Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja zaworów i czy rozrząd kolizyjny?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Regulacja zaworów i czy rozrząd kolizyjny?

    Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie regulacji zaworów w civicu 1.7 ctdi. Czy są hydrauliczne, czy do regulacji? Jeżeli do regulacji to co ile km.i ktoś może wie, czy rozrząd jest kolizyjny?
    Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

  • #2
    Silnik Isuzu z wtryskiem common rail.Zawory są sterowane tradycyjnie-regulacja co ok.40 tys.Wymiana rozrządu również standard-czyli co ok.120 tys.

    Czy rozrząd jest bezkolizyjny - nie wiem (moze wypowie sie ktoś bardziej doświadczony).Podpowiem,ze te silniki są montowane w Astrze III-można porównać ceny części w ASO Hondy i Opla.
    Te silniki nie mają dobrej opini,każdy chwali 2,2 CDTI ale opinia jest jak d........a-każdy ma swoją.
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      Witam. Wielkie dzięki za te informacje ,na pewno skorzystam. ASO Opla mam pod nosem.

      Comment


      • #4
        chciałbym zweryfikować informację "BeatleJohn"'a - TO NIE PRAWDA !!! nie wiem skąd ma te informacje ale one są NIEPRAWDZIWE !!! te dane chyba z Tico !!!
        Jakiś czas temu rzuciłem wątek dot regulacji zaworów - (nikt się nie odezwał - parę stron wcześniej).
        Honda 1,7CTDi 4EE2 101KM diesel 2001-2005
        Regulacja zaworów co 90tys zawory regulowane NIE tradycyjnie. 90tys przebiegu to sprawdzenie a regulacja (jeśli zajdzie potrzeba) za pomocą okrągłych blaszek ustajalących luz zaworowy.
        wymiana rozrządu co 150tys.


        wątek tu:
        Od około 1 roku ubywało mi płynu chłodniczego ale w taki sposób, że nie było żadnych śladów. W ciągu m/ca ubywało około 200ml, ale żadnych zacieków, silnik chodzi OK bez zastrzeżeń. Po dokładnych oględzinach motorka z każdej możliwej strony zauważyłem niebiesko seledynowy nalot na króćcu płynu chłodniczego, który znajduje się pod sprężarką klimatyzacji. Z uwagi na bardzo słabą widoczność tego miejsca (wsadzałem lampy lusterka) nie byłem na 100% pewien, że to TO. Niestety by tam dokładnie

        oraz
        W temacie regulacji nic się nie zmieniło w HONDACH jak też w 1,7CTDi regulije się zawory zgodnie z książką przeglądów jest to co 90tys km. Czy ktoś dokonywał regulacji ? pytam bo po rozmowie z mechanikiem ASO ustaliłem że w sumie mogę dojeździć do 150tys i wtedy wymiana paska rozrządu, wymiana rurek ciśnieniowych, regulacja zaworów. Rozrząd - tu jasne 150tys. Regulacja zaworów prowadzi do tego że trzeba rozkręcić rurki zasilania paliwem by zdjąć pokrywe zaworów, zawory posiadają pewnego
        Last edited by rambo7; 06-03-2019, 08:32. Powód: edit
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Witam i proszę o przesłanie tej tabeli na E-maila [email protected]

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            chciałbym zweryfikować informację "BeatleJohn"'a - TO NIE PRAWDA !!! nie wiem skąd ma te informacje ale one są NIEPRAWDZIWE !!! te dane chyba z Tico !!!
            rambo7, precyzuj proszę swoje posty, BeatleJohn jeśli już to pomylił się co do przebiegów pomiędzy którymi należy wykonać wspomniane czynności a Twój post można odczytać że napisał wyłącznie bzdury
            Z drugiej strony Ty podajesz dane książkowe a niektóre rzeczy lepiej wykonać znacznie wcześniej i niejeden użytkownik już się o tym przekonał.
            Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

            Comment


            • #7
              Wymiana rozrządy przy 150 tys??? Powodzenia Wszystko pięknie w teorii, ale rzeczywistośc pokazuje że jak fabryka mówi że rozrzad do wymiany przy 120 tys to zmeinia sie przy 90 BJ ma racje...
              Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

              Comment


              • #8
                Wiem V-ce Prezesie ! rozumiem wzięcie w obronę kolegi - OK przyznaję się do wszystkiego. Każdy czyta "rozumuje" jak umie.
                Chciałem by mnie zrozumiano żeby nie pisać niesprawdzonych informacji bo robi to zament wśród użytkowinków i potem "100 pytań do" i niepotrzebne koszy.
                Jednakże w Hondzie nie zaleca się żadnych wymian wcześniej - to nie Daewoo. Moje wszysteie Hondy miały przeglądy grubo powyżej podanego w serwisówce, nigdy nic się nie działo - ba nawet mechanik czesto stwierdzał że jeszcze można było pojeździć i dzisiaj kiedy jadę na robotę wymienia tylko te elementy które jego zdaniem najadją się do wymiany, ASO (przynajmniej te do którego jeżdzę) nie są pazerną bandą mają doświadczenie i to mi się podoba gwarancje dostaję jak zawsze.
                Remek nie dziw się ... nie masz pojęcia o tym aucie i o przeglądach przewidzianych dla tego modelu - oprócz wsparcia szefostwa nic nie wnosisz do tego wątku, takie są fakty. Uważasz że jestśmądrzejszy od producenta i autoryzowanego Servisu?... może jak miałeś wcześniej coś z tzw autek na "F" to tak robiłeś, w/g twojej teori to wymiana paska 120tys zrobisz wczesniej to przy 90tys ?! - po co to nie Mamut skoro instrukcja mówi 150tys lub co 10 lat to ja sobie tego nie wymyśliłem.
                Ja nie sprzeczam się kto tu ma racje "róbta co chceta" ja mam zaufanie do tej marki i stosuję się do zapisów dot przeglądów 1,7 CTDi każdy ma prawo robic to kiedy chce nawet co 15 tys.
                Nie mam zamiaru tu z nikim się kłucić bo mnie zaraz wywalą ani polemizować, podałem fakty każdy zrobi w/g swojego uznania.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Kolego rambo7, nie naskoczyłem na ciebie tylko grzecznie zwróciłem uwagę że jeśli piszesz że ktoś pisze bzdury to odnieś się do właściwych części postu a nie do całości.

                  A tak na marginesie to ja też nie jeżdżę pierwszą Hondą i zapewniam Cię że wiem co piszę, masz wątpliwości to popytaj niektórych użytkowników Hondy będących userami tego forum jak w ich autach potrafiły pękać paski rozrządu sporo przed upływem przebiegu zalecanego do wymiany przez książkę lub ASO, zaznaczam że nie były to paski niewiadomego pochodzenia a firmowe. Niejeden też musiał wymieniać lub regenerować głowicę bo trzymał się "książkowo" terminów i przebiegów a nagle okazywało się że np. gniazda zaworowe są powypalane z powodu niewłaściwych luzów
                  Przez 23 lata za kółkiem spotkałem wielu mechaników i setki opinii wydanych przez nich ( i dobrych i złych), prawda jest taka że w ich mniemaniu oni zawsze mają rację, nawet jak któryś się pomyli i przez to coś się stanie z autem to i tak wymyśli mnóstwo powodów dlaczego tak się stało ale nigdy nie będzie to jego wina. Koszty i tak zawsze poniesie właściciel auta
                  Pozdrawiam
                  Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                  http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                  Comment


                  • #10
                    OK. nie ma co tego roztrząsać, jest zapewne sporo racji w tym co napisałeś. Dodam ze ja opieram się na doświadczeniu ASO bo mam bardzo dobry kontakt z głównym mechnikiem i powiedział mi że nie przypomina sobie w swojej karierze w servisie by komus się zerwał pasek, ale wiem że to się zdaża wiem) powiedział mi że rekordzista był co zapomniał i zrobił 185tys km modelem z 91 roku. ja mam 3 cie auto H jeżdzę civicami od '96 roku czyli 14 lat nigdy nie byłem przed czasem niczego wymieniać wśród moich zanjomych też nie - żaden nie miał problemów z dotrzymaniem przegladów i w zasadzie nikt nie robił nic wcześniej. Jak przyjeżdzałem na wymiane paska przy 105tys to mechanik mi mówi że spokojnie można zrobić 120tys. dlatego dziś Honda po latach doświadczeń wydłużyła wymianę ze 100tys do 120tys. a diesel to inna bajka. tu trzeba trochę mieć pojęcia różnice w materiałach użytych do budowy diesla sa duzo wytrzymalsze niż benzyniaka dlatego kolega był w szoku że 150tys wymiana paska tak, tak kolego 150tys lub 10 lat !!! w każdym razie jak bym kupował auto a miało by przebieg 115tys a gość mi mówi że już pasek wymienił - to ja dziękuję na miejscu za takie auto poprostu nie uwierzę w taki przebieg i koniec nie kupie czegoś takiego w życiu. Gdybym to było Daewo albo inny na "F" ooo to tak bym nardzo był zadowolony. Każdy wynosi filozofię z swoich doświadczeń moje śa takie że nie robie nic wcześniej, później tak ale nie wczesniej. Producent przy konstrukcji przewidział przecież że znajdzie się jakis lebioda co zrobi 200tys i takie próby sie przeprowadza ten limit podawany jest z naddatkiem i dla każdych warunków czyli dla ciężkich polowych i normalnych miejsko-autostradowych. Dlaczego w najnowszych samochodach nie ma czegoś takiego jak książka przeglądów - okresowe przeglądy ??? NIE MA ! no bo oszczędność i ochorna środowiska. wymieniamy kiedy trzeba - systemy dioagnozują wszystko i w zależności od przebiegu wyskakuje Kontrolka wymiany - komputer mówi co trzeba wymienić - niczego nie wymienia sie "na sztywno" - eksploatacyjne elementy jeździec polny będzie to robił co 10 tys , autostradowy co 65tys. ku temu idzie motoryzacja.
                    czy Ty wymieniasz opony co pół roku ??? - pewnie nie ! - ....no ale dlaczego ? ...przecież w/g Twojej filozofi opony (zdarza się) pękają szybciej niz się zetrą. ... i to jest prawda! ....prawda ? tylko jak byśmy mieli tak robić - to jakaś korba ..
                    pozdrawiam R7
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Witam.
                      Czy wiadomo juz jaki jest koszt regulacji zaworow??

                      Comment


                      • #12
                        konkretnie "ile?" nie jest to ważne - chodzi o to czy trzeba to zrobić czy nie? jak tak to gdzie ASO? czy "pan Henio" i teraz czy "Henio" ? bedzie miał np blaszki w razie jeśli któraś będzie tak wytarta że będzie poza wymiarem nominalnym? i co wtegdy ? bęęlatał po mieście szukał blaszek? złoży mi motor spowrotem? bez sensu.
                        jakie koszty? no takie że blaszek jest 16szt. 1 szt kosztuje ponad 100zł i teraz pytanie przy regulacji ILE okaże się do wymiany 2-3-6 10 ? dlatego pewnie warto robić to wcześniej ja już przeleciałem dawno 90tys (termin regulacji) i nie regulowałem ale w ASO gość mnie uświadomił o tym problemie.
                        Postanowiłem to zrobić w okolicach wymiany rozrządu czyli 150tys. nie wiem jak duże podjąłem ryzyko (finansowe) ale w uzgodnieniu z Fachowcem od Diesla po oględzinach stwierdził że:
                        - auto nie kopci
                        - ma moc jak trzeba
                        - odpala bez problemu
                        - nie klekocze
                        - nie bierze oleju
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          no wiesz jesli regulacjia co 90 tys to jedna mam za soba tzn mam nadzieje ze niemiec regulowal przy tych 90 tys jak nie to ja mam juz 190 tys i teoretycznie powinienem regulowac 2 raz a tego jeszcze nie zrobilem na razie jesdzi choc mam wrazenie ze troche przyklepie rano ale nie dlugo. Musze scignac znajomego mechanika zeby mnie zabral do specow od diesla we wro i cos pomyslimy. kurcze powiem tak 100zl za blaszke troche duzo. Moj brat mial regulowane zawory w astrze 2 1.7 dtl i jakos strasznie duzo nie zaplacil i ponos to jakas straszna trudna robota nie byla

                          Comment


                          • #14
                            Hehehehehe-ależ OT powstało z mojej wypowiedzi.....Oopny nie wymienia sie co pół roku-mają znacznik i ustalony okres uzytkowania max.do 10 lat (starzenie gumy)


                            Co do tabelki-dlaczego nie wkleisz na forum tylko wysyłasz na meile?Z zainteresowaniem sam przejrzę


                            A co do zaleceń ASO-niech sobie zalecają.W końcu z napraw mają chleb.
                            ビートル ジョン

                            Comment


                            • #15
                              Zawory po 90 kkm się w modelu civic 1.7 CTDI sprawdza jak napisano w dokumentacji "Inspect valve clearance". Inspect - zbadaj, valve - clearance - prześwit w wolnym tłumaczeniu. Natomiast Valve Clearance Adjustment, Adjustment - poprawianie robi się jak są not corect - nie poprawne.


                              Czy ktoś wie gdzie jest dysza 1.5mm (oriface 1.5fi) wymieniona na układzie smarowania civic 1.7CTDI? (w głowicy, przy filtrze, jest wkręcona czy wywiercona w aluminium głowicy pod np wałkiem?)
                              Dysza ta jest bardzo istotna ponieważ w przypadku jej zatkania zatrze się głowica?
                              Jak widać na schemacie przez filtr idzie olej smarujący głowicę (7 atmosfer), olej smarujący wał korbowy, korbowody, turbo, pompę vaccum nie jest filtrowany (2.5 atmosfery).
                              Załączone pliki
                              Last edited by Frenk15; 16-04-2012, 13:52.

                              Comment

                              Working...
                              X