No ale teraz jest ok więc nikt tu nic nie wywróży jak nie ma błędów także trzeba szukać przyczyny w restarcie jakiegoś urządzenia odpowiedzialnego z układ rozruchu. Dokładnie sprawdź czy nie ma alarmu, to że nie ma syrenki nie oznacza że go nie ma. Było kilka przypadków na forum że ktoś się zarzekał a okazało się że jednak centralka się znalazła. rambo7 nawet jeżeli to raczej coś odcięło to napięcie i dla mnie na razie wskazuje na alarm bo cóż innego mogło się zresetować po odpięciu aku ? Najbardziej wskazuje to na alarm lub inny patent antykradzieżowy. Nie ma za bardzo co innego, komputer w aucie się zaciął ? To byłby pierwszy przypadek. Za pierwszym razem uznałbym to za incydentalny przypadek bo możemy tu wszystko wymieniać i zaśmiecimy rzeczowy wątek.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
civic 1,7 ctdi problemy z odpalaniem - czujnik wału po raz kolejny P1331
Collapse
X
-
Chciałem tylko się upewnić czy to może być czujnik położenia wału, bo już miałem wysyłać żonę do mechanika, aby go wymienił. Jakoś muszę ją sprowadzić z powrotem do domu
Auto stało kilka tygodni i robiło krótkie trasy. Ostatnie odpalenie to już było tak na słowo honoru. Może wtedy za niskie napięcie coś pomieszało w ECU.
Dziękuje wszystkim za pomoc. Jeśli czegoś się dowiem więcej. To napisze...dla potomnych
Comment
-
Zamieszczone przez sPiDeK Zobacz postacoś odcięło to napięcie i dla mnie na razie wskazuje na alarm, kto/co zadziałało że nie ma prądu na wtryskach (bo taka moja teoria), to nie wiem? komputer sie zawiesił, alarm nie odkodował, itd itp, nie wiemy. Wiemy tylko że "reset" odpięcie klemy z aku. umożliwiło uruchomienie auta.
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Witam. No i dziś moja honda się zbuntowała. Zgasła mi na światłach i klops. Po minucie odpaliła i przejechałem 30 km czekając czy znowu mi nie zgaśnie. Po odpaleniu zaświeciła się spiralka świec żarowych, check po uruchomieniu zgasł jak zawsze. Po powrocie podłączyłem skaner i wyświetliło mi błąd P1331. Dzięki FORUM dowiedziałem się, że mam do wymiany czujnik położenia wału korbowego. Po świętach muszę kupić, wymienić i powinno wszystko grać, taką mam nadzieję.
Comment
-
Wczoraj kupiłem czujnik BOSCH 0 281 002 486, cena 253 zł. Sprzedawca proponował mi zamiennik za 93 zł, ale wolałem nie ryzykować. Teraz czekam na telefon z warsztatu, bo mam podjechać na wymianę, sam tego nie zrobię pod blokiem. Czy po wymianie należy skasować błąd, czy samo się wykasuje?
Comment
-
Zamieszczone przez starszy Zobacz postaCzy po wymianie należy skasować błąd, czy samo się wykasuje?Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Witam. Dawno nie pisałem.
Objawy. Samochód normalnie zgaszony, już nie odpalił, dopiero po paru godzinach odpalił (w dzień było koło 25).
Więc myślę, podłącze skaner i błąd czujnika wału pokaże a tu nic 0 błędów. Silnik można kręcić nonstop , nic nie załapie.
U mechanika to samo , nie odpalił po nagrzaniu i 0 błędów.
Na skanerze w podglądzie parametrów przy przy kręceniu silnika pokazuje 0obr/min.
Dzisiaj wymieniam czujnik (ma co najmniej 7 lat i 100tys km) a stary postaram się podgrzać i sprawdzić czy zmienia oporność.
Był przypadek braku błędu P1331 czy z czasem się pojawiał?
Comment
-
... oj dawno..., ale to tylko świadczy o kondycji diesla, daje radę
. Z opisu wynika że nie masz problemu z czujnikiem wału.
Zamieszczone przez jck Zobacz postaBył przypadek braku błędu P1331 czy z czasem się pojawiał?, to podejrzewam co jest grane, jednak za mało napisałeś o sytuacji aktualnej. Pali na strzała w każdej sytuacji ? czy jak mu się chce? (wątek z czasem przeniosę, bo to nie czujnik).
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zawsze pali od strzała a teraz zrobiło się ciepło i można było kręcić a nawet nie próbuje załapać. (rok temu 1 raz miałem taki przypadek w upał, w tym już 2 razy i oczywiście bez błędów)
Tak jak piszesz to raczej nie czujnik wału (nie zgasł w trakcie jazdy, tylko jest problem z uruchomieniem) ale za 200zł netto już wymieniłem dla świętego spokoju (bo zastanawiało mnie to 0 obr/min na skanerze przy kręceniu silnikiem)
Pompowanie gruszki też nic nie dawało, filtr paliwa niecały rok ma.
Dzisiaj postaram się go znowu "zepsuć" i będę szukał dalej.
Jakaś podpowiedz?
(zawór na listwie CR?)Last edited by jck; 23-05-2017, 15:44.
Comment
-
Zamieszczone przez jck Zobacz postabo zastanawiało mnie to 0 obr/min na skanerze przy kręceniu silnikiem
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaza mało napisałeś o sytuacji aktualnej. Pali na strzała w każdej sytuacji ? czy jak mu się chce?Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Jeździ normalnie, po paru godzinach postoju normalnie odpala od strzału i jeździ (moc jest, nie ma falowania obrotów)
To teraz żony samochód, wiec ja tylko jak awaria wystąpi nim się zajmuje.
Latem zeszłego roku, 1 raz jej ta usterka wystąpiła. Nie odpalał przez godzinę , jak dojechałem do samochodu to odpalił od strzału i przez rok był spokój.
Teraz sam byłem światkiem jak przez parę godzin nie odpalał a rano po 0,5 sekundy kręcenia.
Wolałbym, by całkiem przestał odpalać niż takie sporadyczne awarieLast edited by jck; 24-05-2017, 08:11.
Comment
-
Normalnie odpalaj(cie) go zawsze z wciśniętym sprzęgłem. (mimo że nie ma zabezpieczenia jak większość diesli i ten potrafi odpalić bez wciskania, to dobrą praktyką jest wcisnąć pedał sprzęgła).
Gdy zajdzie sytuacja j.w dodatkowo wciśnij pedał gazu do połowy 1/2 nie więcej! .. i wtedy odpalanie.
Jaki jest przebieg obecnie?
Na razie trzeba tę sytuację potraktować jako incydent. (myślałem że nie daje się w ogóle uruchomić).
(zielony kluczyk po przekręceniu stacyjki znika?? / kontrolki spirala i CE też znikają? ale czy na pewno świecą po przekręceniu kluczyka w pozycję ON II? )Last edited by rambo7; 24-05-2017, 08:14.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
I mnie dziś dopadło niestety. Temperatura jak każdy widzi ostra ponad 30 stopni. Wybierałem się na długi weekend, 60 km (pierwsze 30 w mieście potem już na trasie) szarpnięcie CE i spirala zapaliły się. Zgasł silnik. Zjechałem na pobocze, próba odpalenia nic. Odczekałem chwilę kręci. To mówię dam szansę40 km dalej powtórka z rozrywki. Myślę nie będę się męczył i zawróciłem, patrzę jest mechanik 24 h, powiedziałem co się wydarzyło, wziął kompa błędy to P0335 i P1331. Wyczyścił i wróciłem do domu 100 km i nic się nie wydarzyło. Dodam, że człowiek żadnych pieniędzy nie chciał, powiedział "ja nic nie zrobiłem", oczywiście dałem na piwo i czekoladę dla dzieci, w końcu poświęcił swój wolny czas
Rozumiem, że do wymiany BOSCH 0 281 002 486?
Comment
Comment