Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprawdzone Skanery Diagnostyczne i Interfejsy OBDII z Hondą Civic (i innymi).

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Witam. Na moim CDTI 1.7 działa bardzo dobrze. Autel AutoLink AL319 polska instrukcja do pobrania https://www.autelpolska.pl/produkty/...utolink-al319/. Miłej lektury.
    dzięki! luknij na Regulamin m.in Pkt 2.
    r7.
    Last edited by rambo7; 18-03-2014, 07:08.

    Comment


    • #17
      Witam, jestem blady w testerach i kasowaniu błędów, co prawda nie zamierzam jeździć do ASO ze szczytywaniem i kasowaniem błędów bo mam dobrego elektronika na miejscu ale wolałbym sam mieć podgląd co boli moje maleństwo, po przeczytaniu artykułów na forum już troszkę wiem ale mam prośbę wypowiedzcie się na temat jaki tester i za jaką kasę jest najlepszy do diagnostyki kompleksowej ( nie tylko silnik lecz też wspomaganie itp.)

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez maly_z Zobacz posta
        wypowiedzcie się na temat jaki tester i za jaką kasę jest najlepszy do diagnostyki kompleksowej
        odpowiadając na tak postawione pytanie - nie jestem pewny czy wiesz o co pytasz ? ... odpowiedział bym tak: nie ma takiego urządzenia.
        Kompleksowo to powiedzmy zrobi to HDS serwisowy w ASO - koszt około 25 tys zł.
        Nie ma kompleksowych urządzeń na rynku które by w granicach 150zł bo tu tylko o takich mówimy robiły "wszystko".
        Możesz sobie kupić osobno urządzenie do diagnostyki silnika, osobno do ABS, SRS itd. tylko po co Ci to? ... kiedy nie prowadzisz warsztatu i nie zarabiasz na tym.
        Amatorowi takiemu jak Ty (czyli jak ja) wystarczy diagnostyka silnika odczyt i kasowanie błędów, z niczego więcej nie skorzystasz.
        Zamieszczone przez maly_z Zobacz posta
        jestem blady w testerach i kasowaniu błędów
        więc,
        Polska mentalność jest taka, jaka jest, czyli dużo, jak najwięcej, maxymalnie ile wlezie ...10% korzystam ...ale mam. Tylko po co ?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Pełna serwisówka to wiem ile kosztuje chodzi mi o dostęp do błędów dotyczących obszerniejszej elektroniki niż sam silnik np. wspomagania

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez maly_z Zobacz posta
            chodzi mi o dostęp do błędów dotyczących obszerniejszej elektroniki niż sam silnik
            kolego... nie ma takiego urządzenia w postaci "combo" - do "leczenia" i diagnozowania wszystkiego, a przynajmniej nie za 100-150zł.
            Dostęp do Kodów błędów - tj. do bazy danych usterek poza usterkami Powertrain - silnika generowanych w postaci Check Engine to tylko w ASO jeśli chodzi o Hondę.
            Jeśli chodzi o Standardową bazę danych - to zasoby internetu - w dalszej części podam stronę.
            Jeśli chodzi o .... o co? ...o co pytasz? o "obszerną elektronikę" czego ? - hondy ? - to nie ma takiej bazy nigdzie prócz Honda Disgnostic System w urządzeniu ASO. Jeśli chodzi o bazę do wszystkich samochodów - to nie ma takiej bazy nigdzie.
            Jeśli chodzi o bazę kodów do Hondy zawarta w 1 urządzeniu - (amatorskim za 100zł -12000zł) to nie ma takiej nigdzie.
            Jeśli chodzi o bazę danych do wszystkich samochodów w jednym urządzeniu combo obejmujących całą elektronikę samej Hondy czy wszystkich innych - nie ma takiej nigdzie.
            Osobna jest baza Kodów dla np. Układów hamulcowych.
            Osobna jest baza dla silnika.
            osobna jest baza dla karoserii.
            itd itd ...
            Poczytaj nieco tu ciekawie opisane: https://diagnostyka-samochodowa.s-te...tion=diag_zroz
            Zwykły Skaner Diagnostyczny czyta bardzo wiele kodów błędów z grupy: P - układ napędowy (Powertrain), B - nadwozie (Body), C - podwozie (Chassis), U - komunikacja (Network Communication).
            Wiec czego potrzeba? dostępu do interpretacji tych kodów?
            nie ma sprawy - tu znajdziesz: https://www.innova.com/ - kliknij w DTC Library i wpisz dowolny Kod błędu - otrzymasz odpowiedź co kryje się pod danym Kodem DTC.
            Kody błędów znajdziesz również na forum, ale nigdzie nie znajdziesz w żadnym urządzeniu interpretacji Kodów DTC - tzn. co zrobić gdy wyświetli się kod mówiący o problemie w danym obszarze - to tylko w HDS w ASO, lub częściowo na forum na podstawie zebranych doświadczeń przez użytkowników.

            Pytanie które zadałeś jest z gatunku "nie bardzo wiem o co pytam" ?
            - bo nie wiem czy potrzebujesz listę kodów DTC, dla kogo - w jakim zakresie ? ...nie ma czegoś takiego jak "szeroko pojętej całej elektroniki" - czegoś takiego nie ma!
            Potrzebujesz urządzenie do diagnostyki Silnika? czy do układów elektrycznych? czy do układów hamulcowych? wtryskowych, wspomagania, itd? do wszystkiego razem? - nie ma !
            Potrzebujesz bazę danych do "całej szeroko pojętej elektroniki" - najlepiej w urządzeniu diagnostycznym? - nie ma!
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Ostatnio sprawiłem sobie wtyczkę OBD2 (https://allegro.pl/interfejs-elm327-...293709589.html) oraz ściągnąłem program torqel pro na androida, cała zabawa kosztowała 35 zł i naprawdę był to udany zakup. Jestem w stanie odczytać i kasować błędy a do tego telefon może spełniać funkcje komputera pokładowego (gadżet ale cieszy).
              Według mnie nie warto wydawać więcej, skoro zestaw za 35 zł sprawdza się amatorsko

              Jeśli ktoś chciałby program diagnostyczny to niech pisze na PW i poda maila to wyśle
              Last edited by grzes41gt; 24-02-2015, 08:08.
              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
              sigpic

              Comment


              • #22
                Ja również posiadam identyczny zestawik jak kolega i również polecam Jeszcze mnie nie zawiódł, amatorsko sprawdza się super, poprawnie wykrywa i kasuje błędy. Oprócz diagnostyki Civic'a Ep4 sprawdził się i usunął błędy z: fiata seicento oraz suzuki swift mk5

                Comment


                • #23
                  Panowie, dzięki uprzejmości grzes41gt (niskie ukłony) mam program diagnostyczny, zakupiłem też interfejs elm327 (z tej aukcji: https://allegro.pl/elm327-bluetooth-...816064046.html) i mam zonka - łączę się z obd2 wpiętym w ep4 poprawnie, sam interfejs po wpięciu miga radośnie i łączy się z telefonem, ale po wejściu w torque pro dostaję info, że mimo połączenia ze skanerem, to sam interfejs nie ma wejścia do ECU i nie może odczytać żadnych parametrów. Czy ktoś z was doświadczył czegoś podobnego? czy warto podpinać innego elma 327 czy raczej zwrócić się w stronę innego interfejsu?
                  Last edited by grzes41gt; 24-02-2015, 08:09.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez sol Zobacz posta
                    Panowie, dzięki uprzejmości grzes41gt (niskie ukłony) mam torque pro, zakupiłem też interfejs elm327 (z tej aukcji: https://allegro.pl/elm327-bluetooth-...816064046.html) i mam zonka - łączę się z obd2 wpiętym w ep4 poprawnie, sam interfejs po wpięciu miga radośnie i łączy się z telefonem, ale po wejściu w torque pro dostaję info, że mimo połączenia ze skanerem, to sam interfejs nie ma wejścia do ECU i nie może odczytać żadnych parametrów. Czy ktoś z was doświadczył czegoś podobnego? czy warto podpinać innego elma 327 czy raczej zwrócić się w stronę innego interfejsu?
                    Mam pytanie czy rozwiązałeś problem komunikacji z ECU? Ja dziś doświadczyłem podobnej przyjemności, dzięki uprzejmości sprzedającego przetestowałem cztery interfejsy elm327 BLUETOOTH (od tego najmniejszego z którym wpiętym można jeździć do tego większego który do jazdy średnio się nadaje).
                    Też miałem połączenie telefon/tablet/komputer z interfejsem ale interfejs nie łączył się z ECU. W moim przypadku opornym pacjentem jest civic sedan 2002r. VIIgen ES7 silnik 1.6 benzyna (D16V1).
                    Jeżeli jest ktoś z Warszawy ze sprawnym interfejsem elm327 bluetooth proszę o kontakt chętnie podjadę żeby sprawdzić bo może problem jest po stronie samochodu.

                    Comment


                    • #25
                      Niestety na innym sofcie też występował ten sam problem, więc to kwestia samego modułu, jak podejrzewam. Nie miałem jeszcze okazji przetestować innego modułu elm (ja mam wersję 1.5, a będę miał chyba 1.3) - jak tylko coś będę wiedział, to dam znać.

                      Comment


                      • #26
                        Panowie, może w tej kwestii trochę pomoże link:



                        Sam chciałbym sobie zakupić taki interfejs, ale nie wiem czym one się różnią gdyż z tego co wstępnie widzę to są różne wersje, niby zewnętrznie wyglądają tak samo.
                        Jaki rekomendowalibyście interfejs?

                        Comment


                        • #27
                          Witam. Zakupiłem dzisiaj skaner diagnostyczny Cartrend OBD II(koszt 90pln). Ze wzgledów na wcześniejsze święta,które zagościły w moim Civic-u 1.7ctdi 2002r. A dokładniej choinka na zegarze deski rozdzielczej .Wraz ze świąteczną choinką nie mogło zabraknąć prezentów,czyli szereg niepokjących błędów.Niestety błędy te ograniczyły mi nie tylko komfort jazdy jaki daje nam nasz kochany japończyk w wersji Turbo Diesel,ale również poważniejsze konsekwencje,wpływające na rozruch silnika jak i jego prace.W zwiazku z tym ze mikołaj był aż tak chojny i rozrzutny,postanowiłem eksmitować jego dary i podpiełem w/w prezent który sam sobie zrobiłem pod wcześniejszą choinke .Skaner okazał sie bardzo trafnym prezętem,ponieważ zindetyfikował odrazu wszystkie dary mikołaja i nie mineło nawet minuty.Skaner jest wyposażony w następujące opcje:
                          1. Skanowanie w poszukiwaniu błędów
                          2. Kasowanie kodów błędu
                          3. Podgląd I/M
                          4. Podglądanie numeru VIN

                          Urządzenie rozpoznaje 8000 różnych błędów o kodach P0, P2, P3 i U0 oraz specjalne kody pojazdów P1, P3 i U1 marek Audi, BMW, Ford, Mercedes Benz, Opel, VW, KIA, Honda, Hyundai, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Toyota, Chrysler itp. Do wszystkich silników benzynowych od rocznika 2000 (diesel od 2003). Obsługiwane protokoły: ISO 9141, KWP2000, SAEJ1850 VPW, SAEJ1850 PWM oraz CAN. Czyli idealnie nadających się do naszych Hond oraz wiekszości pojazdów wyposażonych w OBD II.Naprawde polecam innym użytkownikom Civic-ów,ale i nie tylko tego typu skanery diagnostyczne,ponieważ spełniają wymagane oczekiwania i naprawde są bardzo proste w użyciu.Tak wiele za tak niewiele . W razie czego służe pomocą(Jelenia Góra i okolice woj.dolnoslaskie).
                          3.jpg
                          2.jpg
                          Last edited by ucash; 08-12-2015, 02:02.

                          Comment


                          • #28
                            Witam wszystkich i dodam że jestem nowy na forum i przez to przepraszam jeżeli zadaję pytanie w złym dziale.Kupiłem całkiem nie dawno Civic VII 1.7 ctdi i wydaje mi się że wszystko jest ok,ale z ciekawości chciał bym sobie zeskanować komputer żeby zobaczyć co w trawie piszczy.Kupiłem kiedyś kabel OBD2 do Audi i kabelek mi został więc fajnie było by go wykorzystać również do Hondy. I tu mam pytanie czy możecie mi polecić jakiś fajny i prosty program pod Laptopa i Win10 co obsłuży ten kabel i nadaje się do Civic 1.7 ctdi,bo podejrzewam że VAG używany do Audi nie nada się. Z góry dziękuję za odpowiedź.

                            Pierwszy wpis jako Nowy to dział przywitań zgodnie z Regulaminem i od razu wiemy czy był czytany Regulamin do pkt 2 czyli nie był, Regulaminy czyta się chociaż do pkt 3 bo wiadomo że dalej nikt nie czyta . W zasadzie pkt 2 i 3 załatwia całość co trzeba wiedzieć o poruszaniu sie po forum, i wtedy nie trzeba się tłumaczyć .
                            Last edited by rambo7; 11-11-2016, 15:22. Powód: Regulamin.

                            Comment


                            • #29
                              Kwestia jakie Audi, jeśli około 1998 to ISO 9141-2 powinien obsłużyć Hondę. Spróbuj z tym co masz nic nie popsujesz co najwyżej się nie skomunikuje. O tym co kupić i co się nadaje jest napisane sporo w dziale Diesla, przejrzyj istniejące wątki, są łatwo widoczne a jak mało to zastosuje pkt 3 regulaminu. Forum jest przez lata uporządkowane tak by poruszać się w mozliwie logiczny, prosty, intuicyjny sposób. Wszystko pod wygodę użytkowników . Jak będziesz miał pytanie o konkrety to ok pytaj, ale pytanie co kupić? ,,,no to multum wiedzy - tylko skorzystać.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                ja mogę polecić swój skaner do zadań typowo domowych, Autel MS409, bardzo proste urządzenie odczyt/kasowanie błędów, nr vin, jakieś freezeframes taki prościuch, wszystko za cene 50 zł z przesyłką, łączył się też z Infiniti,Honda,Chrysler, ogólnie polecam.
                                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                                Comment

                                Working...
                                X