Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

2,2 i-cdti nie równe obroty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 2,2 i-cdti nie równe obroty

    Opisze co i jak
    Autko posiadam już ponad 3 lata nigdy żadnych problemów aż tu nagle auto zaczęło całe drżeć , pomyślałem że dwu masa dała znać ale nie , po prostu silnik nie równo zaczął pracować tak jak gdyby jeden gar nie palił . Spadek mocy i tak się zaczęło . Po podłączeniu do komputera nic zero błędów zero uszkodzeń . przejechałem tak już 200 km od mechanika do mechanika nikt nie ma pojęcia co jest . Ciekawe jest to że odpala zimna raczej bez problemów , gdy ruszę raz jest normalnie raz przerywa i pod czas jazy podobnie , nie raz jej mija falowanie i normalnie ciągnie lecz nie na długo .
    Wiem że nie jest winne paliwo bo zmieniłem jak się to zaczęło . Proszę o pomoc .

  • #2
    błędy sprawdzali na HDS czy na jakimś allegrowym komputerku ?HDS w rękach fachmana powie wszystko Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

    Comment


    • #3
      Witam tak wymieniony został dzisiaj filtr paliwa , A czy był to HDS tego nie wiem

      Comment


      • #4
        niestety nie widzimy tego co Ty widzisz... zatem my na forum mamy "zamknięte oczy" a Ty dyktujesz. Więc "zamknąłem o czy i widzę":
        1. czy kontrolki Check Engine i spirala świec żarowych oraz odstojnik separatora H2O świecą się przed uruchomieniem silnika? - gasną po uruchomieniu silnika?
        2. czy robiłeś test - samodiagnostyka "na sreberko" w momencie gdy występują takie objawy jak opisujesz?
        3. kiedy były wymieniane świece żarowe?
        4. drżenie występuje na zimnym po uruchomieniu silnika? czy zdarza się również na silniku w pełni rozgrzanym? (jeśli na rozgrzanym to np. na skrzyżowaniu w trakcje jazdy? a na zimnym to ile czasu po uruchomieniu silnika? czy zawsze jest wtedy mróz ?? (pytanie złożone ale to musi być informacja).
        5. czy egzemplarz ma filtr DPF?
        6. ile oleju jest w silniku (pomiar na zimnym)?
        7. kiedy był wymieniany filtr powietrza.
        8. jakie temperatury bywały u ciebie w okolicy w czasie kiedy to występowało?
        9. czy podgrzewacz paliwa jest sprawny i ma napięcie 12v po uruchomieniu silnika?

        Jasnowidzów na forum nie ma, ale na podstawie precyzyjnych informacji użytkownika można czasem zasugerować trafnie usterkowy obszar. Z powyższego wpisu to tylko wróżka albo ktoś kto maił 100% identyczne objawy, ale jak widać na razie nie ma nikogo.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          wygląda na to że mam podobny problem, od razu odpowiem na listę pytań moim zdaniem nieocenionego rambo7 :
          1. tak, tak gasną
          2. nie
          3. w ciągu ostatniego roku, nie pamiętam dokładnie kiedy,
          4. raczej na zimnym, najczęściej jak wyjdę z pracy i dojeżdżam do najbliższego skrzyżowania czy też kilku następnych, to w momencie kiedy zwalniam i wciskam sprzęgło a następnie hamulec zaczynam słyszeć i czuć wibracje i drżenie jakby silnika, nie równą pracę, ale jak zatrzymam się zupełnie, wrzucę 1 i ruszam to jest już w porządku - do następnego takiego zatrzymania przy kolejnym skrzyżowaniu czy tez w jeździe w "korku",
          dzieje się to nie zawsze podczas mrozu, ale zaczęło się dziać późną jesienią,
          5. bladego pojęcia nie mam co to jest i jak to sprawdzić
          6. olej wymieniony przy 212tys, mam 216tys
          7. filtr j.w.
          8. temperatury od +10 do -10
          9. gdzie tego szukać i jak to zmierzyć to chwilowo jeszcze dla mnie czarna magia ale poszukam

          Comment


          • #6
            Ad 2 - do wykonania w momencie generowanie się kontrolki CE - zatrzymujemy się bezpiecznie gdzieś na poboczu i robimy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/to....html#11645900
            Ad 3 - warto sprawdzić działanie. ( wystarczy: ułatwić sobie dostęp do świec, odpinamy fajki, potrzebny 1 kabel/przewód - podłączamy jeden koniec do aku [+] drugim trącamy o wystający trzpień świecy - (sam czubek) - iskrzy - dobra / nie iskrzy - nie działa.
            Ad 4 - jeśli tylko na zimnym - to można podejrzewać świece. Jeśli na zimnym i na gorącym - to poduszki sinika lub skrzyni.
            Ad 5 - zajrzyj do działu diesla i prześledź tematy z zakresu słowa "DPF" nie będę sie rozpisywał sprawdź co tam napisano i to pozwoli Ci ocenić czy go masz, a jak miałeś czy jest wycięty? lub czy w ogóle go nie było.
            Ad 6 - ale interesuje mnie parametr SAE ? i Klasa jakości ACEA ?
            Ad 7 ok,
            Ad 8 ok
            Ad 9 - filtr jest na wierzchu widać go zerknij na tematy "filtr paliwa 2,2ctdi" nie ma co się powtarzać, wszystko jest napisane, trzeba sie zapoznać.

            Kluczowe to diagnostyka, i odczytanie kodu DTC.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              CE się nie świeci gdy słychać te nierówne obroty/pracę silnika, zdarza się tylko że czasem po odpaleniu samochodu zaświeci się na chwile i od razu znika.

              pkt 3,6,9 sprawdzę po powrocie do domu

              Szczerze mówiąc to stawiam na świece... Oprócz przeczucia - to nierówne obroty są tylko na zimnym.

              Comment


              • #8
                sposób na świece który przedstawiłem jest najprostszym bez ich wykręcania, czyli sprytna robotka rozpoznawcza na parkingu pod domem, każdy jest w stanie to zrobić i już jakaś odpowiedź będzie.
                Świeca musi przewodzić prąd, dosłownie musi iskrzyć - robić zawarcie. Wtedy wiemy że sprawna i ma przejście - grzeje. Jak nie będzie żadnego iskrzenia to 100% martwa, a jak martwa to nie przewodzi czyli telepie silnikiem po uruchomieniu i po małym przebiegu rzędu do 10km w mrozy, (zime) będzie telepać silnikiem.
                Pilnuj by nie dotknąć końcówką kabla niczego innego - tylko czubek świecy!
                Instrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=i9CCg3RmexY
                Last edited by rambo7; 12-01-2017, 13:43.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Olej: 10W-40, ACEA A3/B3
                  Świece - wszystkie iskrzą,
                  Nie zdążyłam sprawdzić tylko pkt. 9, może dziś mi się uda.

                  Comment


                  • #10
                    czyli wstępny test świec przeszedł pozytywnie, to daje Ci w miarę pewną informację o stanie świec, działają. Biorąc pod uwagę wcześniejsze mrozy to jedyne co tu mogę podpowiedzieć to sprawdź poduszki silnika analogicznie jak tu: https://www.civicforum.pl/showthread...-silnika/page2
                    oraz rozważ (choć wiosna idzie, wolno, bo wolno ale idzie) zmianę oleju, na olej o wyższej Klasie Jakościowej aby spełniał kryteria SAE 5W-40. ACEA masz ok, ale powinno na oleju pisać jeszcze API CF - dla diesla - musi być!
                    Nawet jak masz syntetyk Super PAO olej SAE 10W - to może być za gęsty na warunki zimowe, 10W nie jest zły jest bardzo dobry, ale chwilę trwa zanim temperatura poprawi jego opór wewnętrzny przy -15stC, szczególnie w dieslu a już szczególnie w takim o dużej mocy i dużej sprawności. Jeśli ten olej 10W nie jest na estrch PAO za 280zł, a jest to zwykły olej za 89zł to jest to mineralny olej z dodatkami, czyli wylej go bo nie jest to dobre dla tego silnika.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X