Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1,7 CTDI- wymiana rozrządu- oryginalny czy zamienniki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,7 CTDI- wymiana rozrządu- oryginalny czy zamienniki?

    Witam,
    Na liczniku mojej hanki CTDI 1,7 100km 2004r. już prawie 170 tys. km, więc najwyższa pora zabrać się za rozrząd (co prawda trochę późno:P)
    Chciałbym zapytać osoby, które mają to już za sobą, czy lepiej dołożyć i kupić oryginalny rozrząd w aso, czy skorzystać z zamienników jak np. pasek Continental, rolka prowadząca/napinająca Ruville/INA?
    Dla porównania dodam, iż za komplet ori rozrząd muszę dać ok. 480zł, natomiast za komplet rozrządu na dobrych zamiennikach ok. 320zł. Nie wiem tylko czy jakość zamienników jest na tyle dobra, żeby ryzykować, wiadomo, podobno na rozrządzie nie ma co oszczędzać:P
    Ile powinna mnie kosztować wymiana rozrządu?
    Bardzo proszę o porady

  • #2
    Cześć.
    Rozrząd 1.7 CTDI - części po wymianie Dokonałem wymiany rozrządu w Civic 1.7CTDi rok 2002 przebieg 145114km. (przypominam interwal wymiany 150tys lub 10 lat w zależności co nastąpi pierwsze). Miałem kilka wątpliwości przed zakupem części z uwagi na niejednoznaczne wymiary rolek na aukcjach internetowych a także w informacjach sklepach auto-moto. Części jakie kupiłem to: Pasek Continental CT1078 (129 zębów) Rolka napinająca Ruville (Nr katalogowy 55344)

    Temat rozrządu był już omawiany a w pewnym zakresie nawet przedyskutowany. Jako że wątki są zamknięte, postanowiłem zamieścić w tym wątku kilka uwag po zakupie czegoś co nazywa się INA KIT 530 0491 10 11964, 11967,11968 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zawartość pudełka widoczna na zdjęciach 2 i 3. Pierwsze

    Pierwszy link wskaże Ci jaką drogą poszedł Rambo7, będący Twórcą i głównym animatorem Działu Diesla. W drugim opisałem swoje wybory. Zaznaczę od razu, że nie wymieniłem paska wielorowkowego osprzętu i mikrorolek jak zrobił to Rambo7. To był błąd. Szybko musiałem go naprawić. Tak więc polecam zrobić to wraz z rozrządem. Koszt zasadniczo nie powinien być większy niż cena części, bo pasek i tak trzeba zrzucać. Okazja jedyna w swoim rodzaju bo dostęp idealny.
    Co do "orginalny rozrząd w aso", to pewnego rodzaju skrót myślowy jakim wszyscy się posługujemy. Honda też kupuje części u innych producentów i jest to pewnego rodzaju loteria, co też tam dostaniesz w zestawie. Bo nie części made in Honda. Może ContiTech, może Ina, może Ruville a może jakąś hybrydę.
    Tak więc przeczytaj i sam zadecyduj. Ja za wymianę rozrządu zapłaciłem 180 zł brutto w ubiegłym roku. Potem niestety dopłacałem za osprzęt z uwagi na pierwotną "oszczędność" o której wspomniałem.
    Pozdrawiam.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
      Cześć.Zaznaczę od razu, że nie wymieniłem paska wielorowkowego osprzętu i mikrorolek jak zrobił to Rambo7. To był błąd. Szybko musiałem go naprawić. Tak więc polecam zrobić to wraz z rozrządem. Koszt zasadniczo nie powinien być większy niż cena części, bo pasek i tak trzeba zrzucać. Okazja jedyna w swoim rodzaju bo dostęp idealny....
      Możesz powiedzieć czemu to był błąd ? ja prawdopodobnie też nie mam wymienionych tych rzeczy i chciałbym wiedzieć co straciłem i co może się przez to się stać Ewentualnie jakiś link żeby się nie powtarzać

      Comment


      • #4
        błąd, w tym sensie że 2 razy płacisz za rozbieranie tego samego elementu. S-t miał na myśli ćwierkające rolki napinacza 2 szt. najczęściej po wymianie rozrządu zaczynają się odzywać szczególnie w chłodne ranki, po rozgrzaniu silnika dźwięki ustają.
        Przez ostatnich kilka dni próbuję zdiagnozować przyczynę dziwnych odgłosów z okolic paska wielorowkowego. Dźwięk pojawia się tylko na zimnym silniku i tylko w czasie niskiej temperatury i większej wilgotności powietrza. Dźwięk przypomina trochę odgłosy łożyska z piaskiem w środku. W załączniku można go posłuchać (w pierwszej części słychać go, a przy końcu przestaje po kilku kroplach wody). Dźwięk znika jeśli dam kilka kropel wody na pasek. Pasek Izusu był wymieniany jakieś 1000 km temu.


        Rozrząd 1.7 CTDI - części po wymianie Dokonałem wymiany rozrządu w Civic 1.7CTDi rok 2002 przebieg 145114km. (przypominam interwal wymiany 150tys lub 10 lat w zależności co nastąpi pierwsze). Miałem kilka wątpliwości przed zakupem części z uwagi na niejednoznaczne wymiary rolek na aukcjach internetowych a także w informacjach sklepach auto-moto. Części jakie kupiłem to: Pasek Continental CT1078 (129 zębów) Rolka napinająca Ruville (Nr katalogowy 55344)


        Witam, od roku jestem posiadaczem Hondy Civic 1,7 CTDi rok 2002, w październiku 2008 wymieniłem rozrząd oraz pasek klinowy, od jakiegoś miesiąca słyszę ciągłe popiskiwanie pod maską a dokładnie w okolicach paska klinowego, pojechałem do mechanika który wymieniał pasek i stwierdził że to rolka napinająca pasek klinowy bo pasek jest ok, okazało się że nie ma zamiennika i ta część występuje tylko w orginale, w jednym salonie powiedzieli mi 230 zł za rolke. Szukałem w necie i nie mogę nigdzie
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Shit....no to chyba mnie czeka kiedyś wymiana bo czasem się zdarza że przez dosłownie chwilę zaraz po odpaleniu tak ćwierka, ale wystarczy ruszyć i już jest spokój. Szkoda że nie zrobiłem tego od razu przy rozrządzie ehhh. Jeżeli nie jest to dokuczliwe to zostawić ? Bo chyba się nie rozlecą tylko zaczną częściej ćwierkać ? To jest ta sama robota jakby wymienić cały rozrząd ? Próbuje też ocenić koszt wymiany porozmawiam z mechanikiem i ewentualnie zwrócę się o pomoc o lokalizację rolek w jakimś sklepie Rozrząd wymieniony 13tyś km temu, pasek + pasek wielorowkowy, plus dwie rolki. Przelot aktualny auta 176tyś, oryginalny.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez sPiDeK Zobacz posta
            To jest ta sama robota jakby wymienić cały rozrząd ?
            , nie, nie, przyjrzyj sie dokładniej tym Wątkom co podesłałem #4. cała sprawa polega na zdjęciu paska tzw. Mikro i już rolki możesz odkręcać i wymieniać.
            Idzie o to że aby zmienić rozrząd to pasek Miko oraz rolki trzeba zdjąć - jak powiesz wymieńcie to wymienią - bo i tak to mają wyjęte ...leży, wiec nie ma wielkiej sprawy (darmo to jest przy okazji wymiany rozrządu) jak się poprosi - zamiast starych załóżcie nowe - i tak muszą je założyć. Robota już zapłacona bo pracę trzeba wykonać.
            Teraz ponownie pracę trzeba wykonać i zapłacić za wyjęcie samego napinacza, (albo bez wyjmowana na silniku da się) ale robota robotą, - tylko tyle.
            Co do ćwierkania - to jest jak mówisz pod odpaleniu ćwierka po ruszeniu znika, im wilgotniej i zimniej tym intensywniej ćwierka i odpowiednio dłużej i częściej, po prostu na początku irytujące, ale później z nasileniem mamy świadomość - te dźwięki mówią - uważaj kończą się łożyska rolek - nie znasz dnia ani godziny kiedy łożysko szlag trafi a pasek Mikro zostanie wkręcony w obracające się rolki silnika .

            Cały napinacz o którym mowa z 2-ma rolkami jest pokazany we wpisie #2 https://www.civicforum.pl/showthread...nione-części
            Last edited by rambo7; 13-11-2013, 10:21.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Dobra, rozmawiałem z mechanikiem powiedziałem że powinno się wymienić przy rozrządzie a on że po co jak nic się nie dzieje i przy takim przebiegu powinno być oki. Dobra nieważne. Rambo mogę Cię prosić o namiary na te dwie rolki, żebym kupił odpowiednie ? Kupię i wymienię przy okazji.
              Last edited by sPiDeK; 13-11-2013, 16:02.

              Comment


              • #8
                już w tych linkach powyżej znajdziesz co trzeba, jak mało to w poddziale - Mechanika Silnika więcej. (poszukaj odpowiednie wątki).
                przepraszam że muszę Cie odesłać do zasobów forum, ale to były dość konkretne informacje o rolkach i wolałbym z pamięci nie gadać, były opisane wymiary, obwodu, szerokości, otwory na śruby, itd. robiliśmy foto podawaliśmy wymiary szczegóły, szczegółem było to że ciężko było (i pewnie jest nadal) kupić na rynku stricte do hondy, gdzieś były podane konkretne wymiary i wszystko jedno od czego one będą mogą być nawet od Opla czy Ferrari - byle by pasowały rozmiarowo.
                Na fotkach już widzę są wymiary, w opisach pisze więcej szczegółów. Jak skompletujesz Wymiary to na allego rolki napinacza paska Mikro albo alternatora i się pojawią od Audi, Seata itd... patrzysz na wymiar i jak pasuje kupujesz. Unikaj plastikowych. Niektóre mają żebrowanie plastikowe szukaj raczej metalowych korpusów rolek.

                Lepiej odesłać do tematu przerobionego od A do Z niż teraz coś wymyślać z pamięci .
                Last edited by rambo7; 14-11-2013, 07:59.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Koledzy, na wstępie dziękuję za tak żywą dyskusję w tym wątku
                  Przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące rozrządu na forum:d
                  Po przeanalizowaniu cen zamienników i oryginalnych oem honda części, zdecydowałem, że zamówię z aso komplet rozrządu czyli pasek, rolkę prowadzącą i rolkę napinająca. Wyszło ok. 500zł, więc myślę, że warto.
                  Do tego chciałbym zamówić pasek wieloklinowy, jednak już zamiennik, bowiem, cena w aso poraża- ok. 170zł. Jakiej firmy wziąć? Widziałem, że rambo7 wziąłeś Bando, jak się sprawuje i ile dałeś?
                  Pytanie następne o mikro rolki: czy wymieniać skoro nie słychać żadnych dziwnych odgłosów? Jaka jest ich przybliżona cena?
                  Czy do zmiany rozrządu w naszym silniku potrzebna jest specjalna blokada, bo na jednym ze schematów widziałem, że nie są potrzebne żadne specjalistyczne narzędzia tylko śruby M6 i M8 do blokowania, prawda?
                  p.s i na koniec coś do pośmiania cena wymiany rozrządu w aso= ok. od 500-800zł MASAKRA a i pomijam już fakt, że w większości aso nie wiedzieli prawie nic o tym silniku

                  Comment


                  • #10
                    przy okazji wymiany rozrządu niech mechanik sprawdzi simmering na wale. U mnie wymieniamy był przy 160tyś km i do teraz mam spokój (290tyś km).
                    Rozrząd (spisane numery z forum, mechanik kupił) + wymiana wyniosła mnie chyba koło 500-600zł.
                    Jak wymienisz pasek wielorowkowy (70zł) (będzie większy naciąg) i nie zaczną piszczeć rolki to nie warto ruszać (150zł).

                    Może komuś się przyda, przy wymianie rozrządu miałem wymieniane uszczelniacze (wg f-ry):
                    91214-plz-d00
                    91220-plz-d00
                    91251-plz-d00
                    Last edited by jck; 13-11-2013, 23:34. Powód: edit

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez exiter Zobacz posta
                      Widziałem, że rambo7 wziąłeś Bando, jak się sprawuje i ile dałeś?
                      Bando - Koszt około 70-80zł. To jest made in Japan pasek jest antistatic i sprawuje się wyśmienicie (forum mi poleciło bo nie znałem tej firmy) fabrycznie kręci się w tym silniku made in Poland.
                      Rolki mikro (napinacza 2 szt mniejsza/większa) 60zł + 90zł (mogę się mylić o jakieś grosze).

                      Na podstawie doświadczenia użytkowników (opisane na forum) okazuje się że Rolki Mikro wytrzymują około 140-170tys km. przebiegu.
                      najczęściej jest tak, że przed wymianą rozrządu nie ćwierkają - więc weź tu człowieku wymieniaj coś co dobre , no i po założeniu nowego rozrządu po miesiącu pracy a czasem od razu rankiem, w rytm obrotów diesla....ćwierrrr, ...ćwierrrr, ....ćwierrrr, ćwierr.... na wolnych obrotach podczas np. drapania szyby słychać jak cholera , taki scenariusz już przerabiało wiele osób .
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Nie mogę nigdzie kupić tego paska Bando Ktoś ma jakiś pomysł gdzie mogę go znaleźć? A Gates/Contitech? Może kupić Gatesa skoro idzie na pierwszy montaż? I ciekawi mnie jeszcze jedno: pasek Gatesa do naszej hanki ma oznaczenie 6PK1620 natomiast Contitecha 6PK1623 co oznacza, że Conti jest 3 mm dłuższy... czy ma to jakieś większe znaczenie?

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez exiter Zobacz posta
                          Conti jest 3 mm dłuższy... czy ma to jakieś większe znaczenie?
                          Żadnego w praktyce. Napinacz skompensuje różnicę. Niewykluczone nawet, że po jakimś okresie eksploatacji paski się naciągną i będzie dokładnie odwrotna różnica.

                          Comment


                          • #14
                            Ja mam w swoim gatesa Ciezko ocenic. Zerwac sie nie zerwal Wymieniony ok 15 tys km temu.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez exiter Zobacz posta
                              Gatesa(...) oznaczenie 6PK1620 natomiast Contitecha 6PK1623 co oznacza, że Conti jest 3 mm dłuższy...
                              słuszna uwaga, nie wiem czy on przypadkiem nie jest do Opla? być może stąd różnica?
                              mimo wszystko polecałbym pasek 1620mm, napinacz ma jakiś zakres pracy i jest spec znacznik naciągu paska - jeśli te 3mm spowodują wychylenie znacznika poza zakres to jednak skłaniałbym Cię do zakupu rozmiarówki 1620mm.
                              Zbyt luźny naciąg może spowodować ślizganie się paska i jego szybsze zużycie.
                              Zerknij okiem:
                              Zauważyłem dziś przesunięcie dwóch elementów po lewej stronie silnika, obok paska klinowego. Krawędzie są brudne i utlenione, więc nie stało się to wczoraj ani nawet miesiąc temu. Przesunięty element nie jest luźny. Co znajduje się pod tą kopułką i czy bardzo ważne jest prawidłowe spasowanie tych elementów?

                              w Treści linka kolejny link i schemat pozycji - zakresu (znacznika) naciągu paska Mikro.
                              Załączone pliki
                              Last edited by rambo7; 19-11-2013, 07:49.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X