Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kolektor wydechowy - 2,2 diesel 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolektor wydechowy - 2,2 diesel 2006

    Witam.
    Zakupiłem Honde Civic 2,2 ictdi z 2006 roku.
    Okazało się że kolektor wydechowy popuszczał i podczas postoju czuć było spaliny w środku.
    Dowiedziałem się, że była akcja serwisowa wymiany tych kolektorów.
    W serwisie niestety auto okazało się 6 miesięcy za stare. Kontakt z Honda Polska też nie pomógł.
    W związku z tym postanowiłem oddać auto do zaprzyjaźnionego warsztatu.
    W związku z tym, że w kieszeni aktualnie mam trzy zera, poprosiłem warsztat o (jeśli się da) zaspawanie kolektora.
    Tak też się stało.
    Ale w warsztacie powiedzieli mi, że aby dostać się do kolektora wydechowego to muszą silnik wyciągnąć. Nie miałem podstaw by im nie wierzyć (do tej pory było z nimi wszystko ok).
    Przy okazji wymienili mi łożysko mcpersona.
    Cała akcja trwała 5 dni. Łożysko tylko do dostania w serwisie za 250 pln.
    W piątek podczas odbioru auta powiedziano mi, że świecą się kontrolki ABS i VSA i że nie mogą poradzić sobie z tym.
    Dopiero we wtorek auto odebrałem. Podobno wszystko już gra.
    Teraz moje pytanie czy faktycznie potrzeba wyciągać silnik by dostać się do kolektora. Czy raczej sfrajerowałem się.

    PS

    za całość policzyli mnie 1300 pln (z paragonu: osłona amortyzatora 259, uszczelka kol wyd 102, obsługa 800, spawanie 150).


    PS 2

    jeśli dałem temat nie tu gdzie trzeba - przepraszam. To mój 1 merytoryczny post.
    Honda Civic 2,2 i-cdti - 2006 rok

  • #2
    Akcja serwisowa była - to fakt. Wadliwy element.
    Natomiast kolektor mozna kupic za 800-900 pln (dobrej jakosci). To spawanie to bez sensu trochę - na długo nie pomoże, a może strzelic przy duzym obciążeniu silnika....a ten silnik pięknie się do obciążeń na trasie nadaje
    Co do techniki wymiany to nie pomogę.
    Last edited by Glosima; 19-02-2014, 11:40.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez naskret Zobacz posta
      Teraz moje pytanie czy faktycznie potrzeba wyciągać silnik by dostać się do kolektora. Czy raczej sfrajerowałem się.
      Nie możesz pisać że się sfrajerowałeś, ale nie trzeba wyciągać silnika. Trzeba zdemontować turbosprężarkę i trochę osprzętu co wymaga wiedzy i nakładu pracy. Natomiast z silnikiem to poszli na maksa.
      Może gdyby chcieli spawać przykręcony kolektor, to jakiś sens by w tym był, ale jak wtedy wymienili uszczelkę? Coś podkoloryzowali.

      Comment


      • #4
        Dzięki

        dodam jeszcze coś takiego.
        Po odebraniu auta wydaje mi się, że szumi mi jakiś pasek albo jakaś rolka (na 90% nie szumiało to wcześniej). Dodatkowo tak jak podczas parkowania manewrowałem kierownicą i "skrzypiało" mi z prawego koła (wymienione łożysko) to teraz delikatnie mi skrzypi w lewym (ale to raz na 2 dni).

        Czy podczas wyciągania silnika mogli mi jakieś paski, rolki źle zamontować lub uszkodzić??

        Co mam robić??
        Last edited by naskret; 19-02-2014, 17:01.
        Honda Civic 2,2 i-cdti - 2006 rok

        Comment

        Working...
        X