Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drgania, wibracje podczas hamowania silnikiem 2.2 ictdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Drgania, wibracje podczas hamowania silnikiem 2.2 ictdi

    Witam, przeszukałem wiele wątków ale nie znalazłem odpowiedzi.

    Podczas hamowania silnikiem, z reguły w zakresie wyższych obrotów 2,5-3,5 tys.(wysoki moment obrotowy) na 3,4,5,6 biegu odczuwam wibracje, drgania przenoszone na karoserię jakby z układu napędowego. Dzieje się to po całkowitym puszczeniu gazu, gdy dodam troszkę gazu drgania ( jakby rezonans )ustępują. Nie występuje to jednak zawsze lecz coraz częściej i w coraz niższych zakresach obrotów. Podczas przyspieszania nic nie drga i nie wibruje. Na postoju (bieg jałowy) przegazowuję w całym zakresie obrotów nic się nie dzieje jak i przy wrzuconych biegach i wciśniętym sprzęgłem również brak objawów. Auto ma przejechane 160 tys.km

    Jedno co napewno muszę wymienić to koło pasowe, które nieudolnie mi zregenerowano i popiskuje, delikatnie bije (góra-dół) tylko czy drgania skrętne mogą być aż tak bardzo odczuwalne? I skoro na postoju jest ok to nie może być przyczyną drgań.

    Pytanie czy to przeguby wew. podpora półosi a może dwumas ze sprzęgłem? Przy gaszeniu auta trochę zapisknie ale nic nie szarpie przy ruszaniu, sprzęgło się nie ślizga. Może luzy na wahaczach albo amortyzatory? Poduszki pod silnikem? Felgi ,opony, tarcze wykluczam na 100%(przy przyspieszaniu jest ok). Może ktoś przerabiał taki temat? Proszę Was o pomoc lub ewentualne pomysły jak zdiagnozować problem.

  • #2
    jeśli szukałeś w dziale 8 gen a nie w dziale diesla to jest możliwe że nic nie ma. Temat przenoszę w odpowiedni dział.
    Zamieszczone przez tomek_83 Zobacz posta
    apewno muszę wymienić to koło pasowe, które nieudolnie mi zregenerowano i popiskuje
    to się regeneruje? sądziłem że guma w kole jest wprasowana na gorąco i nie ma możliwości ingerencji. Ciekawi mnie technika jaką zastosowano przy tej regeneracji?
    Wszystkie wymienione przez Ciebie obszary wymagają sprawdzenia.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Tak regeneruje się. wkład gumowy się wymienia, wprasowuje i wulkanizuje. Wracając do tematu to zauważyłem luzy na podporze półosi. Jak to sprawdzić dokładnie i czy powinienem być tam jakikolwiek luz?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez tomek_83 Zobacz posta
        zauważyłem luzy na podporze półosi.
        wiele potrafisz zaobserwować czyli widzę siedzisz pod autem, to dobrze bo to w końcu musi przynieść skutek w postaci postawienia diagnozy, moim zdaniem bardzo trafna uwaga!
        Jeśli tam jest faktycznie łożysko i sa luzy to są też drgania i to może mieć kluczowy wpływ na zachowania jakie opisujesz tzn: Efekt jest dokładnie taki jak opisujesz drgania powstają przy schodzeniu z obrotów bezwładność wałka (półosi jest większa przy odjęciu gazu niż przy dodawaniu). a jak druga strona?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Druga strona jest sztywna gdy koła są skręcone w lewo lub w prawo, a prawa jest sztywna tylko przy kole. Na razie to sprawdzałem na parkingu(łapiąc i ruszając półosią) i czy ten luz jest na podporze, czy na przegubie to trudno mi stwierdzić. Na pewno luz jest i dość lekko można tą półosią poruszać we wszystkie strony (góra, dół, lewo, prawo). Niestety dopiero za trzy tyg. będę u swojego mechanika to będziemy rozmyślać.

          Comment


          • #6
            moim zdaniem trafiłeś z diagnozą. Drgania to sprawy mechaniki a nie elektroniki i wystarczy macać tak jak to zrobiłeś, moim zdaniem trafiona diagnoza.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              koło pasowe wymienione, obecnie jest dostępne za 700 pln oryginał w ASO, silnik zachowuje się lepiej(nie świergocze) zrobiłem ok. 1000 km na nowym kole pasowym i czuć różnicę. Jednak drgania są dalej wyczuwalne ale w mniejszym stopniu i nie tak często. Co do luzu na podporze mechanicy w ASO oraz mój prywatny są zgodni, że łożysko jest cytuję 'wachliwe' i to jest normalne, co innego gdyby bieżnia łożyska miała luz w stosunku do podpory a w moim przypadku tak nie jest-mówią. Wnioskuję więc, że skoro po jednej stronie wału jest ok, to niestety zostaje druga(droższa) strona do zrobienia-dwumas+sprzęgło. Pytanie do bardziej doświadczonych czy niesprawny dwumas lub sprzęgło może takie drgania wywoływać?

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez tomek_83 Zobacz posta
                czy niesprawny dwumas lub sprzęgło może takie drgania wywoływać?
                jeśli
                Zamieszczone przez tomek_83 Zobacz posta
                Podczas hamowania silnikiem
                no a dwumas to ma za zadanie głównie niwelować drgania... więc ... z powyższego wynika że trzeba to wziąć poważnie pod uwagę.
                Gdy nie hamujesz silnikiem (nie jest zasprzeglona skrzynia) no to na wolnych obrotach się nic nie telepie, prawda? Jest kilka wątków o dwumasie na forum.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X