Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwna praca sprzęgła 1,7ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwna praca sprzęgła 1,7ctdi

    Cześć wam,
    Wracając wczoraj do domu coś się zepsuło (chyba). Sprzęgło brało na samym dole i pedał był twardy, natomiast w pewnym momencie zrobił się miękki, ma jakby luz na przodzie i dziwnie się rusza. Pedał ma jakąś zmułkę, tak jakby coś nie odbijało jak się go puszcza i reagował z opóźnieniem. Po odpaleniu silnika w ogóle pedał sprzęgła robi się dużo miększy niż do tej pory był. Generalnie szukam porady co to może być i poleconego serwisu w Krakowie lub najbliższej okolicy (bardziej południe niż północ krk jeśli w okolicy). Nie chce jechać do gościa który wciśnie mi kit i będzie próbował mnie naciągnąć. Nie wiem czy to ja coś zepsułem przez nieumiejętną zmianę biegu czy samo się już to zrobiło, wracałem mocno zmęczony. Auto ma 215k przebiegu, sprzęgła raczej nie miało wymienianego przed tym jak je kupiłem (125k).

  • #2
    Do Adama w Kokotowie uderzaj.
    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

    Comment


    • #3
      tu nie ma co panikować, po pierwsze sprzęgło w tym dieslu to klasyczne standardowe zwykłe sprzęgło jak w benzyniaku. To w 1,7CTDI jest chyba prawie identyczne z sprzęgłem Hondy Accord z silnikiem 1,8.
      Zatem zanim cokolwiek dasz komuś w łapy, sam zweryfikuj, czemu tego nie zrobiłeś i nic na ten temat nie piszesz?
      1. maska w górę - czy w zb. wyrównawczym sprzęgła to ten najmniejszy (zbiorniczek obok hamulcowego) czy jest płyn DOT4 na pozimnie między Min - Max ??
      2. czy płyn jest świeży ma max 2 lata?! (nie możę mieć więcej niż 2 lata bo w tym sprzęgle płyn się bardzo szybko zużywa, traci swoje własności, jak jest głęboko ciemny (zgniła zieleń) to źle.
      3. kiedy smarowałeś bolec pompy sprzęgłowej? Instrukcja obsługi mówi że to jest element który trzeba regularnie smarować.
      to jest podstawa.
      Więc, jak stoisz z podstawą ...???
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Hej, Dzięki za odpowiedź i wskazówki. Niestety nie jestem asem serwisowym i o wielu rzeczach nie wiedziałem.
        1. Jeśli to ten co na zdjęciu to poziom jest w około połowie, kolor jak na zdjęciu, wydaje się być zielonkawy ale nie ziemny
        2. Auto mam 6 lat, raczej sam tego nie zlecałem, wątpię też by to ktoś zrobił przy okazji
        3. Nie smarowałem : - (, nawet nie wiem gdzie jest

        Z podstawą jak widać leże i kwiczę. Szacunek rambo7 za pomoc i tą wiedzę, odkąd kupiłem auto na tym forum dowiedziałem się głównie z twoich postów bardzo wiele oraz sam dużo rzeczy naprawiłem. Zastanawiam się czy nie mając kanału nie lepiej będzie oddać to w ręce mechanika. Niestety nie mam do nich zaufania w większości i boje się, że zostanę naciągnięty, dlatego zawsze sprawdzam na własną rękę tyle ile mogę. Dzisiaj też sprawdziłem, że przy naciskaniu sprzęgła jest charakterystyczny stuk (https://youtu.be/iULsaVXDXug) Mam nadzieję, że słychać.

        IMG_20190521_184353.jpgIMG_20190521_184257.jpgIMG_20190521_184248.jpg

        Comment


        • #5
          Zatem masz do wymiany wszystkie płyny DOT 4.
          Płyn w układzie hamulcowym i płyn w układzie sprzęgła. Płyn DOT-4 jest higroskopijny wchłania wilgoć jeśli zawartość H2O w płynie przekroczy 3% następuje korozja układu, czyli konkretnie, korodują tłoczki hamulców koroduje pompa hamulcowa. w ukłądzie sprzęgła koroduje pompa sprzęgła, co w konsekwencji doprowadza do defektów, wycieków, nieprawidłowe działania tych elementów.
          To co widzę to jest żur nie płyn, do tego widać tam jakieś zanieczyszczenia pływające na wierzchu. Dobrze by było gdyby to ktoś usunął a nie wtłoczył w układ głębiej.
          Robota z wymianą płynów jest banalnie prosta, do tego szczegółowo opisana na forum W dziale diesla i w dziale 7 generacji.
          Do wymiany DOT4 w układzie hamulcowym potrzebne są 2 osoby, robotę zrobisz na parkingu, do żadnych z tych operacji nie potrzeba kanału. Pokoloei ściągasz każde koło i dolewając wymieniasz płyn i odpowietrzasz od razu.
          Do wymiany DOT4 w sprzęgle musisz wyjąć: akumulator, plastikowy koszyk akumulatora, wykręcić tacę na której stoi akumulator (przy okazji ją pomalować bo na 100% jest skorodowana) - dopiero po odkręceniu tacy będzie dostęp do pompy sprzęgła i możliwość odpowietrzenia, tą operację robi się samemu dokładnie opisałem jak.
          Nie będę szukał tematów bo to twoje zadanie. Jak odnajdziesz tematy i je poczytasz to zrobisz to sam, Koszty całkowite układ hamulcowy i sprzęgło to góra 25zł. tyle kosztuje 1L płynu DOT4. Polecam płyn DOT4 ATE SL lub SL6.
          Warto się więc zmobilizować bo mechanikowi musiałbyś zostawić jakieś 200zł. za całość.
          Co do stukania to tam duży hałas na filmie mieszają się różne stukania. Proponuję poszukaj tematy:
          1. wymiana płynu w ukłądzie hamulcowym,
          2. wymiana płynu w sprzęgle
          3. smarowanie bolca sprzęgła albo "skrzypiący pedał sprzęgła" - tam jest wszystko napisane.
          Last edited by rambo7; 22-05-2019, 08:02.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Hej Panowie,
            Niestety nie zdążyłem wypróbować instrukcji wyżej, posypał się docisk od sprzęgła, auto prawie nie jechało na wrzuconym biegu. Skorzystałem z usług Adama z Kokotowa wymienionego wyżej. Finalnie zostało wymienione całe sprzęgło oraz płyn w układzie hamulcowym i sprzęgła. Póki co wygląda ok.

            Rambo, dzięki za instrukcję i transfer wiedzy, już wiem, żeby pilnować wymian płynu co 2 lata lub kiedy będzie syfny. Przejrzałem też tematy wymienione wyżej i już wiem co robić jak będzie skrzypiało !

            Comment

            Working...
            X