Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

civic 1,7 ctdi problemy z odpalaniem - czujnik wału po raz kolejny P1331

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Witam,
    Tak jak pisał Rambo w poprzednim poście do wymiany czujnika wału korbowego potrzebny jest kanał i klucz 10. Dostęp do czujnika jest wyjątkowo kiepski. Wymiana czujnika zajęła mi ok. 3 h z narzędziami półprofesjonalnymi.
    Do wypięcia czujnika z wtyczki niezbędne jest odkręcenie wspornika na którym znajduje się PIERBURG (3 śruby 14)

    Comment


    • #77
      Odkopię trochę bo mam objawy jak wyżej

      Zimny pali jak trzeba, moc jest, obroty sztywne. Po rozgrzanie wszystko ok. Jak go zgaszę i za chwilę przyjdę to odpala ale jak postoi i temperatura spadnie do ok 1/4 prawidłowego wskazania to nie odpala. Pompowanie gruszką nie pomaga, gaz 1/2 wyciśnięty też nie pomaga. Jak ostygnie bardziej to pali od pół obrotu wału. Błędów na skanerze brak.

      Podejrzewam czujnik położenia wału ale czy to możliwe bez błędu CE?

      Przebieg 300tyś.

      Comment


      • #78
        nie można wykluczyć ale trzeba poczekać z ostateczną diagnozą, jeśli czujnik wału, to w końcu wypluje CE>.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #79
          Rozwiązuje zagadkę.
          Tak, to czujnik wału. Bez błędu CE i z takimi objawami jak wyżej pisałem.
          Dostęp fatalny. Zasłania łapa silnika a od góry filtr oleju. Wymiana w kanale w dwie osoby ok 2 godziny.
          Cena w pobliskiej hurtowni Bosch 240zł.

          Comment


          • #80
            witam w klubie wymiany czujnika bez błędu CE.
            Wymiana rok temu, te same objawy (i tak stary był -ten czujnik )

            Comment


            • #81
              powiela się prawidłowość czujnik BOSCH psuje się regularnie co 100-150tys km. Czyli jeśli masz 300tys już wymieniasz 2 gi raz, lub ktoś to zrobił już przed tobą.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #82
                Dokładnie. Trochę miałem obawy czy to będzie rozwiązaniem zagadki bo już miałem wizję uszkodzenia pompy wtryskowej (wytarcie).
                Jak zwykle pomogło pilne studiowanie forum i analiza problemu. Skaner też chociaż błędów nie było.

                Rambo czujnik wyglądał nie najgorzej ale poczytałem też o samym czujniku. Potrafi w środku uszkodzić się zwój miedziany i tylko przy odpowiedniej temperaturze powodować awarię bez komunikatu CE.

                P.S. Długo mnie nie było ale widzę, że kierownik działu Diesel dalej w formie

                Comment


                • #83
                  Cześć , przebieg 308k , nigdy nie zawiódł na zimnym , kilka razy właśnie w takiej sytuacji że zrobiłem zakupy i przy próbie uruchomienia kręci wściekłe i nic to odczekaniu ( zdejmowałem klemy bo auto miało nie oryginalną blokadę Meta system i myślałem że to on ma wpływ na nie uruchamianie auta , więc elektryk wszystko wyrzucił i za kilka dni powtórzyła się sytuacja gdy robiłem serwis klimy, auto stało ok półtorej godziny , byłem tam cały czas i znowuż nie odpala co skłoniło mnie do głębszej analizy przyczyny , auto tylko raz zgasło praktycznie podczas zawracania i wtedy to już nie było miłe , więc skaner i błąd P1331 , lampka świec żarowych nie gaśnie , Check nie zapala się , dopiero po jakimś czasie i też wiele razy później jadę silnik gorący robię zakupy i normalnie pali , ale po przypadku że auto zapalone samo gaśnie - i znalazłem po kodzie błędu że to typowe dla czujnika położenia wału , oczywiście wymieniłem na Bosch zgodnie z numerem który Rambo załączył , jutro trasa 1200 km , zdemontowany stary czujnik od strony sensora cały w oleju aż do oringa czy to normalne? Będę wdzięczny za odpowiedź , czeka mnie wymiana sprzęgła gdyż słychać łożysko , i wyczytałem tutaj aby też uszczelnie wału wymienić i teraz tak myślę czy u mnie poszło to uszczelnienie czy czujnik powinien być suchy?

                  Comment


                  • #84
                    Sensor wału jest w oleju, dlatego masz oring.

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez Gioel Zobacz posta
                      Cześć , przebieg 308k
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      powiela się prawidłowość czujnik BOSCH psuje się regularnie co 100-150tys km.
                      Po prostu czujnik pewnie dogorywa.
                      Honda Hybrid 3,4L/100km
                      sigpic
                      https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                      Comment


                      • #86
                        Cześć , już wymieniłem czujnik tylko moje pytanie brzmi czy stary czujnik powinien być w oleju tam gdzie wchodzi w blok silnika?

                        Comment


                        • #87
                          Zerknijmy na wpis nr #4. - pokazane jest na foto miejsce czujnika.

                          tu widać że jest tam dziura, w czujniku jest uszczelka - O-ring Wszystko wskazuje na to że jest tam olej.


                          ISUZU blok dol.jpg
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #88
                            Maciej_mariusz , Rambo7 dziękuję za odpowiedź , jeszcze dodam od siebie że wtyczka czujnika gdzie łączy się z wiązką instalacji trochę w oleju ale nie mogłem znaleźć skąd się tam wziął , reszta instalacji obok sucha , ją aby rozłączyć czujnik od instalacji odkręciłem 3 śruby na 14 klucz i dopiero mogłem spinkę z uchwytu wysunąć i następnie rozłączyć inaczej blokowała mi to blacha na której trzyma się inny jeszcze czujnik , odkręcenie podstawy umożliwia jej odchylenie i wtedy wtyczka tego czujnika jest bardzo dobrze dostępna i potwierdzam bez kanału lub profesjonalnego podnośnika nie podchodzić do wymiany tego czujnika, załączyłem zdjęcie podstawy która uniemożliwiała wysunięcie wtyczki czujnika z łapki która ją trzyma, odkręciłem 3 x 14 klucz i 2 x 10 klucz 10 odbierałem aby dostać się do śruby która jest na górze [ATTACH=CONFIG]65598
                            Załączone pliki
                            Last edited by Gioel; 05-08-2024, 12:45.

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez Gioel Zobacz posta
                              wtyczka czujnika gdzie łączy się z wiązką instalacji trochę w oleju ale nie mogłem znaleźć skąd się tam wziął
                              jest prawdopodobne, że olej mógł się tam dostać z powodu:
                              - nietrafienia z nalewakiem przy wymianie oleju?
                              - z pod uszczelki chłodnicy oleju? zerknij - wyciek oleju - chłodnica oleju 1,7CTDi

                              taaak, to miejsce jest "wrednie" schowane, na tej blasze są 2 czujniki Pierburga.
                              Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.

                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #90
                                Ciężko powiedzieć skąd ten olej się wziął ale jak namierze to dam znać , jeden z forumowiczów też miał taki przypadek , wygląda jakbyś chciał w to miejsce trafić to nie da rady ( tam gdzie trzyma kawałek metalu wtyczke czujnika on jest mokry , wtyczka mokra , ale już instalacja sucha i wszystko dookoła też suche

                                Comment

                                Working...
                                X