Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

trudniejsze uruchamianie tylko przy ciepłym silniku diesel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • trudniejsze uruchamianie tylko przy ciepłym silniku diesel.

    Witam serdecznie
    Jestem szczęśliwym posiadaczem hondy civic rocznik 2004 z silnikiem diesla od 4 lat wersja poliftowa.Obecnie auto ma przejechane 240000tys.
    Dzięki pomocy forum(w szczególności rambo) udało się mi samemu usunąć wiele awarii typowych dla tego silnika;czujnik położenia wału,rozrusznik, alternator , świece,żarowe,nie działająca wskazówka paliwa,świerszczące rolki napinacza według podanych instrukcji tu na forum.To były problemy które usunietę były na początku użytkowania po sprowadzeniu auta(przebieg wtedy 135000 tys )cieszyłem się bezawaryjną jazda przez ponad 100000 km aż do teraz.Problem wystąpił od nie dawna i od lata się nasilił tzn że latem rozgrzany silnik odpalał za drugim razem a teraz za trzecim podejściem lub wiecej.Profilaktycznie nie dawno wymieniłem świece żarowe, standardowo filtr paliwa ,filtr powietrza i nadal to samo na ciepłym silniku ciężko pali,dodam że nie ma żadnych błedów generowanych przez komputer.Jeżeli to coś pomoże to dodam ze przy dodaniu gazu auto potrafi odpalic za pierwszym razem( choć nie zawsze),natomiast gdy podpompuję gruszką to zawsze.Nie pasują mi te objawy do opisywanych na forum dlatego proszę o pomoc
    Ps.Oddaje na dniach auto do mechanika na wymianę sprzęgła(typowe objawy łożysko oporowe świerszczy)i będę miał możliwość pogrzebania jeżeli zajdzie taka potrzeba

  • #2
    2 słowa porządkowe: diesel, a w profilu masz jeszcze poczciwego 1,3 zmień proszę będzie łatwiej podpowiadać. W tytule nie piszemy słów "pomocy" i "problem" to sabotuje nam wyszukiwarkę, tu są tylko takie sprawy, temat zmienię. Temat zmieniam.

    Meritum:
    auta mamy już starsze niż kiedyś i ciężko podać gotowe rozwiązanie. Nakłada się na to bardzo wiele spraw.
    Czyli problem jest tylko z uruchamianiem silnika, nie ma żadnych problemów w trakcie jazdy. Czyli że podczas jazdy, jest płynna moc, nie ma prychania, podszarpywania, czkawki itp. Jeśli coś po stronie paliwowym, a tak ukierunkowałeś wypowiedź to jedyne co mi przychodzi do głowy to (wymienię w kolejności od najprostszych):
    1. sprawdzenie czy filtr paliwa ma: a) zakręcony kranik spustowy wody, b) jest właściwie odpowietrzony - dla pewności odpowietrzyłbym go ponownie,
    2. Sprawdził wszystkie obejmy samozaciskowe przy wężach i przewodach paliwowych. Bywało że tuż przy obejmach były sparciałe węże paliwowe, bywało że obejmy nie ściskały z należytą siłą - sprawdzenie polega na bardzo mocnym (ile wlezie, na 2 ręce) tak aby sprawdzić czy nie zacznie sączyć się paliwo przy obejmach, sprawdziłbym też okolicę złączek przy podgrzewaczu paliwa (2004 masz fabryczny?).
    3. Czy po uruchomieniu silnika gruszka (ręczna pompa paliwa) robi się wklęsła? (ma być lekko wklęśnięta gdy silnik pracuje).
    4. wyjąłbym i przeczyścił i sprawdził czujnik wydatku pompy CR - dostęp od spodu, imbusy mogą być zardzewiałe i bardzo trudno go wykręcić.
    5. czujnik położenia wału jest w kręgu podejrzanych - jeszcze nie komunikuje CE i nie gaśnie silnik w trakcie jazdy ale jeśłi silnik na zimnym pali na 1,5 obr wału a na gorącym za którymś razem - też jest "na celowniku" - tu nic nie zrobisz, trzeba czekać.
    6. Kolejna rzecz to pompa ssawna pompy CR - konkretnie przeniesienie napędu z pompy wstępnej zębatej na wał pompy CR. Gniazdo z klinem wału przy takich przebiegach a raczej (po tylu latach) potrafi się wyrobić, ale tu raczej bardziej o tym piszę niż to podejrzewam. (tu napisałeś że przy dodaniu gazu lepiej odpala).
    7. Wtryski, mają swój przebieg, ich stan jest wypadkową stosowanego paliwa, zależy od danego egzemplarza. Tutaj bym sprawdził czy przy dużym obciążeniu silnika czyli 140km/h i (pedał w podłogę rozpędzamy dalej) pytanie czy kopci? - nie ma prawa kopcić, może jedynie "puścić bąka" w momencie wdepnięcia gazu w podłogę i potem lekko siwo lub w ogóle nic nie może kopcić.
    8. czy fajki świec żarowych są na pewno dobrze osadzone na świecach?
    To wyżej to moja taka check lista, natomiast:
    Zamieszczone przez pawel83 Zobacz posta
    Jeżeli to coś pomoże to dodam ze przy dodaniu gazu auto potrafi odpalic za pierwszym razem( choć nie zawsze),natomiast gdy podpompuję gruszką to zawsze.
    czyli skupiłbym się na zapewnieniu dobrego przepływu i sprawdzeniu nieszczelności na trasie: (za zb. wyrównawczym jest króciec ssawny z baku - czyli od tego miejsca) czyli od wejścia paliwa do grodzi silnika wszystkie przewody paliwowy i szczególnie obejmy, odpowietrzenie filtra, aż do samej pompy CR.
    O takich rzeczach nie piszę jak samo paliwo bo zakładam że było zawsze i tylko tankowane na stacjach markowych.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Samochód jak najbardziej zbiera się ok, nie prycha kicha ,turbina ok w pełnym zakresie obrotów , co do kopcenia to tez nie zauwazyłem nawet przy dużej prędkości a często jeżdże autostadą.Tak tylko na rozgrzanym silniku mam problem z odpaleniem to wygląda tak jak by silnik chciał załapać ale nie może,dopiero za drugim razem załapie a nawet i za trzecim
      Przeglądne na spokojnie wymienione rzeczy wyżej ale najpierw wymiana sprzęgła oczywiście Blue Print.

      Comment

      Working...
      X