Witam wszystkich, chciałem się Was doradzić w jednej kwestii a mianowicie sprawa dotyczy piszczącego paska klinowego? ale czy aby na pewno paska?
Dotyczy to civica VII gen. silnik 1.7 CTDi. Problem pojawił się około 2 miesięcy temu, na zimnym silniku po uruchomieniu słychać popiskujący pasek? czy też rolki? (od razu przepraszam za mało fachowe nazewnictwo).
Aby nie opisywać całego tego "piszczenia" załączam krótki filmik z dziś rana bezpośrednio po uruchomieniu silnika.
link do filmiku:
Dodam, że kiedy za pierwszym razem pojawił się ten problem, pasek był nieco sfatygowany więc wymieniłem go na nowy (BOSCH) jednak po przejechaniu ok. 1 tys. km ponownie zaczął piszczeć, kiedy silnik nieco nabierze temp. po przejechaniu ok. 1 km, na wolnych obrotach w pojeździe nie słychać tego popiskiwania ale kiedy dodam więcej gazu można znów go usłyszeć nawet w pojeździe. Dopiero po przejechaniu kilku km ustaje piszczenie. Nadmienię, że kiedy wymieniłem pasek +rolki i napinacz problem pojawił się ponownie po ok. 2 tyg. Bezpośrednio po wymianie był spokój przez te 2 tyg. a w tym czasie przejechałem ok. 300-400 km. Natomiast teraz znów problem się pojawił i zastanawiam się co może być przyczyną? ponownie pasek wymieniać? bezsens moim zdaniem bo chyba nie tu jest problem, a tak mi się bynajmniej wydaje. Niestety nie mam takiego doświadczenia jak Wy, więc proszę Was o rady i sugestie co może szwankować ...
Być może i się mylę, ale czy to może być wina np. tych rolek? czy jak to się fachowo nazywa?
silnik.jpg
Dotyczy to civica VII gen. silnik 1.7 CTDi. Problem pojawił się około 2 miesięcy temu, na zimnym silniku po uruchomieniu słychać popiskujący pasek? czy też rolki? (od razu przepraszam za mało fachowe nazewnictwo).
Aby nie opisywać całego tego "piszczenia" załączam krótki filmik z dziś rana bezpośrednio po uruchomieniu silnika.
link do filmiku:
Dodam, że kiedy za pierwszym razem pojawił się ten problem, pasek był nieco sfatygowany więc wymieniłem go na nowy (BOSCH) jednak po przejechaniu ok. 1 tys. km ponownie zaczął piszczeć, kiedy silnik nieco nabierze temp. po przejechaniu ok. 1 km, na wolnych obrotach w pojeździe nie słychać tego popiskiwania ale kiedy dodam więcej gazu można znów go usłyszeć nawet w pojeździe. Dopiero po przejechaniu kilku km ustaje piszczenie. Nadmienię, że kiedy wymieniłem pasek +rolki i napinacz problem pojawił się ponownie po ok. 2 tyg. Bezpośrednio po wymianie był spokój przez te 2 tyg. a w tym czasie przejechałem ok. 300-400 km. Natomiast teraz znów problem się pojawił i zastanawiam się co może być przyczyną? ponownie pasek wymieniać? bezsens moim zdaniem bo chyba nie tu jest problem, a tak mi się bynajmniej wydaje. Niestety nie mam takiego doświadczenia jak Wy, więc proszę Was o rady i sugestie co może szwankować ...
Być może i się mylę, ale czy to może być wina np. tych rolek? czy jak to się fachowo nazywa?
silnik.jpg
Comment