Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwne zachowanie sprzęgła.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwne zachowanie sprzęgła.

    Witam wszystkich posiadam Civica VIII 2.2 I-CTDI 2010rok 260 tyś przebiegu. Problem z jakim się zmagam to losowe twardnienie pedału sprzęgła i przy tym brakiem wysprzęglenia. W 80% wysprzęgleń sprzęgło chodzi bardzo dobrze łapie "od dołu" lecz czasami zdarza się że jak nacisnę pedał przy samym końcu robi się twardy i biegu nie zrzucę/ nie wrzucę. Zacząłem od wymiany płynu w układzie ponieważ był już zielony i widać było zanieczyszczenia. Przepompowałem 0,5l nowego DOT4 niestety nic to nie dało (może przez jakiś czas było lepiej ale mogło to być placebo). Następnym krokiem była wymiana pompy sprzęgła. Dygresja: Jak by miał ktoś problem ze ślizgającym się sprzęgłem po wymianie pompy sprzęgła mówię od razu, że jak kupujecie chińczyka uważajcie na długość gwintu na końcu tłoczka u mnie było za długie i podpierało mi docisk po nagrzaniu się. Wymiana nic nie dała problem pozostał. Następnym podejrzanym był oczywiście wysprzęglik. Wleciał nowy wysprzęglik problem nie rozwiązany. Słyszałem że w Hondzie jest coś takiego jak "tłumik sprzęgła" czy regulator ciśnienia sprzęgła. Słyszałem, że ludzie czasami robią bypass i usuwają ten tłumik. Czy może mieć on wpływ na takiego zachowanie pedału? Nie chcę już na ślepo wymieniać. Czy ktoś miał może podobny problem ? Nie znalazłem nigdzie takiego tematu więc piszę. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

  • #2
    Były już tematy o "tłumiku sprzęgła"
    Diesel 2,2 i-CTDI Praca pedału sprzęgła- zła na zimnym silniku, dobra na rozgrzanym.

    tu jest nieco pisane:
    Diesel 2,2 i-CTDI Praca pedału sprzęgła- zła na zimnym silniku, dobra na rozgrzanym.


    tu troche:
    Czy wszystkie wersje HC 8 gen mają taką samą Pompę sprzęgła?


    i tutaj:
    Zawór sprzęgła CDV efekty działania po jego usunięciu?


    Nie sądzę jednak by to była wina tego zaworu, ale może da się zrobic baypas by go pominąć.

    i gdzieś pisałem:
    W modelu N22A zastosowano ciekawą rzecz: Zwężkowy mechanizm opóźniający co to takiego?
    Zasada działania Jednokierunkowy mechanizm zwężkowy został zaprojektowany w celu poprawienia działania sprzęgła przez zmniejszenie prędkości siłownika w przypadku nagłego zwolnienia pedału sprzęgła. Co wprost zapobiega zbyt szybkiemu zużyciu sprzęgła
    Konstrukcja Zwężkowy mechanizm opóźniający jest wbudowany do siłownika i nie można go rozbierać.
    Podczas wciskania pedału sprzęgła płyn przepływający pod ciśnieniem wytworzonym przez pompę przesuwa zawór jednokierunkowy. Wówczas płyn przepływa do siłownika dwoma kanałami (przez zwężkę i przez filtr), umożliwiając zwolnienie nacisku tarczy dociskowej na tarczę sprzęgła - to sie dzieje szybko.
    Podczas zwolnienia pedału sprzęgła płyn odpływa z siłownika, przesuwając zawór jednokierunkowy. Wówczas zawór jednokierunkowy blokuje kanał filtra i zmniejsza prędkość włączania sprzęgła, pozwalając na powrót płynu do pompy jedynie przez kanał zwężkowy, znacznie wolniej.
    z opisu Zasady działania sprzęgła dwumasowego wynika ża prawie nie możliwe jest "zajechanie" sprzęgła w typowy "rajdowy sposób".
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      edit: nie cytujemy całości wypowiedzi.

      Temat ten czytałem już nie raz. Tak jak pisałem wymiana pompy i wysprzęglika nie przyniosła żadnego efektu. Dzisiaj wymieniłem również DOT4 "orlenowy" na SL-6 ATE żadnych zanieczyszczeń w litrze wymienionego płynu nie zauważyłem. Czym można płukać ewentualne zanieczyszczenia w tym układzie ?
      Last edited by rambo7; 13-03-2025, 07:41. Powód: edit r7

      Comment


      • #4
        czasem jest tak, a nawet w wielu przypadkach często, że jak uznamy, że coś wymieniono to jest "załatwione". Tu cudów nie ma, to sprawy czysto mechaniczne. Jeśli praktycznie wymieniłeś cały układ bo wymiana 2 kluczowych elementów pompa i wysprzęglik to 90% układu to musi działać. Nie działa, tzn., że coś mogło być zrobione nie tak, lub któryś element jest coś z nim nie tak.
        Czyli od początku robota.
        Przyjrzałbym się ponownie pompie, bo walczyłeś długo z pompami, ale jakby nie chcesz napisać konkretnie co założyłeś? W każdym razie po wymianie pomp (bo było ich co najmniej 2, jak wynika z opisu) i ... nadal nie działało jak należy (a nic więcej na ten czas nie było robione prócz DOT4) to już wiadomo że nie pompa. No i jak można dobrać pompe "za długą" to nie wiem, ale ok, generalnie pompe wymieniałem nie raz i zanim cokolwiek wsadzę to po prostu kładę obok siebie i porównuje. Nie potrafię sobie tego wyobrazić akcji z tą pompą co podpiera docisk. Ok, zakładam, że pompa jest identyczna 100% jak fabryczna.
        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        Wleciał nowy wysprzęglik problem nie rozwiązany
        wydałeś na tym etapie już dużą ilość kasy, wysprzęglik to nie jest tania sprawa, nie piszesz ile wydałeś, ale to są duże pieniądze jak ogólnie wiadomo. No tu muszę zapytać, nowy oznacza chiński? oryginalny Hondy czy używka? moim zdaniem niepotrzebnie kupiłeś nowy wysprzeglik. Reperaturki sa wystarczająco dobrej jakości i tylko gumki ulegają uszkodzeniu, a sam wysprzęglik to otwór w korpusie i 2 dysze, tam nie ma się co popsuć.
        Nie można włączyć 1 biegu

        zerknij, i zrób tak samo, weź ten oryginalny wysprzęglik, kup gumki za 20zł. i zamontuj. Wszystko będzie działać.


        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        W 80% wysprzęgleń sprzęgło chodzi bardzo dobrze łapie "od dołu" lecz czasami zdarza się że jak nacisnę pedał przy samym końcu robi się twardy i biegu nie zrzucę/ nie wrzucę.
        dokładnie tak działał mi układ jak opisałeś - w zasadzie podałeś definicję niedziałających gumek - uszczelnień wysprzeglika.
        i zrobiłem to co w opisie. Też nie trafiłem z pompą, ale trafiłem z gumkami wysprzęglika .


        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        Słyszałem, że ludzie czasami robią bypass i usuwają ten tłumik. Czy może mieć on wpływ na takiego zachowanie pedału?
        nie, to nic nie pomoże tej sytuacji, ten "tłumik" ma za zadanie jedynie spowolnić zasprzęglenie z kołem 2 masowym. Jak wysprzęglik nie działa to usuwanie tłumika - płynnego zasprzeglania się sprzęgła nic nie da.
        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        Nie chcę już na ślepo wymieniać.
        za dużo wymieniasz a przede wszystkim za dużo kasy wydajesz na te rzeczy.
        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        Czy ktoś miał może podobny problem ?
        tak.
        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        Nie znalazłem nigdzie takiego tematu więc piszę
        dlatego podpowiadam co zrobić. Temat już widać że Cię zmęczył. Dlatego zrób co mówię i skończą się kłopoty.

        a i na koniec, dlaczego tak się stało? skąd ten problem?
        przede wszystkim dlatego, że ktoś mocno zaniedbał układ sprzęgła. należy płyn wymieniać nimimum 1 raz na rok!
        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        Zacząłem od wymiany płynu w układzie ponieważ był już zielony i widać było zanieczyszczenia
        to dokładnie - tu jest zaniedbanie.
        potem, jasne że wymiana ale ....
        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        Dzisiaj wymieniłem również DOT4 "orlenowy" na SL-6 ATE
        to jest Super płyn DOT4 - ten "SL6" bardzo dobry, ale w tej sytuacji on zaszkodził, bo
        - primo jest to nowy płyn
        - secundo, do tego jest to płyn o szczególnych własnościach tzn. ma o 50% niższą lepkość niż płyn np ATE SL (zwykły). Czyli do nowych układów albo do układów zadbanych - regularnie wymienianych.
        i ten SL6 się "dołożył" pogłębił problem. Tu musi układ być w dobrej kondycji by pracował na tym płynie.

        I wracając do sprawy co zauważałeś:
        Zamieszczone przez Jullas Zobacz posta
        czasami zdarza się że jak nacisnę pedał przy samym końcu robi się twardy i biegu nie zrzucę/ nie wrzucę.
        czyli ten zakres pracy pedału sprzęgła - gdzie naciskałeś do momentu pojawienia się oporu - to układ nie robi ciśnienia! tobie się wydawało że normalnie działa. Nie! nie działa, ciśnienie jest 0, aż do momentu pojawienia się oporu i tylko w tym bardzo malutkim zakresie pojawiało się ciśnienie pod koniec - przy samym koncu pracy dźwigni pedaułu sprzęgła.
        Niestety - to jest za mało, skok pracy dźwigni za mały, aby wyjąć/wsadzić bieg.

        no i potem cała walka co pisałeś.... .
        No to już wiesz co robić. Powodzenia .
        Last edited by rambo7; 13-03-2025, 08:21.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X