Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.7 Ctdi wycie na wyższych obrotach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.7 Ctdi wycie na wyższych obrotach

    Witam wszystkich
    Zwracam się do was tutaj bo już trace cierpliwość. Chodzi o silnik 1.7 CTDI 2004r. Zakupiłem auto dla żony sprowadzone z Włoch ok rok temu. Po przyjechaniu ok 100km oddałem auto do mechanika podczas oczekiwania na nowe tablice. wymiana rozrządu, filtry, oleje, paski i jakies zimeringi. Po odebraniu auto wg mnie pracuje inaczej,głośniej, od ok 1600 obr. zaczęło wyć z okolic rozrządu lub gdzieś obok(może pompa cr???). Mechanik stwierdził że nowy rozrząd musi się ułożyć. Przejechane już ok 10tys km i nadal nie ustało. Rzadko jeżdżę tym autem ale mnie to irytuje za każdym razem jak prowadzę. Nie jest to jakieś głośne wycie ale słyszane na zewnątrz auta.Do tego jest mniej zrywny niż po zakupie przed wymianą tych części a do tego go delikatnie zdławi po wciśnięciu gazu do końca i dopiero zaczyna sie zbierać powyżej 2tys obr. Zapala bez problemu, zawsze szybko i za 1 razem, dymka jakiegoś puści małego podczas przyspieszania ale to chyba normalne.
    Ktoś miał podobne doświadczenia albo mógłby doradzić co moge z tym zrobić?

    Sory jeśli juz był o tym wątek ale ja nie mogłem znaleźć nic podobnego. Jestem na forum od 7 lat bo wcześniej posiadałem osobiście taką honde tylko D16V1. Po paru latach z sentymentu kupiłem dla zony bo fajne autko do miasta lepsze od golfów, polo itp mimo ze diesel ale bez uporczywych dpfów czy dwumasy do tego niskie spalanie.

    Pozdrawiam i liczę na pomoc.

  • #2
    Jedyne co mi przychodzi do głowy, nawet po sytuacji z autem siostry sprzed dwóch tygodni:

    za bardzo napięty napinacz paska rozrządu.

    Objawy te same, specyficzne wycie silnika powyżej 1600/2000 obrotów.

    Comment


    • #3
      z odgłosami "wycia" pracy tego silnika było kilka tematów, szczególnie po wymianie rozrządu właśnie z powodu zbyt mocno naciągniętego paska, ale też z powodu zimna (mrozów) ale jeszcze tych tej jesienie nie było.
      Co do rozrządu, to poczytaj w dziale diesla tematy o dźwiękach z okolic rozrządu, to pozwoli się zorientować co i jak.
      Zwrócę uwagę na to że powyższy film w 2:50 minucie zwraca uwagę na sposób dokręcenia napinacza. Napinacz ma swoją sprężynę i jej moc jest stała czyli napięcie paska jest takie //powinno być takie// jaka jest siła tej sprężyny. Natomiast przy dokręcaniu kontry śruby mocującej napinacza przez mechanika istnieje ryzyko że rolka się przesunie. Pytanie czy mechanik wziął to pod uwagę dokręcając śrubę kontry rolki napinacza?
      Często mechanicy idą na łatwiznę i robią to "na czuja" a to rodzi ryzyko jej przesunięcia wtedy pasek jest napinany ze zbyt dużą siłą i zaczyna wszystko wyć. Tam powinno się wsadzić imbus dla zblokowania pozycji rolki by zachować napięcie sprężyny. Teraz nie dowiesz się czy tak było zrobione. Mechanik Ci tego nie udowodni i będzie twierdził że tak zrobił, a nie będzie mu się chciało tego robić bo ponownie sporo trzeba rozebrać. Tak czy siak chyba będziesz musiał go do tego przymusić.
      Jeszcze jest jedna sprawa, jakiego producenta jest pasek? Różnie bywa i mi np popularny Gates pracował głośno, a Conti i Dayco pracowały cicho. Nie ma czegoś takiego jak "ułożenie się rozrządu" to tak może być w wieśwagenach ale nie w tym silniku. Po wymianie rozrządu nie ma prawa wydobywać się żaden inny dźwięk niż ten co był wcześniej. W zasadzie to nie usłyszysz żadnej różnicy, przy klekocie takiego silnika tego nie słychać. Natomiast jak jest wycie jest inaczej, to na pewno coś jest nie tak.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Dziękuję za pomoc. Nie odpisywałem wcześniej bo czekałem na opinie mechanika. Oddałem auto na wymianę świec żarowych przed zimą do innego mechanika i przy okazji poprosiłem o sprawdzenie rozrządu. Stwierdził że napięcie paska jest jak najbardziej prawidłowe. Jedynie firma paska to okazuje sie że jest gates a po opinii tego mechanika i również jednej z odpowiedzi tutaj można stwierdzić, że to prawdopodobnie jest powód "wycia". Jak tak dalej bedzie mnie to irytowało to zdecyduje się na wymiane samego paska rozrządu na innej firmy.
        Last edited by Kamil_Malu; 03-12-2021, 15:01.

        Comment


        • #5
          no więc właśnie, nie wiem dlaczego ale guma użyta do pasków Gates jest głośna, tzn. słychać pasek jak pas transmisyjny na snopowiązałece.
          Jeszcze ta kwestia:
          Zamieszczone przez Kamil_Malu Zobacz posta
          Do tego jest mniej zrywny niż po zakupie przed wymianą tych części a do tego go delikatnie zdławi po wciśnięciu gazu do końca i dopiero zaczyna sie zbierać powyżej 2tys obr.
          tu musisz wiedzieć że to jest silnik na podwójnym wałku 16V z efektem turbodziury. Nie porównuj tego silnika do wieśwagenów bo VW to średniowiecze przy tym silniku.
          Ten silnik jedzie dopiero od 2300obr/min czyli nie pojedzie przy 2000obr. będzie muł, aż osiągniesz 2300obr.min. i jedziemy nim do 4600obr. oczywiście tylko dopiero wtedy jak się zagrzeje. Skolei zagrzany motor w zimę uznaje się dopiero po przejechaniu minimum 16km. Kobiety nie lubią deptać obrotów, więc zakładam że jak będzie tak dusić do w okolicach 2000 obr .min to wkrótce zatka turbinę sadzą.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            U mnie przyczyną była metalowa rurka, która idzie od filtra paliwa do pompy wtryskowej. Odkrycie Pana rambo7 https://www.civicforum.pl/showthread...-2200rpm/page2

            Comment


            • #7
              to też, ale to muszą być mrozy tak z -5stC a chyba tak zimno to jeszcze nie było .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X