Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic ufo „check engine” i sciaga na prawo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic ufo „check engine” i sciaga na prawo

    Witam. Auto ma silnik 2,2 diesla z 2008 roku, zadbane. Wlacza sie check engine na trasie np po okolo 100 km, traci obroty i nie wzrasta predkosc. Wylaczam silnik na 3 minuty, nadal swieci, ale jedzie normalnie, potem za okolo godzine znowu to samo. Po miescie jak jezdze w ciagu dnia 50 czy 100 km w ogole sie nie wlacza. Wymienilem czujnik obrotow na wale, nadal to samo. Auto ma 180 tys, z papierami, kupione w aso hondy, z polecenia od znajomego. W ASO mowia, ze to najpewniej turbina, ale nie zgadzam sie.
    Drugi problem: sciaga na prawo, czytalem, ze to wada tego auta. Co moze byc najczestsza przyczyna?

    Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi.

  • #2
    co do silnika to trudno powiedzieć napewno wywala jakiś błąd trzeba to sprawdzić, co do ściągania w prawo miałem taki kłopot w mazdzie 6 zawieszenie było sprawdzane, ustawienie zbierzności nawet sprawdzałem punkty staełe nadwozia wszystko ok. a samochód jechał w prawo, sprawę załatwiło dopiero rosprężenie zawieszenia czyli rozkręcenie i ponowne złożenie i ustawienie zbierzności samochód jechał jak po szynach
    Może to być też wina opon, zamień opony przednie z tylnymi lub załóż inne i sprawdz
    Last edited by Gość; 02-01-2018, 09:13.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez cichy1972 Zobacz posta
      Wlacza sie check engine na trasie
      W tej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak tylko odczytać co to jest za błąd.. musisz podpiąć się pod HDS, czy coś tam innego..

      Zamieszczone przez Honda Civic UFO Zobacz posta
      sciaga na prawo, czytalem, ze to wada tego auta
      Taką wadę, co najwyżej może mieć stara furmanka.. a nie sprawny samochód i to nie ważne jakiej marki.. pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to jechać na sprawdzenie geometrii, któreś koło ci odstaje.. oczywiście najpierw możesz sprawdzić wyważenie kół i ciśnienie powietrza, możesz jeszcze przełożyć miejscami koła.. ale jak to nic nie zmieni to tak jak pisałem, geometria..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Forum wymaga własnego zaangażowania w problem(y). Wtedy masz wiedzę i jest taniej niż w ASO, ale trzeba się naczytać, czyli poświęcić czas no i trochę poszukać w Tematach wątków odpowiedniej wiedzy. Jak widać ufo z diesel jest dość mało awaryjne więc trudno czasem wysilić się do poszukiwań. Tyle tytułem wstępu.

        Kwestia odcinania mocy i wchodzenie w tryb awaryjny z jednoczesnym komunikatem Check Engine.
        Skoro tu piszesz to chciałbyś znać przyczynę problemu i sposób jego eliminacji. Twój silnik jest nadzorowany przez system samodiagnostyki pokładowej i skoro wyrzuca komunikat CE - to informuje Cię o tym mówiąc "sprawdź silnik" to jest sposób komunikowania problemu dla użytkownika. Skorzystaj z tego !!!
        Co z tym zrobiłeś? ... z opisu wynika że nic?! ...to bardzo niedobrze, a do tego
        Zamieszczone przez Honda Civic UFO Zobacz posta
        Wymienilem czujnik obrotow na wale
        no to fatalnie, nie dość że nie korzystasz z bardzo precyzyjnej informacji która mówi konkretnie co się dzieje to dodatkowo utrudniasz diagnozę wymieniając część "na pałę" no bo kto Ci to kazał wymienić? lub na jakiej podstawie to wymieniłeś?
        W tym silniku nie dotykamy niczego dopóki nie zdiagnozujesz usterki. Czy jak idziesz do lekarza to idziesz po to aby Ci coś wymienił? czy aby postawił diagnozę?
        Wygląda na to że bez diagnozy bawisz się w "wymieniacza" tak się nie robi w tym silniku !
        Zatem, jak wspomniano, jeśli w tym aucie system diagnosyki komunikuje tobe jako użytkownikowi komunikat Check Engine - to nie pchamy łap do żadnego elementu silnika! Dokonujemy diagnostyki a o tym jest 3/4 tematów w Dziale Diesla.
        Czyli za pomocą urządzenia o którym jest sporo napisane w dziale Diagnostyka:
        Sprawdzone Skanery Diagnostyczne i Interfejsy OBDII z Hondą Civic (i innymi).

        Sprzęt, instalacja oprogramowania HDS, interfejs do diagnostyki w VIIIgen

        Program HDS

        lub jedziemy do kogoś kto taki sprzet posiada i dokonujesz diagnostyki. Oczekiwany wynik musi być zapisane w postaci takiej:
        Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II

        (nie przepisuj nigdy komentarza - zawsze tylko zapisz nr Kodu Błędu.

        Jak już będziesz miał Kod błędu to z listy znajdziesz definicje kodu i komentarz czego on dotyczy. Jeśli taki Kod znajduje się na liście kodów (w naszej bazie) to znaczy że taki kod był omawiany w którymś z wątków i trzeba go odnaleźć i się zapoznać.
        Zamieszczone przez Honda Civic UFO Zobacz posta
        Co moze byc najczestsza przyczyna?
        Więc odpowiedź na to pytanie dostaniesz wtedy gdy podasz Kod błędu. Będziesz miał odpowiedź, z czego ten kod się generuje, jakie są przyczyny i co zrobić aby się go pozbyć wraz z występującym problemem.
        Więc na tym etapie to tylko wróżka może pomóc.
        A szkoda płacić wróżce skro dysponujesz konkretną informacją ! Ty jako użytkownik jesteś w posiadaniu informacji która jest niezbędna w rozwiązaniu problemu.
        Zatem aby sobie ułatwić życie zacznij od diagnostyki ...jeśli nie masz Skanera diagnostycznego dokonaj diagnostyki "na sreberko" spisz dokładnie kody na kartkę ... i wtedy możemy przejść do etapu "co zrobić".
        Last edited by rambo7; 02-01-2018, 15:58.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X