Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Glowica 16V 1,7 CTDI - zamiana z Opla DTH17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Glowica 16V 1,7 CTDI - zamiana z Opla DTH17

    Mam uszkoadzona głowice, pękniecie na zaworze - nie od naprawy. Głowice orginalne z silnika ISUZU 4EE20 są trudno dostępne, czy ktoś podmieniał głowice ew dopasowywał z opla?? Jak tak to jakie macie doświadczenie w tym temacie, z ktorego silnika pasuje???. Jestem siwiezakiem na FORUM, proszę o wyrozumiałość.

  • #2
    prawdopodobnie przyjdzie Ci kupić cały silnik lub tzw. "słupek" wtedy będzie taniej. Z Opla bym nie próbował, na forum nie była opisana taka operacja by ktoś z osób które miały problemy (3 osoby/przypadki) by ktoś wsadził głowice z Opla.
    Przykład: https://allegro.pl/honda-civic-silni...675402013.html może znajdziesz taniej...

    ale i samą głowicę też i idzie znaleźć za 300zł: https://allegro.pl/glowica-walek-hon...604273022.html co prawda zawory ma do wymiany ale zawory możesz wykorzystać ze swojego silnika.
    Last edited by rambo7; 09-10-2014, 10:51.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Kupilem głowice z opla różnic od dołu silnika nie ma, wysokość identyczna, obsady wtryskiwaczy identyczne BOSCH, kanały spływowe oleju od strony walków frezowanie maja tylko inny kształt (raczej bez znaczenia),
      Last edited by westwind; 09-10-2014, 14:07.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez westwind Zobacz posta
        spływowe oleju od strony walków frezowanie maja tylko inny kształt (raczej bez znaczenia)
        ... no to sie okaże ...jaka cena?

        Gdybyś był tak uprzejmy i sfotografował szczegóły - różnice i coś wrzucił ...bo temat jak widzisz jest rzadki ale poważny i dla potomnych niesłychanie istotne informacje. Wszystko masz na wierzchu - super by było poznać szczegóły tej operacji.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Okej opisze róznice, jak bede mial chwilke. Pozdrawiam wszystkich

          Comment


          • #6
            W Piątek udało się odpalić auto. Szczegółowy opis podam jak znajdę chwilkę. Jeżeli któś to sensownie poukłada ponizej korespondencja z kolega exeter775:


            exeter775:
            (...) zauwazylem na forum ze masz identyczny problem ze swoja honda jak moj.
            Chcialbym sie dowiedziec troszke wiecej szczegolow o glowicy od opla ktora zakupiles.
            Od jakiego to dokladnie jest silnika? i czy po zmontowaniu wszystko dziala poprawnie? Bo zeby dostac glowice od 4ee2 to nie wiem gdzie trzeba sie dodzwonic.


            Westwind:
            Moja głowica jest w warsztacie, była sprawdzana na szczelonsc a teraz robia zawory, jeszcze nie zakladalem jej. Co do doboru glowicy to pierwsze musisz sprawdzic obsady wtryskiwaczy w HONDZIE prawdopodobnie sa zawsze BOSCH, w Oplu bywaja BOSH lub DENSO - nie sa wymienne maja inny wymiar. Reszte opowiem jak bede wszystko wiedzial.

            W poszukiwaniu głowicy kierowałem sie kategoriami:
            - Moc silnika z opla musi miec 80 lub 100 KM
            - Obsady wtryskiwaczy musza byc identyczne BOSCH w oplu występują dwa rodzaje
            - Glowica musi byc z silnika z zasilaniem COMMONRAIL
            - Roznice jakie jeszcze moga wystepowac to np rozne gniazda zaworowe w OPLU wystepuja chyba dwa rodzaje
            - Przy szukanniu sprawdzilem rowniez dlugosc zaworu moga byc inne wałki. W moim przypadku sie zgadzaja.
            - Uszczelka po glowice musi byc identyczna jak w OPLU - w OPLU rowniez wystepuja dwa rodzaje
            - Wysokosc glowicy musi byc identyczna.
            Nie wiem niestety nie dopytalem z jakiego silnika kupilem ja swoja glowice ale dowiem sie i przkaze informacje.
            Glowice mam juz gotowa od poniedzialku zaczynam montaż.

            Głowice opla roznia sie kanalami splywowymi oleju maja inny ksztal przez to uszczelka czesci gornej z walkami jest rozna, ale to bez znaczenia - zastosuje orgnialna uszczelke hondy. Czesc gorna z wałkami rozni sie otwarowanie a dolkadnie jednym otworem w OPLU jest przesunieta, przewiercilem brakujacy otwor. Dokladna dokumentacje fotograficzna opisze na forum jak juz silnik odpale. Brakuje jednego otworu do uchwytu ucha sluzacego do wyciagniecia silnika ale to bez znaczenia. W oplu kolektor wydechowy ma w innym miejscu srube a hondzie mamy szpilke do przkrecenia ze starej glowicy.
            Najprosciej jest pojechac po glowice z stara glowica i porownywac jak ta zrobilem.
            A jeszcze jedno z boku glowicy jest nabity rok produkcji najlepiej jakby byl bliski ja mialem 01. Nie oznacza to jednak ze mlodsza nie bedzie passowac ja kupile glowice z 05
            A i jeszcze jedno do 2005 r powinny pasowac. sa rozne uszczelki pod glowice nasza ktora ma 1,45 nominal oraz po 2005 maja ok 1 mm
            Jesli chodzi o o krocicec z termostatem pasuje otwor nalezy przekrecic z glowicy z HONDY. HONDA ma dwa termostaty niestety
            Co do montażu dalej montuje, brakuje mi uszczelki pomiedzu podstawa walkow a glowica - musi byc orginalna kanaly smarujace.
            Pozdrawiam
            Wiec jesli chodzi o takie dziwne rzeczy to uszczelki i oringi pod wtryski kupilem w oplu musisz wziasc na wzor, uszczelka pod podstawe walkow musi byc do hondy nie do opla (kanaly smarujace walki a to wazne) jescze nie udalo mi sie zlozyc, byc moze jurtro odpale auto dam znac.

            JESZCZE JEDNO GLOWICE KTORA ZAMONTOWALEM BYLA Z SILNIKA DTH
            Last edited by rambo7; 27-10-2014, 07:42.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez westwind Zobacz posta
              HONDA ma dwa termostaty niestety
              czy mógłbyś rozszerzyć wątek? ...ciekawym jest gdzie? co? i jak? Tu jest pokazane o czym mowa: https://www.civicforum.pl/showthread...grzewania+wody ale gdzie ten 2-gi termostat się znajduje?? możesz wskazać? opisać?
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Co do dwóch termostatów, jeden jest w obiegu chłodnica oleju - króciec wychodzący z głowicy puszcza płyn chłodniczy gdy temperatura wody osiągnie pewna wartość (nie znam progu zadziałania ale przypuszczam ze jest on niższy niż próg zadziałania obiegu termostatu w obiegu głównym. Zadaniem tego obwodu jest wyrównanie temperatur płynu chłodniczego i oleju, oraz w przypadku zimnych dni dogrzanie oleju do optymalnej temperatury. Drugi obieg myślę ze wiadomo W Oplu nie ma termostatu w króćcu wychodzącym z głowicy więc należy go przekręcić ze starej. Termostat główny po prawej stronie (patrząc po lewej rozrząd) jest montowany identycznie jak w Oplu. W tym przypadku należy po prostu przekręcić go z niesprawnej głowicy. Bardzo ważne jest zastosowanie oryginalnej uszczelki pod podstawę wałków jeśli przekładamy ją z starej głowicy. Pod tą postawą znajdują się kanaliki smarujące wałki w przypadku zastosowania głowicy z opla a postawy wałków z hondy nie ma ciągłości uszczelnienia i w pewnym fragmencie wałki mogą być nie do smarowane (mogą w dłuższym okresie eksplatacji szybciej się zużywać . Najłatwiej w tym wypadku jest kupić głowice kompletna z silnika o kodzie DTH wraz z podstawą wałków z OPLA wtedy natomiast stosujemy uszczelkę OPLO'SKĄ. Postaram się pomóc jeśli macie jakieś pytania. Pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  Witam własnie też przymierzam się do kupna głowicy i mam pytanie czy ta od Opla będzie pasować do Hondy 1.7 CDTI ? https://allegro.pl/opel-astra-h-glow...627098340.html Pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    w tym temacie Civic 1.7 CTDI głowica ... z jakiego opla ? nic nie ma, a dobraku znalazł gdzieś na forum info na ten temat, trzeba szukać. Znalazłem jeszcze to: Czy komuś pękła głowica?
                    Last edited by rambo7; 07-12-2016, 08:21.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X