Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II

    Diagnostic Trouble Code - Zdiagnozowany Kod błędu - ustandaryzowany kod usterki w Systemie OBD - On Board Diagnostic / EOBD - European On Board Diagnostic jest zapamiętywanie błędów związanych z usterkami mogącymi mieć wpływ na toksyczność spalin oraz zasygnalizowanie tego kontrolką MIL (Malfunction Indicator Light) zwaną Check Engine.

    •Kody usterek DTC są wyświetlane w kolejności od ostatnio zapamiętanego.
    •Kody usterek są zapisywane w pamięci EEPROM (nieulotnej). Dlatego zapisane kody usterek DTC nie są zerowane po odłączeniu akumulatora, wyłączeniu zapłonu lub przywróceniu normalnego działania układu. Aby skasować kody DTC, należy przeprowadzić określoną procedurę urządzeniem diagnostycznym.

    •Przyczyny i sytuacje powstania przedstawionych poniżej kodów opisane są w Dziale Diesla na podstawie problemów w trakcie użytkowania samochodu przez użytkowników.


    Civic VII 1.7 CTDi (EU, EP) 2001-2005 4EE2 16V 101KM ISUZU
    _________________________________________

    A - Kontrolka Check Engin B - Kontrolka świec żarowych i układów zarządzania


    DTC P1331: Mało wiarygodna dynamika korelacji czujników CKP-CMP (usterka, częściej defekt czujnika położenia wału głównego / spalania stukowego) (skutki: nagłe gaśniecie silnika (również podczas jazdy), niemożliwe uruchomienie na ciepłym lub problemy z uruchomieniem gorącego/ciepłego - na zimnym pali normalnie).

    DTC P1236: Ujemne odchylenie regulacji doładowania (w praktyce - turbina zanieczyszczona sadzą. Defekt Elektro-zaworu podciśnienia regulacji doładowania turbosprężarki Pierburg nie potrafi przestawić łopatek VTG turbiny), (skutki: spadek mocy, problemy z wejściem na wys. obroty) Permanentne generowanie P1236 - zamienione wtyczki zaworow Pierburg.

    DTC P1237: Dodatnie odchylenie regulacji doładowania (najczęściej turbina zanieczyszczona sadzą, uszkodzony zawór turbo-siłownika lub elektrozawór regulacji doładowania turbosprężarki Pierburg. / Nieszczelność podciśnieniowego przewodu elektrozaworu regulacji doładowania turbosprężarki - Pierburg) (skutki: spadek mocy, problemy z wejściem na wys. obroty).

    DTC P1238: Wysokie napięcie elektrozaworu regulacji doładowania turbosprężarki.(najczęściej turbina zanieczyszczona sadzą, uszkodzony zawór turbo-siłownika lub elektrozawór regulacji doładowania turbosprężarki Pierburg. / Nieszczelność podciśnieniowego przewodu elektrozaworu regulacji doładowania turbosprężarki - Pierburg)

    DTC P0236: Usterka zakresu/działania obwodu czujnika doładowania turbosprężarki (informacja od czujnika ciśnienia doładowania Bosch) (skutki: spadek mocy, problemy z wejściem na wys. obroty)

    DTC P0237: Niskie napięcie obwodu czujnika doładowania turbosprężarki (informacja od czujnika ciśnienia doładowania Bosch) (skutki: spadek mocy, problemy z wejściem na wys. obroty)
    W przypadku gdy np. P0237 świeci się non stop nawet po skasowaniu, i po ponownym uruchomieniu silnika nie zgasł Check Engin a kolejna diagnoza wykazuje P0237 silnik chodzi, ale bez doładowania turbiny i cały czas w trybie awaryjnym - to nastąpił defekt czujnika - nadaję się on do wymiany.

    DTC P0238: Wysokie napięcie obwodu czujnika doładowania turbosprężarki (informacja od czujnika ciśnienia doładowania Bosch) (skutki: przeładowanie turbiny, spadek mocy, problemy z wejściem na wys. obroty)

    DTC P1087: Wysokie napięcie czujnika FRP-czujnik w listwie paliwowej Common Rail (generowany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami - najczęściej "wyskakuje" przy zamarzającym paliwie w zimę w parze z P1095) tzw. kod specyficzny hondy. (najczęściej w modelach bez podgrzewacza paliwa). (skutki: problemy z odpaleniem, gaśnięcie silnika niebawem po uruchomieniu lub po przebyciu krótkiego odcinka, szarpanie (tzw. "kangur"), słaba reakcja na gaz, gaśnięcie przy naciśnięciu na pedał przyspieszania, trzepotanie silnikiem, rzężenie motoru lub nierówna "twarda" praca, problemy z wejściem na wys. obroty)

    DTC P1088: Niskie napięcie czujnika FRP.(skutki: problemy z uruchomieniem silnika). Generowany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami - najczęściej "wyskakuje" przy zamarzającym paliwie w zimę w parze z P1087. Brak paliwa w listwie paliwowej fatalne paliwo w instalacji zasilania).

    DTC P1095: Niskie parametry działania układu sterowania ciśnieniem paliwa (generowany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami - najczęściej "wyskakuje" przy zamarzającym paliwie w zimę w parze z P1087) tzw. kod specyficzny hondy. (najczęściej w modelach bez podgrzewacza paliwa). (skutki: problemy z odpaleniem, gaśnięcie silnika niebawem po uruchomieniu lub po przebyciu krótkiego odcinka, szarpanie (tzw. "kangur"), słaba reakcja na gaz, gaśnięcie przy naciśnięciu na pedał przyspieszania, trzepotanie silnikiem, rzężenie motoru lub nierówna "twarda" praca, problemy z wejściem na wys. obroty)
    P1095 generowany również w przypadku usterki któregoś z elementów Pompy Wysokiego Ciśnienia np. koła pasowego rozrządu pompy wysokiego ciśnienia - skutki: nieregularne przypadkowe spadki obrotów silnika (przy pracy silnika na wolnych obrotach, wygląda to tak, jak by coś odcinało na pół sek dopływ paliwa).

    DTC P0193: Wysokie napięcie obwodu czujnika FRP. Czujnik ciśnienia w listwie paliwowej. (wywoływany w przypadku źle dostrojonego "Chipa" zapinanego w gniazdo czujnika FRP).

    DTC P1612: Zatrzymanie spowodowane wielkością bramkowego układu matrycowego. (Ujawniany wraz z P1087, P1088, P1095, zamarzające paliwo. Możliwy defekt sterownika ECM. Jeśli kod nie będzie dawał się skasować do wymiany jest Sterownik ECM - komputer samochodu. Nie ma innej procedury na usunięcie przyczyn generowania tego Kodu).

    DTC P1401: Usterka EVRV - ujemne odchylenie sterowania zaworu EGR (Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ), (EVRV ang. Fault Electrical Vacuum Regulating Valve (usterka elektrycznego regulatora zaworu EGR) w praktyce Pierburga nr 2.(możliwe świecenie kontrolki Check Engin - bez utraty mocy).

    DTC P1378: Zwarcie w obwodzie sterowania czasem pracy podgrzewacza ON (dot. modeli '04-'05 z fabrycznym podgrzewaczem ON). (skutki/przyczyna: latem żadne, w zimę zamarzające paliwo)

    DTC P1377: Przerwa w obwodzie sterowania czasem pracy podgrzewacza ON (dot. modeli '04-'05 z fabrycznym podgrzewaczem ON). (skutki/przyczyna: latem żadne, w zimę zamarzające paliwo)

    DTC P1499: Usterka zakresu/działania obwodu czujnika położenia zaworu EGR (dot. modeli '02-'05 ze sterowaniem zaworu EGR elektrycznie, w niektórych modelach '01-'02 EGR sterowany jest wyłącznie podciśnieniem). (skutki: Check Engin bez utraty mocy, często usterka okresowa)

    Grupa kodów wygenerowanych w jednym czasie: P1627 P1195 P1235 P1229 generujących się najczęściej w jednym czasie wspólnie razem:
    Niedomaganie związane z problemami w obwodzie trzech czujników, brak masy lub zwarcie masy. (skutki: Check Engin, nagłe gaśnięcie silnika, brak możliwości uruchomienia na ciepłym, jak i na zimnym, lub bardzo ciężko uruchamia się na zimnym). (przyczyny opisane w Poście: https://www.civicforum.pl/showthread...95-P1235-P1229)

    DTC P1627: Niskie napięcie w obwodzie odniesienia #2 (czujniki: APP, MAP, FRP).

    DTC P1195: Wysokie/niskie napięcie zasilania czujnika FRP (ciśnienie w listwie paliwowej Common Rail)

    DTC P1235: Wysokie/niskie napięcie zasilania czujnika doładowania turbosprężarki (czujnik doładowania powietrza MAP sensor - Bosch)

    DTC P1229: Wysokie/niskie napięcie zasilania obwodu [C] czujnika APP (wychylenie pedału przyspieszania)

    Grupa kodów wygenerowanych w jednym czasie: P1625, P1100, P1224 generujących się najczęściej w jednym czasie wspólnie razem:
    Niedomaganie związane z problemami w obwodzie trzech czujników, brak masy lub zwarcie masy. (skutki: Check Engin, wchodzenie w tryb awaryjny silnika, wyraźnie twarda praca silnika, brak mocy, kopcenie, wyraźny smród spalin). (przyczyny opisane w Poście: https://www.civicforum.pl/showthread...aryjny-i-kopci )

    DTC P1625: Niskie napięcie w obwodzie odniesienia #1 (czujnik położenia zaworu EGR, APP, MAF)

    DTC P1100: Wysokie/niskie napięcie zasilania czujnika MAF

    DTC P1224: Wysokie/niskie napięcie zasilania obwodu [B] czujnika APP (wychylenie pedału przyspieszania).

    DTC P1248: Korelacja - Porównanie czujnika APP. obwodu B-(P1229) i obwodu C-(P1224) więcej tu:https://www.civicforum.pl/showthread...813#post179813

    DTC P1599: (czasem w parze z DTC P0562) Niskie napięcie układowe. (generowany w przypadku defektu alternatora, defektu lub mocno rozładowanego akumulatora, przepalonego bezpiecznika zapłonu (7,5 A), defektu przekaźnika głównego zasilania). (Skutki: Świeci się kontrolka ładowania podczas pracy silnika, jazda spowoduje rozładowanie aku. i unieruchomienie auta).

    DTC P1550: Błąd korelacji sygnału czujnika położenia pedału hamulca (generowany w przypadku przepalenia bezpiecznika świateł hamowania Stop (10 A), przerwa w przewodzie między czujnikiem położenia pedału hamulca i modułem ECM, między czujnikiem położenia pedału hamulca i akumulatorem). (Skutki: Świeci się kontrolka Check Engine).

    DTC P2413: Zacinanie się zaworu EGR (generowany w przypadku usterek związanych z jego pracą mechaniczną ale równie możliwymi niedomaganiami (nieszczelnościami) zaworu EVRV, elastycznymi przewodami podciśnieniowymi lub innymi w obszarze łapania "fałszywego powietrza", często generowany razem z innymi z obszaru EGR: DTC: P1403, P1404, P1499). (skutki: możliwe świecenie kontrolki Check Engine - bez utraty mocy, subiektywne odczucie minimalnego spadku mocy od dołu obrotów)

    Wszystkie zagadnienia i przyczyny wyżej wykazanych DTC były poruszane na Forum w dziale Silniki Diesla.

    * Generowane były oczywiście inne błędy DTC w obszarach wspólnych dla benzyniaka oraz benzyniaka i diesla (np. dot SRS - https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=3332&page=2) te i inne informacje w zasobach działu VII generacji
    Last edited by rambo7; 12-01-2018, 14:13. Powód: Moderacja - uzupełnienie tematu o nowe Kody DTC.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    Cześ dalsza:

    Civic VII 1.7 CTDi (EU, EP) 2001-2005 4EE2 16V 101KM ISUZU
    _________________________________________

    P1100 - Kody błędów przepływomierza: (P1104/P1101).

    DTC P1104: Nieprawidłowy niski zakres czujnika MAF. (generowany w przypadku usterki/defektu MAF (uszkodzony MAF w skutek np. nieprawidłowo przeprowadzonego czyszczenia) (skutki: brak reakcji silnika na dodanie gazu silnik pracuje bardzo ociężale i słabo reaguje na przyspieszanie brak dynamiki zachowanie silnika takie jak by nie posiadał turbiny, pozwala się uruchomić w każdych warunkach jednak non stop jest tzw. "muł" )

    DTC P1101: Nieprawidłowy wysoki zakres czujnika MAF. (generowany w przypadku niezapewnienia wystarczającej ilości powietrza do komór spalania (skutki: zatkany układ dolotowy, zabrudzony filtr powietrza, nieszczelność układu dolotowego.)

    DTC P0101: Usterka zakresu /działania obwodu czujnika MAF (przepływka). (generowany najczęściej incydentalnie, przyczyny: nagłe zmiany temperatur powietrza dolotowego, zabrudzony przepływomierz, niepewne połączenia elektryczne przy wtyczce 5-pinowej). (skutki: słaba reakcja silnika na dodanie gazu, silnik pracuje bardzo ociężale wkręca się na obroty, ale bardzo wolno, brak dynamiki, zachowanie silnika takie jak by nie posiadał turbiny, pozwala się uruchomić w każdych warunkach i w całym zakresie obritów jest tzw. "muł" ).

    DTC P0102: Niskie napięcie obwodu czujnika MAF (przepływka). (przyczyny: możliwa usterka czujnika MAF, przerwy w obwodach elektrycznych połączenia elektrycznego z ECU. Skutki: silnik słabo reaguje na gaz, wolno wchodzi na wysokie obroty ale na jałowym biegu potrafi wejść do czerwonego pola).

    DTC P1017: Przerwa w obwodzie niskoprądowym 4. wtryskiwacza.(przyczyny: niepewne połączanie elektryczne wtryskiwacz ECU. Skutki silnik ciężko odpala, wtryskiwacze pracują z nieregularnymi przerwami silnikiem telepie na boki, pracuje chwilami bez cylindra nr 4).

    DTC P1002:
    Przerwa w obwodzie niskoprądowym 1. wtryskiwacza. (przyczyny: niepewne połączanie elektryczne wtryskiwacz ECU. Skutki silnik ciężko odpala, wtryskiwacze pracują z nieregularnymi przerwami silnikiem telepie na boki, pracuje chwilami bez cylindra nr 1).

    DTC P0341:
    Okresowe przerwy w obwodzie czujnika CMP. (przyczyny: brak komunikacji elektrycznej między czujnikiem a ECU, możliwa usterka czujnika objawiająca się tym że ciężko odpala na zimnym, po uruchomieniu pracuje normalnie).

    DTC P1112: Przerwa w obwodzie zaworu przełączania podciśnienia (VSV). (Pierburg na 2 króćce nr. 7.22448). (Generowany w przypadku usterki elektrycznej (zwarcie) elektrozaworu defektu zaworu lub nieszczelności w wężyku podciśnienia).

    DTC P1113: Zwarcie w obwodzie zaworu przełączania podciśnienia (VSV). (Pierburg na 2 króćce nr. 7.22448). (Generowany w przypadku usterki elektrycznej (zwarcie) elektrozaworu, defektu zaworu lub nieszczelności w wężyku podciśnienia).
    Last edited by rambo7; 31-12-2018, 10:36. Powód: edit
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Uzupełnienie kodów błędów:

      Civic VIII 2.2 i-CTDi 2005-2010 (N22A) 16V 140KM HONDA
      __________________________________________


      DTC P2017: Wysokie napięcie obwodu czujnika położenia zaworu IMRC.

      DTC P2004: Nieprawidłowe położenie zaworu IMRC. (informacje były omawiane w tym wątku: https://www.civicforum.pl/showthread...diesel-2-2ctdi ).

      DTC P2002: DPF poniżej progu efektywności.

      DTC P2008:
      Przerwa w obwodzie elektrozaworu IMRC
      Kilka kodów błędów wygenerowanych jednocześnie wspólnie razem - jedna przyczyna: zawór IMRC. (model 2006 wersja UFO 2.2 CTD-i) więcej w poście:
      Kilka błędów (dot. IMRC) modelu 2006 wersja UFO 2.2 CTD-i mam civica 2.2 diesel 2006 ufo mam dla ciebie cztery kody które wyszły u mnie p2017 za wysokie napięcie czujnika IMRC, p0403 przerwa w obwodzie zaworu ERG, p2008 za wysokie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego, p0108za wysokie napięcie czujnika bezwzględnego w kolektorze ssącym MAP. 28.08.2011 edit: udałem się do serwisu hani w warszawie ul. kokoryczki róg grochowskiej. rewelacja pościągali procedury po kilka euro i od


      DTC P0403: Przerwa w obwodzie elektrozaworu sterowania EGR.

      DTC P0108: Wysokie napięcie obwodu czujnika MAP. (czujnik masy tlenu).

      DTC P0183:
      Wysokie napięcie w układzie czujnika temperatury paliwa.


      DTC P0098: Wysokie napięcie obwodu czujnika 2 obwodu IAT. (czujnik temp. powietrza w dolocie).

      DTC P1065: Ciśnienie w listwie paliwowej mniejsze od oczekiwanego.

      DTC P1057: Przerwa w obwodzie zaworu sterującego ciśnieniem w listwie paliwowej.

      DTC P0087: Zbyt niskie ciśnienie w listwie paliwowej.
      Więcej w poście: https://www.civicforum.pl/showthread...-P1065-i-P0087

      DTC P0102: Niskie napięcie obwodu czujnika MAF. (prepływka)

      DTC P0113: Wysokie napięcie obwodu 1. czujnika IAT. (przepływka). (informacje były omawiane w tym wątku: https://www.civicforum.pl/showthread...diesel-2-2ctdi ).

      DTC P0339: Okresowe przerwy w działaniu czujnika CKP. (usterka obwodów CKP. Silnik odpala normalnie, nie wkręca się na obroty i nie ma mocy. Możliwa usterka impulsatora czujnika CKP).

      DTC P1384: usterka obwodu świec żarowych.

      DTC P1704: Nieprawidłowa korelacja obwodu czujnika A/B położenia pedału sprzęgła.

      DTC U0107: Usterka CAN (niedomaganie po stronie modułu siłownika ISV - Zawór ssący przesłonowy ISV /obszar dolotu/).

      DTC P0602: Błąd programowania ECM(należy wgrać aktualizację oprogramowania sterownika silnika ASO).

      DTC P0616: Usterka 2. przekaźnika rozrusznika (dot diesli i benzyniaków).

      DTC P0617: Usterka 1. przekaźnika rozrusznika (dot diesli i benzyniaków).


      Civic VI - 2.0i D 1996-2001 (MC3) 105KM, (*ACCORD VI - 2.0 TDi (CF1) 105KM) ROVER
      __________________________________________
      b/d

      Civic VI - 2.0i TD 1996-2001 (MB7) 86KM ROVER
      __________________________________________
      b/d


      *(Ustandaryzowany system OBDII/EOBD w samochodach z silnikiem Diesla w Europie powszechnie stosowany od roku 2002 w USA od 1999/2000r)


      Temat będzie ewoluował jako jeden post.
      Jeśli pojawiają się Wam Kody Błędów proszę otwierać Nowy Post w System Kontroli DTC - https://www.civicforum.pl/forumdisplay.php?f=263 po przegadaniu problemu wkleję go do listy w odpowiednie miejsce - temat będę moderował osobiście.
      Informacje o modelach wcześniejszych i innych egzemplarzach civica z silnikami diesla - będę uzupełniał na bieżąco.

      Wszystkie zagadnienia i przyczyny wyżej wykazanych DTC były poruszane na Forum w dziale Silniki Diesla.

      Ładnie prosto napisane o OBD tu: Podstawowe informacje o OBDII/EOBD https://www.automex.pl/techinfo/obd/obdbasic.php

      Szerzej technicznie o OBD tu: https://www.ntm.wimii.pcz.pl/download/Systemy_OBD.pdf


      Baza Kodów OBDII: https://www.obd-codes.com/sitemap.php


      Pozdrawiam!
      Last edited by rambo7; 09-02-2021, 08:29. Powód: edit aktualizacja.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Wątek został uzupełniony o nowe kody które zamieszczono we wpisie #2 - jest to część dalsza spotykanych kodów DTC dla silnika 1,7CTDi, na podstawie "przygód" spotykanych u forumowiczów - użytkowników diesla 1,7ctdi.


        _______________________________________________
        Civic IX - 1.6i-DTEC 2013-2015

        DTC P2199: - Niewłaściwa korelacja napięcia czujnika IAT 1/2.
        DTC P0181: - Niewłaściwa korelacja napięcia czujnika temperatury paliwa/czujnika ECT/czujnika IAT.

        Last edited by rambo7; 18-12-2017, 08:01. Powód: edit
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          w powyższych opisach, jak i w treściach postów zdarzają się skróty, opiszę o czym mowa hasłowo poniżej:

          Skróty - Lista skrótów, używane w opisach kodów błędów.


          ABS - System hamulcowy ABS

          Klimatyzacja (A/C) - Klimatyzacja, klimatyzator

          ALT - Alternator

          AMP - Amper(y)

          API - Amerykański Instytut Petrochemiczny

          APP - Położenie pedału przyspieszenia

          ATF - Olej do automatycznej przekładni

          AUTO - Automatyczny

          BARO - Atmosferyczny

          BAT - Akumulator

          CKP - Położenie wału korbowego

          CMP - Położenie wałka rozrządu

          CO - Tlenek węgla

          CPU - Jednostka centralna komputera

          CVT - Automatyczna skrzynia biegów o bezstopniowej zmianie przełożenia

          DLC - Złącze DLC

          DOHC - Podwójny górny wałek rozrządu

          DTC - Kod usterki

          EBD - Elektroniczny rozdział sił hamowania

          ECM - Moduł sterujący silnika

          ECT - Temperatura cieczy chłodzącej

          EGR - Recyrkulacja spalin

          EPR - Regulator ciśnienia parownika

          EPS - Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego

          EVAP - Opary paliwa

          F - Przód

          FL - Przedni lewy

          FR - Przedni prawy

          FWD - Napęd przedni

          GND - Masa

          H/B - Hatchback

          HC - Węglowodory

          HDS - System diagnostyczny Honda

          IAC - Sterowanie powietrzem biegu jałowego

          IAR - Rezonator powietrza dolotowego

          IAT - Temperatura powietrza dolotowego

          ICM - Moduł sterowania zapłonem

          IG lub IGN - Zapłon

          MAP - Bezwzględne ciśnienie w kolektorze ssącym

          MCU - Moduł sterujący momentem

          MICS - Zespolony multipleksowy układ sterujący

          MICU - Zespolony multipleksowy moduł sterujący

          MIL - Lampka kontrolna silnika

          MPI - Wtrysk wielopunktowy

          M/T - Ręczna skrzynia biegów

          NOx - Tlenki azotu

          OBD - Diagnostyka pokładowa

          PCM - Moduł sterujący układu napędowego

          PCV - Wymuszone odpowietrzanie skrzyni korbowej

          PDU - Zespół napędu mechanicznego

          PGM-FI - Programowany wtrysk paliwa

          PGM-IG - Programowany zapłon

          P/S - Układ kierowniczy ze wspomaganiem

          TDC - Górne martwe położenie

          VIN - Numer identyfikacyjny pojazdu

          VSS - Czujnik szybkości jazdy

          VSV - elektrozawór sterowania przełączaniem podciśnienia

          VTC - Układ zmiany faz rozrządu

          VTEC - Układ zmiennych faz rozrządu i elektroniczne sterowanie wzniosem zaworów
          Last edited by rambo7; 26-09-2013, 07:47.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment

          Working...
          X