Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

2.2 CDTI Przeskok obrotow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 2.2 CDTI Przeskok obrotow

    Witam, posiadam honde Civic VIII 2006, 2.2CDTI, nie znalazłem na forum żadnej pomocy ani chociażby podobnego tematu do mojego problemu. Spróbuje to jakoś opisać, jeżeli będą problemy to spróbuję nagrać video. Problem zaczal się od ponad 2tygodni.
    Zaczynając od początku. Około dwóch tygodni temu zostalo wymienione koło pasowe ponieważ aktualne się zuzylo przez co pasek chodził nierówno. Wszystko zostało dobrze złożone. Pasek założony, samochód odpalił i było ok. Po rozgrzaniu samochodu dochodzi w momencie załączeniu turbosprężarki do przeskoku obrotów z 2000obr/min do około 2700 oraz powrót do 2000 mówiąc tu o dynamicznym przyspieszeniu wciskajacym pedal w podłogę. Dzieje się to tylko w momencie właśnie kiedy wcisne pedal w podłogę (przed zmianą koła pasowego nic takiego nie miało miejsca) lecz wątpię żeby był to problem. Jadąc z prędkością około 77km/h przy na 4 biegu przy 2000obrotow wciskajac właśnie pedal w podłogę obrotomierz poprostu swiruje w tych granicach 2000-3000 ale nie wygląda to na sprzęgło czy dwumas ponieważ działo by to się na każdym biegu. Nie znalazłem żadnej pomocy w internecie.

  • #2
    już raz wspominałem: witamy się w dziale powitań, nie w dziale technicznym, piszemy poprawnie w j.polskim, korzystamy z wyszukiwarki tematów i piszemy w odpowiednim dziale.

    temat przenoszę.

    już powinieneś się zorientować nieco w układzie forum, mamy dział diesla.

    Jeśli wpisujesz w wyszukiwarkę CDTi to możesz dostać mało rekordów, jeśli wpiszesz poprawnie CTDi dostaniesz więcej, warto poprawnie pisać.
    W mojej ocenie tego co piszesz, masz 2mas do wymiany.

    Kiedy wymieniałeś płyn w sprzęgle?
    duży moment obrotowy do tego stary płyn w sprzęgle, poczytaj ten temat:
    wpis nr #4 Sprzęgło/dwumasa w 2.2 diesel

    film
    Last edited by rambo7; 01-12-2018, 21:44.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Oglądałem i wymieniłem właśnie podobnie jak na tym filmie, płyn w sprzegle był wymieniany również. Płyn wymieniłem dość dawno okolo 4/5miesiecy temu, a dzieje się od paru tygodni.

      Wracajac, dzieje się to tylko w granicy tych obrotów w momencie zalaczania turbo. W komputerze wyskakuje błąd P0113 oraz P0102. 20181126_075402.jpg
      20181126_075352.jpg
      Ale wydaje mi się że przez to iż została odlaczona z powodu trudnego dostępu do filtru paliwa.
      Last edited by matciej; 02-12-2018, 19:20.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez matciej Zobacz posta
        W komputerze wyskakuje błąd P0113 oraz P0102.
        mamy:
        Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II

        tutaj definicje:
        DTC P0113: Wysokie napięcie obwodu 1. czujnika IAT. (przepływka). (informacje były omawiane w tym wątku: https://www.civicforum.pl/showthread...diesel-2-2ctdi ).


        DTC P0102: Niskie napięcie obwodu czujnika MAF. (prepływka)

        musisz się zapoznać z tematami wyciągnąć jakieś wnioski i wtedy pogadamy dalej.
        ww kody nie mają związku ze sprzęgłem, to tyle wiemy. Kody wskazują na obszar przepływomierza być może stąd te skoki i falowanie mocą, sprawdź połączenia elektryczne i przemyśl kto ostatnio tam grzebał.
        Napisz czy te kody dają się skasować? czy pojawiają się ponownie po skasowaniu w jak krótkim odstępie czasu??... więcej opisz co się dzieje.
        Last edited by rambo7; 02-12-2018, 20:07.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Kody wskazują na obszar przepływomierza być może stąd te skoki i falowanie mocą, sprawdź połączenia elektryczne i przemyśl kto ostatnio tam grzebał.
          Napisz czy te kody dają się skasować? czy pojawiają się ponownie po skasowaniu w jak krótkim odstępie czasu??... więcej opisz co się dzieje.
          Sam ostatnio odlaczalem przepływomierz ponieważ musiałem zdjąć cała puche od filtra powietrza żeby dostać się do kabinowego. Oczywiście po wymianie CHECK ENGINE lecz po przejechaniu paru kilometrów znikł. Zdjęcia wyżej robione były w tamtym tygodniu, w piątek i zostały skasowane. Jutro zamierzam jechać do elektryka który ponownie sprawdzi błędy czy wróciły i ewentualnie zdiagnozowanie problemu. Przed całą akcja z kołem pasowym/wykrecaniu przeplywki było wszystko w porządku dlatego nie obstawiam sprzęgła i dwumas

          Comment


          • #6
            Nie ma cudów slizga Ci się sprzęgło. Znany problem w i-ctdi. Docisk jest słaby objawy dokładnie takie jak opisujesz.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez matciej Zobacz posta
              Jutro zamierzam jechać do elektryka który ponownie sprawdzi błędy
              a po jaką cholerę... nie możesz sprawdzić sam? 3 min zabawy.
              1. diagnostyka na sreberko i spisz kody: https://www.elektroda.pl/rtvforum/to....html#11645900
              2. wizyta na forum i sprawdzenie listy kodów: Kody Błędów - OBD2 Civic - 8 generacja
              3. zapoznania się z tematem przykładowo np: P0420 w VIIIgen
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
                Nie ma cudów slizga Ci się sprzęgło. Znany problem w i-ctdi. Docisk jest słaby objawy dokładnie takie jak opisujesz.
                Rozumiem, ale działo by się tylko tak w tej granicy obrotów?

                Comment


                • #9
                  no przede wszystkim w tym zakresie obrotów. To moment wejścia turbiny, czyli "ataku" dużych sił momentu na sprzęgło. Zrób próbę, pojedź gdzieś na szosę o długiej prostej, rozpędź auto do 70km/h trzymaj 5 bieg. Wciśniej sprzęgło gaz do dechy i trzymasz wysoko obroty i puść sprzęgło. (to ma być taki efekt, jak byś chciał zrobić zrywa jadąc 70/km/h.)
                  - jeśli obroty spadną i auto będzie się rozpędzać że wgniata w siedzenie to sprzęgło sprawne.
                  - jeśli obroty zostaną wysoko silnik będzie wył a auto nie będzie się rozpędzać dynamicznie a bardzo wolno, to masz ...a raczej nie masz sprzęgła, jest zużyte.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    no przede wszystkim w tym zakresie obrotów. To moment wejścia turbiny, czyli "ataku" dużych sił momentu na sprzęgło. Zrób próbę, pojedź gdzieś na szosę o długiej prostej, rozpędź auto do 70km/h trzymaj 5 bieg. Wciśniej sprzęgło gaz do dechy i trzymasz wysoko obroty i puść sprzęgło. (to ma być taki efekt, jak byś chciał zrobić zrywa jadąc 70/km/h.)
                    - jeśli obroty spadną i auto będzie się rozpędzać że wgniata w siedzenie to sprzęgło sprawne.
                    - jeśli obroty zostaną wysoko silnik będzie wył a auto nie będzie się rozpędzać dynamicznie a bardzo wolno, to masz ...a raczej nie masz sprzęgła, jest zużyte
                    Witam, zrobiłem tak jak kazales. Rozpedzilem się do 80km/h na 5biegu, gaz w podłogę i szybko puściłem sprzęgło. Obroty spadły do 2000 po czym bez problemów ciągnął aż do 3000 mając około 140km/h. Przed tym skasowałem również błędy DTC na sreberko, pokazało parę kodów ale raczej związane były z tym że otwarte były drzwi. Poniżej dodaje video z tego co kazales mi zrobić.


                    Lista błędów:
                    PA50 DTC B1155
                    PA50 DTC B1156
                    PA50 DTC B1159
                    PA50 DTC B1160
                    PA50 DTC B1188
                    PA51 DTC B1238
                    PA96 DTC B1905
                    Last edited by matciej; 03-12-2018, 17:10.

                    Comment


                    • #11
                      przy okazji testu ze sprzęgłem wiemy że sprzęgło sprawne, w kontekście tego:
                      Zamieszczone przez matciej Zobacz posta
                      Po rozgrzaniu samochodu dochodzi w momencie załączeniu turbosprężarki do przeskoku obrotów z 2000obr/min do około 2700 oraz powrót do 2000 mówiąc tu o dynamicznym przyspieszeniu wciskajacym pedal w podłogę
                      na tym filmie nie zauważyłem aby zaszło to o czym tu piszesz jako problem. Jak byś to wytłumaczył?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Tak, wykonałem to raz. Późnym wieczorem pojechałem do znajomego mechanika, przejechał się i spróbował to samo parę razy i było ok, ale po jakimś czasie (wydaje mi się że silnik się dopiero rozgrzal) i zaczęło powoli dziać się to samo, czyli slizgac sprzęgło. To samo mi powiedział ale póki co nie jest do końca pewny bo działo by się to już od samego początku, może wysprzeglik? Może mieć problemy? Pamiętam że latem wymieniłem płyn właśnie od niego ponieważ po wielu wcisnieciach pedału sprzęgła samo sprzęgło nie chciało reagować i nie dało się wrzucić żadnego biegu.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, to z doświadczenia i z opinii użytkowników mogę tylko potwierdzić że faktycznie gro przypadków uślizgu sprzęgła występuje dopiero po rozgrzaniu silnika. Ten film, jeśli był robiony gdy silnik jeszcze nie był w pełni zagrany nie pokazał efektu uślizgu wszystko wygląda dobrze, ale w innych warunkach np. lata i spiekoty możliwy będzie uślizg. Jeśli sięgasz pamięcią wstecz i tak było no to niestety sprzęgło jest nadal podejrzane.

                          Kolejna rzecz to w tym wątku we wpisie #2 podałem Ci link do wątku który nieco opisuje tzw:
                          Zwężkowy mechanizm opóźniający.
                          Zasada działania Jednokierunkowy mechanizm zwężkowy został zaprojektowany w celu poprawienia działania sprzęgła przez zmniejszenie prędkości siłownika w przypadku nagłego zwolnienia pedału sprzęgła. Co wprost zapobiega zbyt szybkiemu zużyciu sprzęgła
                          Konstrukcja Zwężkowy mechanizm opóźniający jest wbudowany do siłownika i nie można go rozbierać.

                          Czyli próba testu sprzęgła jaką wykonałeś i jaką wykonywał mechanik, nie popsuje sprzęgła. Robienie "zrywa" jadąc 70km/h z puszczeniem gwałtownie sprzęgła nie powinno mieć negatywnego wpływu na sprzęgło bo ono ma zabezpieczenie.
                          Jeśli jednak, gdy jest silnik rozgrzany dochodzi do uślizgu, no to tu pompa, wysprzęgnik, nie jest winny. Mimo wszystko jeśli nie dało się wbijać biegów, był problem z wbijaniem, przełączaniem biegów, tzn. że miałeś nieszczelność w układzie hydraulicznym. Wyciekał płyn było go za mało przez co pompa nie przestawiała wysprzęglika. Proponuję kontroluj częściej poziom płynu w zb. wyrównawczym sprzęgła.
                          Pod pedał sprzęgła - (tam gdzie wchodzi bolec do pompy sprzęgła) wsadź, upchaj nieco pod tapicerkę ręczniki papierowe, chodzi o to aby za jakiś czas sprawdzić czy przypadkiem nie ma jakiegoś wycieku z pompy sprzęgła.
                          Płyn w układzie sprzęgła zużywa się 2 razy szybciej niż w układzie hamulcowym, proponuje wymieniać go co rok, nie przekraczać 2 lat, temp robi swoje.
                          Na tym etapie zrobiłbym wymianę płynu to jest bardzo prosta robota. Kontrolowałbym stan cieczy i potencjalne wycieki, sprawdzałbym ten papier pod pedałem. Poczekałbym na warunki gdy pojedziesz w jakąś trasę i silnik na pewno będzie rozgrzany i wtedy dokonać "zrywu" jak to pokazałeś na teście, chodzi o to aby sprawdzić to jeszcze raz w warunkach gdy silnik jest porządnie rozgrzany.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment

                          Working...
                          X