Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.6 dtec Koszty serwisowe i wytrzymałość

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja jestem stosunkowo świeżym użytkownikiem Civica z silnikiem 1.6 I-dtec, ale już zrobiłem ok 4000 tyś km. Dotąd jeździłem w zasadzie tylko dieslami, ale ten zaskoczył mnie kulturą pracy, elastycznością i liniowym przyspieszaniem bez wyczuwalnej turbo dziury. Na pewno brakuje trochę mocy, drugie auto to Alfa z silnikiem 2.0 jtdm2 i tam te 170PH robi różnicę. Co ciekawe nawet spalanie jest na moje obserwacje trochę mniejsze niż w Hondzie (przy cyklu mieszanym z przewagą miasta to ok 6.5 L100km). Jedynie do tej pory nie zauważyłem kiedy odbywa się proces wypalania DPF, a na pewno już takie się odbywały. W X gen silnik jest podobno zmodyfikowany w stosunku do tego od 2013 roku i sam proces nie jest już zauważalny po zwiększonym spalaniu chwilowym na biegu jałowym czy puszczeniu gazu. Wiem, że włączają się wentylatory ale podczas postoju, po zatrzymaniu nie zaobserwowałem jeszcze. Z czynności eksploatacyjnych wymiana oleju na pewno droższa niż przy silniku jtdm, bo wymagania co do oleju i rekomendacja produktów Hondy i Castrola.

    Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #17
      W X gen mozna zaobserować po pracy silnika na wolnych obrotach kiedy sie dpf wypala. Z wydechu wydobywa sie buczenie taki głęboki bas jak z subwoofera. Dodatkowo w torque pro na wskaźniku doładowania przy odjęciu gazu wchodzi podciśnienie w dolocie, tak jak to ma miejsce w benzyniakach po zamknięciu przepustnicy. To jest oznaka wypalania sie dpfa.
      4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

      If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
      Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


      Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

      Comment

      Working...
      X