Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Praca silnika 2.2 gwizdanie turbiny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Praca silnika 2.2 gwizdanie turbiny

    witam jestem Szymon Zaba heh od nazwiska i od urodzenia do dzis tak zostalo... jestem sczesliwym posiadaczem hani silnik wiadomo jaki wer sport .jest to moj drugi w zyciu diesel wczesniej byla mazda 6 pytanie nastepujace jak powinien pracowac silnik diesla w naszej hani, duzo czytalem zanim kuopielem wszeczie tylko w superlatywach ten 2.2 . wzorujac sie na poprzednim silniku mazdy mam wrazenie ze cos jest nie tak....moze turbina moze kolektor nie wiem, startujac z 1 i tylko na tym biegu w 30-40% przypadkach od 2 tys obr w momencie gdy powinna sie wlaczyc turbina nagle auto przystawa tak jakby zatykal i przyspieszenie praktycznie go nie ma luib idzie jak idzie po czym nagle turbina sie wlacza w okolicach 3000 moze wiecej. Pozostale biegi wzorowo, pelne i plynne przyspieszenie do1.5 k a od momentu wlaczenia sie turbiny moc odczuwalna jest od 1.5 k a od 2.0 to juz rakieta, dodam ze sprzeglo jest dobre i raczerj watpie ze ow zachowanie sie silnika jest problemem skrzyni.. oczywiscie manual....i jeszcze jedno lekko podgwizduje mi, slyszaem nie raz ze niby turbo da sie slyszec ale czy to jest normlane i o ile to turbo tak gwizdze.... przy wyzszych obrotach lub przy mocnym przyspieszaniu gwaltownym

  • #2
    cześć,
    piszesz nie w tych Działach co trzeba i czytasz nie to co trzeba, Forum ma Dział Diesla i tam powinny się znaleźć tematy okołodieslowskie.
    Pisałeś o filtrze paliwa ostatnio - byłem przekonany że o benzynie mowa - więc post nie nabrał wigoru - chętnie bym Ci powiedział co i jak ale jesteś mocno tajemniczy, w "O mnie" - czyli o Tobie, nie ma informacjo co za silnik posiadasz więc tylko ogarnięty i biegły ktoś mocno w dieslu skapuje o co Ci chodzi.
    OK, więc jeśli chodzi o sprawy okołosilnikowe to kolego Dział Diesla, jeśli chodzi o inne elementy to dział VIII.

    Co do tego co napisałeś, w mojej ocenie z twoim silnikiem jest wszystko w porządku, efekt "przytkania" to turbodziura, niestety jest spora zatem efekt taki jak piszesz. Słyszalność świstu turbiny też występuje i jest to słyszalne szczególnie w pierwszym momencie wciśnięcia pedału przyspieszania i od dolnych obrotów - normalne i tak ma być.
    Silnik 2.2CTD-i jest obszernie diagnozowany na bieżąco przez ECM nie ma mozliwości by coś chodziło "normalnie" bez informacji Check Engin na tablicy - jeśli go nie ma to silnik masz the best!
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      no silnik w gen VIII jesli chodzi o diesla z tego co wiem jest tylko jeden 2.2 i-ctdi. dzieki za odpowiedz co prawda zadnych info nie mam na desce odnosnie awarii itd mimo wszystko nie wiem ale chyba zbyt "duza" jest ta turbo dziura ( caly czas jedyne porownanie mam do silnika mazdy 6) no i jak pisalem w okolo polowie przypadkow ruszania pojawia sie to takie dlawienie sie tak jakby ktos zapchal nie wiem wydech po czym jakby wielkie przeczyszczenie i kop ... mozna powiedziec ze wraz z tym tak jakby szarpanie, badz jedno szarpniecie bo samochod zamias miec przyspieszenie to go cos blokuje, gdyby to bylo caly czas to moze bym to jakos przyjal; do wiadomosci ale raz sie dlawi a ra\z normalnie taK jak powinno plynnie bez zadnych przeszkod ,temu tez pytalem o filtr paliwa w mazda mielem podobnie ale na wyzszych biegach i obrotach .. wowczas wymiana filtra paliwa ... uzdrowilo wszytsko... boje sie ze jednak to nei filtr paliwa....

      Comment

      Working...
      X