Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dot. Honda civic type-s 1.7 diesel cdti, lekki tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dot. Honda civic type-s 1.7 diesel cdti, lekki tuning

    Cześć,
    Od niedawna jestem posiadaczem hondy civic z 2005 roku, auto w dobrym stanie blacharskim, wymieniany rozrząd, wydech na przelocie, moim pytaniem jest czy mozliwe jest wykonanie elektronicznego podkrecenia silnika w taki sposob aby nienarazic go na usterki, jeżeli ktoś uważa ze podkrecanie go komputerowo moze byc/jest niebezpieczne dla tego silnika to prosze o porade dot. lekkiego podkrecenia mocy ok. 50km budżet jaki moge przeznaczyć na te auto to +/- 3 tyś.
    Czekam na wasze odpowiedzi ponieważ auto jest juz i tak żwawe jak na swoje gabaryty lecz jest jeszcze mocniejsza wersja tego auta (type-r) więc chciałbym osiągnąć wynik w miare zbliżony do jednostki silnikowej która występuje w przetoczonym przeze mnie modelu (ok. 200km). Licze na sprawdzone opinie ponieważ nigdy nie miałem doczynienia z tuningiem auta.
    Z góry dziekuję za każdą opinie!

  • #2
    ... to może ja, jako długoletni użytkownik.
    Mój bez moda, nadal jest 101KM.
    3 tysi to dużo, i aż nadto wystarczy na wirusa EKU. W tych pieniądzach ładować więcej $ nie ma sensu. Wymagało by to ingerencji w wymianę IC wtryskiwaczy itd. i nie zmieścisz się w 3tys a i sama wartość jaką ma pojazd, to ładowanie w niego mija się z sensem.
    Kwestia jeszcze kto to zrobi tego moda w EKU są firmy co sobie krzyczą 2800zł ale i są co chca 1400zł. a robią to samo . tak że uważaj. Więcej wydanych $ nie znaczy lepiej.
    Cel 50KM z programu jest nieosiągalne, ja nie znam takiego przypadku. Jak ktoś będzie Ci takie coś opowiadał że z poziomu EKU to jest możliwe - to pieprzy. No wystarczy wiedzieć że pojemność IC jest ..jaka jest, więc to jest niemożliwość techniczna.
    Paliwa dowalić możesz jasne, ale on już nie ma czym oddychać bo ma ograniczone "płuca" rozumiesz?
    Nie znam nikogo by ktoś miał z tego motora 50KM. na forum nikogo takiego nie ma.
    Jak z programu dla tak leciwego auta ( mam na myśli starą przepływkę, nie nowe wtryski, nie nowy IC, nie nową turbinę itd itp.) zrobisz MAX 25KM to wziąłbym w ciemno!
    To jest bardzo dużo jeśli się uda bo przy takiej mocy naprawdę radykalnie wzrośnie Nm.
    I tu bym nie przesadzał... bo, nie ma jak z tego skorzystać!
    Nm nie wykorzystasz nigdzie prócz autostrady - natomiast na banie polecisz tym bolidem max 195km/h... i koniec! ..nie dlatego że on nie może on już na standardzie mój tyle idzie ... chodzi o to że skrzynia się skończyła .
    Na krajówce skorzystasz tylko wtedy gdy będziesz łykał 3 TIRy na raz przy odejściu od 80km/h wtedy ten uzyskane Nm fajnie dają rade.
    Sam motor jako słupek jest wyjątkowo trwały, ale jest to zasługą jak wiesz ISUZU nie Hondy. Jest to najlepszy słupek jaki kiedykolwiek zastosowano w Hondzie, bo był też Rover.
    Te silniki nie biorą oleju, wytrzymują katowanie itd. mój ma 24 lata i 0 poboru oleju.
    Kwestia taka że część z tych 3tysi przy tak starym aucie to zainwestuj w zawias nawet nie w jakieś "fiku miku" - wystarczy odświeżyć elementy gumowe, wszystko co ma gumę. Same amortyzatory w diesu są te same co w Rtypie.
    Dobry zawias pozwala być szybszym przy hamowaniu i startowaniu i zakrętach więc już masz przewagę i do tego 25KM i za 50Nm i będzie git. łykasz większość potencjalnie mocniejszych, oczywiście do zakresu skrzyni biegów.
    Nie możesz równać jednak Rtypa do tego diesla, nie zrobisz z niego tak dynamicznego auta, choćby z powodu turbodziury.
    Natomiast R-typ będzie miał poważne problemy by się utrzymać za tobą na autostradzie przy tempie 180km/h. jasne. hwilę szybciej pojedzie ale, zacznie sie przegrzewać - twój diesel nigdy nawet przy +35stC i 55stC na asfalcie, po około 200km. albo się przegrzeje albo musi zjechać na CPN. ty jedziesz dalej i to następne 400km. W zawodach "kto pierwszy na cpnie" ten diesel nie ma sobie równych, on ma stosunkowo małe spalanie przy każdym tempie.
    Fajny jest to efekt, gdy jechałem nieraz od Świnoujścia do Wrocławia i co 30 min ktoś odpada a fury mocne wyprzedzały mnie przy 160km/h i zwalniają... po 30-40 min "walki" odpuszczają na 140km/h ...a ja nadal swoje 160km/h .
    Na 200KM w tym dieslu nie licz, nie ma takiej opcji nawet za 20 tys.

    Moja propozycja jest taka: wydaj kasę na zawieszenie (jak są dobre amory to zostaw) chodzi o wszystkie elementy metalowo gumowe. Program ECU na 25KM i około 40-50Nm jak się uda! to w ciemno płać. Zależy od zużycia ogólnego co uzyskasz. Oczywiście żadne Power Boxy inne tego typu to odpuść, to nie działa.


    ... a cha, jak będziesz szukał informacjo o tym aucie to wpisuj "CTDi" bo Hondy "CDTi" to nie ma. Taki badziew tylko w Oplach i wyszukiwarka często nie trafia z rekordami. w tytule tak wpisałeś.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X