Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.7 CTDI dymi i pije olej

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik 1.7 CTDI dymi i pije olej

    Dzień dobry,

    Dostałem miesiąc temu Hondę z silnikiem 1.7 CDTI. Samochód od samego początku przy zimnym silniku dymi intensywnie, dym ma niebieskawy kolor, a dzisiaj sprawdziłem poziom oleju i jest na minimum (olej był wymieniany w styczniu). Ostatnio też zaczął dymić by ruszaniu np. na światłach. Na początku przygody z Hondą, samochód nie miał mocy i został oddany do mechanika. Mechanik nic nie zrobił ponieważ nie umiał zlokalizować usterki, jedynie co to przeczyścił EGR co lekko pomogło ale nadal było czuć brak mocy. Znajomy wpadł na pomysł że może to być przepływomierz i po wymianie przepływomierza samochód odzyskał moc. Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czym jest spowodowane dymienie i jak usunąć usterkę?

  • #2
    Nie ma silnika "CDTi" jest "CTDi" niby niewielka pomyłka, ale jest duża różnica w odnajdywaniu rekordów w wyszukiwarce gdy wpiszesz nieprawidłowo. Do tego mamy Dział diesla, pisz w odpowiednim dziale, szukaj w odpowiednim dziale informacji. Piszemy w odpowiednim dziale. temat przenoszę.

    Teraz odnośnie problemów.
    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    przy zimnym silniku dymi intensywnie, dym ma niebieskawy kolor,
    zerknij na tabelę:
    TABELA przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania turbiny w 1.7 CTDi

    auto masz od niedawna więc zorientuj się które obszary odpowiadają za niebieski dym. Z uwagą przyjrzyj się dymowi, (odpal rano na zimnym wysiądź i sprawdź) czy to jest nie biebieski? czy szary? lub szaro siwo nieco-niebieski?

    Weź pod uwagę że to jest rok 2003 czyli diesel o znacznym przebiegu (nie podajesz) i wątpliwym serwisowaniu (nic nie wiemy (nie wiem czy ty wiesz) o jego stanie technicznym).

    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    sprawdziłem poziom oleju i jest na minimum (olej był wymieniany w styczniu)
    czyli niedawno. Musisz poczytać Tematy w dziale diesla dot. jak mierzyć poziom oleju w tym dieslu. Jest kilka istotnych kwestii i nie będę się powtarzał, pisze dokładnie w treści tematów o co chodzi.

    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    Ostatnio też zaczął dymić by ruszaniu np. na światłach.
    jak mówię, kompletnie nie wiemy nic o stanie silnika i jego kondycji. Zakładać należy że jest możliwe że nie poświęcano mu należytej uwagi. Oznacza to że potencjalnych obszarów do oględzin jest sporo, trudno powiedzieć od czego zacząć.
    Nie jest to tak że diesel o którego mało dbano (albo nawet dbano w dobrej wierze, ale to nie oznacza jeszcze że prawidłowo. Wiele osób nie ma wiedzy w jaki sposób dbać o silnik diesla).
    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    Na początku przygody z Hondą, samochód nie miał mocy i został oddany do mechanika
    ...uuuuuU, Uuuu zaczyna się.

    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    echanik nic nie zrobił ponieważ nie umiał zlokalizować usterki
    jasnowidz jestem... czytam zdanie po zdaniu o odpisuję, ...i proszę ... czytam w twoich myślach . No tego można się spodziewać bo większość mechaników chce zarabiać a nie naprawiać. Czyli on wymienia - Ty płacisz! czyli katastrofa nie mechanik. Powinno być tak, on wymienia i on płaci jak nie trafi. Inaczej niczego nie dotyka. To wtedy tak.
    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    jedynie co to przeczyścił EGR co lekko pomogło ale nadal było czuć brak mocy
    czyli jak mówię chciał zarobić i się nie narobić przy czym EGR możesz sam wyciąć i auto będzie miało zawsze moc. EGR nie ma nic kompletnie w tym silniku do mocy.
    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    Znajomy wpadł na pomysł że może to być przepływomierz i po wymianie przepływomierza samochód odzyskał moc
    brawo dla znajomego!

    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czym jest spowodowane dymienie i jak usunąć usterkę?
    jak mówię, to jest forum techniczne, to nie jest forum jasnowidzów
    Sugestie i podpowiedzi oparte są tylko i wyłącznie na twoich informacjach. Czyli mało szczegółów dostajemy, mało i nieprecyzyjnie podpowiadamy.

    Skoro wymieniony jest przepływomierz to jaki?
    Musisz wszystko pisać najdrobniejsze szczegóły w treści mają znaczenie.
    Więc,
    - przepływomierz nowy czy używany?
    - zgodny z numerem OEM dla Hondy czy jakiś inny od Opla?
    - filtr powietrza kiedy wymieniany?
    - turbina ma luz na wirniku? jak tak to jak duzy?
    - olej w IC jest jak jest to ile?
    - przebieg tego auta realnie to jaki?
    - olej w silniku jaki?
    - co było robione w silniku w ostatnich powiedzmy 3 latach?
    - co było robione w silniku z ważnych napraw?
    - dymienie jest wyłącznie na zimnym? czy na rozgrzanym również?
    - czy dymienie ustaje po przekroczeniu 140km/h przy nodze wciśniętej do oporu? czy jest zawsze?
    - czy turbina był w jakakolwiek sposób kiedykolwiek dotykana?
    - jaki jest stan z wb wyrównawczym cieczy chłodzącej?
    - czy ogrzewanie pracuje wydajnie po przejechaniu 20km w dynamicznym stylu?
    - kiedy regulowano zawory?
    - czy katalizator jest obecnie ten sam co oryginalny?
    - kiedy wymieniano świece żarowe?
    - jaki model założony jest świec żarowych?
    - czy posiadasz podgrzewacz paliwa fabryczny?


    itd... każdy ten obszar może mieć związek bezpośrednio lub pośrednio na dymienie. Tak to jest gdy dostajesz w prezencie auto na temat którego historii wiesz niewiele.
    Mało prawdopodobne aby ktoś "z palca" powiedział Ci gdzie jest problem. Tu trzeba naprawdę sporo wiedzieć o historii z uwagi że to 2003 rok. to auto ma 17 lat.
    Wziąć pod uwagę trzeba też "naturalne" zużywanie się elementów, silnika itd.
    Chodzi o to że na takie pytanie

    Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
    czym jest spowodowane dymienie i jak usunąć usterkę?
    to na 99% bym ci powiedział gdy to auto miało by 2-5 lat i nie dotykał go żaden mechanik. Wtedy opierając się na wiedzy o tym aucie na 99% trafiłbym w obszar który niedomaga, ale po 17 latach w tym nieznanej historii to każda odpowiedź jest praktycznie nietrafiona.
    Tu trzeba metodycznej pracy nad sprawdzeniem każdego obszaru a takiego czegoś nie weźmie żaden mechanik bo co ... będzie oglądał a ty będziesz płacił? no wiadomo że nie zapłacisz "za nic".
    Dlatego są mechanicy co "coś robią" czyli np czyszczą egr bo coś zrobić muszą i nie ma znaczenia że to kompletnie nie pomoże, ty mu nic nie zarzucisz że nic nie robił a płacić trzeba.
    Dlatego takie auto najczęściej kończą na złomie, bo jest to ekonomicznie nieuzasadnione marnować czas na takie auto.
    Tu potrzeba jest wyłącznie własnej pracy. To nic nie kosztuj tylko czas. Mło tego wiedzę masz na forum darmo. Wiec kompletnie 0 zero kosztów tylko czytanie i własna praca. Wtedy to sie opłaca.

    Musisz też wiedzieć co jest prawidłowo a co nieprawidłowo. Diesel z tamtych czasów jak zimno na zimnym silniku będzie dymił to normalne, ale ... przestaje dymić po jakimś czasie, pytanie co się dzieje później w trakcie jazdy. Co się dzieje po 20 k, jazdy z jak po 100km jazdy.
    Masz sporo do czytania w zakresie tego silnika.
    Auto z tym silnikiem jest bardzo dobre, pod warunkiem że się znasz na działaniu diesla.
    W temacie piszesz jeszcze że "pije olej" ... ale piszesz że masz go od tygodnia .... hymm to trochę zastanawiające jak może pić olej w takim tempie że przez tydzień jest to wyraźnie widoczne?
    Ten silnik - jako blok jest nie do zajechania - tu akurat na forum nie musisz szukać tematów o braniu oleju przez ten Isuzu 4EE2 te silniki nie biorą oleju bez względu na przebieg.
    No ale wszystko idzie zajechać, jak bierze to trup, ktoś mu "pomógł". Jeśli był prawidłowo zadbany to nie bierze, nie ma ani jednego tematu brania oleju przez 1,7CTDi.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      jeżeli chodzi o dym to jest taki szaro-niebieskawy
      Przebieg to niby 216 tys. km
      Rzeczy jakie były robione w samochodzie:
      w 2011r - wymiana turbosprężarki
      styczeń 2013 - wymiana rozrusznika
      grudzień 2013 - wymiana uszczelki kol(?) wydechowego i czyszczenie geometrii turbosprężarki

      maj 2019:
      -wymiana filtru oleju, powietrza i olej silnikowy
      -łącznik/wspornik stabilizatora
      -tarcze hamulcowe i klocki
      -sworzeń wahacza i silentblock wahacza przód
      czerwiec 2019:
      -wymiana filtru oleju, powietrza i oleju
      -wymiana turbosprężarki
      listopad 2019:
      -wymiana chłodnicy klimatyzacji
      grudzień 2019:
      -regeneracja alternatora
      styczeń 2020:
      -wymiana filtru oleju, powietrza i oleju
      - wymiana rozrządu
      luty 2020:
      -wymiana cylindra głównego sprzęgła
      -wymiana sprężarki klimatyzacji

      Jeżeli chodzi o olej to przy ostatniej wymianie został użyty Comma 5W30

      Wymieniłem na nowy przepływomierz o oznaczeniu LM1028

      Dymienie występuje tylko na zimnym, najmocniej przy uruchomieniu silnika.

      Dymienie występuje tylko na 1 biegu

      Samochód dość szybko łapie odpowiednią temperaturę

      Comment


      • #4
        Jeśli silnik 1,7ctdi ma przejechane jak mówisz 216tys km to on jest ledwo dotarty. Powinien mechanicznie chodzić jak pszczółka. Kwestia jest taka, jak był użytkowany i w jakich warunkach. Zajechać jednak idzie wszystko.
        Z wpisów wynika że w dość krótkim czasie po sobie była robiona turbosprężarka 2 razy w 2011r i 2013r i w 2019 roku to dość krótko po sobie.
        3 razy robić turbinę ...? wow.... - to jest naprawdę coś nie tak. (tzn nie wiem z kim? czy z turbinami czy z mechanikami coś nie tak?)
        Nie wnikam o przyczyny, i co tam się działo. Jednak było grzebane 2 razy w obszarze który może generować niebieskie spaliny, zgodnie w informacjami jakie podałem w linku o przyczynach powstawania niebieskiego dymu.
        Nie wnikam też w fachowość wymiany a potem czyszczenia turbiny. Te operacje wiąż się z tą samą robotą, czyli turbo trzeba wyjąć. Zmierzam do tego że jest to obszar niepewny, a zasada mówi "szukaj tam gdzie było grzebane". Zadałem pytanie o turbinę, ale nie odpowiedziałeś, znajdź czas to nie zajmie długo to jest 30 min pracy, chodzi o to byś sprawdził luz na wirniku turbiny, to prosta robota. Aby to zrobić zdejmij (odkręć) gumowego węża za aluminiowym kolankiem - ten od góry widoczny przy chłodnicy, będziesz miał łatwy dostęp do plastikowej rury co wchodzi do turbiny i ją zdejmij.
        W środku będzie widoczny wirnik (ale ty go nie zobaczysz, chyba że z lusterkiem) chodzi o to byś wsadził tam palce, złapał za oś i poruszał w poprzek, sprawdził luz. Wpisz w YT "luz wirnika turbiny" i obejrzyj o co chodzi https://www.youtube.com/watch?v=-uSPlVzO5ow
        Ten luz może być, ale ledwo wyczuwalny. Jak będzie duży, jak na filmach to tak być nie może. Turbina jest wtedy potencjalnie powodem niebieskiego dymu.
        Widzę że była wymiana uszczelki kolektora wydechowego to dobrze bo pewnie w 2011 założono starą podkładkę która nie trzymała dobrze.
        Generalnie nie podoba mi się że 3 razy robiono turbinę. Jest to obszar mocno podejrzany.
        Co do oleju, ten silnik zniesie SAE 5W-30 choć to nie jest prawidłowe SAE, ten silnik wymaga SAE 5W-40.
        Co do olejów Comma (SAE 5W-30) są co najmniej 4 rodzaje, "longlife" "syner-z" "prolife" "xtech". Nie każdy z nich się nadaje.
        SAE ma być 5W-40 ale najważniejsze że w tym silniku ma być ACEA A3/B3 lub A3/B4. Tylko i wyłącznie.
        Jeśli taki nie jest, być może to jest też dodatkową przyczyną ubywania oleju.
        Przepływka LM1028 nie wiem jak się sprawuje, nie mam doświadczenia, ale z opisów i tematów innych użytkowników wynika że rożnie to bywa i najlepiej kupić oryginał prześledź ten temat:
        Przepływomierz powietrza. Kod błędu P0101 - civic 1.7Ctdi

        Brak reakcji na gaz na zimnym silniku, dorabiana wtyczka przepływki.


        biorąc pod uwagę że na wiele pytań nie odpowiedziałeś, to rozumiem nie ma na ten temat śladu w dokumentach, i po prostu nie wiesz bo masz go za krótko.
        Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
        Dymienie występuje tylko na zimnym, najmocniej przy uruchomieniu silnika.
        jeśli tak jest, jak piszesz to główną przyczyną są niedziałające świece żarowe. Zanim się za ten obszar zabierzesz poczytaj doświadczenia innych, by wiedzieć co sprawdzić, co kupić i czego nie urwać !!
        świece żarowe - jak wymienić świece żarowe Civic 1.7 CTDi


        zapieczona świeca żarowa 1.7 CTDI


        Świece żarowe kopcenie po uruchomieniu silnika. Honda Civic 1.7 CTDi.

        Jak to przeczytasz będziesz miał wiedzę o obszarze świece w dieslu.

        Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
        Dymienie występuje tylko na 1 biegu
        no to jest związane z tym że rozpoczynasz jazdę silnik zimny, na 1ce się nie jeździ wiec później kopcenie ustępuje, tak ma być.

        Zamieszczone przez barteczek Zobacz posta
        Samochód dość szybko łapie odpowiednią temperaturę
        to że wskazówka wędruje na właściwą pozycję jeszcze nie oznacza optymalnej temp silnika. W dieslu to trochę jest inaczej. Kluczowa jest bardziej optymalna temp turbiny a ta jest uzyskiwania dużo później.
        Zerknij tu na treści w UWAGACH:
        TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1.7 CTDi (warunki Normalne i Trudne)

        W związku z tym że diesla masz od niedawna, do tego leciwego a tym samym nieco zmęczonego co normalne, trochę czasu zajmie aby się z nim zapinać, wiec warto poczytać bo nie będziesz panikował i miał wiedzę o nim pozwalającą nie popełniać podstawowych błędów w użytkowaniu diesla. To będzie miało przełożenie na mniejsze generowanie wydatków $. Czyli im więcej wiedzy, tym mniej wydasz na mechaników.

        W najbliższym czasie z dość częstą regularnością sprawdzaj przed jazdą i po jeździe 2 rzeczy: poziom oleju i poziom w zb. wyrównawczym cieczy chłodzącej.
        Śledź i porównuj różnice w odczytach na zimnym i na rozgrzanym silniku. Te informacje będą tobie pomocne w analizie sytuacji z braniem oleju i znikaniem płynu chłodzącego.
        (jeśli będzie brakować cieczy chłodzącej to dolej wyłącznie do zb. wyrównawczego, na zimnym silniku! nie odkręcaj korka chłodnicy! Kluczowe jest abyś przed końcem jazdy (trasy) otwarł ogrzewanie na MAx ciepło i tak zostawił do rana do sprawdzenia poziomu w zb. wyrównawczym. Układ sam wciągnie jak mu braknie zauważysz to tylko na zimnym silniku. Takie sprawdzanie robisz to tak często aż zauważysz że jest ok i przestaniesz dolewać. Co do poziomu oleju to poczytaj tutaj:
        poziom oleju 1.7 CTDI wg ASO

        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X