Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

civic 1,7 ctdi problemy z odpalaniem - czujnik wału po raz kolejny P1331

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    No ale teraz jest ok więc nikt tu nic nie wywróży jak nie ma błędów także trzeba szukać przyczyny w restarcie jakiegoś urządzenia odpowiedzialnego z układ rozruchu. Dokładnie sprawdź czy nie ma alarmu, to że nie ma syrenki nie oznacza że go nie ma. Było kilka przypadków na forum że ktoś się zarzekał a okazało się że jednak centralka się znalazła. rambo7 nawet jeżeli to raczej coś odcięło to napięcie i dla mnie na razie wskazuje na alarm bo cóż innego mogło się zresetować po odpięciu aku ? Najbardziej wskazuje to na alarm lub inny patent antykradzieżowy. Nie ma za bardzo co innego, komputer w aucie się zaciął ? To byłby pierwszy przypadek. Za pierwszym razem uznałbym to za incydentalny przypadek bo możemy tu wszystko wymieniać i zaśmiecimy rzeczowy wątek.
    Last edited by sPiDeK; 15-02-2017, 13:43.

    Comment


    • #62
      Chciałem tylko się upewnić czy to może być czujnik położenia wału, bo już miałem wysyłać żonę do mechanika, aby go wymienił. Jakoś muszę ją sprowadzić z powrotem do domu
      Auto stało kilka tygodni i robiło krótkie trasy. Ostatnie odpalenie to już było tak na słowo honoru. Może wtedy za niskie napięcie coś pomieszało w ECU.
      Dziękuje wszystkim za pomoc. Jeśli czegoś się dowiem więcej. To napisze...dla potomnych

      Comment


      • #63
        Zamieszczone przez sPiDeK Zobacz posta
        coś odcięło to napięcie i dla mnie na razie wskazuje na alarm
        no ok, ale alarm realizuje takie rzeczy jak odcięcie [V] na wtryski. Ja od tyłu idę , kto/co zadziałało że nie ma prądu na wtryskach (bo taka moja teoria), to nie wiem? komputer sie zawiesił, alarm nie odkodował, itd itp, nie wiemy. Wiemy tylko że "reset" odpięcie klemy z aku. umożliwiło uruchomienie auta.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #64
          Witam. No i dziś moja honda się zbuntowała. Zgasła mi na światłach i klops. Po minucie odpaliła i przejechałem 30 km czekając czy znowu mi nie zgaśnie. Po odpaleniu zaświeciła się spiralka świec żarowych, check po uruchomieniu zgasł jak zawsze. Po powrocie podłączyłem skaner i wyświetliło mi błąd P1331. Dzięki FORUM dowiedziałem się, że mam do wymiany czujnik położenia wału korbowego. Po świętach muszę kupić, wymienić i powinno wszystko grać, taką mam nadzieję.

          Comment


          • #65
            Wczoraj kupiłem czujnik BOSCH 0 281 002 486, cena 253 zł. Sprzedawca proponował mi zamiennik za 93 zł, ale wolałem nie ryzykować. Teraz czekam na telefon z warsztatu, bo mam podjechać na wymianę, sam tego nie zrobię pod blokiem. Czy po wymianie należy skasować błąd, czy samo się wykasuje?

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez starszy Zobacz posta
              Czy po wymianie należy skasować błąd, czy samo się wykasuje?
              System diagnostyki OBD2, jeśli uzna że wszystko gra, gdy otrzyma prawidłowe informacje z czujnika (a zakładamy że tak się stanie) sam zgasi Kontrolkę: CE i/lub spiralę świec. Natomiast niekoniecznie ona zniknie z tzw. "ramek zamrożonych", czyli będzie ślad w pamięci EEPROM że taki problem miał miejsce. Nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika. Po prostu zostanie być może ślad w pamięci, ale na zegarach będzie czysto, czyli w zasadzie po wymianie czujnika nic nie musisz robić.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #67
                Czujnik wymieniony, kontrolka zgasła, jazda próbna 2 x 75 km zaliczona, silnik chodzi jak nowy.

                Comment


                • #68
                  Witam. Dawno nie pisałem.

                  Objawy. Samochód normalnie zgaszony, już nie odpalił, dopiero po paru godzinach odpalił (w dzień było koło 25).
                  Więc myślę, podłącze skaner i błąd czujnika wału pokaże a tu nic 0 błędów. Silnik można kręcić nonstop , nic nie załapie.
                  U mechanika to samo , nie odpalił po nagrzaniu i 0 błędów.

                  Na skanerze w podglądzie parametrów przy przy kręceniu silnika pokazuje 0obr/min.
                  Dzisiaj wymieniam czujnik (ma co najmniej 7 lat i 100tys km) a stary postaram się podgrzać i sprawdzić czy zmienia oporność.

                  Był przypadek braku błędu P1331 czy z czasem się pojawiał?

                  Comment


                  • #69
                    ... oj dawno... , ale to tylko świadczy o kondycji diesla, daje radę . Z opisu wynika że nie masz problemu z czujnikiem wału.
                    Zamieszczone przez jck Zobacz posta
                    Był przypadek braku błędu P1331 czy z czasem się pojawiał?
                    sporo pamiętam, ale nie przypominam sobie. Twoje problemy nie wynikają z obszaru który podejrzewasz. W związku z tym że jak wiesz mam ciągoty jasnowidza , to podejrzewam co jest grane, jednak za mało napisałeś o sytuacji aktualnej. Pali na strzała w każdej sytuacji ? czy jak mu się chce? (wątek z czasem przeniosę, bo to nie czujnik).
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #70
                      Zawsze pali od strzała a teraz zrobiło się ciepło i można było kręcić a nawet nie próbuje załapać. (rok temu 1 raz miałem taki przypadek w upał, w tym już 2 razy i oczywiście bez błędów)
                      Tak jak piszesz to raczej nie czujnik wału (nie zgasł w trakcie jazdy, tylko jest problem z uruchomieniem) ale za 200zł netto już wymieniłem dla świętego spokoju (bo zastanawiało mnie to 0 obr/min na skanerze przy kręceniu silnikiem)
                      Pompowanie gruszki też nic nie dawało, filtr paliwa niecały rok ma.
                      Dzisiaj postaram się go znowu "zepsuć" i będę szukał dalej.
                      Jakaś podpowiedz?
                      (zawór na listwie CR?)
                      Last edited by jck; 23-05-2017, 15:44.

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez jck Zobacz posta
                        bo zastanawiało mnie to 0 obr/min na skanerze przy kręceniu silnikiem
                        przy kręceniu rozrusznikiem będzie zawsze 0.
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        za mało napisałeś o sytuacji aktualnej. Pali na strzała w każdej sytuacji ? czy jak mu się chce?
                        jak jest? silnik jest unieruchomiony na amen? czy jeździsz tym autem?
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #72
                          Jeździ normalnie, po paru godzinach postoju normalnie odpala od strzału i jeździ (moc jest, nie ma falowania obrotów)
                          To teraz żony samochód, wiec ja tylko jak awaria wystąpi nim się zajmuje.

                          Latem zeszłego roku, 1 raz jej ta usterka wystąpiła. Nie odpalał przez godzinę , jak dojechałem do samochodu to odpalił od strzału i przez rok był spokój.
                          Teraz sam byłem światkiem jak przez parę godzin nie odpalał a rano po 0,5 sekundy kręcenia.

                          Wolałbym, by całkiem przestał odpalać niż takie sporadyczne awarie
                          Last edited by jck; 24-05-2017, 08:11.

                          Comment


                          • #73
                            Normalnie odpalaj(cie) go zawsze z wciśniętym sprzęgłem. (mimo że nie ma zabezpieczenia jak większość diesli i ten potrafi odpalić bez wciskania, to dobrą praktyką jest wcisnąć pedał sprzęgła).
                            Gdy zajdzie sytuacja j.w dodatkowo wciśnij pedał gazu do połowy 1/2 nie więcej! .. i wtedy odpalanie.
                            Jaki jest przebieg obecnie?
                            Na razie trzeba tę sytuację potraktować jako incydent. (myślałem że nie daje się w ogóle uruchomić).
                            (zielony kluczyk po przekręceniu stacyjki znika?? / kontrolki spirala i CE też znikają? ale czy na pewno świecą po przekręceniu kluczyka w pozycję ON II? )
                            Last edited by rambo7; 24-05-2017, 08:14.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #74
                              przebieg 311 kkm.
                              Spirala świec się nie pali.
                              Immo mignie i zgaśnie.
                              CE się pali ale to normalne dopóki się nie odpali (jak już odpalił to zgasła)
                              0 błędów.

                              Pozostaje mi teraz czekać, jak kolejny raz sie pojawi awaria

                              N

                              Comment


                              • #75
                                I mnie dziś dopadło niestety. Temperatura jak każdy widzi ostra ponad 30 stopni. Wybierałem się na długi weekend, 60 km (pierwsze 30 w mieście potem już na trasie) szarpnięcie CE i spirala zapaliły się. Zgasł silnik. Zjechałem na pobocze, próba odpalenia nic. Odczekałem chwilę kręci. To mówię dam szansę 40 km dalej powtórka z rozrywki. Myślę nie będę się męczył i zawróciłem, patrzę jest mechanik 24 h, powiedziałem co się wydarzyło, wziął kompa błędy to P0335 i P1331. Wyczyścił i wróciłem do domu 100 km i nic się nie wydarzyło. Dodam, że człowiek żadnych pieniędzy nie chciał, powiedział "ja nic nie zrobiłem", oczywiście dałem na piwo i czekoladę dla dzieci, w końcu poświęcił swój wolny czas
                                Rozumiem, że do wymiany BOSCH 0 281 002 486?

                                Comment

                                Working...
                                X