Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

[1.7 CTDI] Nie gasnąca kontrolka świec żarowych

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • [1.7 CTDI] Nie gasnąca kontrolka świec żarowych

    Witam, od tygodnia zaczął występować u mnie problem z nie gasnącą kontrolką świec żarowych i gaśnięciem samochodu.

    Problem zaczął się w drodze do pracy, gdy po przejechaniu 5km po wrzuceniu luzu zgasł silnik. Przez chwilę miałem problem z uruchomieniem samochodu, kontrolka paliła się cały czas. Po odczekaniu chwili i ponownej próbie kontrolka zgasła lecz tylko na ułamek sekundy i znów się zapaliła, ale dało się uruchomić samochód, nawet dojechać do pracy. Po dojechaniu spróbowałem parę razy odpalić samochód ale za każdym razem kontrolka gasła tylko na chwilę ale samochód odpalał.

    W drodze powrotnej do domu po przejechaniu paru kilometrów kontrolka sama od siebie zgasła i wszystko wróciło do normy, do dzisiaj, gdy problem pojawił się na nowo. Miał może ktoś styczność z takim problemem, jestem jutro ustawiony z mechanikiem, ale chciałbym wiedzieć co nieco na ten temat przed wizytą. Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Honda Civic 1.7 CTDI 2004

  • #2
    Po pierwsze o kłopotach CTDi pisz w dziale SILNIKI DIESLA tam najlepiej o to pytać.
    Co do twojego problemu - to już opisałes dużo ale poczytaj wątki w tym temacie leiało tego troche i napewno coś trafisz.
    natomiast co do samego problemu - to najlepiej podłaczyć Skaner OBD II i sprawdzić po kodach błedu by być pewnym co "go" boli.
    przypuszczalnie któryś z czujników nawala on są made in germany i to się dzieje w każdej hondzie ctdi po 6 latach - tak że spokojnie to normalne i już powszechnie znane.
    jak mówię bez skanera to mozna powrózyć i zaczął bym od czujnika położenia wału głównego to co opisałeś to głównie "jego" wina . Naprawić się go nie da wymiana rozwiązuje problem w 100%.
    ale jak mówię zanim dasz komuś grzebać - musisz podłączyć skaner diagnostyczny i zapisać kody błędów.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedz, Twoje przewidywania się sprawdziły, błąd wskazał na dwa czujniki, jeden wału i jeszcze jakiś drugi. Mechanik powiedział że z tym pierwszym nie ma problemu, koszt max 150zł, natomiast ten drugi ciężko dostać. Można zamówić w ASO ale koszt jest znaczny, będą kombinować z używką lub jeszcze gdzieś poszukają, mają dać znać. Ogólnie problem czujnika wiążą z wysoką temp. jaka teraz panuje na zewnątrz. Stała jeszcze jedna, identyczna civic jak moja, z tym samym problemem, także dość powszechne. Po wszystkim napiszę ile wyniosła mnie naprawa całościowo.

      Comment


      • #4
        Jeśli błąd to P1331 to bankowo czujnik położenia wału. jak chcesz to powiem Ci gdzie on jest wymienisz sobie sam. Potrzebny jest kanał.
        Odradzam stanowczo kupowania używek - nie wiesz co kupujesz i może sieokazaćze pojeździsz pół roku albo rok i to samo bedzie - ten czujnik się zużywa czasowo średnio 6 lat i po nim.
        Upał nie ma nic do rzeczy mi to sie zdarzało wczesną wiosna - ale oczywiście temperatura która dział na niego powoduje jego wadliwą pracę, poprostu gdy silnik sięzagrzeje a latem toszybciej następuje - on przerywa obwód i nie dziaała - wysyłany jest sygnał do jednostki ster i gaśnie silnik takie gówno które ma wpływ na zarządzanie m.in czystością spalin, pytałem w ASo czy da się to wyciąć - okazało sie że nie bo komp jak "go" nie widzi to nie odpali sie auta. kółko sie zamyka.
        mam zdjęcia i schemat gdzie on jest - jeden klucz 1 wtyczka, kanał i troche gimnastyki. 10min roboty.
        a cha czujnik w ASO kompleksowa naprawa + 1 rok gwarancji w Opolu 400zł. sam czujnik pewnie tańszy. jest to czujnik BOSH mam konkretne numery tego czujnika jeśli chce to podam Ci bedziesz wiedzał czego konkretnie szukać.
        Last edited by rambo7; 20-12-2010, 13:12.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Spoko, jak faktycznie wymiana to taka prosta sprawa to chętnie skorzystam, odezwę się na maila po zdjęcia, schemat, i numer czujnika. Zastanawia mnie jeszcze ten drugi czujnik, mechanik wspominał, że też prawdopodobnie jest uszkodzony i nadaje się do wymiany. Mówił że może być mały problem z dostępnością, nie wiem co to za czujnik, orientujesz się może? Są jakieś dwa czujniki przy wale?

          Comment


          • #6
            P1331 - (brzmi dokładnie) błędna korelacja położenia czujników CKP. to sugeruje że są 2. W każdym razie wyniemisz ten co podałem i w E-milu i autu przestaje boleć.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Witam żeby nie zakładać nowego tematu pisze tutaj, otóż ostatnio w trakcje jazdy zapaliła mi się kontrolka świec, po około 10km silnik sam zgasł na skrzyżowaniu i normalnie zapalił, kontrolka dalej się świeciła, po 40 km kontrolka sama zgasła, silnik normalnie pracuje nie traci mocy check enginie się nie świeci tylko ta kontrolka od świec, dziś zrobiłem około 20 km i na ciepłym silniku na parkingu po 5 min przerwie zapalam samochod i pyk znów zgasł ale kontrolka się nie zaświeciła, później zrobiłem jeszcze jakoś znów z 15km i światłach zgasł i zapaliła się kontrolka siec i zapalił dopiero gdzieś za 4 razem, pojeździłem troche i kontrolka świec zgasła sama, podłączyłem auto pod komputer i wywaliło mi DTC 4-5 CKP SENSOR NO SIGNAL - błąd tymczasowy, moje pytanie brzmi czy to padł czujnik na wale ten na kole zamachowym czy na kole rozrządu? lub czy może gdzieś coś nie łączy,zaśniedział jakiś styk? dodam ze 3 dni temu myłem komorę silnikowa

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez jdm11 Zobacz posta
                dodam ze 3 dni temu myłem komorę silnikowa
                to nie ma związku ze zdarzeniem.

                Przeczytaj całość - zastosuj, będzie dobrze: https://www.civicforum.pl/showthread...-P1104-i-P1331

                Konkrety w odpowiednich wątkach na forum: https://www.civicforum.pl/showthread...-czujnik-wału
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  dzięki za odpowiedz, wczoraj skasowałem błąd kompem i na razie jest spoko, auto pali jeździ normalnie, kontrolka się nie świeci, ale i tak w poniedziałek zaczynam poszukiwania nowego czujnika położenia walu.

                  czy do wymiany tego czujnika muszę demontować rozrusznik? bo na foto wygląda to tak jak by rozrusznik go przykrywał,

                  Comment


                  • #10
                    Witam,
                    wczoraj wymieniałem czujnik położenia wału korbowego. Nie musisz nic demontować, ale troszkę się trzeba pogimnastykować żeby odkręcić czujnik, a potem wyjąć wtyczkę, troszkę mało miejsca tam jest ale się da.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
                      Witam,
                      wczoraj wymieniałem czujnik położenia wału korbowego. Nie musisz nic demontować, ale troszkę się trzeba pogimnastykować żeby odkręcić czujnik, a potem wyjąć wtyczkę, troszkę mało miejsca tam jest ale się da.
                      jaki czujnik kopiłeś i gdzie kupiłeś ?? i jaka cena za niego

                      Comment


                      • #12
                        kupiłem oryginał Bosch, koledzy z forum zalecali kupno nowego i to oryginalnego czujnika.
                        Ja kupiłem go tu:
                        Czujnik położenia wału korbowego BOSCH 0 281 002 486 w ofercie sklepu internetowego iParts.pl ✓ Darmowa dostawa, profesjonalne doradztwo oraz gwarancja producenta.

                        Comment


                        • #13
                          Panowie powiedzcie mi cos takiego czujnik jest na 2 srubach juz je odkrecilem ale czujnika nie da sie wogole ruszyc on tak mocno siedzi czy jak ? Prosze o jakies sugestie jak to wyciagnac pozdrawiam

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Przemcioch Zobacz posta
                            czujnik jest na 2 srubach
                            nie wiem czy wiesz co robisz? ... czujnik ma jedną i tylko jedną śrubę! czytałeś wątek od początku i inne wątki? oglądałeś fotki tego czynnika? - czujnik ma tylko 1 szt. śrubę.
                            Obawiam się że wykręcasz nie ten czujnik.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              To moge prosic o jakies zdjecie i ew gdzie on sie znajduje ? Tak dokladniej

                              Comment

                              Working...
                              X