Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprawdzone Skanery Diagnostyczne i Interfejsy OBDII z Hondą Civic (i innymi).

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprawdzone Skanery Diagnostyczne i Interfejsy OBDII z Hondą Civic (i innymi).

    Pytania użytkowników:
    - jak sprawdzić, czy moje auto podiada złącze diagnostyczne ISO OBDII i gdzie ono się znajduje ?
    - czy kupić Interfejs pod Laptopa czy Skaner Diagnostyczny ?
    - jestem laikiem, czy obsługa jest skomplikowana ?
    - jaki skaner kupić MARKA? i (czy za 90zł czy za 300zł) ?
    - jaki skaner będzie działał z moją hondą ?
    - czy mogę go wykorzystać do innej marki samochodu ?
    - czy skaner działa z silnikiem benzynowym czy diesla ?
    - do jakich samochodów mogę go podłączyć ?
    - skąd się dowiem co oznacza wygenerowany Kod DTC ?
    - dlaczego skaner ten co zakupiłem nie działa z niektórymi samochodami ?

    Te pytania padają najczęściej, odpowiedzi znajdziecie w tym Poście, jesli nie ? - pytajcie w wątku .

    Przedstawione urządzenia są sprawdzone przez Forumowiczów.

    URZĄDZENIA DIAGNOSTYCZNE SPRAWDZONE PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW

    Zachęcam do dzieleniem się dośwaidczenaimi zwartymi i konkretnymi tak jak to robi Dobraku.

    Spis sprawdzonych urządzeń:
    1. ELM 327 v1.3a (Interfejs na USB) w Linku: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23912
    2. Creader V Skaner Diagnostyczny
    3. Actron CP-9410 Plus Skaner Diagnostyczny
    4. Westfalia - Wetekom Skaner Diagnostyczny
    5. Autel AutoLink AL319 Skaner Diagnostyczny
    6. Cartrend Skaner Diagnostyczny
    Last edited by rambo7; 08-12-2015, 07:34.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    __________________________________________________ _________________________________________________
    (Informacje by Dobraku Wpis #25 Posta: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24745&page=3)

    Launch Creader V (koszt około 220zł)


    Opis urządzenia możliwości i parametry - w zasobach sieci.

    Testowany z samochodami:
    Renault Kangoo 1.2 PB. 2007r - wszystko działa, możliwy podgląd paremetrów, kasowanie i odczyt błędów itp.
    Renault Trafic 1.9 ON. 2007r - wszystko działa, możliwy podgląd paremetrów, kasowanie i odczyt błędów itp.
    Renault Clio 1.5 ON. 2004r - tu był problem, urzadzenie niby łączy się z komputerem auta ale przy przy próbie odczytu błedów pojawiaja się krzaki na ekranie i wszystko się zawiesza - błędy udaje się skasować, ale nie odczytać, można podejrzeć parametry silnika.
    Peugeot 206 1.1 PB 2003r - Brak komunikacji - urzadzenie działa jedynie monituje o problemie z komunikacją
    Skoda Octavia 1.6 PB 1999r- Brak komunikacji - urzadzenie działa jedynie monituje o problemie z komunikacją
    Fiat Doblo 1.3 ON 2010r - wszystko działa, możliwy podgląd paremetrów, kasowanie i odczyt błędów itp.
    Honda Civic 1.7 CTDi ON 2002r - wszystko działa, możliwy podgląd paremetrów, kasowanie i odczyt błędów itp.

    edit:
    VW Passat 2.0 PB 2002r- wszystko działa, możliwy podgląd paremetrów, kasowanie i odczyt błędów itp.
    VW Polo Clasic 1.9(SDI) ON 1997r.- wszystko działa, możliwy podgląd paremetrów, kasowanie i odczyt błędów itp.

    edit:
    Opel Astra 1.7 Dti ON 2002r - możliwy odczyt błędów, ale brak możliwości podejrzenia parametró z czujników
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD ON 2003r - możliwy odczyt błędów ( wyświetla ich brak mimo, że faktycznie są - tu lepiej popisał się ELM i program na PC ) odczyt z czujników jest, ale podaje zupełnie niepoprawne wartosći - ogólnie nie działa
    Audi A3 1.8T PB 1997r - całkowity brak komunikacji ( tak samo jak w octavi - ciekawe, że VW czyta:O

    proszę kolego (edytuj) uzupełniaj tutaj - będziemy to mieć w jednym miejscu .
    ______________________________________
    Last edited by rambo7; 13-10-2011, 14:25.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Actron CP-9410 Plus (koszt około 200zł).



      Opis urządzenia możliwości i parametry - w zasobach sieci: https://www.amazon.com/Actron-CP9410.../dp/B000YIW5VA

      Testowany z samochodami:

      Pełna komunikacja, rangowanie wagi usterki, czytanie i kasowanie błędów:
      Mazda (Miata wersja usa) czyli MX-3 1.6 (PB) 2002r.
      Mazda MX-5 1.6 V6 (PB) 1998r.
      Mazda 6 3.0 V6 24V (222KM) (wersja usa) (PB) 2005r.
      Mazda 6 2.0 16V (147KM) 2003r.

      Jaguar XK-8 4.0 (PB) 2002r

      Honda Civic 1.7 CTDi (ON) 2001r -2005r.
      Honda Civic 1.6 4D v-tec (PB) 2002.

      Lexus LS400 4.2 VVTi (PB) V8 32V 284KM) 2002

      Toyota Yaris 1.0 VVTi (PB) 1999 - 2002r.
      Toyota Yaris 1.3 VVTi (PB) 2003r
      Toyota Corolla 1.4 VVTi (PB) 2000r.
      Toyota Corolla 1.4 D4D (ON) 2003r.
      Toyota Corolla 1.6 VVTi (PB) 2004r.
      Toyota Auris 1.4 D4D (ON) 2008r.

      Hyunday Accent 1.4 (PB) 2000r.

      Opel Astra III 1.6 (PB + LPG) 2004r.

      Audi A4 1.9 TDI (ON) 1996r

      VW Golf 1.4 (PB) 1998r

      Brak komunikacji, skanowanie niemożliwe:
      Renault Clio 1.2 (PB) 2000r
      Nissan Micra K11 1.0 (PB) 1996r. Brak możliwości podłączenia samochód posiada w tym roczniku wejście OBD I - brak możliwości podłączenia (inna wtyczka).
      Opel Zafira (DTI) 2002r. komunikacja nawiązana ale brak możliwości odczytu i kasowania kodów błędów i przeglądania parametrów.
      Last edited by rambo7; 29-10-2014, 10:19. Powód: dodany kolejny diagnozowany samochód
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Najtańsze i najprostsze Skanery Diagnostyczne na allegro da się znaleźć już od 99zł (powiedzmy 99zł-150zł). W MAKRO około 200zł.
        Skanerów osobiście nie sprawdzałem ale z dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć że komunikuje się z HONDAMI posiadają Protokół komunikacji Hondy ISO9141-2.
        Obsługuje protokoły: ISO9141, KWP2000, SAEJ1850, SAEJ1850 PWM, CAN .

        Foto przedstawia urządzenie pod inną nazwą "Roadi" na allegro należy szukać wpisując w szukaj:
        skaner kodów OBD II, skaner do diagnostyki silnika, Westfalia, Wetekom, wygląda w zasadzie identycznie różni się jedynie Logiem firmy która go wydała.

        Może ktoś z Was już kupił i może potwierdzić że działa?

        Prezentowany Skaner widziałem na półce w MAKRO za 220zł

        Last edited by rambo7; 27-11-2012, 12:57.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dokładam swoje parę groszy do tematu...

          Za magiczne 109 PLN (z Vat) stałem się posiadaczem Skanera Wetekom wyposażonego w łączę OBD II.
          W praktyce obsługuje on wszystkie auta (z obdII) benznowe po 2002 i diesel po 2003r.
          Testowane na Hondzie Civic 1.7CTDI 2004r. - działa

          Skaner jest wyposażony w następujące opcje:
          1. Skanowanie w poszukiwaniu błędów
          2. Kasowanie kodów błędu
          3. Podglądanie numeru VIN
          4. Podgląd I/M

          Obsługa jest bajecznie prosta:
          1. wpinamy się do gniazda (po prawej stronie od gazu)
          2. przekręcamy kluczyk w stacyjce tak, aby nam się zapaliły wszystkie kontrolki ( NIE URUCHAMIAMY SILNIKA!)
          3. czekamy chwilkę, aż skaner pokaże nam menu
          4. używając przycisku scroll wybieramy nas interesującą opcje, a przyciskiem enter zatwierdzamy

          Załączam zdjęcia skanera wraz z instrukcją obsługi po angielsku i zdjęciem wtyku.


          Pozdr,
          Piatro

          I jeszcze dwa kolejne zdjęcia:
          2012-03-19_22-50-14_642.jpg2012-03-19_22-49-01_774.jpg
          Załączone pliki
          Last edited by rambo7; 18-09-2012, 08:35. Powód: łączenie foto relacji

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Pytania użytkowników:
            - jak sprawdzić, czy moje auto podiada złącze diagnostyczne ISO OBDII i gdzie ono się znajduje ?
            - czy kupić Interfejs pod Laptopa czy Skaner Diagnostyczny ?
            - jestem laikiem, czy obsługa jest skomplikowana ?
            - jaki skaner kupić MARKA? i (czy za 90zł czy za 300zł) ?
            - jaki skaner będzie działał z moją hondą ?
            - czy mogę go wykorzystać do innej marki samochodu ?
            - czy skaner działa z silnikiem benzynowym czy diesla ?
            - do jakich samochodów mogę go podłączyć ?
            - skąd się dowiem co oznacza wygenerowany Kod DTC ?
            - dlaczego skaner ten co zakupiłem nie działa z niektórymi samochodami ?
            Rambo dobrze zaczął, ale jest może ktoś, kto zna odpowiedzi na wszystkie te pytania? Najlepiej żeby to był autor tematu i odpowiedział na nie w pierwszym poście - tak będzie porządek. Taki poradnik w pytaniach i odpowiedziach. Ja się części domyślam, ale nie chcę nikogo w błąd wprowadzać, więc się tego nie podejmę.
            Do pytania 'jaki skaner kupić?' dodałbym jeszcze 'jakie są między nimi różnice?'

            Comment


            • #7
              skoro tak, więc postaram się odpowiedzieć prosto, nie rozwodząc się w temacie:

              - jak sprawdzić, czy moje auto posiada złącze diagnostyczne ISO OBDII i gdzie ono się znajduje?
              od 1996r producenci samochodów wprowadzili standard OBDII na 99% każdy posiada wtyczkę ISO, można ją odnaleźć najczęściej pod kierownicą. Pomocna w odnalezieniu jest np. strona producenta skanerów: https://www.innova.com/ podajemy dane swojego samochodu w DLC LOCATOR i już wiemy gdzie znajduje sie u nas wtyczka OBDII .

              - czy kupić Interfejs pod Laptopa czy samodzielny Skaner Diagnostyczny?
              sprawa indywidualna rozbudowany Skaner pokaże to co interfejs na USB, natomiast skaner jest bardziej mobilny, mały można go zabrać na wyjazd zawsze, laptopa nie zawsze chce się wozić, Skaner działa natychmiast po podłączeniu zasilany jest z gniazda OBDII, laptop zasilacz uruchomienie Win uruchomienie programu - kłopoty z komunikacją protokołu natłok danych po angielsku dla kogoś kto się w języku sprawnie porusza, Skanery też są w ang. ale słowa: Yes, No, enter, up, down, skip, erase, to znają dzieci w przedszkolu. Czasochłonność w zdobyciu danych Skaner nie ma konkurencji, dla normalnego użytkownika jak ja jest bezdyskusyjnie Nr1. dodam że najprostszy skaner potrafi komunikować się z 99% samochodami na świece (które posiadają złącze ISO) Interfejs jest najczęściej urządzeniem dedykowanym tzn,komunikuje się np. z Audi ale z Hondą już nie.

              - jestem laikiem, czy obsługa jest skomplikowana?
              Skaner - obsługa sprowadza się do: włożenia wtyczki, spojrzeniu na wyświetlacz, odczytaniu Kodu, wciśnięciu 1 przycisku "Erase" - czyść i wyjęciu wtyczki, góra 10 sek roboty, potem odwiedzenie np tego forum i dowiedzenie się "co boli" moje auto lub ponownemu wejściu na stronę https://www.canobd2.com/DtcLibrary/D...onda&Dtc=P0238 lub https://www.innova.com/ w pozycji DTC Definitions wpisać odczytany kod, wybrać markę auta i odczytać co kryje szyfr kodu usterki.

              - jaki skaner kupić MARKA? i (czy za 90zł czy za 300zł)?
              Kwestia indywidualnych wymagań i kryteriów wyboru. Każdy, nawet najtańszy skaner wyposażony w odpowiednie protokoły komunikacji jest w 100% skuteczny! Kryteria wyboru dokonujesz sam, czy ma być prosty zupełnie, rozbudowany o wykresy, rozbudowany o profesjonalnie zaawansowane możliwości. ( ja korzystam z najprostszego najczęściej). Obecnie nawet najprostsze Skanery mogą mieć wbudowane dodatkowe funkcje jak: Podglądanie numeru VIN (ale musi być to udostępnione przez ECM samochodu), Podgląd I/M, czy Rangowanie powagi usterki.

              - jaki skaner będzie działał z moją hondą?
              każdy, wyposażony w złącze ISO OBDII i Protokół komunikacji ISO-9141 lub ISO-9141-2 (najczęściej standardowo ma wbudowanych dużo więcej)

              - czy mogę go wykorzystać do innej marki samochodu?
              tak, każdej od 1996 roku posiadającą wtyczkę OBDII i odpowiedni protokół komunikacji, (w praktyce 99% samochodów świata)

              - czy skaner działa z silnikiem benzynowym czy diesla?
              z każdym silnikiem, nie ma znaczenia, znaczenie mają kryteria: odpowiedni protokół i odpowiednia wtyczka.

              - do jakich samochodów mogę go podłączyć?
              osobowych, SUV, Truck, dostawczych, nie wiem czy do TIRa,,, nie próbowałem

              - skąd się dowiem co oznacza wygenerowany Kod DTC?
              1. z Forum np. Hondy tj www.civicforum.pl,
              2. z zasobów internetu jak np. www.innova.com
              3. z samego urządzenia jeśli posiada funkcję wyświetlającą opis usterki (nawet po polsku, są takie skanery na rynku)
              4. z książeczki kodów często dołączanej do urządzenia (najczęściej po angielsku)

              - dlaczego skaner ten co zakupiłem nie działa z niektórymi samochodami?
              1. samochód nie posiada odpowiedniego interfejsu
              2. skaner nie posiada odpowiedniego protokołu komunikacji (mało prawdopodobne)
              3. samochód nie spełnia kryteriów np. jest starszy niż 1996r posiada wtyk ale nie OBDII - można dokupić odpowiednią przejściówkę np. w przypadku kiedy wtyk jest OBDI jak w przypadku Nissana Micry 1995r.

              - jakie są między nimi (skanerami) różnice?
              różnice polegają wyłącznie na możliwościach danego urządzenia, natomiast skuteczność najprostszego i rozbudowanego w diagnozowaniu Kodu DTC i kasowaniu jest dokładnie taka sama w 100%.

              - czy mój Skaner może pokazywać inne Kody niż ten z którego korzysta ASO?
              absolutnie Nie! musi pokazać dokładnie to samo dla danej usterki co pokazuje urządzenie (HDS) Servisu Hondy czyli Honda Data System, nie po to kupujesz skaner by jeździć do ASO dowiadywać się "co boli" a po ewentualną naprawę, jeśli wcześniej sam nie dasz rady .
              Oczywiście servisowy HDS jest to mega urządzenie które możliwościami przewyższa skaner podobnie jak Prom kosmiczny a rower, natomiast w odczytywaniu i kasowaniu Kodu usterki są tak samo skuteczne i wiarygodne.



              czy to jest zrozumiałe.... ?
              Pozdrawiam Wszystkich
              Last edited by rambo7; 07-01-2013, 08:49. Powód: uzupełnienie informacji
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Idealnie! Dzięki Rambo za rozwianie wątpliwości. Myślę, że nie tylko ja na tym skorzystam.

                Comment


                • #9
                  Dodam jeszcze jeden post zaraz po swoim bo jest powód.
                  Znalazłem an allegro taki oto skaner https://allegro.pl/honda-him-hds-hon...505284230.html
                  tx359_honda-diagnostic-system-hds-1.jpg
                  Kosztuje nie mało, ale ostatnio miałem problem ze wspomaganiem EPS i pojechałem do kolesia, który posiadał takie cudo (albo bardzo podobne, nie jestem na 100% pewien) i za pomocą niego odczytał i skasował trzy błędy dotyczące wspomagania. Jak wiadomo tanie skanery nie obsługują nic więcej jak tylko kody związane z silnikiem, a tu jest możliwość sprawdzenia każdego elektronicznego układu samochodu.
                  Jestem ciekaw, czy to było dokładnie to, czy inny jakiś skaner o takim samym wyglądzie a oferujący dużo większe możliwości.

                  Comment


                  • #10
                    tak jest to niezła zabawka i za pewne potrafi wiele, ale ASO posiada jeszcze bardziej rozbudowane urządzenie.
                    Generalnie tu filmik nie działa po podłączeniu do złącza błyskowego 2 - pinowego, nie ma możliwości uzyskania połączenia.
                    Działa wyłącznie z OBDII.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Możecie polecić jakiś skaner ? Trochę czasu upłynęło od ostatniego wpisu a wybieram się 1200km na wakacje i pomyślałem żeby na wszelki wypadek kupić sobie takie cacko. Znalazłem coś takiego https://allegro.pl/skaner-diagnostyc...375786007.html ale jak macie coś tańszego, sensownego to chętnie przeczytam

                      Albo coś takiego, cena sensowna i dużo sprzedanych https://allegro.pl/skaner-v-scan-obd...356675809.html

                      Comment


                      • #12
                        Jeśli masz smartphona z androidem to ja polecam następujący zestaw:
                        https://www.allegro.pl/ ShowItem2.php?item=3374709840
                        Plus aplikacja torque pro do pobrania z play.
                        Po prezentacji kolegi jestem pod wrażeniem. Oprócz diagnostyki masz też komputer pokładowy ;-) i oczywiście z honda działa idealnie :-D

                        Swyped from my Evo 3D using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Dzisiaj miałem okazję przetestować skaner diagnostyczny Autel AutoLink AL319.

                          Pierwsze pytanie jakie nasuwa się patrząc na ten całkiem poręczny skaner z ciekawą funkcją ikonek statusu, to czy zadziała on z moim 1.7 ctdi. Jak to szybko sprawdzić? Lektura forum jak zwykle daje odpowiedź. Najprościej odpiąć czujnik ciśnienia doładowania, odpalić silnik i po chwili go wyłączyć. Potem wszystko podłączyć i cieszyć się z "check engine" widocznego na panelu zegarów.

                          Mam zatem błąd i czas przystąpić do analizy. Podłączenie czujnika jest typowe i nie ma się co nad nim rozwodzić. Zaraz po wpięciu w gniazdo diagnostyczne ekran wita nas kolorowym menu. Klikam tajemniczy przycisk I/M. Skaner rozpoczyna wyszukiwanie protokołu i łączy się z komputerem sygnalizując od razu czerwonym wykrzyknikiem, że co jest nie tak. Po chwili pojawia się menu z podsumowaniem błędów.

                          PIC_0146.jpgPIC_0147.jpgPIC_0148.jpgPIC_0149.jpg

                          Aby sprawdzić czego błąd dotyczy klikam szybko po intuicyjnym menu i po chwili dowiaduję się, że mam błąd "P0237 Turbocharger / Supercharger Boost Sensor A Circut Low". Czyli tak jak się spodziewałem.

                          PIC_0152.jpg

                          Parę kliknięć później wchodzę w opcję "Erase trouble codes" i złowroga lampka błędu znika na dobre. Dla potwierdzenia klikam jeszcze wspomniany wcześniej przycisk I/M i urządzenie przyjaźnie pokazuje zielony znaczek. To znaczy, że wszystko jest ok.

                          PIC_0153.jpgPIC_0155.jpg

                          Uspokojony, przeglądam pozostałe funkcje typowe dla tych urządzeń takie jak parametry pracy tzw. live data, zamrożone ramki itp. Wiedząc, że czas testu powoli dobiega końca oceniam ogólnie wygląd urządzenia.
                          Kolorowy wyświetlacz jest czytelny. Obudowa solidna. Kabel na tyle długi, że nie muszę leżeć z głową przy złączu diagnostycznym, ale mogę wygodnie siedzieć.

                          Jeszcze na koniec szybkie pytanie "za ile to cudo panie?". Sprzedawca beznamiętnie odpowiada 99 zł ... i po chwili dodaje "To dlatego, że menu jest tylko po angielsku". Udaję, że to za drogo jak na urządzenie z menu po angielsku i powoli kieruję się do wyjścia. Sprzedawca dorzuca jeszcze, że w zestawie jest kabelek usb i można robić aktualizacje softu. W końcu producentem jest nie byle kto tylko firma Autel. To mnie przekonuje i sięgam po portfel ... ale numer, zostawiłem go w biurze. Dziś nie kupię skanera, ale jutro na pewno po niego pojadę.

                          PIC_0156.jpg


                          ps. przepraszam za jakość zdjęć, ale robiłem je "na szybko". Szczegółowa dokumentacja urządzenia jest dostępna tutaj: https://www.auteltech.com/autelcms/C...ners/358.jhtml


                          EDIT: Pojawiły się pytania na pw odnośnie zakupu urządzenia. Informuję, że urządzenie można kupić w sklepie internetowym https://viaken.pl/pl/skaner-obd2-aut...ink-al319.html za 99 zł lub na allegro u tego samego sprzedawcy. Jednak na allegro kosztuje ono 109 zł. Sprzedawca jest autoryzowanym przedstawicielem firmy Autel.
                          Last edited by tomq; 25-09-2013, 15:13. Powód: informacja o zakupie

                          Comment


                          • #14
                            to jest idealne do kupna samochodu w komisie albo od sprzedawcy indywidualnego próbujący wcisnąć nam kit dobre sprawa z tym skanerem

                            Comment


                            • #15
                              Nie ma jak zapomnieć portfela Oszczędność na dzień dzisiejszy wymierna, jutro pójdziesz w koszty i się zbilansuje
                              Fajna rzecz za bardzo rozsądne pieniądze:G
                              Pzdr.

                              Comment

                              Working...
                              X