Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

coś piszczy przy pasku klinowym ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • coś piszczy przy pasku klinowym ..

    Witam wszystkich, chciałem się Was doradzić w jednej kwestii a mianowicie sprawa dotyczy piszczącego paska klinowego? ale czy aby na pewno paska?
    Dotyczy to civica VII gen. silnik 1.7 CTDi. Problem pojawił się około 2 miesięcy temu, na zimnym silniku po uruchomieniu słychać popiskujący pasek? czy też rolki? (od razu przepraszam za mało fachowe nazewnictwo).
    Aby nie opisywać całego tego "piszczenia" załączam krótki filmik z dziś rana bezpośrednio po uruchomieniu silnika.
    link do filmiku:
    Profesjonalne usługi hostingowe dla firm oraz osób prywatnych - Hosting WWW, Poczta e-mail, Antyspam AI, PHP, Serwery MySQL, Serwery VPS, Rejestracja domen polskich, globalnych, narodowych, Sprzedaż Certyfikatów SSL


    Dodam, że kiedy za pierwszym razem pojawił się ten problem, pasek był nieco sfatygowany więc wymieniłem go na nowy (BOSCH) jednak po przejechaniu ok. 1 tys. km ponownie zaczął piszczeć, kiedy silnik nieco nabierze temp. po przejechaniu ok. 1 km, na wolnych obrotach w pojeździe nie słychać tego popiskiwania ale kiedy dodam więcej gazu można znów go usłyszeć nawet w pojeździe. Dopiero po przejechaniu kilku km ustaje piszczenie. Nadmienię, że kiedy wymieniłem pasek +rolki i napinacz problem pojawił się ponownie po ok. 2 tyg. Bezpośrednio po wymianie był spokój przez te 2 tyg. a w tym czasie przejechałem ok. 300-400 km. Natomiast teraz znów problem się pojawił i zastanawiam się co może być przyczyną? ponownie pasek wymieniać? bezsens moim zdaniem bo chyba nie tu jest problem, a tak mi się bynajmniej wydaje. Niestety nie mam takiego doświadczenia jak Wy, więc proszę Was o rady i sugestie co może szwankować ...

    Być może i się mylę, ale czy to może być wina np. tych rolek? czy jak to się fachowo nazywa?
    silnik.jpg
    Last edited by itp; 12-02-2014, 13:39.

  • #2
    Filmik nie działa ...
    Powiem tak u mnie występuje podobna przypadłość tylko że ja postanowiłem wymienić rolki bo ćwierkały natomiast pasek został stary. piszczenie/ćwierkanie między ( 1300-1900 obrotów ) pozostało do rozgrzania komory silnika później cisza.
    Po prostu tak jeżdżę i się do tego przyzwyczaiłem

    Comment


    • #3
      Hej, to nie wiem co się dzieje, ale może uda się zobaczyć filmik poprzez kliknięcie nie tyle na link otwierający, ale kliknięcie prawym przyciskiem myszy na link i wybranie opcji zapisz jako ... wtedy powinno pobrać na dysk i reszta już nie będzie stanowić problemu , no i właśnie takie "ćwierkanie u mnie występuje", ale wcześniej tego nie było i zaczyna mnie to denerwować i chciałbym usunąć ten problem ...
      Tak się zastanawiam, czy jak wymienili mi rolki przy zmianie paska mogli dobrać złe? i dlatego piszczą?

      Comment


      • #4
        piszemy o dieslu, więc w odpowiednim dziale, przenoszę.

        raczej nie zrobili źle, masz coś "źle dobrane" albo pasek lata po starych rolkach, albo sam pasek jest do kitu.

        W dziale diesla było kilka Wątków w tym temacie, warto by je przeczytać bo w pewnych częściach opisanego przez Ciebie problemu - jest pełna zgodność obserwacji.
        Tak się składa że już kilka osób narzekało na słabej jakości pasek Gatesa, Ty piszesz o Bosch - nie wiem czy to ten sam producent ale ja kupiłem Pasek Bando i w dotyku jest całkiem inny niż Gates czy Bosch, może jednak w tym tkwi problem?
        Co do zamieszczonego foto w #1, to chodzi o rolki 2 małe te które wskazuje strzałka "w dół" - to te obie należy wymienić po około 150tys i najlepiej pasek.
        Rzuć okiem i poczytaj inne podobne wątki w tym temacie:
        witam właśnie będę wymieniał pasek wielorowkowy i dwie rolki napinacza i tu jest problem nigdzie nie mogę dostać tej mniejszej rolki.gdzie moge ja dostac , czy bedzie pasowała jakas od inneg auta ?? Zobacz proszę, co też w pkt 2 Regulaminu nabazgrano. Potem wyszukiwarka nieco pomoże.

        Rozrząd 1.7 CTDI - części po wymianie Dokonałem wymiany rozrządu w Civic 1.7CTDi rok 2002 przebieg 145114km. (przypominam interwal wymiany 150tys lub 10 lat w zależności co nastąpi pierwsze). Miałem kilka wątpliwości przed zakupem części z uwagi na niejednoznaczne wymiary rolek na aukcjach internetowych a także w informacjach sklepach auto-moto. Części jakie kupiłem to: Pasek Continental CT1078 (129 zębów) Rolka napinająca Ruville (Nr katalogowy 55344)

        Jest jeszcze kilka wątków o dźwiękach i paskach w dziale Mechanika Silnika.
        Last edited by rambo7; 12-02-2014, 14:20.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X