Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Diesel 1.6 I-DTEC metaliczne wstrząsy przy rozrządzie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel 1.6 I-DTEC metaliczne wstrząsy przy rozrządzie

    Witam,

    Posiadam hondę z 2019 1.6 I-DTEC. Przebieg już 160000km. Samochód zakupiłem niedawno. Problem zaczął się pojawiać po wymianie oleju. Nie było wiadome co kto zalał ostatnio i zalali zalecane 0W30 C2. Teraz przy odpalaniu na zimnym chwilę po odpaleniu słychać takie metaliczne wstrząsy przy rozrządzie. Przechodzi to po 2 sekundach.

    Odwiedziłem dwa warsztaty i są dwie diagnozy. Jeden mówi, że problem występuje przy rozrządzie, jak silnik wystygnie i olej ścieknie do końca to nie ma prawidłowego smarowania na rozrządzie i dlatego słychać to. Zalecają zalać 5w30, żeby poprawić lepkość, a jak nie pomoże to zrobić rozrząd. Sprawdzili też pompę olejową i wszystko jest w normach.

    Drugi natomiast mówi, że prawdopodobnie Ci co mi ostatnio olej wymieniali wlali inny niż 0W30 i dlatego tak się dzieje. Poleca zalać jeszcze raz 0W30 C2 dla pewności.

    Czy miał ktoś podobną sytuację? Co będzie lepszym wyjściem? Zmiana oleju na ten 5W30 i jak nie przejdzie to robić ten rozrząd czy w drugą stronę zalać ten 0W30.

    Dodam, że akcja toczy w się w UK.

    Pozdrawiam

    unikaj pisania w temacie słów "pomocy" i "problem", napisz czym problem, nie pisz słowa "problem".
    Last edited by rambo7; 20-06-2023, 10:56.

  • #2
    Możesz spróbować zalać ten 5W30 ACEA C3, może faktycznie będzie wolniej spływał z napinacza i przy starcie silnika łańcuch nie będzie za długo terkotał..
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      robertix94, słuchaj, olej to nie remedium na rozciągnięty łańcuch rozrządu. Jeśli nie ma żadnych komunikatów Check Engine spowodowanych rozjeżdżaniem się parametrów zapłonu, to ja bym niczego nie ruszał, żadnej kasy bym w remonty nie wkładał.
      Sama wymiana łańcucha może dać poprawę na chwilę, wymieniać całość to kupa kasy. Tak sie dzieje w samochodach na łańcuchu. Ważne że się wycisza po uruchomieniu. Zmiana oleju niewiele tu wniesie bo napinacz zareaguje w podobnym czasie. Z powodu oleju łańcuch się nie zwęzi, będzie taka sama długość. Co do oleju to ważne zmieniać regularnie. Poruszanie się w lepkości 0W-30 - 5W-30 niczego nie zmieni w tej sytuacji, a bardziej lepkiego nie ma sensu.
      Olej to nie klej i każdy spłynie z napinacza nawet 20W-50.
      Tym bardziej że to UK czyli mało kto się zna na mechanice i $ będą za to chcieli majątek. Ten silnik w takiem stanie jak nie bierze oleju wytrzyma dużo. Natomiast z 2 sekundową pracą nienapiętego łańcucha da się żyć, nic tam więcej się nie dzieje. Ja bym nie inwestował. Olej nie za drogi i byle regularnie wymieniany.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Super, dziękuję za radę. Na chwilę obecną zostawię jak jest. Cenowo za cały rozrząd liczą od 700 do 1000 funtów. Tak czy siak będę go robił ale jeszcze się wstrzymam.

        Comment


        • #5
          Tak z aktualizuje temat. Rozrząd po pewnym czasie trochę mocniej zaczął hałasować i postanowiłem to zrobić. Ogólnie brak części zamiennych do tego modelu jak i zestawów rozrządu. Musiałem wszystko z aso i pojedynczo kupować. Samo oczekiwanie na części grubo ponad dwa tygodnie. Ale teraz zrobione i jest cichutko.

          Comment

          Working...
          X