Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.6 idtec 160KM stuki przy odpalaniu gorącego silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.6 idtec 160KM stuki przy odpalaniu gorącego silnika

    Witam, mam problem z moją hondą 2016 rok, polega o natym że przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów gdy ja odpalam pojawa się stukot z okolic góry silnika tylko w momencie uruchamiania, gdy postoi 30 minut odpala normalnie, na zimnym beż żadnego problemu też odpala.
    Co może być? Wymieniłem czujniki położenia wału, wałka rozrządu, ciśnienia paliwa, regulacji ciśnienia paliwa, czujniki temperatury( jeden pokazywał błędną wartość).
    Silnik chodzi cicho bez dziwnych dźwięków. Błędów nie ma
    Last edited by Mojahonda; 23-05-2024, 16:04.

  • #2
    Po co wymieniałeś wymienione elementy? czy one wskazywały że są uszkodzone?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wymieniałem na podstawie sugestii mechanikow, wymieniaczy

      Comment


      • #4
        ... no tak, niedobrze. To nie jest wieśwagen, tam się tak robi. Na przyszłość zanim cokolwiek w Hondzie ruszysz lub dasz do grzebania poproś o diagnozę, i jeśli ... diagnoza nie będzie trafiona - poproś (umów się tak) by oddali $$.
        Z wymianą poszedłeś grubo. Generalnie ci mechanicy wiedzieli co jest grane tylko palili głupa, zawsze to warto zarobić, skoro klient jest "uparty" lub "jeleń".
        Tak nie rób bo szkoda twojej kasy, czasu, nerwów, a przede wszystkim takimi zabiegami dodatkowo psujesz - nie pomagasz w naprawie. Zakładam że zakupione części nie były oryginalne fabryczne Hondy z ASO. Jeśli nie? .. no to dodatkowo teraz może być to powodem zaciemniania problemu, bo wiele zamienników z czasem szwankuje i jeszcze bardziej zaczernia obraz.

        Co jest grane?
        z dużym prawdopodobieństwem można uznać że masz problem z łańcuchem rozrządu. Jest nieco wyciągnięty i zanim olej zrobi ciśnienie a napinacz napnie łańcuch to dokładnie takie coś się pojawia jak opisujesz.
        Kilka tematów było o tym problemie musiałbyś się zapoznać, bo nie ma co się powtarzać. Generalnie moje zdanie jest b.z to nie jest coś co wymaga przymusowo naprawy, można z tym jeździć, po prostu tak jest i to nie tylko w Hondzie. Ogólnie mówiąc łańcuchy rozrządu fabryczne są po prostu za słabe.
        Diesel 1.6 I-DTEC metaliczne wstrząsy przy rozrządzie

        Kiedy wymiana rozrządu? w dieslu I-DTEC 1,6 Honda

        Brzęczenie przy silniku 1,6 i-DETC

        1.6 i-dtec 120KM - czy ma jakieś wady?

        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          A ile auto ma przebiegu?
          Wątpię żeby miało 300/400 tysięcy, chyba że poprzedni właściciel jeździł na LL czyli olej zmieniany co 30 tysięcy kilometrów.

          Comment


          • #6
            olej to jedno, ale łańcuchy się rozciągają nawet przy zaskakująco małych przebiegach bo są z gównolitu. W hujdaju i30 i to 1,4 łańcuch się rozciągnął przy 35tys km.
            nie doszukam się fotki by pokazać łańcuchy - ten co wisi i nowy - różnica 1,5cm !! ...no to jak to się ma nie obijać o obudowę ??? ... taki szajs!

            Wymieniono tylko łańcuch bez kół zębatych i wariatora ... i 3 rok cisza ! dziś przebieg nieco ponad 100 tys km.
            Załączone pliki
            Last edited by rambo7; 27-05-2024, 12:28.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Wszystko się zgadza , to samo tyczy się tsi /tfsi z pierwszych lat produkcji czy samego Mercedesa.

              Teraz w ilu hondach w dieslu przed wcześnie rozrząd się odezwał? Pierwsze n22 z lat 03/06 miały z tym problem, ale nie było to poniżej 100 tysięcy przebiegu, następnie w 2009 wyszedł 2.2 i-dtec problemów z rozrządem brak, dlatego uważam że raczej to nie będzie rozrząd w 1.6 i-DTEC a mamy jeden przypadek z linków które umieściłeś. Po 300 tysiącach w n22 z 2003 miałem rozrząd wyciągnięty o jedno ogniwo raptem, a problem leżał w napinaczu hydraulicznym starego typu zapadkowego w którym po 2005 roku zapadki usunięto.

              Śmiało można stwierdzić że z łańcuchem więcej problemów ma k20 czy K24 który robi mniejsze przebiegi niż silniki diesla.

              Comment


              • #8
                Ja to bym jeszcze sprawdzil wtryskiwacze
                4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                Comment


                • #9
                  można sprawdzać wszystko, ale ...po co sprawdzać wtryskiwacze? czy wtryskiwacze stukają w momencie uruchamiania?
                  Zamieszczone przez Mojahonda Zobacz posta
                  gdy ja odpalam pojawa się stukot z okolic góry silnika tylko w momencie uruchamiania
                  wydaje mi się że jeśli cokolwiek się dzieje z wtryskiwaczami to one tak mają cały czas, a nie tylko w ściśle określonym bardzo krótkim czasie.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Auto ma przejechane 110 tyś, kupiłem ją gdy miała 55tys, problemy się rozpoczęły prz90 tyś, olej zmieniany co 10tys, 0W30

                    Comment


                    • #11
                      ok, na czym dziś stoisz ?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                        Wszystko się zgadza , to samo tyczy się tsi /tfsi z pierwszych lat produkcji czy samego Mercedesa.

                        Teraz w ilu hondach w dieslu przed wcześnie rozrząd się odezwał? Pierwsze n22 z lat 03/06 miały z tym problem, ale nie było to poniżej 100 tysięcy przebiegu, następnie w 2009 wyszedł 2.2 i-dtec problemów z rozrządem brak, dlatego uważam że raczej to nie będzie rozrząd w 1.6 i-DTEC a mamy jeden przypadek z linków które umieściłeś. Po 300 tysiącach w n22 z 2003 miałem rozrząd wyciągnięty o jedno ogniwo raptem, a problem leżał w napinaczu hydraulicznym starego typu zapadkowego w którym po 2005 roku zapadki usunięto.

                        Śmiało można stwierdzić że z łańcuchem więcej problemów ma k20 czy K24 który robi mniejsze przebiegi niż silniki diesla.
                        Też uważam, że to nie łańcuch. Tym bardziej, że jak postoi to nic nie słychać. Na Twoim miejscu zainwestowałbym w stetoskop i sam próbował znaleźć źródło.

                        Comment

                        Working...
                        X