Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przy przyśpieszaniu obroty rosną o około 1000 a potem spadaja - Honda Civic 2.2 i-DTE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przy przyśpieszaniu obroty rosną o około 1000 a potem spadaja - Honda Civic 2.2 i-DTE

    Pacjent Honda Civic 2.2 i-DTEC przebieg jakieś 152 tysiące.

    Stan obecny jest taki że przy ruszaniu na jedynce i dwójce czuć że się męczy i trzeba dawać więcej gazu niż zwykle.
    Już przy jeździe kiedy wciskam gaz obroty rosną o około 1000, auto wtedy cały czas przyśpiesza ale wolniej niż normalnie, obroty spadają do wyjściowych i rosną znowu a auto przyśpiesza już dynamiczniej.


    Sprzęgło? Czy szukać i może to być coś innego?

    Wszystko najprawdopodobniej zaczęło się na powrocie z rumunii więc tankowane było(pewnie słabej jakości) rosyjskie paliwo.
    Wracając zauważyłem że trzy razy wyłączyło mi tempomat. Wtedy temat olałem bo jakoś nie zwrócił bardziej mojej uwagi. Potem były z 2 tygodnie jeżdżenia po mieście gdzie nie zauważałem niczego złego.
    No i teraz w weekend trasa 1000km nad morze(głównie autostrady). Jadąc tam zauważyłem że podczas przyśpieszania przy ~2600 obrotach spadają one o około 500 i potem auto przyśpiesza dalej.
    Częściej też wyłączał mi się tempomat szczególnie kiedy miał przyśpieszać. Na powrocie już było gorzej obroty wzrastały i spadały bardziej, jadąc na tempomacie lekka górka gdzie auto chciało dodawać gazu kończyło się wyłączeniem tempomatu.
    Dzisiaj jadąc do roboty doszło właśnie to że już ciężko się ruszało, trzeba było trochę bardziej kręcić czuć było jakby miał zaraz zgasnąć.

    No i teraz sprzęgło? Czy może coś ze słabym paliwem i spróbować wymienić filtr paliwa?

  • #2
    Wbij szósty bieg przy 60km/h i gaz w podłogę , jak obroty pójdą w górę a auto nie będzie nabierać prędkości to sprzęgło do wymiany.

    Sprawdź to i daj znać, później ewentualnie będziemy myśleć dalej.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez carving85 Zobacz posta
      podczas przyśpieszania przy ~2600 obrotach spadają one o około 500 i potem auto przyśpiesza dalej.
      z ww opisu tak się sprzęgło nie zachowuje. Jedziemy 2600obr wciskam gaz aby przyspieszyć...obroty spadają o 500obr. no to nie sprzęgło.


      Najprawdopodobniej na 99% masz uszkodzony czujnik sprzęgła (ten przy dźwigni pedału sprzęgła).
      Czytaj wpis #51 Tempomat (jak załączyć - wyłączyć ?)


      opisuje kolega że robi się dokładnie to samo co u ciebie, czytaj jak sobie radził na trasie .
      No i jeszcze ważna rzecz wpis #61.

      oraz wpis #71. Jeśli chodzi o stronę TRAFO to musisz wejść na jego stronę prywatną chyba one.pl ... albo po prostu szukaj TRAFO Honda CIvic.
      Last edited by rambo7; 03-09-2024, 07:54.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Od kiedy obroty spadają przy przyspieszaniu? Spadają, ale przy zmianie biegu na wyższy.

        Jadąc na szóstym biegu przykładowo wciskając gaz obroty nie spadają, tylko rosną wraz ze wzrostem prędkości.

        Spadek obrotów może nastąpić jedynie przy dławieniu się silnika poprzez problemy z układem wtryskowym, wydechowym , osprzętem (turbo itd)

        Comment


        • #5
          nie, nie ja nie chcę się kłócić ).Zasugerowałeś sprzęgło, ok może to będzie sprzęgło.
          Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
          Od kiedy obroty spadają przy przyspieszaniu?
          no właśnie, ... od kiedy obroty spadają gdy wbijamy wyższy biegi i pedał gazu w podłogę? (w moich "bolidach" nigdy się tak nie stało jak się kończyło sprzęgło aby obr spadały)
          Zamieszczone przez carving85 Zobacz posta
          Jadąc tam zauważyłem że podczas przyśpieszania przy ~2600 obrotach spadają one o około 500
          Opis nie jest całkiem jasny i ja bym tu widział bardziej że coś z turbiną albo faktycznie z paliwem słabej jakości.
          No i nie wiadomo czy przy okazji tych niedomagań generują się jakieś kody błędów?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Niestety n22 nie wywali błędu zaklejonego filtra.
            W każdym swoim n22 filtr paliwa zmieniałem co 60 tysięcy kilometrów mimo zachodniej ropy której spalał zauważalnie mniej niż tej Polskiej.

            Filtr paliwa zmienić, zalać dobrej ropy, jakiś dodatek lm z serii proline do diesla.

            Przy uszkodzonym sprzęgle obroty będą rosły, a auto nie przyspieszało, nadal czekam na odpowiedź co się dzieje przy 60 km/h / szóstym biegu i wciśnięciu gazu w podłogę

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              z ww opisu tak się sprzęgło nie zachowuje. Jedziemy 2600obr wciskam gaz aby przyspieszyć...obroty spadają o 500obr. no to nie sprzęgło.
              To opisując dokładniej taka sytuację. Jadę powiedzmy na 2000 obrotów, bez zmiany biegu zaczynam przyspieszać dyamicznie(ale nie gaz do dechy) obroty rosną auto przyspiesza. Obroty dobijają do 2500-2800 spadają o jakieś 500 obrotów, nastepnie rosną dalej auto cały czas przyspiesza.

              Tylko też czy przy czujniku by się to tak pogarszało. Bo wyraźnie po tej trasie 1000km ma się dużo gorzej

              Co do testu dzisiaj zrobię. Zakosiłem firmowe auto i żeby Hondy nie męczyć więc nie miałem jak wczoraj.
              Last edited by carving85; 03-09-2024, 09:34.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez carving85 Zobacz posta
                Tylko też czy przy czujniku by się to tak pogarszało.
                tak, jest taka możliwość, bo rozumiem że to zwolnienie chwilowe "zawieszenie" się silnika przy rozpędzaniu dzieje się w momencie rozłączenia się tempomatu, który przestaje działać?
                ok, być może jest jakiś zbieg okoliczności i usterka czujnika tempomatu to jedno a nieznana na razie przyczyna zawahania się silnika podczas rozpędzania?
                przy tej okazji rozumiem nie ma i nie było żadnych kodów usterek ??? żadnych ?
                2000obr to obroty niskie i mam jeszcze jedną sugestię co do właśnie obrotów niskich, zapytam tak: - kiedy ostatnio przeglądany był i czyszczony układ IMRC? ..wiesz co to?


                (Edit.
                coś czuję że to nie czujnik ani nie sprzęgło. )

                Jeśli IMRC nie pracuje prawidłowo to rozłączanie tempomatu może wynikać z jego (IMRC) złej pracy, czyli działa to tak jakby ktoś nacisnął hamulec. Stad wyczuwasz spadek (wahnięcie) obrotów a tempomat to "czyta" jako "naciśnięcie hamulca", (jakiegoś niewiadomego pochodzenia fizyczne zwolnienie) bo zamiast płynnie się rozpędzać, "coś" nie pozwala na wykonanie tego procesu. Tempomat to "widzi jako reakcję zwalniającą i automatycznie komputer go deaktywuje.
                Czyli:
                Zamieszczone przez carving85 Zobacz posta
                Częściej też wyłączał mi się tempomat szczególnie kiedy miał przyśpieszać.
                dokładnie, tak. bravo. Podałeś definicję usterki.
                Zamieszczone przez carving85 Zobacz posta
                Stan obecny jest taki że przy ruszaniu na jedynce i dwójce czuć że się męczy i trzeba dawać więcej gazu niż zwykle.
                tak, dokładnie tak, jak opisujesz. Jeśli zawór IMRC nie działa, lub działa nieprawidłowo, to auto ma taką dynamikę jak opisałeś wyżej. Perfekcyjne .
                W Rumuni? ...nooo to nie paliwo to temperatura: wysoka temp zewnętrzna. Diesel ma tak że im wyższa temp zewnętrzna tym bardziej czuć jak coś się w dolocie dzieje nie tak i silnik od razu jakby przymulony.
                W zasadzie to mamy już winnego.

                (przy okazji temat przeniosłem do Działu diesla).
                Last edited by rambo7; 03-09-2024, 10:22.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Z zaworem IMRC Nie było robione nic. Samo hasło też mi nic nie mówi na razie więc zabieram się za zdobycie wiedzy

                  Comment


                  • #10
                    tu przybliżam trochę wiedzy:
                    Kilka błędów (dot. IMRC) modelu 2006 wersja UFO 2.2 CTD-i.


                    Wygląda na to, że albo fizycznie następuje zacięcie się mechaniczne regulowanego kolektora dolotowego, który działa w niskim zakresie obrotów aby zwiększyć moment obrotowy silnika, (a on nie jest objęty diagnostyką OBD2) stąd nie ma Kodów błędów, albo... sam zawór nie reguluje jak trzeba, ale ...jeśli jest podjęta wtyczka [v] (tego zaworu) a ECM silnika Hondy go "widzi" to nie wie, że źle pracuje, stąd też nie ma kodów błędów.
                    Uczciwy mechanik powinien to wiedzieć, gdybyś do takiego pojechał. Niestety większość o tym nie ma pojęcia. Więc bravo dla Ciebie że zacząłeś od forum .
                    Należy ustalić:
                    - czy następuje fizycznie przycięcie się kolektora i nie ma płynnej jego regulacji podczas przyspieszania z niskich obrotów?
                    - czy nieprawidłowo pracuje zawór podciśnieniowy który nim steruje?
                    Już wiesz, dlaczego spadały o 500obr i dlaczego się deaktywował tempomat. Wszystko to ma jeszcze bardziej spotęgowany efekt jeśli to się zadzieje podczas wysokich temp. zewnętrznych jak Rumunia latem. W zimę byś tego nie odczuł, dopiero późną wiosną jak by się zaczęło robić chwilami gorąco.
                    Last edited by rambo7; 03-09-2024, 10:33.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      No albo padły dwie rzeczy albo jednak tylko sprzęgło.
                      Ale po teście z 6 biegiem i przyspieszeniem za 2 razem już dużo bardziej kręciło obrotami, a jadąc już potem normalnie nie wjechałem na lekkie wzniesienie
                      Dobrze ze test robiony w okolicy bo tyło kilometr trzeba holować.
                      Aktualny stan taki ze auto nie rusza a obroty lecą w górę.

                      Comment


                      • #12
                        Jako że czeka wymiana tego sprzęgła to i dwumasę od razu wymieniać prawda?
                        Jakie dwumasy pasują do tego silnika? Bo internety podpowiadają i sachsa za 2000zł i LUKa za ponad 4000zł
                        Ale tego Sachsa na jednej stronie dopasowują na innej już nie.

                        //Edit już widzę że o niskiej cenie można chyba pomarzyć bo te koła dwumasowe to te niektóre strony dopasowują raczej błędnie,
                        Last edited by carving85; 04-09-2024, 01:38.

                        Comment


                        • #13
                          no to dziwnie się skończyło, szczególnie że było jeszcze "samoistne" wyłączanie się tempomatu i opadanie obrotów, no i sam przebieg auta niewielki i skończyło się sprzęgło. No cóż, widać nie ma reguł.
                          Jest kilka tematów nt. jakie wybrać rozwiązanie, oraz weź też pod uwage tematy w których pisano o założeniu sprzęgła od Accorda 2,2 ale trzeba tam przerobić nieco dwumas. No i poczytaj tematy kolegów co zmieniali sprzęgło z uwagi na podniesienie mocy do 180KM tez zmieniali sprzęgła na wydajniejsze.

                          Opis jaki podajesz jest dość taki mglisty i trudno mi uwierzyć że sprzęgło aż tak się skończyło przy tym przebiegu. Jeśli faktycznie nie jesteś w stanie wjechać na wzniesienie bo auto nie przyspiesza a obr rosną, no to sprzęgło na 100%.

                          Sprzęgło/dwumasa w 2.2 diesel


                          Poszukaj tematów też w dziale "nasze auta" z tym silnikiem tam koledzy też opisywali co wsadzali?
                          Honda Civic VIII 2007 2.2 i-CDTI noDPF 140KM --> 180KM chip (sprzegło, intercooler)



                          1.6 i-DTEC w IX-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

                          Diesel 2,2 i-CTDI Praca pedału sprzęgła- zła na zimnym silniku, dobra na rozgrzanym.

                          Chip tunning 2.2 i-cdti

                          może jeszcze się coś znajdzie.

                          edit:
                          Docisk sprzęgła od accorda VIII do 2.2 i-ctdi - modyfikacja Kevlarem

                          Last edited by rambo7; 04-09-2024, 11:44.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Sam jestem zaskoczony takim obrotem spraw. Właśnie to zachowanie tempomatu skłoniło mnie do tego wpisu a nie obstawienia w ciemno sprzęgła i tyle.
                            No ale ostateczny efekt jest taki że auto już pod lekkie wzniesienie nie wjechało. Obroty kręcą, sam silnik działa jak działał no ale przy wrzucaniu biegu 0 ruchu. I przy górce takie totalne 0 że nawet drgnąć nie chciał do przodu.


                            I co do sprzęgła/dwu masy- jak jest właśnie z kompatybilnością między 2.2 i-ctdi z VIII a 2.2 i-dtec z civica IX?
                            Bo już po sprzedawcach widzę że jeden odpisuje że dana część będzie pasować a drugi że nie będzie pasować.

                            Comment


                            • #15
                              "których pisano o założeniu sprzęgła od Accorda 2,2 ale trzeba tam przerobić nieco dwumas"

                              Nie dwumas, a docisk trzeba przerobić.
                              Spadek obrotów był przez obcinanie mocy poprzez ecu, różnica w prędkości, do zadanych wobec rzeczywistych, cała tajemnica. Uślizg sprzęgła był największy z racji maksymalnej wartości Nm przy właśnie 3 tysiącach obrotów.

                              Sprzęgło z i-cdti (140)nie pasuje i-dtec (150 koni) .
                              Imrc maf i map sensor to się regularnie czyści w tych silnikach, do tego i-dtec jest już tak popawiomym silnikiem że problemy z Imrc występowały tylko w i-cdti.
                              Naprawa w 8 przypadkach na 10 to wyczyszczenie.

                              Tak jak przypuszczałem od początku :, sprzęgło, w tych silnikach psują / zużywają się w kółko te same rzeczy, czy to Civic, Accord czy Crv.

                              Comment

                              Working...
                              X