przyznam że nie testowałem opcji typu pomiary przyspieszenia czy rejestracji trasy z GPS'em. Do Torque Pro dostępne są również różne pluginy np wtyczka pozwalający na nałożenie na obraz z kamery telefonu danych z OBD. Ważna informacja: Nie wszystkie dane które pozwala "wyciągnąć" apka będą pokazywane. Zależy to od tego jakie dane udostępnia komputer silnika.
Comment
-
pod tym linkiem też jest jakaś opcja: https://www.civicforum.pl/showthread...5%82adowy-OBD2Kierownik Działu Diesla
Comment
-
czy używał ktoś skanera UNITEC ?
allegro: https://archiwum.allegro.pl/oferta/n...071991689.html
Podany skaner będzie odpowiedni do Hondy Civic VII z 2003 roku?pobrane.jpg
Comment
-
W przypadku silnika 1.7 CTDI odczytanie kodu błędu to niezbędna informacja, warunkująca dalsze postępowanie. Nie potrzeba nic więcej. Owszem dla kogoś kto jest żywo tematem zainteresowany, podgląd parametrów i wykresu to pomocna informacja, jednak nie jest to niezbędne.
Comment
-
Zamieszczone przez tomq Zobacz postaNie potrzeba nic więcej.
Urządzenie które nie jest w stanie pokazać w dieslu ciśnienia paliwa, czy choćby temperatury jest bezużyteczne.
Zaniżenie temperatury o 190 st nie wygeneruje błędu,jak wtedy znajdziesz usterkę.
Nie odpali bo nie wykryje obrotów (błędu nie ma) do czego przyda się to urządzenie wtedy?
Nie odpali bo nie napompuje 120 bar na samym rozruszniku-jak do tego dojdziesz skoro będziesz głuchy i ślepy.
Tematów w których pada "błędów nie ma,co zrobić ?" jest jak mrówków.
Lepiej kupić coś użytecznego.
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaUrządzenie które nie jest w stanie pokazać w dieslu ciśnienia paliwa, czy choćby temperatury jest bezużyteczne.
Unitec jest dość drogi jak za ten egzemplarz, szukałbym innego (na forum znajdziesz co kupowano).
Podsumowując na rynku nie ma urządzenia które odczyta ciśnienie paliwa w 1,7CTDi jedynie takie cudo widziałem w ASO. (po prostu nie ma takiej opcji to nie VAG).
Zamieszczone przez tomq Zobacz postaW przypadku silnika 1.7 CTDI odczytanie kodu błędu to niezbędna informacja, warunkująca dalsze postępowanie. Nie potrzeba nic więcej.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaInformacje zawarte na forum w 99% przypadkach pomogą zdiagnozować usterkę
Ja nie twierdzę że to złe urządzenie ,ale wystarczy do czasu,więc po co się ograniczać na samym starcie,tym bardziej że bywają usterki bez kodu.
Comment
-
Zamieszczone przez eror Zobacz postanitro_gbm , kupiłem to co polecasz.
Program na telefon ściągnąłem z dołączonej płytki ale ni cholery nie mogę się podłączyć.
Jak już jest połączony z adapterem to nie chce się łączyć z ECU.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Comment
Comment