Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

2.2 i-CTDi nie chce odpalić po wymianie podkładek wtrysków

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 2.2 i-CTDi nie chce odpalić po wymianie podkładek wtrysków

    Witam.
    Musiałem wymienić uszczelkę pod wtryskiwaczem. Uszkodzona była jedna, ale postanowiłem wymienić wszystkie.
    Jednego z wtryskiwaczy nie udało się wyjąć ale w trzech wymieniłem.
    Teraz auto nie chcę odpalić.
    Odpowietrzyłem układ i paliwo na wtryski jest podawane.
    Auto nie chcę odpalić nawet na plaka, daje oznaki jakby chciało zaskoczyć ale nie odpala.
    Czujnik uderzeniowy był wyrzucony, ale go zresetowałem. Mimo to nie pali.
    Miał ktoś może podobny problem?

  • #2
    a jakie były powody wymiany uszczelek wtryskiwaczy ciekło?
    Generalnie szybkie odpowiedzi i podpowiedzi zarazem, to takie:
    Jazda samochodem bez jednego wtryskiwacza jest niemożliwa, ponieważ prowadzi to do poważnych uszkodzeń jednostki napędowej pojazdu.

    oraz
    Zazwyczaj objawy uszkodzonej uszczelki pod wtryskiem są widoczne „gołym okiem”, a należą do nich:

    i teraz, jeśli jest tak że nawet plakiem nie odpala, to go nie męcz, ty nic z tym nie zrobisz sam.
    Odholuj auto do warsztatu zajmującego się kompleksowo wtryskami.
    Jak z opisu ww tematów wynika, zasada jest jedna: "grzeb tam, gdzie było grzebane". Masz do sprawdzenia wszystkie wtryski, trzeba wyjąć wszystkie i ten który nie dał się wykręcić też. Zamontować podkładki o określonej grubości.
    Wszystkie wtryski muszą działać identycznie, podkładki wszędzie identyczne i o dobranej grubości.
    Jak tego nie zrobisz, nie odpalisz, a jak zmusisz go do pracy i odpalisz to długo nie pojeździsz, wydatki będą jeszcze większe.

    aa i jeszcze jedno gdy będziesz szukał informacji o tym silniku to wpisuj poprawnie "i-CTDi" bo CDti to był w Oplu i jak szukasz tej frazy w Hondzie to nie znajduje wyszukiwarka właściwych tematów.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      a jakie były powody wymiany uszczelek wtryskiwaczy ciekło?
      Zaobserwowałem przedmuch na jednym z wtrysków. Brak widocznego wycieku paliwa, tylko dmuchało powietrzem o zapachu paliwa. Przejechałem tak 5 km pod dom i rozpocząłem wymianę uszczelek. Dodam że po drodze zatrzymałem się w sklepie i samochód odpalił normalnie.
      Generalnie szybkie odpowiedzi i podpowiedzi zarazem, to takie:
      Jazda samochodem bez jednego wtryskiwacza jest niemożliwa, ponieważ prowadzi to do poważnych uszkodzeń jednostki napędowej pojazdu.

      oraz
      Zazwyczaj objawy uszkodzonej uszczelki pod wtryskiem są widoczne „gołym okiem”, a należą do nich:

      i teraz, jeśli jest tak że nawet plakiem nie odpala, to go nie męcz, ty nic z tym nie zrobisz sam.
      Odholuj auto do warsztatu zajmującego się kompleksowo wtryskami.
      Jak z opisu ww tematów wynika, zasada jest jedna: "grzeb tam, gdzie było grzebane". Masz do sprawdzenia wszystkie wtryski, trzeba wyjąć wszystkie i ten który nie dał się wykręcić też. Zamontować podkładki o określonej grubości.
      Wszystkie wtryski muszą działać identycznie, podkładki wszędzie identyczne i o dobranej grubości.
      Jak tego nie zrobisz, nie odpalisz, a jak zmusisz go do pracy i odpalisz to długo nie pojeździsz, wydatki będą jeszcze większe.
      Czyli podejrzenie jest takie że trzy wtryski siedzą wyżej niż czwarty? Czy nawet wtedy silnik nie powinien odpalić?

      aa i jeszcze jedno gdy będziesz szukał informacji o tym silniku to wpisuj poprawnie "i-CTDi" bo CDti to był w Oplu i jak szukasz tej frazy w Hondzie to nie znajduje wyszukiwarka właściwych tematów.
      Dziękuję za podpowiedź, być może dużo informacji przez to nie znalazłem.

      A teraz co mi się udało sprawdzić przez ten czas. Przepraszam za nazewnictwo ale kto chce to zrozumie.
      Główny problem to niskie ciśnienie na listwie, bo tylko 30bar. Z tego co udało mi się ustalić to powinno być minimum 180 bar. Fizycznie sprawdzone i ciśnienia na listwie nie ma, paliwo po odkręceni przewodu ledwo leci.
      Wymieniłem filtr paliwa. Nie znalazłem żadnych opiłków (nic nie świeci ani w paliwie ani na rozciętym filtrze.
      Pompa niskiego ciśnienia wykręcona i działa. Zanurzona w paliwie i kręciłem śrubokrętem.
      Zawór bezpieczeństwa na listwie moim zdaniem sprawny. Sprawdziłem go poprzez zaciśnięcie węża przelewowego ściskiem. Gdyby leciało z zaworu to nawet 30 bar powinno go zerwać a nic takiego się nie stało.
      Czujnik ciśnienia na listwie wykręcony i sprawdzony za pomocą miernika. Pomiędzy pierwszym a trzecim pinie jest 22 kΩ. Znalazłem gdzieś filmik na którym ktoś powiedział że powinno być 24 kΩ. Nie mam wiedzy czy każdy taki czujnik powinien mieć takie same wyniki, ale wydaje mi się że nie są to anomalia które sugerowały by awarię czujnika. Komputer widzi każde odpięcie czujnika.
      Regulator ciśnienia zainstalowany na pompie został wykręcony i sprawdzony na stole. Doprowadziłem do niego 9V i regulator "cyka" po odłączeniu również. Mój wniosek to że regulator działa. Na wtyczce sprawdziłem napięcie przy włączonym zapłonie i tam jest 9V. Przy próbie odpalenia na odpiętej wtyczce napięcie spada do 8,2V. Ciężko mi zrozumieć jak tak niewielki spadek może spowodować reakcję regulatora i tu mam problem bo nie wiem jak to powinno działać. Na powrocie z pompy również zauważyłem wyciek. Wygląda to tak, jakby regulator nie trzymał, ale czy to wina regulatora czy napięcia które do niego dochodzi?
      Test przelewowy wtryskiwaczy wykonany. Przelewa ten który nie został wyjęty, reszta trzyma (sucho). Czy jest możliwość że aż tak leją na tłoki że nic nie widać na powrocie?
      Czujnik uderzeniowy wyjęty i sprawdzony miernikiem - działa.

      Podsumowując, według mnie główny podejrzany to napięcie na regulatorze, które praktycznie się nie zmienia podczas próby uruchomienia silnika.
      Proszę o komentarze i liczę się krytyką w stosunku do braku mojej wiedzy.

      Jeszcze jedna obserwacja: pompując paliwo za pomocą gruszki nie mogę przepchnąć paliwa przez pompę. Po odkręceni przewodu wysokiego ciśnienia na pompie, paliwo nie przepływa a gruszka robi się twarda. Jakby coś zamykało przepływ. Dzieję się tak niezależnie czy regulator jest podpięty czy wypięty.
      Last edited by Mareczek80; 05-02-2024, 13:19.

      Comment


      • #4
        Skoro ciśnienie jest za niskie to często winny jest zawór zwrotny na pompie CR lub sama pompa, ewentualnie sama listwa CR na której są dwa zawory (mechaniczny/elektryczny) oraz warto zerknąć do sitka w zbiorniku paliwa.... Te rzeczy najczęściej powodują brak możliwości odpalenia n22.

        Oczywiście regularne czyszczenie imrc, maf i map sensoru.


        Tu znajdziesz wszystko :

        Comment


        • #5
          Dzięki za zaangażowanie.
          Sprawdziłem czy przyczyną niskiego ciśnienia może być "przelew" na felernym wtrysku który nie chciał wyjść. Próbę wykonałem poprzez zaciśnięcie wężyka przelewowego. Wężyk oczywiście "zerwało" ciśnienie, więc mamy winowajcę. Nie dało mi to spokoju i sprawdziłem kodowanie wtrysków. Okazało się że dwie cewki zamieniłem miejscami podczas montażu. Jedna z nich to właśnie na wtrysku, który nie "wyszedł". Idąc na skróty chciałem zmienić kody poprzez wprowadzenie ich w komputerze. Niestety podczas próby zmiany kodu wywaliło mi komunikat że operacja zakończona niepowodzeniem. Teraz wszystkie wtryski mają kod AAAAAA i nie da się ich zmienić.
          Czy wiecie co blokuje zmianę kodów?
          Czy źle zakodowany wtrysk może "lać", czy raczej to nie jest przyczyną?
          Czy niewłaściwie dokręcona cewka może być przyczyną "przelewania"? Nie mogłem go wyjąć, więc dokręcenie cewki odbyło się na silniku a tam jest mało miejsca. Z drugiej strony nie chciałem zerwać gwintu.
          Dodam że drugi wtrysk również miał zamienioną cewkę i on nie "przelewał.

          Comment


          • #6
            Przy źle zakodowanych wtryskach / zmienionej kolejności itd silnik i tak odpali.

            Sprawdzałem to u siebie po wymianie rozrządu, jedyna różnica była w dźwięku pracy wtryskiwaczy. Silnik odpaliłem, wszystko ok. Następnie hds i kodowanie.

            Comment


            • #7
              Wtryski udało mi się zakodować. Literówka wprowadziła zamieszanie, ale się udało.
              Teraz jestem pewien że to ten przelew na wtrysku. Pytanie czy może być spowodowany niewłaściwym dokręceniem cewki?

              Czy mogę zaślepić dopływ paliwa na ten wtrysk żeby zobaczyć czy ciśnienie wzrośnie? Oczywiście nie zamierzam tak jeździć, tylko spróbować odpalić żeby mieć pewność.
              Last edited by Mareczek80; 06-02-2024, 21:52.

              Comment


              • #8
                Czytam od wpisu #3 i komentuję od razu ...
                Jeśli jest ciśnienie za niskie no to nie da się uruchomić silnika diesla z Common Rail. w N22 jest ciśnienie około 1800-2000bar. (kwestia jednostek ale tam jest 180MPa. // 1800bar to 180MPa//
                W każdym razie jeśli jest (30bar/3MPa) to za mało. Pytanie dlaczego tylko tyle??
                Zamieszczone przez Mareczek80 Zobacz posta
                Fizycznie sprawdzone i ciśnienia na listwie nie ma, paliwo po odkręceni przewodu ledwo leci.
                Kręcisz rozrusznikiem i ledwo leci tak?
                Zamieszczone przez Mareczek80 Zobacz posta
                Pompa niskiego ciśnienia wykręcona i działa. Zanurzona w paliwie i kręciłem śrubokrętem.
                to nie jest metoda do sprawdzenia pompy niskiego ciśnienia.
                Poniżej schemat - na dole schematu na 3 śruby "C" to pompa niskiego ciśnienia.
                Civic 2.2 ictdi nie odpala Kody: P1065 P0087


                Kręcenie śrubokrętem to nic nie da, musisz jak chcesz się pobawić to zrób tak jak ja:
                - pozyskaj pompkę spryskiwacza - ze szrotu wykręć, wszystko jedno skąd, byle pompowała.













                Zrobiłem tak, wypiąłem wężyki z pompy CR te, które wchodzą od filtra paliwa - czyli wejście i powrót paliwa. Dlatego są tu 2 wężyki.
                Jak widzisz, na dolnym wężyku jest: pompa spryskiwacza zanurzona w 2L ON, - potem filierek paliwa dla zabezpieczenia by nic nie wpadło, ale ni musi być bo bańka czysta i ON czyste ze stacji, i do króćca WEJŚCIE w pompie CR. I obok wężyk z Pompy CR powrotny do baku (czyli do bańki).
                Pompkę podłączasz od razu do akumulatora - jak brzęczy to pompuje - robi za pompkę wstępną. to 3 ci kabel na dole 2 żyłowy i od razu do 12v akumulatora.
                Wtedy do auta i kręcisz rozrusznikiem. Silnik mi odpalił chodził jak złoto... czyli jasne jest że pompa wstępna ma defekt.
                Co się stało u mnie w 1,7 ctdi ukręcił się z powodu korozji trzpień.


                No i uwaga! - ten obszar ssacej pompy nie jest nadzorowany systemem OBD2 - rozumiesz to?
                Czyli kręcisz rozrusznikiem ciśnienia nie ma, paliwo nie leci albo ledwo a żadne komunikaty Check Eniginie się nie pojawiają! - generalnie nie ma żadnej informacji co się spierdzieliło!
                Więc wpadłem na pomysł co zrobić - no i to okazało się strzałem w 10ke. Nie musiałem nikogo prosić o diagnozę, jak pojechałem (na lince holowałem bo nie maiłem daleko) do BOSCh warsztatu to od razu powiedziałem co mają zrobić.


                Generalnie śrubokrętem - to nie sprawdzanie, musisz zrobić to tak jak ja by wykluczyć pompę ssącą (niskiego ciśnienia).
                Zerknij tu na wpis #19 - zobacz co się stało:
                Honda civic 1,7CTDi nie odpala (P1087, P1104)

                tu zerknij na wpis #10
                [Civic VII CTDI] Silnik odpala na kila sekund i gaśnie



                zobacz na trzpień - ma kancery. A pompa się ukręciła w środku w dziurze - tego nie widać słabe foto.
                W N22 wszystko wygląda podobnie co do zasady działa tak samo.


                Zatem,
                jeśli pompa wstępna - ssąca - tj niskiego ciśnienia nie pompuje - to pompa wysokiego ciśnienia nie zrobi 180MPa.
                No chyba, że się okaże po tej próbie że ssąca ssie... a wysokiego ciśnienia nie pompuje 18MPa.




                Zamieszczone przez Mareczek80 Zobacz posta
                Test przelewowy wtryskiwaczy wykonany. Przelewa ten który nie został wyjęty,
                to jest Common Rail, to nie wieśwagen z pompowtryskami, wystarczy że 1 nie działa - i nie uruchomisz silnika.


                Zamieszczone przez Mareczek80 Zobacz posta
                Podsumowując, według mnie główny podejrzany to napięcie na regulatorze, które praktycznie się nie zmienia podczas próby uruchomienia silnika
                tak ma być, to dopiero zmienia się po uruchomieniu silnika.

                Zamieszczone przez Mareczek80 Zobacz posta
                Jeszcze jedna obserwacja: pompując paliwo za pomocą gruszki nie mogę przepchnąć paliwa przez pompę
                tak, jest nie da się przepchać gdy silnik nie pracuje.

                Zamieszczone przez Mareczek80 Zobacz posta
                Po odkręceni przewodu wysokiego ciśnienia na pompie, paliwo nie przepływa a gruszka robi się twarda.
                tak ma być nie przepchasz, przewodów sztywnych nie ruszaj! nie odkręcaj! gruszka po dopompowaniu robi się twarda ... i po chwili mięknie tak ma być.

                Za dużo grzebiesz nie tam gdzie trzeba !
                Bardzo rzadko w zasadzie w ogólne nie ma przypadków awarii czujników, zaworów itd w tym silniku. Odradzam grzebanie w ciemno. Grzebiesz na czuja i to w miejscach gdzie nie ma żadnych komunikatów Check Engine.
                To bardzo źle i bardzo niedobrze. Narobisz dodatkowych zagwozdek po jakimś czasie... i za wuja potem nikt do niczego nie dojdzie.
                Absolutnie - nie dotykaj niczego jeśli nie ma komunikatu Check Engine z danego obszaru.
                To jest HONDA nie szajswagen!

                Chcesz by ten silnik zagadał?
                to tak jak powiedziałem, grzebiesz tam, gdzie było grzebane!! tylko i wyłącznie tam! ...czujniki zostaw w spokoju! Jak nie ma komunikatów "defekt czujnika" - kodem Check engine to se w nosie podłub! jak nie masz co z rękami zrobić .
                Last edited by rambo7; 07-02-2024, 09:47.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Żadne ECU w n22 nie pokaże błędu czujników ciśnienia, awari listwy cr czy zaworów zwrotnych. Wywali komunikat za niskie ciśnienie co najwyżej i to wszystko.

                  "Bardzo rzadko w zasadzie w ogólne nie ma przypadków awarii czujników, zaworów itd w tym silniku."

                  Jednak jak pokazuje cały temat który wkleiłem najczęściej winne braku odpalenia, problemów z pracą są właśnie te czujniki. Drugi w kolejności jest nieoryginalny filtr paliwa czy lejące wtryski których najlepszą metodą sprawdzenia est próba przelewowa gdyż kilka razy miałem przypadek że na hds korekty prawie idealne, a po próbie fizycznej dwa wtryski odbiegają znacząco od reszty.

                  Owszem zgadzam się, grzebiemy tam gdzie było grzebane, ale często usterki potrafią się na siebie nałożyć, a ECU nie wywali błędu "defekt czujnika" a szkoda bo wtedy diagnostyka była by piękna, ale finalnie przy n22 sypie się w kółko to samo to co bosch włożył do tego silnika. Mało tego "dotykanie" / czeszczenie maf, imrc i map sensoru jest wręcz wskazane, imrc oraz map sensor potrafią się dosłownie zakleić od sadzy / oleju...

                  Please remember to wear gloves when handling the cleaner solutions mentioned below MAF SENSOR The MAF Sensor is located here Personally I removed the air-box, but you do not need to, to remove the MAF Sensor. However you will need to get/use a 5 pointed security torx with a hole in the...


                  Oraz egr :

                  Yello Got myself together today and decided to have a go at inlet manifold and EGR. EGR part is not completed as of now, no time today. But I spent like 3-4hrs cleaning the inlet manifold. And I tell ya, it looked horrible. I started with getting off the engine cover (obviously). Then removed...
                  Last edited by slepak; 07-02-2024, 21:09.

                  Comment


                  • #10
                    Wielkie dzięki Panowie.
                    W myśl zasady "grzeb tam gdzie było grzebane" udało się znaleźć problem.
                    Mała tulejka nad kulką wtryskiwacza (tego co nie udało się wyjąć i przelewał) miała dwie rysy. Nie wyjmowałem tego jak szarpałem wtrysk i może się coś źle ułożyło. Ale nie wiem czy już tak nie było wcześniej a teraz tylko się pogorszyło. W każdym razie tulejka wymieniona na używaną z innego wtrysku i wszystko działa. Przynajmniej wiem gdzie są wszystkie elementy układu paliwowego
                    Wielkie dzięki za włączenie się do dyskusji.
                    P.S. Macie może serwis manuala do Hondy Civic VIII w wersji offline?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Mareczek80 Zobacz posta
                      W myśl zasady "grzeb tam gdzie było grzebane" udało się znaleźć problem.
                      Tak jak mówiłem, nie bez kozery... TO jest jedna z najważniejszych zasad mechaniki . Już ją będziesz pamiętać .
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Panowie.
                        Nie zamykamy tematu, bo udało mi się włączyć do dyskusji dwóch fachowców którzy bardzo mi pomogli.
                        Moja CIVIC chodzi i dziś przeszła przegląd ale....
                        Dziś rano jak ją odpaliłem strasznie kopciła na biało. Pomyślałem że syf i tak dalej więc ją trochę przegoniłem i faktycznie przestałą kopcić.
                        Jednak nadal odczuwam szarpanie i nierówną pracę do 3000 obr/min. Po 3000 obr śmiga aż miło. Nie robiłem jeszcze testu przelewowego bo cieszyłem się jak dzieciak że mogę jechać na spóźniony przegląd.
                        Teraz chciałbym żeby moja CIVA wróciła do gry i tu proszę o pomoc. Czy ona jest w trakcie nauki i stopniowo wszystkie problemy znikną?
                        Czy trzeba jej jakoś pomóc?
                        Dodam że dodałem dodatku do czyszczenia wtrysków i całego układu paliwowego i na tym teraz jeżdżę. Wybrałem produkt polecany i według opinii najlepszy. Filtr powietrza wymieniony wczoraj.
                        Jestem w stanie odczytać wszystkie parametry silnika ale nie wiem jakie powinny być wartości.
                        Korekta wtryskiwaczy:
                        1 0mg
                        2 3mg
                        3 -1mg
                        4 -2mg
                        To rzuciło mi się w oczy ale czytałem że do 3 jest w normie.
                        Podpowiedzcie co sprawdzić, proszę.

                        Comment


                        • #13
                          Przeczytaj post 4 i 9(odnosniki do stron zewnętrznych) jak i pozostałe posty , będziesz juz więcej wiedział.

                          Jaka była temperatura gdy niby samochód kopcił? Miało to jakiś zapach? Masz dpf? Czy po nagrzaniu "biały dym" zniknął??

                          Co do szarpania to nie tylko wtryski są za to odpowiedzialne (wróć do postu 4/9), przyczyn może być wiele, od paliwa złej jakości, po filtr paliwa, a kończąc na "zabrudzonym" egr map maf imrc, a nieszczelnościach turbo /IC.

                          Równie dobrze sprawne(bez szarpania) przyśpieszanie powyżej 2500/3000 może odpowiadać zablokowana zmienna geometria turbiny.

                          P. S rozumiem że auto przeszło przegląd i spaliny w jak najlepszym porządku??
                          Last edited by slepak; 11-02-2024, 09:28.

                          Comment


                          • #14
                            Więc po kolei.
                            Samochód kopcił na zimnym jak i na ciepłym silniku. Temperatura na zewnątrz ok 6 st. Zapach miało paliwa. Nie mam DPF fabrycznie, nic nie wycinałem. Po dogrzaniu dym nie zniknął. Dopiero kilku kilometrowa przejażdżka z gazem do oporu pomogła na kopcenie. Domyślam się że musiał przepalić to wszystko co mu przy naprawie dodałem. Teraz już nie kopci mimo że rano odpalam jak jest zimny.
                            Jeżeli chodzi o przerywanie do 3000 obr to po przeczytaniu problemów innych użytkowników też skupiłem się na EGR. Nie wiem czemu bo nie mam doświadczenia ale ten problem najbardziej pasuje do mojego przypadku.
                            Co do ostatniego wątku, to na przeglądzie nie podłączał spalin. Z wydechu nie wydobywa się teraz dosłownie nic więc pewnie dlatego nawet nie sprawdzał.
                            Nie zrozumcie mnie źle, ale naczytałem się ostatnio bardzo dużo w necie na temat problemów z CR. Jeżeli macie pomysł dlaczego szarpie do 3000obr, albo jakie parametry silnika mogę sprawdzić to będę bardzo wdzięczny jak podpowiecie wprost.

                            Comment


                            • #15
                              Wszystkie przyczyny szarpania napisałem już w tym temacie, łącznie z podaniem tematów.
                              Problemy z dpf Ci odpada skoro go nie masz, napisałem też co myślę o korektach wtrysków z komputerków... podstawa to też filtr paliwa/ kiedy zmieniany i na jaki.
                              pisałem też o sensorach, wyjmij np map sensor (jedna śrubka) i pokaż jaki wygląda...tłusty? poklejony nagarem?

                              Gdybyś przeczytał od a do z tematy które wkleiłem w tym temacie to byś już to wszystko wiedział, a nie pytał kolejny raz "co mogę sprawdzić"

                              obejrzyj też to:





                              jeździłem głownie po autostradach i to tych bez ograniczeń prędkości swoim n22 i pół wiaderka sadzy wyciągnąłem z kolektora itd.

                              Dlatego nadal będę uważał że warto regularnie czyścić czujniki o których pisałem.

                              tak wygląda miejsce pracy map sensora w sporej ilości n22.... :

                              Last edited by slepak; 11-02-2024, 22:09.

                              Comment

                              Working...
                              X