Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kilka błędów (dot. IMRC) modelu 2006 wersja UFO 2.2 CTD-i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kilka błędów (dot. IMRC) modelu 2006 wersja UFO 2.2 CTD-i

    Kilka błędów (dot. IMRC) modelu 2006 wersja UFO 2.2 CTD-i
    mam civica 2.2 diesel 2006 ufo mam dla ciebie cztery kody które wyszły u mnie p2017 za wysokie napięcie czujnika IMRC, p0403 przerwa w obwodzie zaworu ERG, p2008 za wysokie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego, p0108za wysokie napięcie czujnika bezwzględnego w kolektorze ssącym MAP.
    28.08.2011 edit:
    udałem się do serwisu hani w warszawie ul. kokoryczki róg grochowskiej. rewelacja pościągali procedury po kilka euro i od razu zrobili porządek miałem walnięty przekaźnik i imrc naprawa trwała 4 dni ale za grosze serwis rewelacja sam mam warsztat ale elektronikę zrobili tam że miło patrzeć serwis nazywa się STRATUS
    roberto731
    Last edited by rambo7; 29-08-2011, 09:59.

  • #2
    ____________________
    sktót IMRC - Sterowanie długością kolektora ssącego
    N22A Diesel 2.2CTD-i

    DTC P2017: Wysokie napięcie obwodu czujnika położenia zaworu IMRC
    DTC P2008: Przerwa w obwodzie elektrozaworu IMRC
    DTC P0403: Przerwa w obwodzie elektrozaworu sterowania EGR
    DTC P0108: Wysokie napięcie obwodu czujnika MAP
    Edit 29.08.2011
    wychodzi na to iż wymiana elektrozaworu IMRC załatwia sprawę (wymiana jest stosunkowo prosta, jak ktoś będzie potrzebował to wymieic to proszę pisać zamieszczę instrukcję).

    w Dziale Silniki Diesla (oraz nigdzie na tym forum) nie ma rozwinięcia problemu dot. w/w kodów, tzn. nie ma nic na temat w jakich okolicznościach pojawiły się problemy których wynikiem były wymienione kody DTC, co się stało jak sobie poradzono z ich interpetacją, naprawą usterek itd. dlatego na tym etapie przedstawiono jdynie szyfrowanie kodu i opis tytułowy.

    W takim przypadku nie będę rozwijał tematu gdyż kodów i ich opisów mógłbym od razu wypisać kilkaset - ale nie o to chodzi.
    W Poście Najczęściej Generowane Kody DTC w Dieslach modeli CIVIC chodzi mi o takie kody które występują dla danego modelu regularnie, są powtarzalne u róznych użytkowników oraz można przeczytać co się stało w jakich okolicznościach, co było przyczyną, jak sobie poradzono z usterką, co zrobić by one nie generowały się ponownie.
    Last edited by rambo7; 29-08-2011, 10:06.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam wszystkich.Mam problem wlasnie z elektrozaworem IMRC. W aso dowiedzialem sie ze wymiana to koszt w granicach 700zl(ok.500 elektrozawor,40 wymiana,150 przeprogramowanie kompa).Z wypowiedzi rambo7 wynika ze mozna go wymienic samemu ,wiec sie zastanawiam czy potrzebne jest przeprogramowanie kompa?dziekuje za odpowiedz;

      Comment


      • #4
        wymienić możesz sam jest to banalne, znajdziesz za pewne na rynku dużo taniej niż w aso, przeprogramowanie nie jest konieczne.
        servis wiele na takim kliencie nie zarobi przy takiej usterce więc trzeba dołożyć tzw. "aso-standard" przeprogramowanie, ustawianie, sranie, dupanie i indiańskie modły ...tak by na końcu nie było 40zł a 440zł.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzień dobry, jestem posiadaczem Hondy Civic, rocznik 2006, 2.2 i-CTDi. Pojawiła się u mnie kontrolka check engine. Skaner diagnostyczny wykazał kod błędu P2004 Nieprawidłowa pozycja elektrozaworu (IMRC) sterującego kolektorem dolotowym. Zrobiłem wielkie czyszczenie kolektora, w tym czujnika, następnie EGR, jednak nie przyniosło to oczekiwanych efektów... Podobno dodatkowo można wyczyścić czujnik przepływu powietrza (MAF). Czy jest to konieczne? Analizując wypowiedzi na forum, auta użytkowników mają kłopot z przyśpieszaniem. U mnie takie objawy nie występują. Zatem czy powinienem wymienić czujnik doładowania (map sensor)? Proszę o wskazówki.

          Comment


          • #6
            nie, MAP sensor nie winny nie ruszaj go, winny jak podaje Kod zawór IMRC, jednak w skład tzw Zespołu Zaworu IMRC wchodzi czujnik MAP.

            Definicja kodu:
            DTC P2004: Nieprawidłowe położenie zaworu IMRC.

            Problem może leżeć po stronie połączeń mechanicznych (rurki obejmy itd) lub elektrycznych lub obu na raz. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach przewodów elektrozaworu IMRC, czujnika położenia IMRC i ECM (komputera).
            Najczęstsze powody takiego generowania usterki pod kodem DTC P2004 to:
            • Przewód podciśnienia IMRC jest poluzowany lub uszkodzony:
            • Pompa podciśnieniowa i elektrozawór IMRC generuje usterkę,
            • Elektrozawór IMRC i przepona sterowania IMRC generuje usterkę,
            • Pompa podciśnienia i serwo układu hamulcowego, generuje usterkę.

            Wszystkie powyższe jak widzisz związane są z zarządzaniem podciśnieniem. Czujnik MAP natomiast mierzy ciśnienie bezwzględne - ale jest elementem tzw. Zespołu IMRC.

            Cała sprawa sprowadza się do pytań? :
            - czy zawór IMRC jest szczelny?
            oraz
            - czy zespół zaworu IMRC jest szczelny?

            kto z nich jest nieszczelny?

            Można zrobić test pompą próżniową wytworzyć podciśnienie i sprawdzić? czy i kto gdzie puszcza ? jak przez 10 sek nic nie spadnie to ok, jak będzie spadać wskazówka miernika to jasne .

            Tu by było łatwe bo:
            - jak zawór - to on winny,
            - jak zespół - to MAP nieszczelny, (sam Map może być dobry, ale jakaś nieszczelność i podciśnienie gdzieś ucieka), dlatego niektórzy piszą na forum że wymienili MAP i spokój , być może nowy lepiej uszczelnia i po kłopocie ...ale on nie jest zepsuty .
            Czy to jasne ?

            ale ja zawsze idę w tym kierunku że nie wymieniam nic dopóki na 100% nie upewniłbym się jaki pisałem wyżej czy absolutnie wszystko jest dobrze pospinane, czy połączenia są pewne i szczelne, co mogę to bym wypiął i posprawdzał każdy odcinek, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu IMRC, czujnika położenia IMRC wszystkie złączki i przewody elastyczne podciśnienia, potem sam zawór i Zespół - jak to by nie dało odpowiedzi to dopiero rozważałbym wymianę czegokolwiek.

            Na tym etapie usterki podkreślam słowo "połączeń" - jest to kluczowe słowo tej usterki.

            Mały schemacik - widoczne złączki elektryczna i podciśnieniowe.
            (A) złączka elektrozaworu IMRC.
            (B) przewody podciśnieniowe.
            (C) elektrozawór IMRC.
            Załączone pliki
            Last edited by rambo7; 17-08-2016, 08:40.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Witam Panowie, na wstępie należą się wielkie podziękowania za fachową pomoc dla użytkownika "rambo7". W moim przypadku, po sprawdzeniu połączeń mechanicznych (rurki, obejmy), które okazały się sprawne, nastąpiła wymiana nieszczelnego zaworu IMRC. Po jego wymianie, błąd P2004 "Nieprawidłowa pozycja elektrozaworu (IMRC) sterującego kolektorem dolotowym" już nie powrócił. Ponadto jak wspominał "rambo7", polecam samodzielną wymianę zaworu IMRC, koszt około 115 PLN, natomiast w ASO Hondy 900 PLN!

              Comment


              • #8
                Witaj sluchaj kolego prosze Ciebie czy mozesz mi podpowiedziec gdzie znalazles ten zawor IMRC lub gdzie go kupiles bo moje kochane ufo tez cos takiego mi wygenerowala kod 2004 i sie obawiam ze i mnie czeka jego wymiana na nowy wiec gdybys mogl mi podpowiedziec to byl bym ci za to bardzo wdzieczny

                dobranoc

                Comment


                • #9
                  nie wiem kogo pytasz, ale wydaj się że dokładnie widać co i gdzie. Aby zobaczyć cały układ zarządzania IMRC musisz zdjąć/odkręcić plastikową pokrywę silnika i wtedy widać to co na fotkach.
                  Załączone pliki
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Proszę mi powiedzieć co się dzieje z silnikiem podczas takiej usterki. Ile można zrobić z taką usterką kilometrów.

                    Comment


                    • #11
                      W końcu (choć ubolewamy) zdarzył się przypadek i dzieje się (w pewnym zakresie) tak jak tu przedstawiono w opisie:
                      Przy przyśpieszaniu obroty rosną o około 1000 a potem spadaja - Honda Civic 2.2 i-DTE
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X