Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy to ślizgające się sprzęgło w Dieslu 2,2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy to ślizgające się sprzęgło w Dieslu 2,2

    Drodzy użytkownicy, chciałbym sie was poradzić.

    Trafił mi się ostatnio egzemplarz Civica 8-mej generacji z silnikiem 2.2 i-ctdi, skrzynia manualna, 2008 rok produkcji, przebieg okolice 150 tys. Podczas jazdy (zaznaczam, że bez różnicy czy z włączonym czy wyłączonym VSA) na 3 i 4 biegu (wyższych biegów nie sprawdzałem) po przekroczeniu 2,5-3 tys. obrotów, przy wciśniętym pedale gazu do oporu obroty skaczą do około 4-4,2 tys. obrotów i utrzymują się na tym poziomie, nie dotykając czerwonego pola, natomiast samochód przyspiesza jak dziki do około 130 na godzinę, szedł by dalej, ale z braku miejsca odpuściłem, w tym czasie brak smrodu palonego sprzęgła (na zewnątrz czy wewnątrz).

    I tu pojawia się pytanie czy ten typ tak ma? Nie ma czegoś takiego że obroty skaczą, a samochód nie jedzie, żadnego chrobotania, pulsowania przyspieszenia, smrodu sprzęgła, dziwnego szarpania, po prostu obroty rosną, a zaraz za nimi prędkość.

    Samochodu nie kupiłem (jeszcze...), ale raczej wszystko mi w nim odpowiada oprócz powyższej przypadłości, jeżeli to zajechane sprzęgło to oczywiście temat odpuszczam, dobrze by było to nagrać, ale nie bardzo jest jak (raczej nie zrobię tego trzymając telefon w ręce, a handlarz też raczej nie pomoże)...

    Jeżeli są tu jacyś forumowi magicy którzy wiedzą co jest co, to bardzo proszę o podpowiedź co z tym fantem robić.

  • #2
    To sprzęgło - najsłabszy punkt zespołu napędowego w Hondzie. Problem jest tego rodzaju że jest zbyt słaby docisk.
    Zerknij na ten temat https://www.civicforum.pl/showthread...%C4%99g%C5%82o
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      Gdybyś jeszcze kiedyś miał dylemat.
      Wsadzasz najwyższy bieg ,zaciągasz ręczny,ciśniesz gaz do oporu i puszczasz sprzęgło-auto ma zgasnąć.
      Trzeba to zrobić agresywnie ,nie żałować gazu i dać silnikowi wejść na obroty .
      Jak po zwolnieniu sprzęgła, auto nie zgaśnie,to sprawa przesądzona.

      Comment


      • #4
        Jeśli auto jest u handlarza i nie kupiłeś jeszcze to bardzo dobrze zrobiłeś szukając najpierw wiedzy na temat potencjalnych problemów. W kwestii mechaniki sprzęgła, jak doczytałeś w linku podsuniętym przez Butlera to zorientowałeś się co do budowy i sposobu działania sprzęgła w 2,2ctdi. Nasuwa się pytanie, czy kończy się sprzęgło? czy to np. wina płynu w układzie sprzęgła który nie był dawno wymieniany i z tego powodu zasprzęglenie jest ze zbyt dużym opóźnieniem (mówię o mechanizmie zwężkowym).
        Pytanie tu jest takie czytając twój opis sytuacyjny, czy to występuje również podczas jazdy gdy sprzęgło już jest puszczone i jedziesz? tzn. nie zaraz po puszczeniu pedału a już po jakimiś czasie od jego puszczenia.
        Tego nie napisałeś. Więc sprawdź to ponownie. Czyli chodzi o efekt taki:
        1. sytuacja 1.: jedziesz na 3-4 puszczasz sprzęgło - dodajesz gazu - obroty rosną a po chwili dopiero auto ciągnie. (być może to zwłoka i cały płyn nie przetłoczył się w mechanizmie zwężkowym do pełnego zasprzęglenie). To wygląda jak byś w początkowej fazie od puszczenia pedału sprzęgła jechał na tzw. pół-sprzęgle".
        2. sytuacja.: jedziesz na 3-4 biegu (dłuższy odcinek, tak że bieg siedzi zapięty już 2-3 minuty) daje to możliwość przetłoczenia się całości płynu w mechanizmie zwężkowym - tym samym pełnym zasprzęgleniu, i teraz, ...odpuść do 2000 i pedał w podłogę i tak do 3500 / odpust do 2000 i ponownie do 3500 - pytanie czy wskazówka obr. rośnie szybciej niż faktycznie przyspiesza bez wyraźnie wędrującej wskazówki obrotów w górę?
        Tu byś musiał sprawdzić te 2 sytuacje.
        Mechanizm z powodu np. starego płynu może więc działać z takim opóźnieniem że ktoś niezorientowany może powiedzieć "ślizga się sprzęgło" i to jest prawda, bo działa układ zapobiegający jego zużyciu! - i to jest prawidłowość! oczywiście do pewnego momentu, czyli do momentu pełnego zasprzęglenia, czyli dopiero chwilę po czasie sprzęgło działa bez efektu ślizgania.
        Masz więc teraz wiedzę większą niż handlarz i nie musisz mu tego mówić. Możesz go lekko pociągnąć pod kątem "zapowiadającego się remontu sprzęgła" co wcale nie musi mieć miejsca.
        Generalnie nie znam technicznego stanu tego egzemplarza i nie można wykluczyć faktycznie jakiejś usterki - auto nie jest z salonu. Napisałem to byś nie brał pewnych kwestii z definicji jako defekt. W tym modelu sprzęgło ma takie rozwiązanie o którym przeczytałeś w wątku z linka, i niektórzy biorą to jako usterka, ale to niekoniecznie musi być defekt. Po prostu niektórzy nie wiedzą że to tak działa.
        Ważne by to sprawdzić w okolicznościach pełnego zsprzęglenia jak próbowałem to wyjaśnić w sytuacji 2. Wtedy będziesz miał odpowiedź pewną czy się ślizga czy nie? Tuż po momencie puszczenia pedału sprzęgła nie jest to pewne.
        Głównie chodzi o to by uniknąć sytuacji że wymienisz sprzęgło i się okaże że nie ma różnicy dalej jest efekt że ciągnie. Czyli wymiana dobrego na dobre niczego nie poprawi.
        Wiele osób nie wie o tym mechanizmie zwężkowym w tym sprzęgle i branie sprzęgła (w początkowym okresie po zasprzęgleniu) bierze za objaw ślizgającej się tarczy, a to nie prawda.
        Last edited by rambo7; 16-08-2016, 08:06.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Kryza powoduje zwłokę,ale nie aż taką,nawet przy starym płynie jest to kwestia sekundy.
          Na mrozie potrafi być gorzej,ale wtedy pedał zostaje w podłodze.
          Swoją drogą,to nie chciał bym takiego auta ,bo to daje ogólne wyobrażenie o stanie i podejściu poprzedniego właściciela.

          Comment


          • #6
            99% uślizgów tak jak opisał autor wątku to zużyty docisk. Płyn wymieniać trzeba, ale problem ewentualnie z nim związany traktował bym marginalnie biorąc pod uwagę przypadłość sprzęgła.
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • #7
              A więc tak: samochód na suchym asfalcie, wrzucony 2 bieg, obroty 3,5 tys., puszczone sprzęgło, samochód skoczył z 15 cm do przodu i zgasł. Wyższych biegów nie było sensu sprawdzać.

              Niestety jazdy kilka minut na jednym biegu nie mam jak sprawdzić. Długość okolicznych ulic na to nie pozwala, a gdzieś dalej handlarz nie chce się zapuszczać, bo nie ma tablic, ubezpieczenia, etc.

              Tapnięte na krawędzi S7

              Comment


              • #8
                na podstawie tego co napisałeś, nie możesz od nas oczekiwać wyroku w tej sprawie. Test z tego opisu (wpis #7) wykazał że skoro zgasł już na 2 gim biegu - no to sprzęgło i docisk jest jak nowe!
                Jest pat, bo to standard, rozumiem handlarza, bo jak by sie coś stało to on jest bez kasy i bez auta. Natomiast Ty się zwijasz i se idziesz.
                Masz wyjście takie: dać mu kase w łapę (bez umowy) i się przejechać po jakiejś obwodnicy, dokonasz kraksy - to go kupujesz - spisujesz umowe i facet jest spokojny, lub wrócisz cało na parking i nie kupujesz auto całe i odbierasz kase. Do tej operacji weź ze 2 świadków kolegów.
                Nie miałbym odwagi kupować po takiej przejażdżce na 2gim biegu auta.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  To sprzęgło puszcza od wysokiego momentu obrotowego i problemy nie wychodzą przy teście "spoczynkowym". Ludzie, mam tego klekota od dobrych paru lat, tyle przewinęło mi się w rękach problemów ze sprzęgłami w tym modelu że nie ma o czym w sumie nawet dyskutować.
                  Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                  Comment


                  • #10
                    Kwota za podany egzemplarz to 26 tys. i jest już opłacony. Koszt samego sprzęgła, z tego co znalazłem to około 750 złotych, ile może kosztować dwumasa? Czy w tej kwocie civic po lifcie to opłacalny zakup? Na allegro stoją w różnych cenach, polift okolice 32-35 tys. Gdybym zrobił te naprawy samemu, to mam to na jakiś czas z głowy.

                    Tapnięte na krawędzi S7

                    Comment


                    • #11
                      Pytasz o tym czy warto brać auto a nawet linku do oferty nie dasz. Łącznie z dwumasą będzie gdzieś 2000zł.
                      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                      Comment


                      • #12
                        https://olx.pl/i2/oferta/honda-civic...ml#:9729b1567f już wrzucam.

                        Tapnięte na krawędzi S7

                        Comment


                        • #13
                          Przede wszystkim (przepraszam ze się wtrące) to nie jest polift jak piszesz, a zdecydowanie przedlift.

                          Comment


                          • #14
                            Przepraszam zasugerowałem się kształtem przodu, nie zwracając uwagi na wyposażenie.

                            W takim razie czy zakup jest opłacalny mając na uwadze sprzęgło do wymiany? Cała reszta w nim chodzi tak jak powinna, silnik zakurzony, nie czyszczony, wycieków brak, wnętrze w porządku, nic nie stuka nic nie puka, bity też nie był.

                            Tapnięte na krawędzi S7

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez kkamil1989 Zobacz posta
                              A więc tak: samochód na suchym asfalcie, wrzucony 2 bieg, obroty 3,5 tys.
                              Taki test to rzeczywiscie nie wyjdzie,tak to można najwyzej poobrywac poduszki.
                              Moment ma być na silniku a nie na półosiach.
                              Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                              To sprzęgło puszcza od wysokiego momentu obrotowego
                              Dokładnie tak ,dlatego bieg ma być najwyższy a nie drugi,bo wałek ma stać a nie obrócic się razem z silnikiem,a drugi bieg niestety go nie zatrzyma.
                              Nie bez powodu napisałem ze test ma być wykonany agresywnie i to najbardziej jak się tylko da,własnie po to żeby uzyskać jak najwiekszy moment i efekt zerwania przyczepności na sprzęgle.

                              Comment

                              Working...
                              X