Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sruby mocowania rolek napinacza 1.7 CTDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sruby mocowania rolek napinacza 1.7 CTDI

    honda CIVIC 1.7 CTDI

    Czy ktoś wie jakim momentem dokręcać śruby mocowania rolek napinacza paska wieloklinowego ? Wiadomo aluminiowy korpus no i żeby się nie odkręciły.

    Nie ma na ten temat informacji w dokumentacji:


    plik: Civic01-05 zip

    są to śruby 8x1.25 łeb na klucz 12
    takie same jak śruby mocowania sprężarki klimatyzacji i takim samym momentem je dokręciłem czyli 25 Nm
    ale jest też taka śruba mocowana alternatora i ma 19 Nm

    Co o tym sadzicie
    Last edited by Frenk15; 02-04-2010, 19:42.

  • #2
    szczeze ja wyciagajac alternator odkrecalem rolki napinacza bez klucza dynamometrycznego dokrecilem dosyc sielno i do tej pory nic sie nie dzieje !

    Comment


    • #3
      Finalnie zakręciłem rolkę dolną momentem potrzebnym do zdjęcia paska wielo-klinowego (bo za pomocą tej śruby mocowania odciąga się napinacz), podobnie na czuja drugą bo nie dało się założyć klucza dynamometrycznego. Tak dokręciłem drugim razem jak smarowałem łożyska napinacza.
      Last edited by Frenk15; 17-05-2011, 12:56.

      Comment


      • #4
        Śruby mocujące napinacz do korpusu silnika 8x1.25 łeb na klucz 12. Siła 22Nm - tak jest w przypadku benzyniaków.
        W dieslu znalazłem na temat momentu śrub alternatora są 2 śruby
        górna śruba krótka do korpusu bloku 19Nm
        dolna śruba długa kontrowana nakrętką 46Nm.
        równeiż na temat dokręcenia śrub pompy wody - śruby po obwodzie pompy moment 24Nm a śrubka mocująca rolkę 9,8Nm.
        Domniemać można że te 24Nm do dokręcenia napinaczy to starczy.
        Last edited by rambo7; 16-05-2011, 08:14.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X